Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video forum?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Video forum?

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Op wat moet zo'n filmpje dan gecontroleerd worden bouk?
    op alles waar de MODs nu ook onze foto,s controleren.
    alleen met een videootje gaat daar veel meer tijd inzitten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      op alles waar de MODs nu ook onze foto,s controleren.
      alleen met een videootje gaat daar veel meer tijd inzitten.
      grt,bouk.

zie #31

een opgeladen foto wordt gecontroleerd op afmetingen?

verder werd er al muziek aan toegevoegd.
      Misschien is te naakt ook niet nodig/toegelaten.

waarop nog bouk?

De "neen zeker" van theokus begrijp ik niet goed.
      (of ik ken BD niet goed)

Maar volgens mij wordt in Beginnershoek enkel de afmetingen gecontroleerd....
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

.....

een opgeladen foto wordt gecontroleerd op afmetingen?
        --
        waarop nog bouk?
        --
        (of ik ken BD niet goed)
        --
        Maar volgens mij wordt in Beginnershoek enkel de afmetingen gecontroleerd....
        hier onderschat je toch wel de taak van een MOD hoor.
        lees het regelement er eens op na.
        grt,bouk.

Comment

hier onderschat je toch wel de taak van een MOD hoor.
          lees het regelement er eens op na.
          grt,bouk.
          Heb ik dan ook gedaan hoor bouk,

ik zie dingen als max 900x900 (iets wat automatisch kan gebeuren, zonder een tussenkomst van een mod).
          of "foto's laten staan", nsfw aanduidingen...

maar andere controles van opgeladen afbeeldingen (ik laat de wedstrijd-dingen buiten beschouwing natuurlijk).

Dus als jij mij anders kan aantonen....
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

......

Dus als jij mij anders kan aantonen....

grt,bouk.

Comment

Bouk, die vermeld ik dus al...
              dingen die automatisch kunnen gebeuren noem ik niet veel werk.

Comment

Zullen we?
                Zullen we wat?
                Zullen we concluderen dat als er een video-item komt op BD dat dit item, door de mod's, met dezelfde zorg zal behandeld
                worden gelijk de rest van BD.
                Ik besef dat vorige zin weer aanleiding kan geven tot een andere discussie maar daar gaan we het nu niet over hebben.
                Mocht ooit een beslissing van de mod's leiden tot dodelijke slachtoffers dan kunnen we de draad weer oppikken

Een praktische vraag was hoe dat zit met de muziek bij een zelfgemaakte film.
                Kan een jurist die BD leest, een antwoord geven.

Een e-mail met de vraag kon ook gestuurd worden naar Sabam. Ik denk dat het gevaar uit die hoek zal komen
                Zijn er medewerkers bij Shoot die een antwoord kennen?
                Zijn er leden van een filmclub die BD lezen en die een antwoord kennen?

Door gebruik te maken van "rechtenvrij muziek" kan het probleem blijkbaar omzeild worden.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Zullen we?
                  Zullen we wat?
                  Zullen we concluderen dat als er een video-item komt op BD dat dit item, door de mod's, met dezelfde zorg zal behandeld
                  worden gelijk de rest van BD.
                  Ik besef dat vorige zin weer aanleiding kan geven tot een andere discussie maar daar gaan we het nu niet over hebben.
                  Mocht ooit een beslissing van de mod's leiden tot dodelijke slachtoffers dan kunnen we de draad weer oppikken

Een praktische vraag was hoe dat zit met de muziek bij een zelfgemaakte film.
                  Kan een jurist die BD leest, een antwoord geven.

Een e-mail met de vraag kon ook gestuurd worden naar Sabam. Ik denk dat het gevaar uit die hoek zal komen
                  Zijn er medewerkers bij Shoot die een antwoord kennen?
                  Zijn er leden van een filmclub die BD lezen en die een antwoord kennen?

