Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe pc!!

Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik me een nieuwe pc aanschaffen,zit nu met een labtop van ruim 5 jaar en hij begint wat te mankeren. Plus ik wil een groter scherm hebben.

Nu is mijn vraag wat zou ik me kopen...terug een labtop met groter scherm of een gewone pc...en welke maat van scherm is het beste voor foto's enz...

Ik wil ook een mooi helder scherm hebben en liefst een glazen.

De pc zal natuurlijk niet alleen gebruikt worden voor Foto's maar ook voor het dagelijkse leven.

Heeft er iemand raad voor mij? Ik geraak erzelf niet uit.

Grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Re: Nieuwe pc!!

Ik zou overwegen om een pc + een tablet te kopen. Een pc omwille van het grotere scherm en het klavier, en omdat je daar toch heel gemakkelijk aan kan sleutelen indien nodig (bijvoorbeeld tweede HD, meer geheugen, upgrade moederbord en processor enz). Ik vind het ook gemakkelijker voor de randapparatuur, je hebt meer USB-poorten. En zo zijn er nog wel wat redenen om voor een pc te blijven gaan.
    Voor het gemak, het snelle opzoekwerk en de mobiliteit (bv in je luie zetel ) gebruik je dan je tablet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik me een nieuwe pc aanschaffen,zit nu met een labtop van ruim 5 jaar en hij begint wat te mankeren. Plus ik wil een groter scherm hebben.

Nu is mijn vraag wat zou ik me kopen...terug een labtop met groter scherm of een gewone pc...en welke maat van scherm is het beste voor foto's enz...

Ik wil ook een mooi helder scherm hebben en liefst een glazen.

De pc zal natuurlijk niet alleen gebruikt worden voor Foto's maar ook voor het dagelijkse leven.

Heeft er iemand raad voor mij? Ik geraak erzelf niet uit.

Grtz

Templar
      Je wilt een kant en klaar systeem kopen?
      Ga je ook gamen?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Waar je best niet op bespaart is een goede kast.
        Ik denk hier in de eerste plaats aan Lian-Li of Corsair kast wegens de airflow.
        Afhankelijk van wat je voor een scherm wilt uitgeven, want de keus is hier enorm, zou ik zeker een 27" scherm aanschaffen en een heel goed en betaalbaar scherm is de Dell Ultra Sharp.
        En natuurlijk een deftige beeldkaart, 18GB geheugen (PC 1600) een Intel i5 CPU (en een deftige koeler, laat de Intel koeler maar in de doos) en een SDD harde schijf van 256GB + 1 of 2 WD Black Caviar van 1TB.
        Een voeding van 550W is voldoende.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Waar je best niet op bespaart is een goede kast.
          Ik denk hier in de eerste plaats aan Lian-Li of Corsair kast wegens de airflow.
          Afhankelijk van wat je voor een scherm wilt uitgeven, want de keus is hier enorm, zou ik zeker een 27" scherm aanschaffen en een heel goed en betaalbaar scherm is de Dell Ultra Sharp.
          En natuurlijk een deftige beeldkaart, 18GB geheugen (PC 1600) een Intel i5 CPU (en een deftige koeler, laat de Intel koeler maar in de doos) en een SDD harde schijf van 256GB + 1 of 2 WD Black Caviar van 1TB.
          Een voeding van 550W is voldoende.

Grtz, RF
          En als ik mag aanvullen
          Een HD voor externe backup.
          =====================================
          En hoeveel kost dat scherm?
          Last edited by theokus; 28 januari 2013, 10:36.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

iMac ?
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Die schermen zijn bij Dell wel héél duur, je kan die beter elders kopen (ook Dell) aan een paar honderd Euro minder.
              Hier is die al een pak goedkoper en dan is het zeker nog niet de laagste prijs dat je kan vinden : http://www.monitorstore.be/product/1...arp-u2711.html

De U2711 vind ik zelf wel heel goed maar het verbruik van dit scherm is buiten proporties, met z'n 113 Watt ligt die ver boven dat van zijn broertje U2713HM met slechts 42 Watt en de prijs is ook iets gunstiger : http://www.monitorstore.be/product/2...p-u2713hm.html. Het grote verschil komt doordat de eerste nog met CCFL (staat verkeerd vermeld op de site van Coolblue) uitgerust is en de andere met LED.

