Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video forum?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Video forum?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Als ik mag
    > belichting bijv. en techniek.
    > montage

Persoonlijk zou ik zeer interessant vinden als we te weten komen HOE alles tot stand is gekomen.
    Maar ja, heeft de maker het geduld om dat allemaal neer te pennen
    Een soort kopie van Youtube en wat daar allemaal te zien is hoeft voor mij ook weer niet.
    Belichting en techniek wordt bij opgeladen foto's hier toch ook niet beoordeeld door de moderatoren?
    Hoe een video tot stand komt is even interessant om weten als bij een foto?

Enkel bij gevallen als wedstrijden ofzo zal een mod heel wat tijd moeten investeren?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Kortom,

Ik hoor hier het begin van enthousiasme

Jaja

Enthousiasme ja, maar dan hoop ik dat niet iedereen zoals mij is.
      Ik ben snel enthousiast over dingen, maar ben het ook weer snel beu.
      Het enige dat ik tot nu toe wat langer volhoud, omdat je er oneindig in kan bezig blijven is fotografie.
      Nu wel eventjes pauze genomen door het verwezenlijken van een bakstenen droom, maar als die er staat dan gaan we terug verder.

Ik zou het wel zien zitten zo'n videoforum.
      En ivm dat extra werk voor de moderators: als je post via youtube op vimeo, dan filter je al een deel er uit.
      Niet op gebied van kwaliteit natuurlijk, wel op gebied van inhoud.

succes ermee als het ooit zover komt (we zullen het dan wel zien)
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Belichting en techniek wordt bij opgeladen foto's hier toch ook niet beoordeeld door de moderatoren?
        Neen zeker

Hoe een video tot stand komt is even interessant om weten als bij een foto?
        Neen zeker
        Als het over een foto gaat: bekijk dan ook even de andere onderdelen van dit forum.

Enkel bij gevallen als wedstrijden ofzo zal een mod heel wat tijd moeten investeren?
        Ik denk dat BD iets anders in mekaar steekt
        En ik denk ook niet dat ze het lichtjes of oppervlakkig opnemen.
        (ik zeg niet dat jij dit beweert he Koeno maar er zijn hier ook nog anderen die meelezen)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Op wat moet zo'n filmpje dan gecontroleerd worden bouk?
          Op de gebruikte muziek bijvoorbeeld, zodat Sabam niet met extreme boetes afkomt waardoor BD van de ene dag op de andere niet meer zal bestaan...
          Zelfs voor fotoreeksen is het op dit ogenblik heel moeilijk om goede muziek te vinden die ook nog aan de regeltjes voldoet die opgelegd worden door Sabam.
          En als je daarop een fout maakt, dan zijn de boetes voor de meeste fotoclubs gewoon onbetaalbaar.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Bestaat naar mijn weten software voor...
            (zelfs voor naakt controle zou dit blijkbaar werken).

(bovenstaande heb ik mij laten vertellen door een web-bureau, dus pin mij daar niet op vast).
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oftewel ...
              Hoe zeer gecompliceerde regeltjes ervoor kunnen zorgen dat je "er-haast-niet-durft-aan-te-beginnen"
              Het voorbeeld van de "gebruikte muziek", aangehaald door Black Bandit, is één van de discussiepunten.

Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

"Licentie- & BUMA/Stemra-vrij voor niet-commercieel gebruik"

Weet wel niet hoe Sabam daarover denkt
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Theokus,

Ik heb ook zo'n hele collectie "rechtenvrije muziek" van een andere software
                  Maar de vraag is, in welke mate ben je als BD verantwoordelijk voor gepubliceerde video's met "foute" muziek?
                  Dat is bv. één van d evragen waar we ook mee bezig zijn ...

Is er een jurist in de zaal?

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Theokus,

Ik heb ook zo'n hele collectie "rechtenvrije muziek" van een andere software
                    Maar de vraag is, in welke mate ben je als BD verantwoordelijk voor gepubliceerde video's met "foute" muziek?
                    Dat is bv. één van d evragen waar we ook mee bezig zijn ...

