Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Je zou beginnen twijfelen. Waar anderen meestal nu binnen ten hoogste een paar minuten antwoorden is het 6000 nummer van Proximus totaal onbereikbaar. Voor mij is drie keer bellen, eerste keer na 10 minuten toegelegd, tweede keer na 8 minuten en de derde keer na 5 minuten equivalent met TOTAAL ONBEREIKBAAR. Het is gelukkig een gratis nummer waar je op de koop toe de meest afschuwelijke muziek te horen krijgt.
    En dat voor een communicatie-bedrijf.

Tweede probleem: vrijdag doe ik aanvraag om over te gaan van Generation-Connect naar Smart 20. Ik krijg een ordernummer en een dossiernummer van de lieve dame aan de andere kant (mezelf laten bellen).
    Zaterdag is er nog niks gebeurd (ondanks 24 uur belofte), zal iets zijn voor maandag krijg ik als antwoord.
    Vandaag andere dienst opgebeld (6000 hopeloos, zie hoger) en de medewerker vindt niks terug van enig dossier.
    Op zijn aanraden nieuw dossier aangemaakt, krijg opnieuw een dossiernummer.

Morgen nog maar eens proberen via één of ander nummer dat wel bereikbaar is.

Mocht het niet zijn dat Mobile Vikings een beetje in slaap gevallen is en voorbijgestoken wordt door de "groten", ik keerde direct terug.

Nog mensen die de bereikbaarheid van onze oude tante bedroevend vinden, of ben ik een uitzondering ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Ik ben destijds weg gegaan bij Proximus om naar Mobile Vikings te gaan.
    Slechts eenmaal een probleem gehad met een factuur, ben ermee naar een Belgacom center gegaan (ik verkies nog steeds persoonlijk contact boven een telefoontje) en dit werd daar netjes afgehandeld.

Er zijn intussen misschien betere formules dan deze van MV, maar hun bereikbaarheid via allerhande sociale media, e-mail... en de snelheid waarmee je antwoord krijgt op je vragen vind ik toch een meerwaarde.

Comment

Als ge niet wil bellen, stap dan een Belgacom boetiek binnen en laat u helpen.
      Denk je nu echt dat je het in andere bedrijven nooit kan overkomen eens te moeten wachten?
      De ene keer gaat het al wat vlotter dan de andere maar hou ook rekening dat de meesten die bellen niet eens deftig kunnen uitleggen wat hun probleem of vraag is, geen klantgegevens bij de hand hebben en zo onnodig veel tijd verliezen en de volgende dus ook doen wachten.
      Dat het vervelend is snap ik best, maar hoe vaak sta je elders onnodig in de wachtrij?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oei, daar gaat René weer!

Wegwezen hier!
        Last edited by Jos Vanhengel; 18 maart 2013, 21:40.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Denk je nu echt dat je het in andere bedrijven nooit kan overkomen eens te moeten wachten?
          De ene keer gaat het al wat vlotter dan de andere
          Als je om 13 uur, om 15 uur en om 17 uur belt en het gaat NOOIT min of meer "vlot", dan stel ik me toch vragen.
          Sinds de fameuze Basta uitzending een paar jaar terug verschiet ik dikwijls van de snelle respons van allerlei diensten en call-centers waar je vroeger ook eindeloos moest zitten wachten.
          Maar onze vriend Bellens steekt de eurootjes liever in eigen zak denk ik dan een paar mensen méér in zijn call-centers te zetten.
          Er is hier in de buurt een pure Belgacom winkel, maar als het over contracten gaat: dat mochten ze vroeger, nu niet meer....
          Ineens de bus op naar Gent dus volgens u: leuk is anders.
          Waarom een simpel omzetten van een nummer van Pay&Go naar een abbo dagen en dagen moet duren in 2013.... Ik zou verwachten dat men dat zou kunnen fiksen terwijl je online bent en je aanvraag bevestigt, of moet dat allemaal nog handmatig gebeuren ?
          Doet me onwillekeurig denken aan die juffrouwen die in lang vervlogen tijden pluggen zaten te versteken om een telefoongesprek tot stand te brengen.
          Last edited by nete; 18 maart 2013, 21:52.