Door gebruik te maken van "rechtenvrij muziek" kan het probleem blijkbaar omzeild worden.
                  Zo kan je elke discussie smoren?
                  Klein voorbeeldje:

Zullen we?
                  Zullen we wat?
                  Zullen we concluderen dat als er een video_item komt op BD dat dit item, door BD, met dezelfde zorg qua auteurs recht zal behandeld worden gelijk de rest van BD.

Ik denk dat we dan kunnen afsluiten en zeggen:

Ik ben benieuwd welk video-talent hier verscholen zit...
                  Ik heb er geen kaas van gegeten, maar ben benieuwd te zien wat anderen hier kunnen....
                  (stuntman wil ik wel nog spelen )

Comment

Ik smoor niks
                    Ben zelfs geen gediplomeerde kok
                    Ik begrijp jouw opmerking wel maar dat is niet mijn intense bedoeling.
                    Eerder ben ik voorstander van praktische suggesties en hun oplossingen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik smoor niks
                      Ben zelfs geen gediplomeerde kok
                      Ik begrijp jouw opmerking wel maar dat is niet mijn intense bedoeling.
                      Eerder ben ik voorstander van praktische suggesties en hun oplossingen.
                      Volledig akkoord,
                      't was ook maar even doordrijven, ik snap waar je naartoe wilt: Het nuttige!

Comment

Hallo,

Blij dat de discussie hier verder gaat
                        Als we binnen BD een dergelijk suforum (subfora) oprichten, dan zal dat uiteraard met dezelfde zorg behandeld worden als andere forumonderdelen.
                        Een belangrijk punt is dat dat alles ook weer binnen bepaalde afspraken zal moeten kunnen gebeuren, maar ik ben er zeker van dat dat geen onoverkomelijk probleem zal zijn.
                        Video is uiteraard geen foto, maar het hoort ook bij het digitale beeld(vormen).

En inmiddels wordt aan de weg getimmerd
                        Ook niet onbelangrijk: deze forumsoftware ondersteunt standaard nu video, en dat was bij de vorige niet het geval ...

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik weet dat het hier niet thuis zal horen, maar een technisch vraagje:

een moderator moet ook nog steeds controleren op afmetingen van foto's.
                          Echter kan dit toch ook automatisch? (om de moderator te ontlasten)
                          Hetzelfde voor video's, afmetingen enzo kunnen zeker online gemakkelijk automatisch gecontroleerd worden...
                          zo kan je toch taken van een moderator "schrappen" om dan andere (misschien wel zwaardere) taken in de plaats te geven? )

Comment

Dan zou ik liever investeren in een betaalbare filmcamera Kirsten.

Ik ben daarin ouderwets of conservatief

ja maar...

er moet toch eerst een nieuwe DSLR komen hoor én een subforum voor video's.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Dag koeno,

Dat klopte voor de vorige versie van VBulletin die we gebruikten.
                              In de nieuwere versie (die we nu gebruiken) werkt die plugin helaas niet ... en er is ook nog geen upgrade.

Jaja

Ik weet dat het hier niet thuis zal horen, maar een technisch vraagje:

een moderator moet ook nog steeds controleren op afmetingen van foto's.
                              Echter kan dit toch ook automatisch? (om de moderator te ontlasten)
                              Hetzelfde voor video's, afmetingen enzo kunnen zeker online gemakkelijk automatisch gecontroleerd worden...
                              zo kan je toch taken van een moderator "schrappen" om dan andere (misschien wel zwaardere) taken in de plaats te geven? )
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                ja maar...

er moet toch eerst een nieuwe DSLR komen hoor én een subforum voor video's.
                                Haha, ja juist.
                                Ik snap het wel.
                                Begin dan ook al maar uit te kijken voor een geschikt statief Kirsten.
                                Met een normaal fotostatief zal je teveel problemen hebben.
                                ================================================== ===========
                                De kwaliteit van de filmpjes gemaakt met mijn 550D is zeer bevredigend
                                De grootte van de CCD telt hier ook mee.
                                Maar een echte videocamera is toch een stuk handiger.
                                PLUS je kan ook foto's maken met een filmcamera. De meesten hebben die "mode" of optie.
                                Last edited by theokus; 11 december 2012, 16:33.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X