Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe pc!!

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Alle denkbare software draaien bijv. bij gebruik van Windows.
    Blijf ik een (zeer) zwak excuus vinden...

Ik ben geen gewone huis tuin en keuken-computer gebruiker...
    programmeren, designen, servertje her of der draaien, browsen, foto's bewerken, spelletje schaak spelen...
    Allemaal op mac... en op windows... of op linux...
    maar je moet leren werken met elk systeem...

Doordat windows met de paplepel is ingegeven denken velen dat het de enige en juiste is...
    had linux met de paplepel ingegeven hebben, je zou velen horen roepen hoe raar het is om voor een OS te betalen...

Wat een gemiddelde mens op een computer doet,
    dan maakt het niet uit of het windows, mac of linux is hoor...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Welke broodnodige software kan je dan NIET draaien op een Mac ? De meest gangbare applicaties (Office, Creative Suite, etc) zijn er ook op Mac. Tenzij je echt met niche apps gaat werken maar dan is het omgekeerde ook zo, dan is er ook soft die er wel is voor Mac en niet voor PC... En trouwens, Bootcamp brengt soelaas voor die zonderlinge applicatie, ALS je dan absoluut Windows moet draaien.
      Anders gaat het even goed met een dual-boot OS X en Ubuntu (of Mint, of een andere distro) :
      With a little know-how and some simple console commands, you can play PC games on Linux so smoothly that you'll never need to boot into Windows again.

Je ziet, ge hebt zelfs Windows niet meer nodig !
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Doordat windows met de paplepel is ingegeven denken velen dat het de enige en juiste is...
        Heel juist. Veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is...

had linux met de paplepel ingegeven hebben, je zou velen horen roepen hoe raar het is om voor een OS te betalen...
        Stel je voor...

Wat een gemiddelde mens op een computer doet, dan maakt het niet uit of het windows, mac of linux is hoor...
        Dat zijn die "mummy and daddy" users. Maar de gemiddelde mens rijdt niet over berg en dal voor onderdelen voor zijn of haar PC.
        Dus discussie gesloten. Net zoals men mij niet kan overtuigen om ooit een PC te kopen, kan je mensen die zelf PC's bouwen ook niet overtuigen om een Mac te kopen. Da's gelijk Brugge tegen Anderlecht, Porsche tegen Ferrari, frieten tegen kroketten enz.
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Blijf ik een (zeer) zwak excuus vinden...

Ik ben geen gewone huis tuin en keuken-computer gebruiker...
          programmeren, designen, servertje her of der draaien, browsen, foto's bewerken, spelletje schaak spelen...
          Allemaal op mac... en op windows... of op linux...
          maar je moet leren werken met elk systeem...

Wat een gemiddelde mens op een computer doet,
          dan maakt het niet uit of het windows, mac of linux is hoor...
          Zo denk ik toch niet hoor.
          Ik heb alles geprobeerd alhoewel ik een Apple nooit in eigendom had maar toch geprobeerd hebt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
            Dat hoor je vaak maar ik heb vrij veel ervaring met Mac op ons kantoor en het boeit me niet. Het is volgens mij puur persoonlijke voorkeur/gewoonte.

Mac is voor mij gewoon te beperkt qua mogelijkheden. Om wat rond te surfen en foto's te bewerken is er geen probleem natuurlijk.
            Ook snelheid is voor mij het belangrijkst. Mijn PC draait momenteel op een 5,1 GHz i7, en de laatste generatie grafische kaart die +/- jaarlijks een upgrade krijgt. Dat kan je bij Mac niet no matter what. Dat veel van de "mommy and daddy" users daar geen behoefte aan hebben begrijp ik best, maar dat maakt het nog niet "beter".
            Ik ben misschien mis, maar ik vermoed dat jou PC er ééntje is van een bedrijf, als je die jaarlijks kunt of moet upgraden. Als die moet dienen voor privégebruik is dat natuurlijk een gans andere zaak.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat kan je met een Mac ook, maar daarvoor moet je geen Mac gebruiken. Ik kan ervan meespreken, met parallelsverval ik weer in de lange opstartijd van Windows. Het is dus beter, de heel kleine beperking in software op te offeren voor een vlot draaiende software.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Beperkt qua mogelijkheden ? Wat kan je met je PC dan meer behalve een grafische kaart met oventemperaturen en 15 harde schijven erin proppen ?
                Euh, upgraden wat en wanneer je maar wil is al een redelijk gigantisch pluspunt. Niet alles evolueert even snel. Mijn kast, voeding, RAM geheugen enz is veel langer "up to date" dan componenten zoals de grafische kaart of CPU.
                Je kan er ook een brede waaier aan extra kaarten in stoppen naargelang je behoefte.

Wie heeft het over oven temperaturen en hoe zijn die relevant? Mijn graka heeft een maximale temperatuur van 45°C op de core, maar als het (snel) werkt wat heeft de temperatuur er dan nog mee te doen?

Ik doe competitief mee met race simulaties, en directx games draaien nu eenmaal niet op een Mac. Alle grote titels zijn...jawel.

Je kan niet objectief vastleggen of Windows of Mac OS "beter" is. Enkel subjectief. Voor mij is Mac gewoon veel te dicht getimmerd, en je kan er nu eenmaal niet alles mee. Wat niet wil zeggen dat een Mac niet voldoende is voor 90 procent van de computer gebruikers. Het blijft SUBJECTIEF in dat geval.

