Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willen Fransen de toeristen buiten ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ook heel mooi maar jammer genoeg veel verder.
    Als je 1.000 km bolt zit je in het zuiden van Frankrijk, doe je dit richting Italië dan geraak je tot aan de Lago's in het noorden....die we trouwens ook allemaal reeds aandeden in de jaren '70 - '80, toen de brandstofprijzen nog betaalbaar waren. Je kon toen ook 'benzinebons' kopen voor Italië waardoor de brandstof er stukken goedkoper werd (daar zal Koeno ook nog nooit van gehoord hebben ).....waar is de tijd.......zucht.

    Groetjes
    Ach we kunnen niet allemaal op pensioen zijn he,
    iemand moet werken om je pensioen te betalen
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #17
      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      WIJ, schrijf je.
      Ik heb het toch niet over jullie.
      Ik heb het in het algemeen over die toeristen die naar Frankrijk gaan.

      En ik heb (enkel) er expliciet tussen haakjes bijgezet, omdat ik gelezen had dat jij ook naar andere landen op reis gaat. Snap niet waarom je je dan nog aangesproken voelt.
      Omdat U ALTIJD iemand aanspreekt, zij het via heel wat omweggetjes en tussen de lijntjes door en dit dan al dan niet voorzien van de nodige smiley's om het geheel wat te verzachten.
      Een goede verstaander heeft slechts een half woord nodig (ik zet er nu ook maar eentje bij).
      Als je van iemand schrijft "jij bent gek" en je zet er een smiley achter, heb je het dan niet over die persoon en is dit slechts een grap ???

      Comment


      • #18
        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Als ik het gedrag van sommige voetbalsupporters zie de laatste dagen durf ik dat te betwijfelen (dat beperkt zich niet tot één nationaliteit trouwens)
        Ik vergeet een hoofdletter, jij vergeet je leestekens. We staan gelijk?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #19
          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          ENKEL naar Frankrijk !?!?!? Wij maakten tot op heden zo'n 90-tal reizen waarvan 25 naar Frankrijk.......is dit enkel naar Frankrijk .
          Op reis gaan naar Parijs.....dat is een citytrip, en naar Noord-Frankrijk......wat moet je daar gaan zoeken ??
          Noem mij nog een land dat alles heeft wat Frankrijk heeft, en waarnaartoe je slechts dezelfde afstand hoeft af te leggen...... ik ga er onmiddellijk naar toe.
          Op reis gaan kan overal... Tis niet omdat die streek jou niet aanspreekt dat anderen er niet op reis kunnen gaan...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #20
            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Ach we kunnen niet allemaal op pensioen zijn he,
            iemand moet werken om je pensioen te betalen
            U bent toch ook veel thuis, want je schrijft je reacties meestal tijdens de werkuren.
            Of zit U misschien wel op BD tijdens je werkuren .
            Werk ze, en ik hoop voor U nog héél lang, zodat mij nog héél lang een dik pensioen kunnen uitbetalen .
            Groetjes

            Comment


            • #21
              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              U bent toch ook veel thuis, want je schrijft je reacties meestal tijdens de werkuren.
              Of zit U misschien wel op BD tijdens je werkuren .
              Werk ze, en ik hoop voor U nog héél lang, zodat mij nog héél lang een dik pensioen kunnen uitbetalen .
              Groetjes
              Middagpauzes zijn onbekend bij jou?
              Of vertrouwen van je baas hebben, en dus vrijheid op je werk hebben...
              sommige moeten idd in het gareel gehouden worden

              en liever werk ik niet voor jouw pensioen... zie ik enkel verlies op dan... puur om op reis te gaan en de big spender uit te hangen...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ook heel mooi maar jammer genoeg veel verder.
                Als je 1.000 km bolt zit je in het zuiden van Frankrijk, doe je dit richting Italië dan geraak je tot aan de Lago's in het noorden....die we trouwens ook allemaal reeds aandeden in de jaren '70 - '80, toen de brandstofprijzen nog betaalbaar waren. Je kon toen ook 'benzinebons' kopen voor Italië waardoor de brandstof er stukken goedkoper werd (daar zal Koeno ook nog nooit van gehoord hebben ).....waar is de tijd.......zucht.
                Hangt er allemaal vanaf hoe je wil reizen.
                Prijs/afstand/tijd is allemaal zelf te overwegen.

                Je kan op 2u met de vlieger in midden Italië staan, er een auto huren of trein nemen om verder te gaan.

