Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willen Fransen de toeristen buiten ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Allee Djivan, Nord-Pas-de-Calais heeft toch enorm veel te bieden.
    De kusten zijn er veel mooier dan bij ons, De Moeren zijn meer dan een dagje het bezoeken waard.
    Frans-Vlaanderen vind ik ook de moeite en de vallei van de Somme.
    Ach de Somme met z'n onooglijke dorpjes, de stilte het uitgestrekte.
    We zijn veel naar Sailly-Laurette geweest en dan langs de Somme gaan wandelen.
    In Sailly-Laurette was de bakker ook de beenhouwer, debit tabac, de sluisenwachter, de 'facteur' en de burgermeester.
    Hij was ook de voorzitter van de plaatselijke tennisclub.
    Nee maar, de opaalkust, de moeren en de Somme vallei zijn echt wel de moeite hoor.
    Noord-Frankrijk associeer ik eerder met het hoge noorden, tegen onze grens aan. Ik zeg niet dat er niks te zien is, maar om daar nu een week of twee weken op vakantie te gaan
    Wij bezochten wel (altijd op daguitstap) regio Calais/Boulogne, Saint-Omer, de vallei van de Course, de Canche en de Hem, Reims.
    Wij verbleven ook reeds ettelijke keren (voor een paar dagen) in de vallei van de Somme, ook een paar keer in de Franse Ardennen (buurt Charleville Mezières) enz........
    Maar als je Frankrijk horizontaal halverwege in twee deelt en het bovenste deel het Noorden van Frankrijk noemt, dan kan ik nog een aantal gebieden opnoemen waar ik wel reeds een vakantie doorbracht en die echt de moeite zijn, maar nogmaals ik denk aan een kleinere regio bij het horen van de naam Noord-Frankrijk.

    Comment


    • #47
      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      En "Bienvenue chez les Ch'tis" (gezien tijdens onze vakantie) was een schitterende film! http://nl.wikipedia.org/wiki/Bienvenue_chez_les_Ch'tis
      Staat reeds een tijdje bij onze Telenet opnames, ga ik dringend eens moeten naar kijken.

      Comment


      • #48
        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

        Om terug on topic te komen.

        Als Frankrijk die taks ech oplegt, en je gaat met een gezin van 5 personen op vakantie voor 14 dagen, dan kost je dat 40€ *14 = 560€ meer.

        Dat zal voor een pak mensen toch meer zijn dan de spreekwoordelijke druppel.

        Vroeger ook regelmatig op vakantie geweest in Frankrijk, maar de laatste jaren toch minder. Ik vind echt wel dat ik in Italië of Noord-Spanje een pak meer krijg voor hetzelfde geld.
        Kleine voorbeelden; een ijsje in Firenze: 1,5€ per bol, Frankrijk makkelijk 3€ per bol.
        Pizza in Italië vind je makkelijk voor 6-8€, in Frankrijk beginnen ze aan 12-15€.

        Ook waren we de laatste keer behoorlijk teleurgesteld over ons vakantiehuisje. We betaalden meer dan 2500€ voor 14 dagen, en het zag er echt miserabel uit. Je kon niet met meer dan 3 personen rustig in de living in een zetel zitten....
        En de vriendelijkheid van de Italianen of Spanjaarden halen ze niet meer in Frankrijk.

        Zodra ze in Frankrijk zien dat ze verkeerd bezig zijn zullen ze wel bijdraaien.

        Binnen een jaar of 2-3 zijn de kinderen groot genoeg om alleen op reis te gaan, of willen ze niet meer mee. Dat worden dan hotelvakanties waar ik naar toe vlieg, en ter plaatse zal ik wel een auto huren.
        Genoeg gezien in Frankrijk, we gaan de rest eens deftig verkennen als ze die taksen zo hoog houden.
        Ik ben onderhand allergisch aan taksen en belastingen, dus als ik ze kan vermijden....

        Comment


        • #49
          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          weer heerlijk vakantie gehad in België.
          geen aap gezien.
          grt,bouk.
          LOL
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #50
            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            En wij Belgen maar braafjes verder Franse wijnen importeren zonder die taksen de verhogen........dom, laks, lui, braaf van ons ???
            't Zal niet aan mij liggen, want in "dat land" zien ze me nooit!
            Veel beter en mooiere landen te bezoeken die in dezelfde reikwijdte liggen.
            En als bonus hoef je dan ook niet naar dat frans gekakel te luisteren. ;-)

            Comment


            • #51
              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

              - Jeremy Clarkson van Top Gear maakte in een reisdocumentaire in Spanje zich al druk om het feit dat hij tolgeld moest betalen voor een autoweg die met Europees geld was aangelegd.
              Hij argumenteerde met de tolbeambte dat hij reeds via Europa betaald had om de weg aan te leggen en daar te rijden.