Comment

Ik heb alles geprobeerd alhoewel ik een Apple nooit in eigendom had maar toch geprobeerd hebt.
                  Het probleem zit ook voor een groot deel bij de scholen. Slechts een minuscuul percentage van de scholen heeft Mac's staan in hun computerlokalen. Als ge 't verkeerd aanleert, is 't moelijk om er vanaf te geraken. Gelukkig leren we het thuis af ; we hebben ze nochtans allebei, m'n vrouw een Dell met Win7, ik een Mac met OS X, maar Raad eens met welke computer de kids het liefste bezig zijn ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Daar zit het hem juist, je moet de nodige tijd steken om bepaalde gewoontes af te leren. Met eens een keertje te proberen gaat dat niet. Ik heb met mijn MacBookPro wat gesakkerd hoor, maar nu zou ik die niet meer willen missen. De ene logica is niet altijd de andere.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                      Euh, upgraden wat en wanneer je maar wil is al een redelijk gigantisch pluspunt. Niet alles evolueert even snel. Mijn kast, voeding, RAM geheugen enz is veel langer "up to date" dan componenten zoals de grafische kaart of CPU.
                      Je kan er ook een brede waaier aan extra kaarten in stoppen naargelang je behoefte.

Wie heeft het over oven temperaturen en hoe zijn die relevant? Mijn graka heeft een maximale temperatuur van 45°C op de core, maar als het (snel) werkt wat heeft de temperatuur er dan nog mee te doen?

Ik doe competitief mee met race simulaties, en directx games draaien nu eenmaal niet op een Mac. Alle grote titels zijn...jawel.

Je kan niet objectief vastleggen of Windows of Mac OS "beter" is. Enkel subjectief. Voor mij is Mac gewoon veel te dicht getimmerd, en je kan er nu eenmaal niet alles mee. Wat niet wil zeggen dat een Mac niet voldoende is voor 90 procent van de computer gebruikers. Het blijft SUBJECTIEF in dat geval.
                      Akkoord dat het subjectief is. En op het vlak van games heeft een Mac een achterstand (maar er is bootcamp).
                      Voor die brede waaier aan kaarten bestaan er meestal wel externe alternatieven.
                      Anyway, jij bent dus duidelijk een "niche" user en is een PC dan wel duidelijk op je lijf geschreven.
                      Maar voor TS is een Mac wel degelijk een alternatief...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        De ene logica is niet altijd de andere.
                        'k Wist niet dat er logica in Windows zat...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Het probleem zit ook voor een groot deel bij de scholen. Slechts een minuscuul percentage van de scholen heeft Mac's staan in hun computerlokalen.
                          Op dat vlak heb ik tijdens mijn stage een geslaagde poging gewaagd...
                          Een kleine basisschool dat niet het geld had om moderne computers met windows te gebruiken...
                          Oude computers opnieuw samengesteld, en goed geïnstalleerd met een edubuntu...
                          leerkrachten leren werken met de ubuntu en sindsdien gebruiken ze beide windows en ubuntu...

tis toch al een stap in de goeie richting he

Btw JCviggen, je hebt gelijk hoor, en voor sommige gebruikers is een pc wat ze nodig hebben...
                          maar sommigen gaan gewoon mee met de stroom...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Dat kan je met een Mac ook, maar daarvoor moet je geen Mac gebruiken. Ik kan ervan meespreken, met parallelsverval ik weer in de lange opstartijd van Windows. Het is dus beter, de heel kleine beperking in software op te offeren voor een vlot draaiende software.
                            ok
                            Ben nog vergeten dat de kostprijs jaren geleden voor mij toch ook een obstakel was: teveel geld eigenlijk voor hetgeen ik nodig had.
                            Een pure dos-pc (XT 8086) à 40.000 frank destijds was voor mij meer dan genoeg.
                            Toen was er geen internet, geen MSN enz. enz.
                            't Waren heel andere tijden.

Een van de eerste Mac's kostte toen dik 120.000 frank.

Maar goed, ik ga niet opnieuw beginnen met dat heel verhaal nog eens over te doen.

Voor mij was die pc een spelcomputer

Niet lang daarna werd het toch meer zakelijk.
                            Ik zag het licht
                            Was de tijd van Framework II (een voorloper van Office en met netwerkmogelijkheden, toch straf voor in die tijd) en dBase.
                            (bestond ook niet voor Apple)
                            Enz.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Een pure dos-pc (XT 8086)
                              DOS ! Dan was MS nog goed bezig. Na Win 95 m'n eerste Mac gekocht met Mac OS 8. Wat een verademing.

leerkrachten leren werken met de ubuntu en sindsdien gebruiken ze beide windows en ubuntu...
                              Allee, ze zijn toch al voor 50% op de goede weg...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Akkoord dat het subjectief is. En op het vlak van games heeft een Mac een achterstand (maar er is bootcamp).
                                Voor die brede waaier aan kaarten bestaan er meestal wel externe alternatieven.
                                Anyway, jij bent dus duidelijk een "niche" user en is een PC dan wel duidelijk op je lijf geschreven.
                                Maar voor TS is een Mac wel degelijk een alternatief...
                                Dat is juist want gamen is voor hem geen prioriteit.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X