Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Oeps nyrstar

    Ander en beter dan maar zeker.
    't Ja. Nyrstar.
    Dit jaar had positief kunnen zijn.
    Ware het niet dat Nyrstar dat allemaal om zeep helpt.
    Had ik maar.........
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • Aandelen

      In de long run (en die moet echt niet zo lang duren) heb je met aandelen altijd meer rendement. Zelfs op de aandelen van kbc ancora gekocht in 1987 en in 1989 heb ik winst. Een goede spreiding zorgt ervoor dat je globaal resultaat best goed is (en ik volg wel geregeld de adviezen van 2 beursbladen).

      Ik kies er trouwens voor om mijn hypothecaire lening te laten staan en de spaargelden op de beurs te beleggen. Geen spijt van.


      Sent from my iPad using Tapatalk

      Comment


      • Re: Aandelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Oh ja Tommie, ik wens jou en al je mede-aandelen-kopers alles succes, en immense winsten toe.
        Maar wij zijn beiden zestigers, mochten wij nu nog altijd op grote winsten/opbrengsten zitten azen, dan zouden we onszelf als grote sukkels moeten beschouwen denk ik .
        Wanneer je niet meer werk, zoals wij beiden, is elke dag een vakantiedag, waarom zouden we ons dan nog zitten enerveren omdat ons aandelen dalen/stijgen .
        Ik laat dit liever over aan zij die het nog écht nodig hebben.
        Moet nog een kleine 20 jaar mee.
        Ik kies vooral aandelen en fondsen met dividend. Regelmatig een extraatje dat ik nu herbeleg, of gebruk voor een reisje of een andere uitgave.
        Ik lig er niet van wakker als het eens een paar procent zakt.
        Nodig heb ik dat geld nooit in een keer, dus ik zal nooit moeten verkopen als het laag staat.

        En met fondsen hoef je je daar niet elke dag mee bezig te houden.
        Ook geen huurders die bellen voor een lekkende kraan, of waar je aangetekende brieven naar toe moet schrijven omdat ze de huur niet betalen.

        Comment


        • Re: Aandelen

          De "analisten" zijn er in elk geval weer boenk op (deze keer van ING)

          Advies voor Nyrstar

          20 okt '15 Houden Koersdoel: 2,40 EUR ING
          Last edited by nete; 23 oktober 2015, 00:00.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Aandelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ook geen huurders die bellen voor een lekkende kraan, of waar je aangetekende brieven naar toe moet schrijven omdat ze de huur niet betalen.
            De job van mijn vrouw. Maar ze verdient er wel niet slecht aan.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Aandelen

              Je moet dan natuurlijk ook eens kijken naar het totaal geïnvesteerd bedrag, inkomsten verminderd met kosten, en je eigen werk.

              Als je dat bedrag in een fonds als Carmignac Patrimoine DIS steekt, wat een maandelijks dividend geeft van ca 5% op jaarbasis, moet je eens vergelijken met wat ze nu binnenhaalt.
              Ik heb dat fonds, en op een geïnvesteerd bedrag van 40k krijg ik elke maand 120€ netto (RV al afgehouden). Volledig legaal, geen lekkende kranen, en geen lastige huurders.

              In de toekomst ga ik daar nog meer in steken.
              Als je dat vergelijkt met een appartement van pakweg 200k, dan zou dat een netto opbrengst van 600€ per maand betekenen. Kan ik mee (van) leven.

              Comment


              • Re: Aandelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Je moet dan natuurlijk ook eens kijken naar het totaal geïnvesteerd bedrag, inkomsten verminderd met kosten, en je eigen werk.

                Als je dat bedrag in een fonds als Carmignac Patrimoine DIS steekt, wat een maandelijks dividend geeft van ca 5% op jaarbasis, moet je eens vergelijken met wat ze nu binnenhaalt.
                Ik heb dat fonds, en op een geïnvesteerd bedrag van 40k krijg ik elke maand 120€ netto (RV al afgehouden). Volledig legaal, geen lekkende kranen, en geen lastige huurders.

                In de toekomst ga ik daar nog meer in steken.
                Als je dat vergelijkt met een appartement van pakweg 200k, dan zou dat een netto opbrengst van 600€ per maand betekenen. Kan ik mee (van) leven.
                Zoals ik waarschijnlijk al eerder zei gaat het bij ons om een vastgoed familiepatrimonium dat na verloop van een aantal jaren verkocht wordt en herinvesteerd wordt in vastgoed.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Ja, maar niks zegt je toch dat je dat opnieuw moet herinvesteren in vastgoed... na een verkoop.

                  Zo lang je echtgenote zich daar mee wil bezig houden is dat mooi, maar als je dat beheer door iemand anders moeten laten doen, dan gaat er nog eens een hap uit dat rendement.
                  Kan zijn dat ze 20 jaar jonger is dan jou, maar in elk geval wordt ze elk jaar ook een jaartje ouder.

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Ja, maar niks zegt je toch dat je dat opnieuw moet herinvesteren in vastgoed... na een verkoop.