Comment

Niks dan goede ervaringen met Proximus was van Base niet kan gezegd worden. Altijd een Proximus klant geweest maar 1x een scheve schaats gereden maar snel terug gegaan naar de prima service van Proximus.
            Zo zie je maar hoe een ervaring kan verschillen (zelfde met het door sommige verguisde Telenet, ook niks dan goed over hun klantendienst).

Comment

De Belgacom helpdesk heb ik ook al proberen te bellen. Tot 30 minuten aan de lijn zonder iemand vast te krijgen....

Bij telenet nooit langer dan 5 minuten.
              Nu zit ik in de VS, en heb al een paar keer Lufthansa moeten bellen om mijn verloren baggage terug te krijgen. Daar ga je pas bij huilen...
              Ik spendeer hier verdomme de helft van mijn tijd aan de telefoon, en ik weet nog niks. Ik moet wel elke dag zeggen waar ik zal verblijven, en weet nog niet zeker of ik morgennacht mijn koffer zal terugzien.

En dan nog krijg je te horen dat je redelijk moet blijven, en dat ze maar 50% vergoeden van de kledij die je moet kopen. Ik moet verdomme klanten bezoeken, en het enig wat ik heb gevonden is een goedkope broek en slecht zittend hemd bij Walmart...

Snappen die bedrijven dan echt niet dat ze stevig over de schreef gaan met hun callcenters waar je uren aan spendeert?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                De Belgacom helpdesk heb ik ook al proberen te bellen. Tot 30 minuten aan de lijn zonder iemand vast te krijgen....

Bij telenet nooit langer dan 5 minuten.
                Nu zit ik in de VS, en heb al een paar keer Lufthansa moeten bellen om mijn verloren baggage terug te krijgen. Daar ga je pas bij huilen...
                Ik spendeer hier verdomme de helft van mijn tijd aan de telefoon, en ik weet nog niks. Ik moet wel elke dag zeggen waar ik zal verblijven, en weet nog niet zeker of ik morgennacht mijn koffer zal terugzien.

En dan nog krijg je te horen dat je redelijk moet blijven, en dat ze maar 50% vergoeden van de kledij die je moet kopen. Ik moet verdomme klanten bezoeken, en het enig wat ik heb gevonden is een goedkope broek en slecht zittend hemd bij Walmart...

Snappen die bedrijven dan echt niet dat ze stevig over de schreef gaan met hun callcenters waar je uren aan spendeert?
                Het is inderdaad een regelrechte schande met die callcenters. Ofwel weten ze niet waarmee hun opdrachtgever bezig is, ofwel vallen ze je op alle uren van de dag lastig met zaken waarvoor je geen interesse hebt.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Die callcenters zijn dan ook geen deel van Proximus, Telenet, Lufthansa, etc... Tegenwoordig meestal aparte bedrijven, als je geluk hebt nog in België of Nederland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Oei, daar gaat René weer!

Wegwezen hier!
                    Vaarwel Jos, het ga je goed !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Niks dan goede ervaringen met Proximus
                      Klopt, als (ja als) je ze te pakken krijgt zijn ze doorgaans goed bezig, alhoewel op vrijdag een ordernummer (met een W vooraan) + een dossiernummer krijgen, (waarschijnlijk toch gegenereerd door een computer ?), waar dan maandag geen spoor meer van te bekennen valt. Opnieuw online bestelling gemaakt en nu heb ik een "referentienummer" beginnend met ECA.....
                      Ik denk nog eens terug te beginnen met een bestelling online en dan onderweg de knop "bel mij terug" te gebruiken, dan hoef ik die "muzikale verschrikking" al niet te doorstaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Het is inderdaad een regelrechte schande met die callcenters. Ofwel weten ze niet waarmee hun opdrachtgever bezig is, ofwel vallen ze je op alle uren van de dag lastig met zaken waarvoor je geen interesse hebt.
                        Maar draai de rollen eens om ...

