Ik krijg een e-mail van Belgacom: als trouwe klant word ik beloond, zomaar à rato van 7€ per maand gedurende 12 maanden. Alles wat ik moet doen is deze korting activeren door op een knop te drukken. dan verschijnt een tabblad waarop reeds keurig mijn account vermeld staat, evenals mijn klantnummer en het enige wat ik nu nog moet doen is mijn voor-en achternaam vermelden. Het cursortje staat te blinken, maar je krijgt geen letters ingetikt, onmogelijk je naam weer te geven, het ding werkt niet. Naar Belgacom gebeld. Na de gebruikelijke muziekjes en toetsjes die ik moet indrukken, iemand van vlees en bloed aan de lijn. Nog voor ik iets kan zeggen zegt die mevrouw : "och nu valt mijn systeem hier uit, ik ga u doorverbinden met een collega" en bàm, ik krijg een eeuwigdurend muzakje te horen. Opnieuw geprobeerd: na een kwartier iemand die leeft aan de telefoon. Probleem met de link uitgelegd, die man wist niets van die promotie af maar ging het uitzoeken en mij daarna terugbellen. Ik zeg hem dat ik dat nauwelijks kan geloven, en hij repliceert dat hij toch écht gaat terugbellen. Wie heeft er gisteren aan het eind van de dag niet teruggebeld? Juist. Toch kreeg ik een telefoontje van Belgacom gisteren: een vooropgenomen bandje vroeg mij om de klantenservice punten te geven op een schaal van één tot vijf voor de net gevoerde gesprekken. Onnodig te zeggen dat mijn score niet bijzonder hoog was. De bewuste promotie kan nog geactiveerd worden tot 31 december, ik vraag mij af of tegen die tijd de link zal hersteld zijn.....

Walter

Walter
Comment