Is er een jurist in de zaal?

Jaja
                    Foute muziek = fout > geen genade Dus het risico herleiden tot "nul" is de boodschap.

Probleempje is HOE herken je "foute" muziek he.
                    Van een bekend nummer is dat is dat niet zo moeilijk.
                    Gebruik je zo'n muziek dan moet er ergens geld op tafel komen....

Je kan muziek ook zelf maken...of gebruik maken van rechtenvrij muziek, zoals je al zelf zei.

Momenteel ben ik met zo'n programma bezig waar ik zéér tevreden over ben.
                    MAAR ik moet die nummers dan kopen.
                    Create your own song in less than a minute. Musicshake is the world's most fun and sophisticated online music community, allowing people to CREATE, LISTEN, DISCOVER and SHARE originally-created music. Musicshake provides a platform for non-artists to select from 1.3 million original music samples to create their original music, share and connect across the globe and also provide a way to monetize.

Create your own song in less than a minute. Musicshake is the world's most fun and sophisticated online music community, allowing people to CREATE, LISTEN, DISCOVER and SHARE originally-created music. Musicshake provides a platform for non-artists to select from 1.3 million original music samples to create their original music, share and connect across the globe and also provide a way to monetize.

Prachtig programma
                    Last edited by theokus; 10 december 2012, 16:37.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

muziek is inderdaad het probleem!.
                      zou al bijna een subforum moeten worden.

techniek,
                      hardware (basis (essentieel), tussenin en top),
                      software
                      en beoordeling/showcase

gaat in't begin moeilijk worden, er gaan topper zijn en floppers en alles ertussenin.
                      maar er zullen wel leerzame gesprekken komen en vooruitgangen gemaakt worden.

zelf heb ik een D600 speel wel wat met die filmfunctie, maar niks speciaal, kener te weinig van om er iets deftigs uit te halen
                      nikon stuff

Comment

En video forum hier als onderdeel erbij ,ja zou zeggen oke is altijd wel eens leuk om daar te neuzen en eens te proberen ,
                        natuurlijk zoals altijd heb je hier mensen nodig die echt dan goed zijn in uitleggen hoe alles werkt en hoe het zekers niet moet .

Wij zitten hier met een grootte aantal mensen die net denken zoals de meeste fotografen en videografie zijn twee aparte werelden die elks
                        hun eigen leven hebben en elks hun eigen liefhebbers,en zoals hier ook al is aangehaald mocht de video het winnen van de fotografie dan hadden er waarschijnlijk
                        ook honderen forums over geweest net zoals bij fotografie.

Ik blijf dit topic volgen en juich het voorstel dan ook toe ,al was het maar om af en toe eens te gaan kijken naar beelden of kort films die gemonteerd zijn .

grtz
                        Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Hallo,
                          ...
                          Ik heb heel wat afgezocht, maar vind nergens een NL-talig videoforum "à la BD".
                          ............
                          Jaja
                          Voor amateur videografen is er inderdaad heel weinig te vinden in het Nederlands.
                          Videomontageforum.nl is wel tof, van een hoog niveau en open voor iedereen met goede wil...... Maar voor de beginnende videofilmer die met zijn compactje of DSLR eens wil experimenteren zal de drempel te hoog liggen.
                          Als je als video amateur één of ander tijdschrift zoekt met een test of goede tips blijf je ook zoeken. Zelfs als het in het Frans of Engels mag zijn vindt je niets.

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                          ........................
                          De uitdaging is vooral een moderne film te maken (kort en modern gemonteerd).
                          De meeste camera's maken mooie beelden maar de uitdaging is vooral: een goed en origineel verhaal/boodschap brengen.
                          Films maken anno 2012 is veel meer dan pure registratie: je moet proberen een persoonlijke boodschap te brengen.
                          ...............
                          Grtz
                          Dirk
                          Inderdaad.
                          Een (goed) videoforum vraagt wel een andere aanpak dan een fotoforum. Het registreren met een (leuke) camera is één ding, een verhaal/boodschap brengen hoort bij het videofilmen. Daar hoort een scenario, geluid (muziek...) , decoupage en montage bij. Dat maakt het spannend.

