Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe pc!!

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Minder dan 1000 €?
    Ge pakt me altijd op m'n zwakste plek, hè
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Die dell-schermen zal je waarschijnlijk niet goedkoper vinden dan bij Redcoon.be.
      Ik heb mijn indertijd bij azerty.nl gekocht. Dat was een pak goedkoper dan op de Dell site zelf. Er zat wel geen dode pixel garantie via azerty.nl. Dus best even de voorwaarden lezen. Ik kon die garantie erbij kopen, maar heb toch een gokje genomen, om eventueel het scherm terug te sturen onder het mom van 'niet tevreden geld terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        OK en sorry dat ik wat afweek
        Je kan je nauwelijks voorstellen hoeveel stof er zich ophoopt in de voeding.
        Ik heb dit meegemaakt: je zag echte klonters overal.
        cooler master advanced 690 ii kast, een dijk van een kast ivm air-flow en "kabelcamouflage" en een Seasonic X560 semi-statische voeding .. nooit stof in de voeding, passieve koeling tot 200W ... maar ja, dat kost geld he .. er zijn er nu trouwens een ganse bende die dit pricipe toepassen, .. en Seasonic heeft nu een "platinum" reeks die nauwelijks te verslaan is
        BTW ik heb mijn PC op een "verhoogje" staan (gleuf in de bodem) met een "rok" van oud gordijnweefsel er rond, prima primair filter

PS .. een bekende multi-winkel heeft een "naakte" machine (medion) op basis van een I7-3770 met 8GB ram (GPU type ontsnapt mij nu even) in de aanbieding voor 699 .. 't is maar datget weet ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Bij standaard gebruik hoor je die zo goed als niet draaien.
          Misschien bij overclockers en gamers waar dat ding wat meer op maximum moet draaien dat er wat meer lawaai is?
          En ik durf anders wel zeggen dat ik heel maniak ben op alles wat lawaai betreft.
          Het hangt ervan af wat je juist doet met je PC, hé. Het is de bedoeling dat mijn PC regelmatig een aantal uren op volle processorkracht moet draaien, en dan heb ik veel meer vertrouwen in een andere koeler.
          Het hier een testje liggen van 22 koelers : als je de resultaten leest dan komt de standaard intel koeler er heel bekaaid vanaf. Bij een warmte produktie van de processor van 80W, wordt de processor 99°C warm op lage snelheid. Een deftige andere koeler maakt daar 40°C van... Op hoge snelheid wordt dat bijna 60°C (een andere 38°C) . Het lawaai van die intel koeler valt inderdaad redelijk mee (maar er zijn er genoeg die ook daar stukken beter zijn), maar het ding koelt helaas met moeite.
          Groeten,

Polleke

Comment

In mijn vroegere pc met een boxed i7 ging koeler na één jaar redelijk veel lawaai maken en die kon inderdaad niet voldoende koelen.
            Nu staat er op mijn i5 een Noctua NH-C14, een enorm ding, maar maakt geen lawaai en koelt zoals het hoort. Die 14 staat voor de doormeter van de ventilatoren.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Heb een "zwarte" Megahalems koeler met coolermaster blademaster fans (120mm) in push-pull. Mijn cpu heeft een TDP van 95W en stressed geraakt de cpu temp aan max. tijdelijke piek 54°C, normaal 52-53° dwz dat men voor een recente I7-3xxx met een TDP van 77W en dezelfde opstelling, gemakkelijk onder de 50° moet kunnen blijven bij volle belasting en een lager toerental van de fans. Mijn kast is wel "gebouwd" als een windtunnel ttz ik heb niet op een fan of 2 gekeken (de exhaust casefan bvb achter de koeler loopt trouwens synchroon met de koeler fans, alle 3 PWM @max. 2000rpm)

Comment

In mijn nieuw PC'ke ga ik het voorlopig doen met de standaard ventilatoren (zijn er 3) en een Scythe Mugen 3 op de i7. 'k zal wel zien waar ik beland.
                Die 550D kast is voornamelijk gemaakt voor stille werking, wat minder op goeie koeling. Maar ik ben geen overclocker, dus normaal mag het geen probleem zijn.
                Zo'n Noctua zal het wel beter doen, maar ik vond de prijs er toch wat over (zowat het dubbel van die Scythe).

Heb bij de aankoop prijs gevraagd bij 3 winkels. oa bij Alternate in Aartselaar. Dat is alvast ene waar ze me nooit meer gaan horen : Een winkel waar ze de artikelnrs. nodig hebben om een offerte te kunnen maken (elders lukt dat gewoon met de volledige naam van de artikels) is niet bijster klantvriendelijk. Bestellen lukt enkel door het doorsturen van de ondertekende offerte (het MOET dat formulier zijn). Alleen is dat wat moeilijk als je geen scanner of fax hebt. Gewoon een mailtje sturen lukt dus niet. Hun PC-builder werkt trouwens van geen kanten. De helft van de zaken die ik in mijn PC wou duwen, kon je niet selecteren in dat ding (maar staan wel op hun site en op voorraad...). De levertermijn was 8 tot 10 dagen (voor iets wat volledig op voorraad is).

