Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willen Fransen de toeristen buiten ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Geen Marie-Anne? Ik heb jaren geleden eens een gesprek gehad met een Fransman, die mij wist te vertellen,
    dat hij voor een 2300cc diesel jaarlijks iets van 1.200 bef. betaalde, terwijl wij voor onze 2500cc diesel 11.000 bef. betaalden.

    Het Franse systeem zit dus beter en vooral eerlijker in elkaar dan ons Belgisch systeem, wie meest op weg is, meest betaald.
    Ik lieg niet, wij betalen geen autotaks.
    Voor een liter diesel betaal ik 1,280 euro.
    Mijn autoverzekering voor Yaris van 2004 kost mij jaarlijks (inclusief omnium met vrijstelling van 250 euro) 369 euro.
    De inschrijving van mijn autootje heeft me wel 85 euro gekost (zeven jaar geleden) , dus eigenlijk een soort inschrijvingstaks.
    Voor de autowegen betalen wij natuurlijk wel péage. Maar vermits we onze verplaatsingen langs de Route Nationale doen en zoveel mogelijk de autowegen vermijden, kost ons dat dus ook niets.
    De keuring kost me 58 euro (om de twee jaar)

    Vertel mij nu nog maar eens dat Frankrijk duur is...
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #32
      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
      Ik lieg niet, wij betalen geen autotaks.
      Voor een liter diesel betaal ik 1,280 euro.
      Mijn autoverzekering voor Yaris van 2004 kost mij jaarlijks (inclusief omnium met vrijstelling van 250 euro) 369 euro.
      De inschrijving van mijn autootje heeft me wel 85 euro gekost (zeven jaar geleden) , dus eigenlijk een soort inschrijvingstaks.
      Voor de autowegen betalen wij natuurlijk wel péage. Maar vermits we onze verplaatsingen langs de Route Nationale doen en zoveel mogelijk de autowegen vermijden, kost ons dat dus ook niets.
      De keuring kost me 58 euro (om de twee jaar)

      Vertel mij nu nog maar eens dat Frankrijk duur is...
      Ik betaal bij Axa DIK 500 euro aan verzekering voor dezelfde auto.
      En ik heb nog een soort omnium.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

        @Djivan : nog niet panikeren hé. Het is nog maar een voorstel.
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #34
          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Ik lieg niet, wij betalen geen autotaks.
          Voor een liter diesel betaal ik 1,280 euro.
          Mijn autoverzekering voor Yaris van 2004 kost mij jaarlijks (inclusief omnium met vrijstelling van 250 euro) 369 euro.
          De inschrijving van mijn autootje heeft me wel 85 euro gekost (zeven jaar geleden) , dus eigenlijk een soort inschrijvingstaks.
          Voor de autowegen betalen wij natuurlijk wel péage. Maar vermits we onze verplaatsingen langs de Route Nationale doen en zoveel mogelijk de autowegen vermijden, kost ons dat dus ook niets.
          De keuring kost me 58 euro (om de twee jaar)

          Vertel mij nu nog maar eens dat Frankrijk duur is...
          Zeg ik ook niet hé Marie-Anne, waarover ik spreek is 25 jaar geleden denk ik.
          Frankrijk is heel wat beter qua belastingsdruk dan België, hier in de buurt werken nogal wat Fransen, als je dan weet, dat Fransen die hetzelfde werk doen, 300 á 400€ netto meer overhouden per maand, waar zijn we dan met het verenigde Europa ???

          Comment


          • #35
            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Domme belgen bestaan niet.
            Da's just want België is een apenland.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #36
              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              Ik lieg niet, wij betalen geen autotaks.
              Voor een liter diesel betaal ik 1,280 euro.
              Mijn autoverzekering voor Yaris van 2004 kost mij jaarlijks (inclusief omnium met vrijstelling van 250 euro) 369 euro.
              De inschrijving van mijn autootje heeft me wel 85 euro gekost (zeven jaar geleden) , dus eigenlijk een soort inschrijvingstaks.
              Voor de autowegen betalen wij natuurlijk wel péage. Maar vermits we onze verplaatsingen langs de Route Nationale doen en zoveel mogelijk de autowegen vermijden, kost ons dat dus ook niets.
              De keuring kost me 58 euro (om de twee jaar)

              Vertel mij nu nog maar eens dat Frankrijk duur is...
              Wablief ?

              Ik rij met een bijna 25 jaar oude wagen, ocharme 86pk aan boord en ik betaal jaarlijks +500€ wegentaks, komt daarbij nog eens de verzekering
              + dure diesel.

              Ik zeg het hé, België is een apenland pur sang.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #37
                Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Da's just want België is een apenland.
                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Wablief ?

                Ik rij met een bijna 25 jaar oude wagen, ocharme 86pk aan boord en ik betaal jaarlijks +500€ wegentaks, komt daarbij nog eens de verzekering
                + dure diesel.

