Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos
Bekijk bericht
Vandaag Belgacom gebeld wegens probleem om te bellen (defecte sim-kaart blijkbaar) en binnen de 2 minuten iemand aan de lijn gehad dat me vriendelijk te woord stond.
Bij beiden eerst een kort menu gekregen voor de taal en type probleem, niets onredelijk.
Mensen die ergens werken zijn mensen zoals jij en ik, de ene al vriendelijker dan de andere en de ene al gedienstiger dan de andere.
Is net als op dit forum, de ene is altijd behulpzaam en vriendelijk en de andere maakt niets dan opmerkingen en is kort ... is dat daarom de fout van BD?
De regels mogen vriendelijkheid eisen en er mag gemodereerd worden, er zijn nog steeds minder vriendelijke reacties te vinden omdat men simpelweg niet altijd alles kan gecontrolleerd hebben.
Zo is dat ook in elk bedrijf, die schrijven allen voor dat werknemers klantgericht moeten zijn, maar kunnen nooit volledig beletten dat iemand fouten maakt.
Daarom mijn eerdere reactie, wie denkt perfect te zijn met zijn werk en alles te kunnen oplossen op korte tijd mag steeds ergens solliciteren en het voorbeeld geven.

Maar er zijn ook veel onbeschofte klanten die voor het minste uitvliegen in plaats van te begrijpen dat alles wat bestaat eens stuk kan gaan en dat de persoon die ze aan de lijn krijgen daar niet de oorzaak van is maar wel diegene dat ze nodig hebben om het probleem opgelost te krijgen.
En met vriendelijkheid bekom je nog steeds meer dan door te jodelen.
Comment