Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe pc!!

Het kan ook omgekeerd hoor..
    Na mijn halve leven Mac's , ga ik overschakelen naar Microsoft !
    Ja, programmeren, sites maken, Filemaker, en vele andere ( mac niche ) progs...
    Ik ken een Mac vanbinnen en vanbuiten...
    Maar toch... Was nu toe aan een nieuwe iMac... en nee... 't staat me niet meer aan... Geen goesting meer... 'k weet niet wat het is...Is het het OS die mij begint te ergeren ? Zijn het de nieuwe (design) iMacs ? Geen idee... De imac die ik wil kost een goeie 2000 euro... tja... Als ik een PC ga kopen in hetzelfde genre van kwaliteit en afwerking etc.. Zoveel minder ben ik niet kwijt hoor, dus voor de goeiekoop moet ik geen PC kopen..

Heb hier al effe een W8 laptopje...
    Wat een verademing ... 't zal wel tss mijn oren zitten... Maar 't zit ook niet elders ... Misschien na al die jaren gewoon eens toe aan iets anders... Gelukkig is het niet zo met mijn madam

Het enige wat ik verschrikkelijk ga missen, dat is Aperture... Ja.. écht missen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      Het kan ook omgekeerd hoor..
      Na mijn halve leven Mac's , ga ik overschakelen naar Microsoft !
      Ja, programmeren, sites maken, Filemaker, en vele andere ( mac niche ) progs...
      Ik ken een Mac vanbinnen en vanbuiten...
      Maar toch... Was nu toe aan een nieuwe iMac... en nee... 't staat me niet meer aan... Geen goesting meer... 'k weet niet wat het is...Is het het OS die mij begint te ergeren ? Zijn het de nieuwe (design) iMacs ? Geen idee... De imac die ik wil kost een goeie 2000 euro... tja... Als ik een PC ga kopen in hetzelfde genre van kwaliteit en afwerking etc.. Zoveel minder ben ik niet kwijt hoor, dus voor de goeiekoop moet ik geen PC kopen..

Heb hier al effe een W8 laptopje...
      Wat een verademing ... 't zal wel tss mijn oren zitten... Maar 't zit ook niet elders ... Misschien na al die jaren gewoon eens toe aan iets anders... Gelukkig is het niet zo met mijn madam

Het enige wat ik verschrikkelijk ga missen, dat is Aperture... Ja.. écht missen.
      Ik kan je érgens begrijpen. Heb het ook niet zo met die flinterdunne iMac (waarom is dat nodig voor een desktop), noch met de FB en Twitter integratie en de iOS invloeden in Mountain Lion (duimen maar dat Snow Leopard nog lang (praktisch) alle Mac soft kan blijven draaien). Maar Windows 8 doet mijn oren toch ook wel wapperen, hoor. Dan nog liever Windows 7. Maar eigenlijk liever niks van MS.
      Als ze in Cupertino onnozel blijven doen, koop ik op termijn misschien ook wel geen Mac meer. Dan ga ik ook even shoppen voor een PC laptop maar 't zal dan wel met Linux zijn.
      Of beter : ik hou m'n huidige Mac, hou OS X op een kleine partitie voor eventuele firmware updates en ik gebruik Ubuntu of Mint als OS. Ubuntu 12.10 draait trouwens als de gesmeerde bliksem op m'n iMac (een bescheiden 24-incher met 2.8Ghz C2D met 4Gb RAM en een 256Mb Radeon HD2600 kaart - een model van begin 2008).
      Last edited by Kaneda; 30 januari 2013, 16:29.
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        DOS ! Dan was MS nog goed bezig. Na Win 95 m'n eerste Mac gekocht met Mac OS 8. Wat een verademing.
        Zeker, dat was ook zo.
        Gebruikersvriendelijker die Mac OS, grafisch ook mooi.
        En dat is iets waar me een (nochtans) goede vriend mij altijd weer mee plaagde
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Als ze in Cupertino onnozel blijven doen
          Dat is wel een beetje de nagel op de kop ( vrees ik )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            ok
            Ben nog vergeten dat de kostprijs jaren geleden voor mij toch ook een obstakel was: teveel geld eigenlijk voor hetgeen ik nodig had.
            Een pure dos-pc (XT 8086) à 40.000 frank destijds was voor mij meer dan genoeg.
            Toen was er geen internet, geen MSN enz. enz.
            't Waren heel andere tijden.

Een van de eerste Mac's kostte toen dik 120.000 frank.

Maar goed, ik ga niet opnieuw beginnen met dat heel verhaal nog eens over te doen.

Voor mij was die pc een spelcomputer

Niet lang daarna werd het toch meer zakelijk.
            Ik zag het licht
            Was de tijd van Framework II (een voorloper van Office en met netwerkmogelijkheden, toch straf voor in die tijd) en dBase.
            (bestond ook niet voor Apple)
            Enz.
            Mijn eerste PC dateert van 1984, mijn laatste van 2008. Mijn eerste MBookPro van eind 2010, mijn volgende Mac..?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Mijn eerste PC dateert van 1984, mijn laatste van 2008. Mijn eerste MBookPro van eind 2010, mijn volgende Mac..?
              2014?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                2014?
                Eén en ander te vieren, ja... Een cadeautje misschien, wie weet ?
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                  Dat is wel een beetje de nagel op de kop ( vrees ik )
                  Heb quasi alle versies van OS X gekend, en de twee versies die eruit springen zijn X.4 Tiger en X.6 Snow Leopard. Met (Mountain) Lion heb ik het, zoals gezegd, niet zo.
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

'k Wist niet dat er logica in Windows zat...
                    Give me a break dude ... overal alles neerdumpen waar je het maar denkt, dat is MAC logica ... je wil het aan tal gebruikers geen eten geven die ik moest helpen zoeken naar hun "verloren" mailboxen, of de duplikaten daarvan!