              - Nieuws april 2013 :".... toeristen die in Spanje of Griekenland in het ziekenhuis belanden, krijgen soms een fors hogere factuur voorgeschoteld".."Dat betekent dat de tarieven hoger zijn en dat onmiddellijk de 100 procent moet worden betaald,"
              (Het artikel is niet meer consulteerbaar (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...3_ziektekosten)

              - September 2011 vinden we een parkeerplaatsje in de schaduw op de Via Fiume in Perugia (It). Daar waar enkel een tekort aan parkeerplaatsen en niet meteen parkeerinstructies of -restricties te bespeuren waren, (ook geen p-tickets in andere Italiaanse wagens) stelden we nadien vast dat we een parkeerboete tussen de ruitenwissers hadden.
              Het bleek dat deze reeds uitgeschreven was 10 min. na onze aankomst ! ... 52 € was de prijs voor 10 minuten pril toeristengeluk!
              De politieman moet op de loer gelegen hebben om die verdomde toeristen snel te klissen.
              We legden het voor aan de receptie van ons verblijf en die gaven met een knipoog het advies er niks mee te doen. (Kennelijk daily practice in Italië).) Dat leek ons eigenlijk ook al een voor de hand liggende oplossing.

              Maarrr... in mei 2012 had de postbode een aangetekende zending uit Italië voor ons... en als we niet spoedig betalen wordt de teller op 92€ gezet om te beginnen... en dat voor "véhicule laissé sans exposition du reçu de paiement".
              Een beetje googelen leert ons dat er incassoburo's ingezet worden en dat je maar beter kan betalen.
              Grondige speurtocht op Street View op de Via Fiume leverde mij ook geen enkel spoor op dat er parkeerrestricties of verbodstekens ter plekke zijn.

              Ijverige administratie daar in La Dolce ! Maar verwonderlijk is dat niet: zo las ik dat bvb in een piepklein dorpje in Sicilië, ocharme maar een paar straten rijk, er 9 verkeersbeambten zijn (o.a. 1 voor controle foutparkeerders,
              voorts beambten die instaan voor monitoring van het grondgebied (!), en voor screening (!)van elke onbekende wagen die de gemeente binnenrijdt ...

              Comment


              • #52
                Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                't Zal niet aan mij liggen, want in "dat land" zien ze me nooit!
                Veel beter en mooiere landen te bezoeken die in dezelfde reikwijdte liggen.
                En als bonus hoef je dan ook niet naar dat frans gekakel te luisteren. ;-)
                Want Spaans, Italiaans, Grieks, Czech is zoveel verstaanbaarder?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #53
                  Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                  't Zal niet aan mij liggen, want in "dat land" zien ze me nooit!
                  Veel beter en mooiere landen te bezoeken die in dezelfde reikwijdte liggen.
                  En als bonus hoef je dan ook niet naar dat frans gekakel te luisteren. ;-)
                  Nonde nonde, 't is juist, ik had het nog zo niet bekeken, dus iedereen Frankrijk als bestemming vermijden of links laten liggen graag, dan wordt het alleen maar voordeliger voor mij .
                  Er zouden er meer moeten zijn zoals U. Hoe minder toeristen er naar Frankrijk gaan hoe goedkoper het zal worden voor mij...
                  Vraag en aanbod weet je wel !
                  Maar zoveel geluk zal ik wel niet hebben, want laat nu net Spanje, Frankrijk en Turkije de favoriete bestemmingen zijn van de Belgen.

                  Groetjes

                  Comment


                  • #54
                    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    .... Czech is zoveel verstaanbaarder?
                    Daar kan ik mijn plan trekken. (Wat Czech, Duits & Engels en wat Russisch);-)

                    Comment


                    • #55
                      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                      Daar kan ik mijn plan trekken. (Wat Czech, Duits & Engels en wat Russisch);-)
                      Ooit zo enorm gelachen, chiro kamp in Tsjechie...
                      Er stond daar een groot bord van Mcdo...
                      Begint er iemand te lezen (even letterlijk):
                      Ha Vé Nitjsé Daj

                      vraagt luidop, wat zou dat betekenen?

                      Er stond gewoon:
                      Have a nice day.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Verhuis dan?

                        Ik heb er een hekel aan he... klagen klagen klagen... maar niets doen...
                        Als het elderes beter is, ga ginds genieten... dan moet hier de sfeer niet verpest worden door negativisme over weer/verkeer/regering/...
                        Ben ermee bezig hoor, binnen enkele jaren woon ik elders hoop ik.