                    Zo lang je echtgenote zich daar mee wil bezig houden is dat mooi, maar als je dat beheer door iemand anders moeten laten doen, dan gaat er nog eens een hap uit dat rendement.
                    Kan zijn dat ze 20 jaar jonger is dan jou, maar in elk geval wordt ze elk jaar ook een jaartje ouder.
                    We zijn er mee bezig Tommie en mijn vrouw heeft het gezaag van gebroken kranen, wc's, douches, verwarmingen, koelkasten etc.. zo ook al een beetje gehad en al is ze een stukje jonger dan ik, wel geen 20jaar (had het toch maar waar geweest). Maar toch er zit al weer een nieuw project in de stijgers "weer in vastgoed weliswaar, maar voor een cliënteel met minder kapsones", en dat onze kinderen zullen moeten afwerken en beredderen. Kwestie van de stichter van dit alles, bezeten van vastgoed, toch alle eer en respect te blijven geven. En ikzelf ben er ook nog steeds van overtuigd dat vastgoed als familiepatrimonium (dus op lange termijn en op voorwaarde dat er op tijd wordt herinvesteerd), de beste garantie is voor de toekomst.
                    Last edited by enero; 23 oktober 2015, 10:54.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik heb dat fonds, en op een geïnvesteerd bedrag van 40k krijg ik elke maand 120€ netto (RV al afgehouden).
                      Als ik dat even nareken kom ik op 1440 euro op een jaar en aan 3,6% netto (nog altijd mooi). Waar zit mijn (of uw) foutje ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        25% RV die aan de bron wordt ingehouden.
                        Kan zijn dat het 125€ per maand is, maar het grote verschil zit in de RV die volgend jaar naar 27% gaat.

                        Als de beurs stijgt, dan heb je ook nog een goede kans op koerswinst.

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          We zijn er mee bezig Tommie en mijn vrouw heeft het gezaag van gebroken kranen, wc's, douches, verwarmingen, koelkasten etc.. zo ook al een beetje gehad en al is ze een stukje jonger dan ik, wel geen 20jaar (had het toch maar waar geweest). Maar toch er zit al weer een nieuw project in de stijgers "weer in vastgoed weliswaar, maar voor een cliënteel met minder kapsones", en dat onze kinderen zullen moeten afwerken en beredderen. Kwestie van de stichter van dit alles, bezeten van vastgoed, toch alle eer en respect te blijven geven. En ikzelf ben er ook nog steeds van overtuigd dat vastgoed als familiepatrimonium (dus op lange termijn en op voorwaarde dat er op tijd wordt herinvesteerd), de beste garantie is voor de toekomst.
                          Je kan ook aandelen Cofinimmo of WDP kopên. Je belegt ook in vastgoed, en die geven ook een mooi dividend.

                          Comment


                          • Aandelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Zoals ik waarschijnlijk al eerder zei gaat het bij ons om een vastgoed familiepatrimonium dat na verloop van een aantal jaren verkocht wordt en herinvesteerd wordt in vastgoed.
                            Ik denk dat ervaring inderdaad zeer belangrijk is. Als je een ervaren vastgoedbeheerder bent die verschillende appartementen verhuurt, ken je de leveranciers (klusjesmannen, loodgieter,...) en ken je de huurders.
                            Als je dat niet hebt, maar bv wel de beurs opvolgt kan je een goede zaken doen met financiële investeringen.
                            Als je noch van het een of het ander veel kent, dan moet je afgaan op wat je bankier je zegt.
                            Maar dit geldt natuurlijk evenzo voor de handige harry die zijn auto onderhoud t.o.v. het merendeel dat zijn wagen naar de garage doet.

                            Groetjes

                            Peter


                            Sent from my iPad using Tapatalk

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                              Ik denk dat ervaring inderdaad zeer belangrijk is. Als je een ervaren vastgoedbeheerder bent die verschillende appartementen verhuurt, ken je de leveranciers (klusjesmannen, loodgieter,...) en ken je de huurders.


                              Groetjes

                              Peter


                              Sent from my iPad using Tapatalk
                              Dit is inderdaad zo. Mijn vrouw heeft haar relaties met een aantal mensen zoals je daar opnoemt, klusjesmannen, leveranciers van apparatuur etc., door de jaren heen (25jaar) opgebouwd en kan daar ook ten allen tijde op rekenen. Als goeie klant bent heb je dan ook kortingen op allerhande apparatuur of kan je bvb. einde reeksen aan interessante prijzen aankopen. Van zodra er een probleem is dat ten laste van de verhuurder valt wordt daar in de kortste keren op ingegaan en gerepareerd of vervangen. Het is dan ook haar job.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                En de "analisten" zijn er opnieuw in geslaagd om de belegger die hen volgt een loer te draaien:

                                Op 27 november 2015 hebben de analisten van KBC Securities hun beleggingsadvies voor Fagron (ex Arseus) (FAGR; ISIN: BE0003874915) verlaagd. Het beleggingsadvies wordt door KBC Securities verlaagd van "kopen" naar "houden". Tegelijk wordt ook het koersdoel verlaagd van 26,00 EUR naar 17,00 EUR.

                                Fagron strandt 3 dagen na het advies op....... 10,01 euro.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X