Point, click, never think .. is de MAC logica .. en dan geloven dat je ook maar iets kent van computers ... geen wonder dat het een platform is voor kinderen. MAC support heeft mij duizenden grijze haren bezorgd, letterlijk! .. een platform voor "mommy's and daddies" beschrijft het redelijk goed ... in een ernstige werkomgeving met niet gestandardiseerde eisen (waar je dus flexibel moet kunnen ingrijpen naargelang toepassingen en nodige hardware), stinkt het uren in de wind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      in een ernstige werkomgeving met niet gestandardiseerde eisen (waar je dus flexibel moet kunnen ingrijpen naargelang toepassingen en nodige hardware), stinkt het uren in de wind.
                      Ernstig ? Gestandaardiseerd ? Microsoft ? Because they've got you by the balls with their licences (not to mention their crap), dude ! En 't is niet omdat iedereen als lemmings over de afgrond springt dat je van standaardisatie kan spreken, hè...
                      In een mixed omgeving (PC en Mac) is het voor de Mac gebruikers altijd huilen met de pet op. Bij ons is het 85% PC, 15% Mac. Een leger aan IT'ers voor de PC-kant, '3' mensen voor de Macs (een 50-tal)
                      Windows servers (met gevirtualiseerde AFP-access voor de mac's ) en dan zijn ze verwonderd dat het problemen geeft op de Mac's. Gooi MS buiten en ga 100% Mac. Dan heb je effectief maar 3 mensen nodig voor heel het bedrijf. Of stap over op Linux en open source software. Linux/unix en OS X begrijpen mekaar in elk geval beter. Dus gooi Windows maar door het 'venster'. Dude !
                      Nu hebben we eindelijk onze eigen OS X server voor onze Indesign en Illustrator bestanden, PC-gebruikers hebben nu moeilijkheden om hierop in te loggen (veel config nodig, gebruik van bepaalde karakters kan niet op PC...tssss ).
                      Ik zie mezelf niet als een kenner van computers, maar ik ken er toch íets van, genoeg om te weten dat ik geen Windows-brol moet hebben !
                      En om een beetje 'niche' te gaan : fontbeheer op Windows... Bwahahahahahahaha
                      Last edited by Kaneda; 30 januari 2013, 20:14.
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

ach jong ... ik heb meer dan zat genoeg van het geween van Apple/MAC gebruikers over hoe goed hun ding wel is .. ik heb jaaaren support gedaan in een multiplatform omgeving en met de machines van de fruitboer was het altijd kl....ij ... of ze hadden de soft niet of de HW was net een ietsje te incompatibel voor naadloze integratie in een complex netwerk (natuurlijk was dat de schuld van al de anderen he ) en voor elk type machien moest je andere HW kopen .. huilen met de pet op ... op sommig emachines moest je voor de ene applicatie booten in laatste OS versie en voor de andere applicatie in de versie -1 .. er zitten hier nog een paar IT'ers met Km's support op de teller en die zeggen juist hetzelfde ... en je hoeft werkelijk geen al te grote bek op te zetten met een OS dat grotendeels gepikt is van FreeBSD Unix geen wonder dat ze beter op een *nix systeem zijn afgestemd, maar dat "zich bedienen bij de buren", dat was al lang een gewoonte nietwaar ... breek me dus de bek niet open met uw speeltje en geloof maar dat ge het wiel hebt uitgevonden ... en dat je "maar" 3 mensen hebt voor de Mac's ? nogal wiedes, geen hond wil daarvoor support doen! je wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd als je iets nodig hebt! get a reality check dude ... die 92% windows gebruikers in het PC segment zijn allemaal idioten, hoe arrogant kan je als fruitboer wel zijn?
                        LOl .. 'k heb nog zo een flashy "all-in-the-screen" model gehad dat letterlijk begon te fluiten, gelijk coil whining maar dan heeel erg, bij zware belasting en met de virusbescherming geactiveerd. Hebben ze zich bij Apple zot naar gezocht! uiteindelijk was hun uitleg dat bij zoooo'n zware belasting de koeling niet voldoende was om de cpu te koelen in dat smalle kastje en dat de ventilator op hol sloeg ... LMAO!! zo'n goed materiaal toch! suggestie van het apple education center "misschien de virusbescherming uninstallen" .. onnozelaars! ROTFL!
                        Een heel speciale toepassing kwam als HW + software pakket .. prijskaartje: een flink uit de kluiten gewasseen ferrari ... kwam oorspronkelijk met een MAC, kost software 3625€ ... rammelde aan alle kanten, machine liep vast bij gebruik, duizenden euros down the drain aan werkuren en materiaal. Machine naar de fabrikant, disk uitgeveegd, alle data weg, ieder keer weer opnieuw. Uiteindelijk schakelden ze over op PC met windows (van miserie zeker?) LMAO2! software was plots maar 2375e meer en was stukken performanter en machine freezes? nooit meer gezin jong ... als je maar niet buiten de platgelopen paadjes loopt werkt het een Mac dus wel ... even ...
                        Last edited by Guest41; 30 januari 2013, 21:50.

Comment

Moderator Warning: Nu is het genoeg geweest. Wie oorlog wilt voeren kan dat elders doen maar niet op BD!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                          X