                Je kan ook de trein nemen tot Frankfurt/Munchen om een city trip te doen, een nachttrein naar Italië om een nachtje hotel te besparen, en dan ter plaatse ook nog een auto huren om zelf rond te toeren. Op je bestemming een wandelvakantie trektocht doen waarbij je bagage door een organisatie wordt doorgegeven naar je volgende bestemmingen, en uiteindelijk ook de vlieger terug te nemen.

                Er is zo veel mogelijk
                Wellicht heb je geld en tijd genoeg, maar toch klagen omdat het te ver is, of omdat de brandstof te duur staat, omdat we niet meer in de jaren '70 leven, of omdat er files zijn, omdat je perse met een auto wil gaan naar het Zuiden van Frankrijk, alsof het de enige mogelijke bestemming is.

                Edit: wil je voor de goeie koop gaan, dan zal de bus jouw oplossing zijn.
                Last edited by anonymous; 3 juli 2014, 13:31.

                Comment


                • #23
                  Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan
                  Noem mij nog een land dat alles heeft wat Frankrijk heeft, en waarnaartoe je slechts dezelfde afstand hoeft af te leggen...... ik ga er onmiddellijk naar toe.
                  Dat is als in: "Noem mij eens een ander fototoestel met dezelfde specificaties als bijvoorbeeld de Leica D-Lux, met dezelfde lens, sensor en embleem. Ik ga hem onmiddelijk kopen."

                  Ik had het over het alternatief, niet over hetzelfde. En dat gebied mag over de grenzen heen gaan, zeker nu we in een verenigd Europa leven.
                  In eenzelfde perimeter: Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Italië, Slovenië en zelfs Spanje hebben bergen.
                  De eerste 4 liggen op een boogscheut van elkaar. Die 3 laatste hebben ook een Middellandse Zee. En in elk heb je ook mooie steden en wijnen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Dat is als in: "Noem mij eens een ander fototoestel met dezelfde specificaties als bijvoorbeeld de Leica D-Lux, met dezelfde lens, sensor en embleem. Ik ga hem onmiddelijk kopen."

                    Ik had het over het alternatief, niet over hetzelfde. En dat gebied mag over de grenzen heen gaan, zeker nu we in een verenigd Europa leven.
                    In eenzelfde perimeter: Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Italië, Slovenië en zelfs Spanje hebben bergen.
                    De eerste 4 liggen op een boogscheut van elkaar. Die 3 laatste hebben ook een Middellandse Zee. En in elk heb je ook mooie steden en wijnen.
                    Ik vraag me ook af wie naar Frankrijk gaat en op die 1 reis: de cote azur bezoekt voor strandvakantie, gaat skiën in de bergen, parijs gaat bezoeken en in noord frankrijk de stranden gaat bewandelen...

                    Ik durf gokken dat de meeste meestal 1 streek zullen aanvangen zodoende kan je evengoed elke keer een ander strand kiezen...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                      Ach ja, voor de € er was, moesten we geld wisselen, waar we op betaalden, die taks zal er ook wel bij kunnen zeker.....

                      Trouwens, de laatste jaren logeren wij steeds bij Belgen in Frankrijk, ik weet niet dat ik daar ooit voor betaald heb.

                      In België zouden ze beter ook de buitenlanders toeristentaks laten betalen, en ze laten betalen om onze wegen te gebruiken,

                      misschien kunnen ze het dan voor ons wat goedkoper maken, Fransen betalen veel minder autotaks dan wij.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                        Frankrijk: een fantastisch en bijzonder mooi land en ook nog eens dichtbij. Wat wil je nog meer...

                        Vroeger was het er goedkoper dan in Nederland en nu niet meer, nou èn.......
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Fransen betalen veel minder autotaks dan wij.
                          Wij betalen GEEN autotaks... Goed hé!
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                            Wij betalen GEEN autotaks... Goed hé!
                            "Wie wie, eel goete"

                            Wat kost een liter bezine?
                            Geen wegentaksen?
                            Tol autostrades?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              Wij betalen GEEN autotaks... Goed hé!
                              Geen Marie-Anne? Ik heb jaren geleden eens een gesprek gehad met een Fransman, die mij wist te vertellen,
                              dat hij voor een 2300cc diesel jaarlijks iets van 1.200 bef. betaalde, terwijl wij voor onze 2500cc diesel 11.000 bef. betaalden.

                              Het Franse systeem zit dus beter en vooral eerlijker in elkaar dan ons Belgisch systeem, wie meest op weg is, meest betaald.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Wat kost een liter bezine?
                                Tegenwoordig minder dan hier, merk je aan de grenspompen in Menen......http://www.vab.be/nl/reizen/europese...andstofprijzen

                                Comment

                                Working...
                                X