Een 27" kan ik ook wel aanraden voor fotobewerking, je hebt dan een mooi overzicht over foto's en tools, de hogere resolutie van deze schermen is ook mooi meegenomen voor wat de scherpte betreft.
              Zelf heb ik ook de U2713HM en ben er supertevreden van, voor persoonlijk gebruik meer dan voldoende en een forse vooruitgang op eender welk ander standaard scherm.

De rest van een pas samengestelde PC :
              Corsair 550D kast
              Corsair AXi750 voeding
              Corsair 16GB 1600 geheugen (2x8)
              Asus P8Z77 V Deluxe moederbord
              Intel CPU 3770K
              Samsung SSD 256GB
              2 x HD in RAID 1

En op dit moment nog de standaard Intel koeling mits de temperatuur gemiddeld rond de 38°C beperkt blijft zonder veel lawaai.
              Ik ben dan ook geen gamer of overclockern van de kast is enkel de achterste ventilator aangesloten en die blijft meestal op laagste toerental draaien (toerental gestuurd door moederbord).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Bedankt voor de reacties maar 27" is wel heel groot en de prijs is ook om u tegen te zeggen...dat krijg ik bij mijn vrouw nooit voor elkaar. Ik wil wel wat uitgeven voor een pc en scherm maar er zijn toch ook wel goede schermen die kleiner zijn en wat minder kosten. Ik had zo 1000 euro in gedachten voor alles...liefst nog zelf iets minder.

Grtz

Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Bedankt voor de reacties maar 27" is wel heel groot en de prijs is ook om u tegen te zeggen...dat krijg ik bij mijn vrouw nooit voor elkaar. Ik wil wel wat uitgeven voor een pc en scherm maar er zijn toch ook wel goede schermen die kleiner zijn en wat minder kosten. Ik had zo 1000 euro in gedachten voor alles...liefst nog zelf iets minder.

Grtz

Templar
                  24" of 22" voldoet ook, allee voor mij toch
                  Wat ik ook nuttig vind is idd. het stroomverbruik want die monitor draait hier heel wat uurtjes. LED-verlichting; geeft ook praktisch geen warmte of.
                  Verder of je het scherm kan verstellen in hoogte (en laagte ). Min HD-resolutie.
                  In de prijsklasse van ong. 300 euro heb je heel wat keuze.

Top-moederborden:
                  Asus P8Z77-V Pro of Deluxe en Gigabyte GA-Z77X-UD5H

Vraag is of je dat allemaal nodig hebt, of je al die extra's of features nodig hebt.
                  De kunst is om een kwaliteits-bord te vinden aan de beste prijs
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Bedankt voor de reacties maar 27" is wel heel groot en de prijs is ook om u tegen te zeggen...
                    Er is ook kleiner en goedkoper : http://www.monitorstore.be/product/1...rp-u2412m.html
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ferm en niet alleen de prijs
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Die dell-schermen zal je waarschijnlijk niet goedkoper vinden dan bij Redcoon.be. De echte opvolger van de U2711 is er trouwens ook al nl de U2713H (dus zonder die M achteraan). Die heeft als groot voordeel dat hij een stuk minder verbruikt dan die U2711. Bij redcoon kost de HM 504 €, die H 750€ : dus wel een aanzienlijk verschil. Nu : als die prijzen te hoog zijn : bij LG kan je bv. veel goedkopere schermen vinden op basis van een IPS panel (minder dan 200€ voor een 24"). Vergeet de TN panels voor fotografie.