HD : Goeiedag "klant", met wat kan ik helpen?
                        Beller : Dat spel werkt hier ni ... (ook ne goeiemorgen).
                        HD : En wat werkt er niet of wat gebeurt er?
                        Beller : Ik zeg het toch, dat werkt ni?
                        HD : Heeft u het over uw telefoon, internet of tv?
                        Beller : Maakt dat nu uit, dat spel werkt ni en 't is altijd hetzelfde met ulle.
                        HD : Ik heb toch wel wat meer info nodig om u te kunnen helpen hoor.
                        Beller : Ja seg, gijle kent er geen kl*te van ... kunt ge nu iemand sturen of ni?
                        HD : Mijnheer, leg nu eens rustig uit wat het probleem is.
                        Beller : Awel dat lukt nog ni se, ik heb nog juist eens geprobeerd.
                        HD : Wat heeft u geprobeerd?
                        Beller : Awel de tv marcheert ni hé.
                        HD : En wat gaat er dan niet?
                        Beller : Awel altijd hetzelfde hé, doet niks.
                        HD : Ja ok, maar werkt uw tv niet of hebt ge geen beeld?
                        Beller : Alles is zwart, niks werkt.
                        HD : OK, mag ik uw klantennummer eens?
                        Beller : Watte? Waar kan ik da vinden?
                        HD : Op uw contract, op uw facturen.
                        Beller : Dat heb ik hier ni liggen zelle, kunde mij zo ni helpen?
                        HD : OK, wat is uw adres?
                        Beller : Ma ... wa adres is da hier ... diene slimme moet uw adres hebben.
                        Ma : Hoe,weten die da nu nog ni, nog altijd hetzelfde hé.
                        Beller : Ma, geef dat adres nu eens.
                        Ma : Awel Apostelstraat 7 in Heiligem.
                        Beller : Hebt ge het gehoord?
                        HD : Ik zie daar geen aansluiting op, ben je zeker van het nummer?
                        ...

Misschien niet altijd even erg maar de helft belt zonder enig gegeven, heeft geen klantnummer of iets bij de hand en kan niet eens het probleem uitleggen.
                        Mocht iedereen alles bij de hand hebben van gegevens welke je al vooraf weet dat ze gaan vragen en mocht iedereen al eens deftig kunnen uitleggen waarvoor hij belt ... dan zouden alle gesprekken veel korter zijn, mensen wat gemotiveerder om u te helpen en zou de volgende in de wachtrij wat minder lang moeten wachten.

Het is niet overal volledig in orde, niet iedereen kent alles zoals het moet en de wachttijden kunnen al eens langer zijn dan goed is, maar grotendeels hebben we dit mede te danken aan andere klanten die het op bovenstaande manier verbrodden voor iedereen.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die weten waarom ze bellen en het dan ook af en toe eens aangenamer maken voor iedereen.

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik denk nog eens terug te beginnen met een bestelling online en dan onderweg de knop "bel mij terug" te gebruiken, dan hoef ik die "muzikale verschrikking" al niet te doorstaan.
                        Als je daar geen gebruik van maakt ... dan moet je ook niet klagen dat je zelf moet bellen hé.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Als je daar geen gebruik van maakt ... dan moet je ook niet klagen dat je zelf moet bellen hé.
                          Voilà, mezelf laten bellen. Verbinding na een paar seconden en dan.... wachtmuziekje en na 3 minuten (sorry, maar dat zijn er al twee te veel) de melding dat
                          " uitzonderlijk (sic) de wachttijden langer zijn dan normaal (sic)". Mocht het niet zo triestig zijn, een mens zou er kunnen om lachen.

Na vijf minuten maar terug dichtgelegd. Toppunt: verbinding blijft actief, mag nu ook nog eens mijn modem gaan uit-en aanleggen.
                          Charmant van Proximus: als ze jou bellen moeten ze je absoluut hebben, al moet je misschien anderhalve dag wachten...
                          Na 10 minuten nog altijd dat muziekje.

En, Verseg, als de wachttijden ALTIJD véél langer zijn dan normaal, dan zit er daar iets grondig mis met het aantal operatoren.

Comment

Als je ooit op een helpdesk bent geweest en gezien en gehoor hebt hoe het daar aan toe gaat, dan is het niet te begrijpen dat die nog personeel vinden om daar te werken.
                            Waarmee ik niet de te lange wachttijden wil rechtvaardigen.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

De ene keer gaat het al wat vlotter dan de andere maar hou ook rekening dat de meesten die bellen niet eens deftig kunnen uitleggen wat hun probleem of vraag is, geen klantgegevens bij de hand hebben en zo onnodig veel tijd verliezen en de volgende dus ook doen wachten.
                              Dat het vervelend is snap ik best, maar hoe vaak sta je elders onnodig in de wachtrij?
                              De topicstarter heeft een serieus probleem en u komt met een godwin.

Comment

Working...
                              X