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Apenland: Land waar apen wonen.

                        Waar woon jij Kirsten_dl?

                        Kan het hier beter? Ja. Is het elders beter? Je zal toch al goed moeten zoeken denk ik.
                        Spijtig genoeg woon ik nog steeds in apenland België maar zoals hierboven hopelijk niet meer voor lang.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        weer heerlijk vakantie gehad in België.
                        geen aap gezien.
                        grt,bouk.
                        Misschien de prut eens uit uw ogen wrijven ? Ben gisteren op 15 minuten van huis geweest en ben onderweg tientallen apen tegengekomen,
                        de ene al wat groter dan de andere.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Koop dan een nieuwe hé Kirsten, of stuur je platen in en schrijf hem in als oldtimer.
                        Een nieuwe kopen ? Geen denken aan; mijn wagen heeft +360.000km op de teller staan en loopt als een nieuwe, mechanisch is ie perfect in orde
                        en de carrosserie blinkt gelijk een nieuwe; heeft nergens roest, juist hier en daar last van een beetje steenslag.
                        Ik moet nog een jaartje wachten om hem als oldtimer in te schrijven, hij is van bouwjaar 1989 maar werd pas in 1990 voor de eerste maal in gebruik genomen.


                        Over het onderwerp "België een apenland" kan ik wel een boek schrijven hoor...
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Ben ermee bezig hoor, binnen enkele jaren woon ik elders hoop ik.
                          Over het onderwerp "België een apenland" kan ik wel een boek schrijven hoor...
                          Waarom nog zo lang wachten...
                          benieuwd waar je naartoe trekt dat het zoveel beter is...
                          en hoe lang het duurt voor het daar ook weer apen worden...
                          en je plots begint te denken dat jijzelf apen aantrekt (just kidding he )
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Waarom nog zo lang wachten...
                            benieuwd waar je naartoe trekt dat het zoveel beter is...
                            en hoe lang het duurt voor het daar ook weer apen worden...
                            en je plots begint te denken dat jijzelf apen aantrekt (just kidding he )
                            Mja... zo'n beslissing maak je niet 1 2 3 hoor, ik ben niet iemand die impulsieve beslissingen neemt.

                            Ik ben er zeer zeker van dat er buiten België geen apen wonen, de enige aap die je elders tegenkomt zal dan wel een Belg zijn die toevallig op die locatie aanwezig is.
                            Zou best kunnen dat ik een aantrekkingskracht heb op apen alhoewel ik dat sterk betwijfel, in een land dat volloopt met apen is het nogal moeilijk om ze te ontwijken hé.
                            Last edited by kirsten_dl; 4 juli 2014, 15:11. Reden: n.v.t.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Mja... zo'n beslissing maak je niet 1 2 3 hoor, ik ben niet iemand die impulsieve beslissingen neemt.

                              Ik ben er zeer zeker van dat er buiten België geen apen wonen, de enige aap die je elders tegenkomt zal dan wel een Belg zijn die toevallig op die locatie aanwezig is.
                              Zou best kunnen dat ik een aantrekkingskracht heb op apen alhoewel ik dat sterk betwijfel, in een land dat volloopt met apen is het nogal moeilijk om ze te ontwijken hé.
                              Dus je bent zeker dat je binnen enkele jaren zal verhuizen.
                              je weet nog niet naar waar want zo'n beslissing maak je niet 1 2 3.
                              Kortweg: je weet niet waar naartoe, want je vindt geen plek beter dan België.

                              En daarop volgt dan het antwoord van jou dat het overal beter is als hier of zoiets...
                              En het constant denigrerend gedrag vind ik vreselijk arrogant van je..
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Dus je bent zeker dat je binnen enkele jaren zal verhuizen.
                                je weet nog niet naar waar want zo'n beslissing maak je niet 1 2 3.
                                Kortweg: je weet niet waar naartoe, want je vindt geen plek beter dan België.

                                En daarop volgt dan het antwoord van jou dat het overal beter is als hier of zoiets...
                                En het constant denigrerend gedrag vind ik vreselijk arrogant van je..
                                man man... ten eerste; hoef ik mijn privéleven niet uit de doeken te doen op een openbaar forum
                                en ten tweede; zijn het al helemaal uw zaken niet.

                                Ik weet zeer goed waar het naartoe zal gaan, de contacten liggen allang vast en er is zelfs een optie genomen op een woning.

                                En voor je komt lopen lullen over constant denigrerend gedrag en zo; dat is nu één van DE redenen waarom ik graag van tussen al die Belgische apen weg wil.
                                Last edited by kirsten_dl; 4 juli 2014, 15:18. Reden: n.v.t.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X