Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe pc!!

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Vooral de binnenkant van je PC ... is heel goed voor de statische elektriciteit.
    Beter is even een bus Kenair of zo erbij halen en de boel eens uitblazen.
    Wel pc eerst afzetten ... ge weet maar nooit dat ge uw bus even wat schuin houdt en er wat vocht uitkomt.
    Ik zuig ook regelmatig het stof uit mijn pc met een stofzuiger, nog nooit problemen gehad nadien.

Uiteraard pc uitschakelen, stekker uit het stopcontact en zuigen maar nadat ik alle stof met zo'n bus compressed air los heb geblazen.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Zo'n pc komt me op net geen 1000€ en zo'n deftig koelertje gaat al snel over de 100€.
      Het is in de winkel zelf dat ze me afgeraden hebben om daar extra geld aan te geven (omdat ik niet ga overclocken), als Intel een koeler bij hun processor levert ... dan zal die toch minstens moeten voldoen om die processor heel te houden zeker?
      Het is nu mijn derde pc op rij waar een originele Intel cooler op staat en ik heb nog nooit last gehad van oververhitting of vervelend lawaai.
      Maar wel grappig ... het laat me denken aan een ander topic.
      De koeler die ik genomen heb kost 43€, mijn grafische kaart alleen kost al meer dan 400€ : met die 1000€ kom ik niet direct toe . Van beide spullen weet ik heel goed waarom ik ze genomen heb (want ik doe wel wat meer dan Photoshop en Lightroom om het ding te belasten). Ieder zijn keuze natuurlijk. Bij mijn vorige desktop hoorde ik die intel-koeler heel duidelijk. Heb voorlopig enkel die Catzilla benchmark gedraaid op de nieuwe en dat nieuw beest is heel veel stiller (dus zeker onder een dergelijke belasting). Mijn i7 laptopje is er evengoed een lawaaimaker tegenover. Maar die stilte is natuurlijk ook waarom ik dit ding in deze kast zo gekocht heb.
      Groeten,

Polleke

Comment

Af en toe zijn er opruimingen bij HP van demomodellen van hun werkstations en dat is meestal ook de moeite.

Zo kocht ik enkele weken terug een Z800 met 2 6-core Xeons, 48gb Ram, 160gb SSD, 2Tb HD en een nVidia Quadro 4000 voor 1500€. Mijn 2de pc, een Z400 met 2x 4-core Xeon, 24gb ram, 160gb SSD, nVidia Quadro 2000 kocht ik voor 900€.

Het mooiste van allemaal, steeds in perfecte staat en met 3jaar waarborg
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          mijn grafische kaart alleen kost al meer dan 400€
          En dan noemen jullie een Mac duur...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Verschil is dat dure hardware bij een PC zich automatisch vertaalt in maximale performantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
              Verschil is dat dure hardware bij een PC zich automatisch vertaalt in maximale performantie.
              OF dat Mac Apple abnormale prijzen aanrekent voor normale hardware

(allee dan maar; ben ik de tweede vandaag die zich laat vangen)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Op een mac kan je zelfs zo geen grafische kaart standaard bestellen. De enige die je wel kan bestellen is een quadro, die helemaal onbetaalbaar is. En kom aub niet zeveren dat je bij een Apple geen dergelijke grafische kaart nodig hebt : voor 3D toepassingen is die onontbeerlijk.
                Mijn PC'tje moet je vergelijken met een Mac pro, en dan is dat ding heel goedkoop en stukken sneller voor 3D toepassingen. Een Nvida quadro 4000 alleen kost normaal al bijna 1000 €...
                Groeten,

Polleke

Comment

Mooi om dit alles te lezen. Iedereen zijn waarheid natuurlijk, zoals bij autotuners...
                  Algemene conclusie : If you pay peanuts, you get monkeys.
                  Alhoewel mijn 5 jaar oude PC van 1300€ het nog helemaal niet slecht doet, geef mij toch maar een Mac als opvolger. Mijn MacBookPro is daar de schuld van.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er zijn ook Quadro's van 4.500 euro.
                    Ik heb een GTX 680 met 2GB geheugen en dit is eigenlijk al overkill voor Ps en DXO.
                    Mare, 't gaat verdomd snel hoor, ik zie nooit dat lijntje lopen bij bewerkingen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Er zijn ook Quadro's van 4.500 euro.
                      Ik heb een GTX 680 met 2GB geheugen en dit is eigenlijk al overkill voor Ps en DXO.
                      Mare, 't gaat verdomd snel hoor, ik zie nooit dat lijntje lopen bij bewerkingen.