.........................
                          Samenwerken met verschillende clubleden is gewenst (de een is beter in montage de andere is beter in camerawerk of regie enz.)
                          Ook dat is niet eenvoudig omdat de meeste filmers niet gewoon zijn om in team te werken.
                          Als je een "leuke" videofilm wil maken, eentje van 5 minuten of zo, ben je aangewezen op gelijkgezinden.Een TEAM. Een foto kan een éénmanszaak zijn, een video is op zijn best in team : een cameraman (dat willen we allemaal zijn ) , een scenarist, een regisseur, acteurs, iemand voor het licht, iemand voor het geluid en de allerbelangrijkste : diegene die voor de catering zorgt .
                          Elkeen is even belangrijk in het creëren van een film. Van 5 minuten hé.

Het zou leuk zijn om zo'n forum/platform te hebben waar zowel de gevorderden als de absolute beginners zich samen goed voelen.
                          "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                          Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

.....................
                            De meeste filmclubs zijn op sterven na dood denk ik. De leden beperken zich vooral tot reisverslagen
                            .......................
                            Grtz
                            Dirk
                            Elke week vergaderen om 20.00 uur is niet meer van deze tijd denk ik.
                            Ik geraak ook niet tot een filmclub op een vrijdag.
                            De "poel" waar je gelijkgezinden vindt in een filmclub van je stad of gemeente is ook te klein. De ene wil het leven van de bloemetjes en de bijtjes filmen, de andere wil graag een crimi filmen of vliegtuigen....
                            Een goed internetforum is een betere plaats om gelijkgezinden te vinden, om van ideeën te wisselen.
                            'k Ben op zoek naar zo'n digitale video club.

Dan kan ik mijn eigen mening over het videofilmen met DSLR eens zeggen.
                            Dat laatste was een grapje hoor.

Hopelijk beseft BD waar ze aan beginnen: er zullen vragen zijn over het gebruik van de DSLR camera voor video maar ook over het gebruik van een audiorecorder en vloeistofkoppen.
                            En het gebruik van nepwapens. En het (nep)ontvoeren van mensen.
                            Uiteraard ook over focus, diafragma, scherptediepte en witbalans.

Hopelijk wordt het wat.
                            Last edited by Skitch; 11 december 2012, 00:05.
                            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              hoe wil je als MOD de ingezonden filmpjes controleren...?
                              zo,n MOD moet er dan wel erg veel tijd insteken.
                              grt,bouk.
                              Op wat moet zo'n filmpje dan gecontroleerd worden bouk?
                              Een relatief klein forum (Thema's: 1.105.976, Bijdrage: 10.390.113, Gebruikers: 362.697 ) en toch hebben zij een video categorie voorzien:
                              http://www.dslr-forum.de/forumdisplay.php?f=64 (scroll naar beneden...)

dus moet het op BD ook wel kunnen vind ik.
                              Heb momenteel geen mogelijkheid tot filmen met mijn "oude" DSLR maar wanneer de nieuwe er komt ga ik mij daar toch op toeleggen.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Een relatief klein forum (Thema's: 1.105.976, Bijdrage: 10.390.113, Gebruikers: 362.697 ) en toch hebben zij een video categorie voorzien:
                                http://www.dslr-forum.de/forumdisplay.php?f=64 (scroll naar beneden...)

dus moet het op BD ook wel kunnen vind ik.
                                Heb momenteel geen mogelijkheid tot filmen met mijn "oude" DSLR maar wanneer de nieuwe er komt ga ik mij daar toch op toeleggen.
                                Dan zou ik liever investeren in een betaalbare filmcamera Kirsten.

Ik ben daarin ouderwets of conservatief
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X