Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Wat is het verschil tussen verkopen en buitengooien ?
    Ik denk dat dit een lapsus zal zijn en eerder 'kopen' zal zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Aandelen

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Wat is het verschil tussen verkopen en buitengooien ?
      Good catch, inderdaad een lapsuske.

      Comment


      • Re: Aandelen

        Alles staat weer op topniveau.
        Over 6 maand tijd een rendement op de hele portefeuille van 20%, en daar zitten ook een paar conservatieve fondsen, en een aandeel of 2 dat 20% gezakt is in.

        Bij ons zouden ze zeggen : du jamais vu.

        Wetende dat de VS op volle toeren draait, en dat Europs stevig herstelt...
        Ik blijf zeker nog wat zitten op deze trein.

        Comment


        • Re: Aandelen

          Ik denk wat te investeren in olie gerelateerde aandelen. Deze staan laag en na een heropleving van de economie zie ik deze terug opveren.
          Dan denk ik aan seadrill, statoil of fred olsen....of misschien eens een tracker op de OBX (beurs van noorwegen) beurs die voor bijna 50 % bestaat uit olie gerelateerde bedrijven.

          Comment


          • Re: Aandelen

            Ik vrees een beetje dat het nog lang kan duren vooraleer die olieprijs terug opveert onwille van de volgende redenen.

            Alle Opec landen hebben geld nodig. Zelfs de arabieren zitten nu met begrotingstekorten, wat dus betekent dat geen enkel land bereid is om de kraan terug toe te draaien.
            De VS wil onafhankelijker blijven van olie import, en blijft pompen. Een neveneffect is dat Rusland (ook verslaafd aan oliedollars) het moeilijker krijgt, en dat is het uiteindelijk doel van de VS.
            De chinezen hebben vrijwel geen eigen olie, maar zijn behoorlijk tevreden over de lage prijzen.

            Comment


            • Re: Aandelen

              Om in olie te investeren vind ik het toch nog iets te voorbarig. Ik denk dat de prijzen kunstmatig laag gehouden worden om de westerse economieën nog wat zuurstof te geven. En dat zal volgens mij toch nog wat doorgaan. Resultaten zijn in Europa nog te weinig zichtbaar. Er is al een lichte opvering geweest, maar men ziet dat kort daarna de prijzen van de ruwe olie weer zakken. Zullen de prijzen nog ooit zo stijgen als vroeger, wie zal het zeggen. Alternatieve energieën worden al maar belangrijker en ik denk dat die zandscheppers toch ook een beetje hun verstand zullen gaan gebruiken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Aandelen

                Ik ben wel overtuigd van een heropleving van de olie (daarom investeer ik ook NU daarin)...deze kan niet zo laag blijven, mag wel hoor voor mij ! De mazouttank bijvullen bvb. is al jaren niet meer zo (goedkoop) geweest. Maar de realiteit zal anders zijn. Als de economie wereldwijd aantrekt zal de vraag naar olie weer gestaag doen toenemen.
                Ik versta ook een beginner, zij zien een markt zakken en twijfelen en investeren pas als de pijl terug omhoog staat...ik zeg dan steeds dat het vet reeds van de soep is...en zij de soep mee helpen betalen ...terwijl zij instappen stap ik meestal uit !
                Last edited by Titus5; 21 maart 2015, 17:58.

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
                  ..................................Als de economie wereldwijd aantrekt zal de vraag naar olie weer gestaag doen toenemen. .......................
                  De prijs van de olie heeft op dit ogenblik weinig te maken met vraag en aanbod denk ik.
                  De lage prijs die we nu hebben is bepaald door politieke en vooral strategische belangen. En die zijn uiteindelijk niet in ons voordeel op lange termijn.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Die prijs heeft alles met aanbod te maken.
                    Er zijn momenteel ( en dat duurt nog even) te veel landen die vrijwel volledig teren op oliedollars. Denk maar aan Venezuele, de arabieren en Rusland.
                    Tel daarbij dat zelfs de chinezen beginnen te sparen op brandstof, en die prijs gaat nog niet zo snel omhoog.