Grtz, RF
                      Eigenlijk doet die grafische kaart niet veel bij Photoshop. Er zijn een paar zaken die versneld worden op de grafische kaart, maar eigenlijk veel te weinig. Nog altijd het enige programma van Adobe dat die grafische kaart wel intensief gebruikt (door de CUDA-processing) is adobe premiere pro. De rest bij Photoshop gebeurt dus door de gewone processor...
                      We kunnen maar hopen dat CS 7 daar eindelijk verandering in brengt. Al bij CS 5 zat men te hopen dat Adobe daar verandering zou in brengen, maar dat is dus niet gebeurd. CS 6 is ook nog niet bijster "grafische kaart" minded.

Die GTX 680 is voor Photoshop een te dure keuze. Voor alles wat met 3D te maken heeft is het ding uiteraard wel dik in orde.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Mijn PC'tje moet je vergelijken met een Mac pro, en dan is dat ding heel goedkoop en stukken sneller voor 3D toepassingen. Een Nvida quadro 4000 alleen kost normaal al bijna 1000 €...
                        Alleen jammer dat je'r Windows op draait...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Algemene conclusie : If you pay peanuts, you get monkeys.

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Alhoewel mijn 5 jaar oude PC van 1300€ het nog helemaal niet slecht doet, geef mij toch maar een Mac als opvolger. Mijn MacBookPro is daar de schuld van.
                          Dat is het 'm juist. Wanneer je eens een tijdje met Mac gewerkt hebt, begrijp je pas hoe het allemaal in elkaar zit en hoe frustratieloos je computerervaring wel kan zijn.
                          Ik begrijp dat, als je graag prutst aan computers en zelf graag een PC bouwt, dan moet je geen Mac kopen. Voor mij hoeft het allemaal niet, hoor: overclocken, de juiste koeling zoeken, de juiste case, gedoe met drivers, enz. Onlangs een nieuwe auto voor het vrouwke gekocht, die zat ook al helemaal in elkaar. Een bouwpakket was waarschijnlijk ook goedkoper geweest, maar 't was me de moeite niet waard...
                          Bij een merk PC moet je dat ook allemaal niet doen, toegegeven, maar dan mag je wel eerst alle crapware verwijderen of den boel opnieuw installeren. Plus de frustratie van Windows, tjonge, jonge...

Maar om terug te komen op de vraag van TS : 1000 euro budget. Een Mac mini met display (geen Apple display natuurlijk) en toetsenbord (Macally), dat moet lukken. En zeg nu niet dat de Mac mini crap is : meer dan krachtig genoeg voor serieuze fotobewerking en al de rest. Niet voor gamers ? Toegegeven, da's juist maar als je steeds de nieuwste games wil blijven spelen, mag je elk jaar een nieuwe PC kopen. En dan is er nog de restwaarde van Mac's. Is een beetje als met een dure auto : enkel de eerste is duur.

Jammer vind ik wel - en dat geldt voor zowel PC's als Mac's - dat de interface meer en meer op die van tablets en smartphones begint te gelijken. Heb Windows 8 gezien en efkes mee gewerkt en als ik eerlijk mag zijn, mocht ik een nieuwe PC kopen, ik smijt Win8 eraf en zet er 7 op. Bij een Mac kan je dat dan niet (zonder problemen) dus als je een Mac koopt met Mountain Lion kan je er niet eventjes Snow Leopard op zetten (weet eigenlijk niet als je een Win8 PC kan downgraden naar 7).
                          Last edited by Kaneda; 30 januari 2013, 14:11.
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Dat is het 'm juist. Wanneer je eens een tijdje met Mac gewerkt hebt, begrijp je pas hoe het allemaal in elkaar zit en hoe frustratieloos je computerervaring wel kan zijn.
                            Dat hoor je vaak maar ik heb vrij veel ervaring met Mac op ons kantoor en het boeit me niet. Het is volgens mij puur persoonlijke voorkeur/gewoonte.

Mac is voor mij gewoon te beperkt qua mogelijkheden. Om wat rond te surfen en foto's te bewerken is er geen probleem natuurlijk.
                            Ook snelheid is voor mij het belangrijkst. Mijn PC draait momenteel op een 5,1 GHz i7, en de laatste generatie grafische kaart die +/- jaarlijks een upgrade krijgt. Dat kan je bij Mac niet no matter what. Dat veel van de "mommy and daddy" users daar geen behoefte aan hebben begrijp ik best, maar dat maakt het nog niet "beter".

Comment

"mommy and daddy" users
                              'k Zal het maar niet als een belediging zien...

Mac is voor mij gewoon te beperkt qua mogelijkheden. Om wat rond te surfen en foto's te bewerken is er geen probleem natuurlijk.
                              Beperkt qua mogelijkheden ? Wat kan je met je PC dan meer behalve een grafische kaart met oventemperaturen en 15 harde schijven erin proppen ?
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

'k Zal het maar niet als een belediging zien...
                                Beperkt qua mogelijkheden ? Wat kan je met je PC dan meer behalve een grafische kaart met oventemperaturen en 15 harde schijven erin proppen ?
                                Alle denkbare software draaien bijv. bij gebruik van Windows.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X