Ik heb net een nieuwe desktop besteld (ga het ding morgen halen). Voor de kast vind ik vooral airflow + lawaai belangrijk, en heb de corsair obsidion 550D genomen. Voor dat lawaai zijn voornamelijk de ventilatoren ook van belang. Die op de processor heb ik ook aangepast omdat die standaard intel versie ook nog lawaaierig is. Ook goedkopere voedingen kunnen redelijk wat lawaai maken. Je neemt daar bv. beter een corsair TX, en de GS laat je dan links liggen...
                        Mijn ding is het volgende : een i7 3770 (niet de K omdat ik toch niet overklok), Asus Z77 moederbord, Asus GTX670 met 2 GB ram (heb je voor normaal gebruik helemaal niet nodig, maar ik doe behoorlijk wat 3D dingen), 16 GB ram, een 256 GB SSD (voor het snel opstarten) en een 3 TB 7200.14 seagate barracuda (wegens veel meer ruimte, stiller dan een WD black, met moeite trager en VEEL goedkoper).

De prijs valt in mijn ogen redelijk mee. Het scherm zal waarschijnlijk zo'n dell U2713HM worden (ik heb voldoende met sRGB kleurruimte), maar dat zal nog wel enkele maanden mogen wachten.

Als je de vraag stelt voor een nieuwe PC is het wel best om daar ook de prijs ongeveer voor op te geven. Want voor 750€ heb je het bovenstaande niet... Voor 1000€ helaas ook niet...
                        Last edited by polleke_cgc; 28 januari 2013, 12:38.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Die dell-schermen zal je waarschijnlijk niet goedkoper vinden dan bij Redcoon.be. De echte opvolger van de U2711 is er trouwens ook al nl de U2713H (dus zonder die M achteraan). Die heeft als groot voordeel dat hij een stuk minder verbruikt dan die U2711. Bij redcoon kost de HM 504 €, die H 750€ : dus wel een aanzienlijk verschil. Nu : als die prijzen te hoog zijn : bij LG kan je bv. veel goedkopere schermen vinden op basis van een IPS panel (minder dan 200€ voor een 24"). Vergeet de TN panels voor fotografie.

Ik heb net een nieuwe desktop besteld (ga het ding morgen halen). Voor de kast vind ik vooral airflow + lawaai belangrijk, en heb de corsair obsidion 550D genomen. Voor dat lawaai zijn voornamelijk de ventilatoren ook van belang. Die op de processor heb ik ook aangepast omdat die standaard intel versie ook nog lawaaierig is. Ook goedkopere voedingen kunnen redelijk wat lawaai maken. Je neemt daar bv. beter een corsair TX, en de GS laat je dan links liggen...
                          Mijn ding is het volgende : een i7 3770 (niet de K omdat ik toch niet overklok), Asus Z77 moederbord, Asus GTX670 met 2 GB ram (heb je voor normaal gebruik helemaal niet nodig, maar ik doe behoorlijk wat 3D dingen), 16 GB ram, een 256 GB SSD (voor het snel opstarten) en een 3 TB 7200.14 seagate barracuda (wegens veel meer ruimte, stiller dan een WD black, met moeite trager en VEEL goedkoper).

De prijs valt in mijn ogen redelijk mee. Het scherm zal waarschijnlijk zo'n dell U2713HM worden (ik heb voldoende met sRGB kleurruimte), maar dat zal nog wel enkele maanden mogen wachten.

Als je de vraag stelt voor een nieuwe PC is het wel best om daar ook de prijs ongeveer voor op te geven. Want voor 750€ heb je het bovenstaande niet...
                          polleke: hoe houd je het beste de kast vrij van stof?
                          Heb je ervaring met een goede case? Misschien filters plaatsen? En hoe gaat dit? Hoe moet je dan doen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            polleke: hoe houd je het beste de kast vrij van stof?
                            Heb je ervaring met een goede case? Misschien filters plaatsen? En hoe gaat dit? Hoe moet je dan doen.
                            Met o.a. die Corsair 550D ... daar zitten standaard filters bij die het geheel wat proper houden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Die op de processor heb ik ook aangepast omdat die standaard intel versie ook nog lawaaierig is.
                              Bij standaard gebruik hoor je die zo goed als niet draaien.
                              Misschien bij overclockers en gamers waar dat ding wat meer op maximum moet draaien dat er wat meer lawaai is?
                              En ik durf anders wel zeggen dat ik heel maniak ben op alles wat lawaai betreft.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X