Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Autosalon

Dat net klaar krijgen is nog het eenvoudigst.

De grootste uitdaging zal worden om de gemiste inkomsten van accijnzen te vervangen door rekeningrijden. Dan betaal je hetzelfde voor een elctrische auto als nu, en benzine of dieselrijders betalen het dubbele...

We ain't seen nothing yet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Volià.
      En de mooiste zin op BD dit jaar
      Blijkbaar zijn er dan toch nog niet zoveel mensen met geld. De verkoop is maar pover...
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Jij snapt het niet.

Om 1 kWh electriciteit te produceren heb je 3 kWh warmte nodig. Dus om een huis te verwarmen kan je beter het gas in je eigen systeem verbranden, want dan krijg jij die 3 KWh. Verwarm je met electriciteit, en er gaat 2kWh de lucht in.

Om een auto te laten rijden heb je mechanische energie nodig. En om dezelfde mechanische energie op te wekken moet je ook 3-4 kWh brandstof verbranden al naargelang het diesel of benzine is.
        Een elektische auto is zuiniger omdat die niet stationair moet draaien, en omdat je remenergie kan recupereren.

Verder verbetert de luchtkwaliteit in de stad omdat er ter plaatse geen verbranding meer is.
        Snappie....
        Nochtans is de enige manier waarop je 100% milieuvriendelijk kan opwarmen met elektriciteit. Je plaatst wat zonnepanelen en veel C02 en andere rommel zal je niet meer uitstoten om het warm te hebben...
        Ook verbeter je zo de luchtkwaliteit in de stad omdat er ter plaatse geen verbranding meer is...

Ik denk dat jij het ook niet snapt... .

Daarnaast wordt elektrische verwarming nu wel meer aangemoedigd omdat er binnenkort een BTW vermindering is, waardoor die prijs plots een stuk concurrentiëler wordt...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Nochtans is de enige manier waarop je 100% milieuvriendelijk kan opwarmen met elektriciteit. Je plaatst wat zonnepanelen en veel C02 en andere rommel zal je niet meer uitstoten om het warm te hebben...
          Ook verbeter je zo de luchtkwaliteit in de stad omdat er ter plaatse geen verbranding meer is...

Ik denk dat jij het ook niet snapt... .

Daarnaast wordt elektrische verwarming nu wel meer aangemoedigd omdat er binnenkort een BTW vermindering is, waardoor die prijs plots een stuk concurrentiëler wordt...
          Hier in elk geval in mijn praktijk ook electrische verwarming. In elk geval zeer practisch. Isoleren is echter wel een noodzaak. Het huis dat ik betrek met mijn praktijk is gebouwd in de jaren 80. Toen kwamen de electrsiche verwarmingsinstallatie volop op de markt. Wie kent er van in die tijd niet Calaria en nog een concurent waarvan mij de naam nu ontsnapt. Mijn huis is bijgevolg volgens "de normen van toen" geïsoleerd. In de muurspouw zit isolatie en er is overal dubbel glas. Ik was onlangs zinnens van overal hoog rendementsglas te laten plaatsen, maar een eerlijke firma gaf mij de raad dit niet te doen, aangezien de aluminiumramen (chassis) waarin het huidige glas steekt nog veel teveel verlies toelaat omwille van de koudebruggen. Beter zou zijn alle ramen eruit te gooien en door nieuwe te vervangen die deze thermische bruggen niet hebben, en met de mogelijkheid van de volle breedte, nodig voor "echt" rendementsglas, te kunnen benutten. Dus een vrij grote investering voor een huis waar niet in gewoond wordt, en enkel moet dienen voor het werk. Maar toch overweeg ik het omdat de handelswaarde van het pand er alleen maar kan baat bij hebben.
          Maar ik ben ervan overtuigd dat een woning, goed geïsoleerd volgens de nu geldende regels, toch nog electrische verwarming aantrekkelijk maakt.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Het eigenaardige is echter wel dat Tesla blijkbaar wel verkoopt en de andere gewone elektrische wagens minder of niet. Of zou dat dan te maken hebben met de prijs en de uitstraling van deze wagen.
            Véél groter rijbereik dan enig andere elektrische wagen, ook een bijzonder slim ontworpen wagen met (ondermeer ) de in optie aanwezige derde stoelenrij. Het gigantische vermogen en koppel natuurlijk en ja, hij heeft wat weg van een Maserati qauttroporte. En dan is er nog de nieuwe, op stapel staande Tesla SUV, met vleugeldeuren. ( http://www.teslamotors.com/nl_BE/modelx )

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Véél groter rijbereik dan enig andere elektrische wagen, ook een bijzonder slim ontworpen wagen met (ondermeer ) de in optie aanwezige derde stoelenrij. Het gigantische vermogen en koppel natuurlijk en ja, hij heeft wat weg van een Maserati qauttroporte. En dan is er nog de nieuwe, op stapel staande Tesla SUV, met vleugeldeuren. ( http://www.teslamotors.com/nl_BE/modelx )