Mijn PC heb ik dus elders besteld : donderdagavond besteld, en zaterdagvoormiddag (!) mocht ik het ding eigenlijk al afhalen (maar is niet gelukt, wegens andere bezigheden). En gewoon per email besteld... De offerte lukte zonder artikelnrs. . En uiteindelijk is het ding zelfs goedkoper.
                We zullen morgen dus wel zien, of het ding doet wat het moet doen...
                Last edited by polleke_cgc; 28 januari 2013, 23:32.
                Groeten,

Polleke

Comment

Als het niet is om te overklokken dan zijn de betere CPU koelers eigenlijk weggegooid geld tegenover de OEM koeler. Die CPU van het eerste tot het laatste uur op vollast 90+ graden laten draaien dan nog zal ie meegaan tot je hem zeker niet meer nodig hebt. Zonder twijfel het meest bullet proof onderdeel van een PC.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Bedankt voor de reacties maar 27" is wel heel groot en de prijs is ook om u tegen te zeggen...dat krijg ik bij mijn vrouw nooit voor elkaar. Ik wil wel wat uitgeven voor een pc en scherm maar er zijn toch ook wel goede schermen die kleiner zijn en wat minder kosten. Ik had zo 1000 euro in gedachten voor alles...liefst nog zelf iets minder.

Grtz

Templar
                    Mischien eens gaan kijken bij Q-Force, hier zéér tevreden, en vooral assemblage in België, (Zedelgem bij Brugge) wat de garantie wat
                    eenvoudiger/sneller maakt. http://www.q-force.be/wie_is_qforce.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                      Als het niet is om te overklokken dan zijn de betere CPU koelers eigenlijk weggegooid geld tegenover de OEM koeler. Die CPU van het eerste tot het laatste uur op vollast 90+ graden laten draaien dan nog zal ie meegaan tot je hem zeker niet meer nodig hebt. Zonder twijfel het meest bullet proof onderdeel van een PC.
                      Dat hangt om te beginnen al af van het type processor. De max. temperatuur van dat ding staat in de technische specificaties. Ik dacht dat de Tcase voor een 3770K 67.3°C was bij zijn TDP van 77W... (dat is dus niet hetzelfde als de core temperatuur). Daarnaast als je al 1500€ uitgeeft voor de rest, dan zal zo'n koelertje van 40€ er wel nog af kunnen. Ik speel liever zeker, zeker bij een PC die heel regelmatig wel wat rekenwerk zal hebben.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Klopt, is niet veel over te zeggen. Maar het is een feit dat miljoenen CPU's onder een intel standaard koeler worden verkocht in PC's. Intel geeft niet zomaar een koeler bij z'n boxed CPUs, daar is wel wat onderzoek aan vooraf gegaan onder worst-case omstandigheden. Bvb 35C kamertemp, standaard dell type kast met minimale verluchting bvb en dan 100% load. Dan moet de CPU nog minstens 10 jaar meegaan zonder over-temp throttling...

Als je een kast hebt met ietwat degelijke verluchting zal de intel HSF altijd meer dan toerijkend zijn, een aangezien die koeler ook best stil is....zit de rest puur tussen de oren.

Comment

Vervallen post.
                          Last edited by Guest42; 29 januari 2013, 19:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Daarnaast als je al 1500€ uitgeeft voor de rest, dan zal zo'n koelertje van 40€ er wel nog af kunnen. Ik speel liever zeker, zeker bij een PC die heel regelmatig wel wat rekenwerk zal hebben.
                            Zo'n pc komt me op net geen 1000€ en zo'n deftig koelertje gaat al snel over de 100€.
                            Het is in de winkel zelf dat ze me afgeraden hebben om daar extra geld aan te geven (omdat ik niet ga overclocken), als Intel een koeler bij hun processor levert ... dan zal die toch minstens moeten voldoen om die processor heel te houden zeker?
                            Het is nu mijn derde pc op rij waar een originele Intel cooler op staat en ik heb nog nooit last gehad van oververhitting of vervelend lawaai.
                            Maar wel grappig ... het laat me denken aan een ander topic.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Als men een zelfbouw PC ineen steekt voor 1000€ en men heeft geen andere dan de stock koeler nodig, dan geeft men sowieso al te veel geld uit voor wat men denkt nodig te hebben ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht

Ik wil ook een mooi helder scherm hebben en liefst een glazen.

Grtz

Templar
                                Als je met glazen scherm een glanzend scherm bedoelt, dat zou ik niet doen. Zo een scherm is net een spiegel en je ziet allerlei reflecties in het scherm. Gewoon een mat scherm vind ik het beste.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X