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
                      Ik ben wel overtuigd van een heropleving van de olie (daarom investeer ik ook NU daarin)...deze kan niet zo laag blijven, mag wel hoor voor mij ! De mazouttank bijvullen bvb. is al jaren niet meer zo (goedkoop) geweest. Maar de realiteit zal anders zijn. Als de economie wereldwijd aantrekt zal de vraag naar olie weer gestaag doen toenemen.
                      Ik versta ook een beginner, zij zien een markt zakken en twijfelen en investeren pas als de pijl terug omhoog staat...ik zeg dan steeds dat het vet reeds van de soep is...en zij de soep mee helpen betalen ...terwijl zij instappen stap ik meestal uit !
                      Uw laatste zin is uiteraard een waarheid in de wereld van het beleggen in aandelen. Maar de situatie op gebied van olie, en dat geldt ook voor goud, heeft momenteel een wending genomen die zoals hier al gezegd, een sterk politieke invloed ondergaat en dat overschaduwt een aantal financiële waarheden.
                      Een logische redenering die ik nam na de financiële crisis in 2008 was dat al het geld terug naar de banken moest komen, hoe dan ook. Ik heb dus een beetje geld gestoken in financials, en die hebben mij tot nog toe geen windeieren gelegd. De gewone sterveling kan het niet meer redden zonder de banken. Zij het niet om te gaan lenen, dan is het om zijn centen te gaan parkeren of te investeren. Je moet steeds via hen passeren hoe goed je ook oplet om ze te omzeilen, toch moet je hen op één of andere manier aanspreken. Nu het gebruik van cash aan banden is gelegd zijn de banken voor iedereen dus een must geworden.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        Slechte beursdag! Onrust over een vertragende Amerikaanse economie en een mogelijke renteverhoging doe beleggers verkopen. Ook de situatie in Jemen zou roet in het eten gooien.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Leuk dat hier een topic over aandelen is...was mij nog nooit opgevallen.
                          Een tweetal jaar geleden ben ik zelf begonnen met wat van mijn spaargeld in aandelen te beleggen.
                          Zodra ik kon heb ik winst genomen en dan weer andere aandelen gekocht.
                          Vandaag de dag heb ik nog 2 aandelen in portefeuille.

                          Ablynx +14%
                          SBM offshore +15%

                          In de bank waar ik klant bent raden ze mij aan deze te verkopen. Mijn nonkel, die jarenlang zelf in de financiële wereld gewerkt heeft, raad dan weer aan deze nog even te houden.
                          Iemand van jullie die een aandeel heeft over deze 2?

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                            Leuk dat hier een topic over aandelen is...was mij nog nooit opgevallen.
                            Een tweetal jaar geleden ben ik zelf begonnen met wat van mijn spaargeld in aandelen te beleggen.
                            Zodra ik kon heb ik winst genomen en dan weer andere aandelen gekocht.
                            Vandaag de dag heb ik nog 2 aandelen in portefeuille.

                            Ablynx +14%
                            SBM offshore +15%

                            In de bank waar ik klant bent raden ze mij aan deze te verkopen. Mijn nonkel, die jarenlang zelf in de financiële wereld gewerkt heeft, raad dan weer aan deze nog even te houden.
                            Iemand van jullie die een aandeel heeft over deze 2?
                            Misschien #206 en de verwijzingen daar eens overlopen, misschien nuttige info voor u om een gulden middenweg te kiezen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Ik heb ook Ablynx, en heb een dikke 30% winst.

                              Vermits het farma is, en dus risicovol ga ik pas verkopen als het een heel pak hoger staat. Mag gerust nog wat duren, maar als hun pipeline klopt kan dit een toppertje worden.

                              Kan ook mislopen, en dan ... ga ik er niet slecht van slapen. Dit is gokwerk, dat is duidelijk.

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Good catch, inderdaad een lapsuske.
                                Is het dan niet beter om het "origineel" aan te passen (dan lees je die tekst goed) en het hier te melden (anders staan er een paar daarop volgende posts zinloos te zijn) ?
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X