Walter
              Ja, maar die derde stoelenrij vond ik wel een beetje bizar. Twee kinderstoeltjes in de kofferruimte met zicht naar achter. Maar goed, ze zijn er toch in geval van nood.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier in elk geval in mijn praktijk ook electrische verwarming. In elk geval zeer practisch. Isoleren is echter wel een noodzaak. Het huis dat ik betrek met mijn praktijk is gebouwd in de jaren 80. Toen kwamen de electrsiche verwarmingsinstallatie volop op de markt. Wie kent er van in die tijd niet Calaria en nog een concurent waarvan mij de naam nu ontsnapt. Mijn huis is bijgevolg volgens "de normen van toen" geïsoleerd. In de muurspouw zit isolatie en er is overal dubbel glas. Ik was onlangs zinnens van overal hoog rendementsglas te laten plaatsen, maar een eerlijke firma gaf mij de raad dit niet te doen, aangezien de aluminiumramen (chassis) waarin het huidige glas steekt nog veel teveel verlies toelaat omwille van de koudebruggen. Beter zou zijn alle ramen eruit te gooien en door nieuwe te vervangen die deze thermische bruggen niet hebben, en met de mogelijkheid van de volle breedte, nodig voor "echt" rendementsglas, te kunnen benutten. Dus een vrij grote investering voor een huis waar niet in gewoond wordt, en enkel moet dienen voor het werk. Maar toch overweeg ik het omdat de handelswaarde van het pand er alleen maar kan baat bij hebben.
                Maar ik ben ervan overtuigd dat een woning, goed geïsoleerd volgens de nu geldende regels, toch nog electrische verwarming aantrekkelijk maakt.
                Isoleren is altijd goed.
                Beter dan die electrische directe verwarming (met weerstanden) is dan een warmtepomp (omgekeerde airco).
                Als je daar 1 kWh in steekt krijg je er ca 2-3 in je praktijk.

Dat die directe electrische verwarming praktisch is, is zeker, maar ze is wel duuuuur.
                Voor een kleine ruimte zal dat nog wel meevallen, maar een ganse villa electrisch verwarmen is bijna misdadig.

Comment

Voor een kleine ruimte zal dat nog wel meevallen, maar een ganse villa electrisch verwarmen is bijna misdadig.
                  Uiteraard, op ons privé hebben wij de verwarming met stookolie, wat ook al niet goedkoop is, maar deze installatie en gebouw dateren van 1996 en toen stonden de zaken er nog wat anders voor dan nu. Wel hebb en wij zeer goeie dakisolatie en buitengewoon goeie sluitende, isolerende ramen en deuren met dito glas. Maar dat het nog beter kan, dat zal wel. Binnen enkele jaren zal men wel weer iets anders hebben dat, wie weet zonnepanelen en warmtepompen vervangt.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Maar dat het nog beter kan, dat zal wel. Binnen enkele jaren zal men wel weer iets anders hebben dat, wie weet zonnepanelen en warmtepompen vervangt.
                    Heel zeker! Als ik zie wat voor buitenramen en deuren er geplaatst zijn in de nieuwbouw bij mijn stiefdochter is dat heel wat andere koek dan wat ik ooit heb laten plaatsen. De prijs is wel in verhouding. Volgens mij enkel weggelegd voor jonge mensen die dat nog kunnen terug verdienen of voor mensen die niet weten wat ze met hun geld moeten doen. En of je het ooit kan terug verdienen bij verkoop, betwijfel ik ook. Het geeft zeker een meerwaarde, maar of het even veel is als de investering?
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Je hebt nu gewoon geen keuze meer. Je moet normen halen, en zonder die 15 cm in de spouw en superisolerende ramen kom je er niet, en betaal je boetes.

Ik heb ooit laten berekenen wat het zou kosten om in mijn woning nieuwe ramen te steken (bouwjaar 1996), en wat dat zou besparen.
                      Met de actuele prijzen is dat bijna 50 jaar terugbetaaltermijn, dus dat laten we dan maar.

Natuurlijk, als ik ooit ramen moet veranderen zal het superisolerend zijn of niks.

Ik verstook jaarlijks circa 1500€ aan gas, bji je dochter zal dat eerder 500€ worden (bij een hoger comfortniveau).

Comment

Je hebt nu gewoon geen keuze meer. Je moet normen halen, en zonder die 15 cm in de spouw en superisolerende ramen kom je er niet, en betaal je boetes.

Ik heb ooit laten berekenen wat het zou kosten om in mijn woning nieuwe ramen te steken (bouwjaar 1996), en wat dat zou besparen.
                        Met de actuele prijzen is dat bijna 50 jaar terugbetaaltermijn, dus dat laten we dan maar.

Natuurlijk, als ik ooit ramen moet veranderen zal het superisolerend zijn of niks.

Ik verstook jaarlijks circa 1500€ aan gas, bji je dochter zal dat eerder 500€ worden (bij een hoger comfortniveau).
                        Klopt wat je schrijft betreffende keuze. Zij wilden eerst gaan voor neutraal, maar om dat te halen is de investering echt wel veel.
                        Zij hopen wel toe te komen met hun warmtepomp qua verwarming en hebben zelfs geen bijverwarming op gas of stookolie voorzien. We zullen zien.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Het kan verkeren zei Bredero ooit. Of hoe en dubbeltje rollen kan.
                          En topic gestart met het protocol van de kledij op het gala van het autosalon en afdwalen naar de soort verwarming van een woning......
                          Of 'een grote stap voor de mensheid, maar blijkbaar toch maar een kleine stap voor BD'.
                          Ik had eerder gedacht dat we bij winterbanden gingen uitkomen......maar niet dus .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Klopt wat je schrijft betreffende keuze. Zij wilden eerst gaan voor neutraal, maar om dat te halen is de investering echt wel veel.
                            Zij hopen wel toe te komen met hun warmtepomp qua verwarming en hebben zelfs geen bijverwarming op gas of stookolie voorzien. We zullen zien.
                            Ik betwijfel of ze er zullen komen, maar hopelijk van wel. Hier in de geburen een nieuwe woning met warmtepomp, maar die verstoken daarbij nu nog dagelijks hout.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

15cm in de spouw? zal nog niet... 8,2cm recticel.
                              en zonder enige vooruitzicht op boetes...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

't Is hier precies het bouwsalon ipv autosalon ...
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X