                Ik zeg het hé, België is een apenland pur sang.
                Verhuis dan?

                Ik heb er een hekel aan he... klagen klagen klagen... maar niets doen...
                Als het elderes beter is, ga ginds genieten... dan moet hier de sfeer niet verpest worden door negativisme over weer/verkeer/regering/...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #38
                  Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Da's just want België is een apenland.
                  Apenland: Land waar apen wonen.

                  Waar woon jij Kirsten_dl?

                  Kan het hier beter? Ja. Is het elders beter? Je zal toch al goed moeten zoeken denk ik.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #39
                    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                    weer heerlijk vakantie gehad in België.
                    geen aap gezien.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                      Zo is het maar net. Ik heb veel tijd in veel landen buiten Europa doorgebracht. Daardoor verbreedt je horizon enorm, en ik kan je vertellen dat na al die tijd ik me hier in België nergens meer druk om maak, behalve over mensen die altijd maar klagen.
                      Je hebt een dak boven je hoofd, geen gevaarlijke dieren, geen natuurrampen, veel te veel eten, je hebt altijd vers water en je behoort tot de 98% rijkste mensen ter wereld. Stop dus maar met zeuren of ga een jaar Azië en Afrika rondtrekken en kom dan terug. Maar werken daar hé, en de lokale bevolking leren kennen, niet de tourist uithangen. Dan praat je wel anders en ben je dankbaar dat je hier woont.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Verhuis dan?

                      Ik heb er een hekel aan he... klagen klagen klagen... maar niets doen...
                      Als het elderes beter is, ga ginds genieten... dan moet hier de sfeer niet verpest worden door negativisme over weer/verkeer/regering/...
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #41
                        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                        We klagen, zoals iedereen wel eens over kleine zaken, en waarom niet ook. Ik moet de eerste nog tegenkomen bij wie alles tot in de perfectie verloopt.
                        Ik ben nog nooit buiten Europa geweest op reis, maar wel diverse landen in Europa bezocht, en ik kom altijd graag thuis.
                        We wonen zonder het te beseffen in een luilekkerland. Wel jammer van die eeuwigdurende vaudeville in de politiek, alhoewel ik daar persoonlijk in feite totaal geen last van heb .
                        Maar het is wel het eerste waar ze naar vragen wanneer ze in het buitenland horen dat je Belg bent.....
                        Dat wij Belgen, ten opzichte van het buitenland, TE braaf zijn op velerlei gebied, dat vind ik wel een feit.

                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 4 juli 2014, 09:33.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          . . .
                          Op reis gaan naar Parijs.....dat is een citytrip, en naar Noord-Frankrijk......wat moet je daar gaan zoeken ?? . . .
                          Allee Djivan, Nord-Pas-de-Calais heeft toch enorm veel te bieden.
                          De kusten zijn er veel mooier dan bij ons, De Moeren zijn meer dan een dagje het bezoeken waard.
                          Frans-Vlaanderen vind ik ook de moeite en de vallei van de Somme.
                          Ach de Somme met z'n onooglijke dorpjes, de stilte het uitgestrekte.
                          We zijn veel naar Sailly-Laurette geweest en dan langs de Somme gaan wandelen.
                          In Sailly-Laurette was de bakker ook de beenhouwer, debit tabac, de sluisenwachter, de 'facteur' en de burgermeester.
                          Hij was ook de voorzitter van de plaatselijke tennisclub.
                          Nee maar, de opaalkust, de moeren en de Somme vallei zijn echt wel de moeite hoor.
                          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                            En "Bienvenue chez les Ch'tis" (gezien tijdens onze vakantie) was een schitterende film! http://nl.wikipedia.org/wiki/Bienvenue_chez_les_Ch'tis
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Wel jammer van die eeuwigdurende vaudeville in de politiek, alhoewel ik daar persoonlijk in feite totaal geen last van heb .
                              De enige reden dat ik besef dat we in een crisis zitten, is omdat ze dat op het nieuws
                              regelmatig herhalen.

                              Ben een jonkie he, die net zijn huis gezet heeft, die aan het verhuizen is in zijn nieuwe wagen (geen bedrijfswagen) en die 's morgens kan kiezen of hij met de wagen of met zijn motor gaat werken...
                              Hier geen crisis te voelen, en al zeker geen last (op dit moment) van de politiek, tenzij de vakbond-mensen opt werk weer beginnen zagen over de politici...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Wablief ?

                                Ik rij met een bijna 25 jaar oude wagen, ocharme 86pk aan boord en ik betaal jaarlijks +500€ wegentaks, komt daarbij nog eens de verzekering
                                + dure diesel.

                                Ik zeg het hé, België is een apenland pur sang.
                                Koop dan een nieuwe hé Kirsten, of stuur je platen in en schrijf hem in als oldtimer.

                                Comment

                                Working...
                                X