Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video forum?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Video forum?

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Als het enkel over hun optredens gaat, akkoord. Als er bijvoorbeeld een docu over een groep of muzikant gemaakt wordt, is het wel een heel andere koek.
    Tja natuurlijk he

Wat vind je van deze?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Tja natuurlijk he

Wat vind je van deze?
      http://www.misterfluo.be/MisterFluo/video.html
      Muziek is mijne "genre" niet en videoclip straalt de investering uit.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Muziek is mijne "genre" niet en videoclip straalt de investering uit.
        Ok
        En dat dacht ik wel
        Is ook niet gemaakt voor alle doelgroepen
        Moet vooral de jeugd aanspreken he en dat lukt aardig.
        De binnenopnames zijn gemaakt met deze lens:

Het toeval wil dat dit mijn lens was
        Last edited by theokus; 11 december 2012, 22:46.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

De muziek is ook helemaal mijn genre niet.
          Het filmpje is wel leuk gemonteerd. Met een levendig ritme en toffe effecten.
          'k Wou dat ik dat ook kon......
          Last edited by Skitch; 11 december 2012, 22:55.
          "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
          Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

De muziek is ook niet echt mijn genre.
            Zo zie je maar
            Is ook niet gemaakt voor alle doelgroepen
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Ik gebruik type 804RC2 (panoramakop + Quick-release systeem) op mijn statief.
              ................................
              Dag Kirsten
              Dat is een prachtig statief. De panoramakop voldoet 110% voor fotografie.
              Maar : die korte handvatten zijn ongeschikt voor een goede videopanning.
              Bij videokoppen zijn die veeel langer.

En dan nog zijn er mensen die die handvatten niet rechtstreeks aanraken.
              Ze binden er een rekker aan en trekken aan die rekker. De panning is zo veel geleidelijker, zonder schokken.

Toemaatje : "gelukkig" is mijn trouw fotostatief deze zomer uit elkaar gevallen. Zo had ik de moed, en een excuus, om eentje te kopen met vloeistofkop en een lang handvat.
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Ze binden er een rekker aan en trekken aan die rekker. De panning is zo veel geleidelijker, zonder schokken.

Toemaatje : "gelukkig" is mijn trouw fotostatief deze zomer uit elkaar gevallen. Zo had ik de moed, en een excuus, om eentje te kopen met vloeistofkop en een lang handvat.
                Klopt.

En toffe laatste zin

En ik zit ook op de uitkijk naar een nieuw statief.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

zou het nieuwe onderdel gewoon gebruiken zoals we nu fotograferen.
                  zet de camera neer in de polder en geniet van de voorbijtrekkende wolken formaties.
                  of.. laat de golven op het strand rollen.
                  of..schiet een vogeltje wat zijn/haar jongen aan het voeren is.
                  echte scenario's vind ik helemaal niet nodig.
                  maak gewoon foto,s die bewegen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Muziek ja maar de clip is echt top! Super gemonteerd.
                    Zag ook iets van "VOS" en begin ook super gemonteerd.
                    Proficiat
                    http://www.stich.be

Comment

Hier nog een forum.
                      François

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                        Muziek ja maar de clip is echt top! Super gemonteerd.
                        Zag ook iets van "VOS" en begin ook super gemonteerd.
                        Proficiat
                        axat; ik zal die proficiat doorgeven aan de maker
                        Omdat het ongepast zou zijn dat ik met de eer zou lopen mocht dat zo lijken
                        Ik heb wel een bijdrage geleverd en allemaal op vrijwillige basis.
                        De binnenopnames zijn o.a. gemaakt met mijn lens en met een Canon550D. Er was nog een 550D in reserve plus Sony-camera van zwaar kaliber

't Heeft bijna een dag geduurd dus vanaf 08:00 tot ongeveer 16:00 uur.
                        (opbouw, herhalingen...enz. enz.)

Is deze info nu nuttig
                        Het is misschien nuttig om te weten dat je veel materiaal nodig hebt (een aantal opnames dus).
                        Een aantal uren op video worden dan uiteindelijk terug gebracht tot ong. 3 ŕ 4 minuten of tot het resultaat dat gewenst is.
                        (geluid moet ook nog ingepast worden)

Als ik nog even mag.
                        We hebben ook opnames gemaakt met een iPhone (en een Smartphone van Samsung).
                        Dat gaat natuurlijk ook en je hebt idd. geen videocamera nodig van 10.000 euro
                        Eerlijk gezegd keek ik echt op van de kwaliteit.
                        Het lensje in die smartphones is twee keren niks he en dat ze die kwaliteit kunnen leveren is toch knap.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Dag Kirsten
                          Dat is een prachtig statief. De panoramakop voldoet 110% voor fotografie.
                          Maar : die korte handvatten zijn ongeschikt voor een goede videopanning.
                          Bij videokoppen zijn die veeel langer.

En dan nog zijn er mensen die die handvatten niet rechtstreeks aanraken.

Oké, bedankt voor de uitleg en info !

maar voorlopig komt er geen videocamera in huis, eerst wil ik mij een nieuwe DSLR aankopen (sponsors welkom!) en trachten om goede foto's te maken.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Oké, bedankt voor de uitleg en info !

maar voorlopig komt er geen videocamera in huis, eerst wil ik mij een nieuwe DSLR aankopen (sponsors welkom!) en trachten om goede foto's te maken.
                            De door mijn kennis gebruikte statiefkop is de Manfrotto 501 HDV. Link.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

axat; ik zal die proficiat doorgeven aan de maker
                              De binnenopnames zijn o.a. gemaakt met mijn lens en met een Canon550D. Er was nog een 550D in reserve plus Sony-camera van zwaar kaliber
                              We hebben ook opnames gemaakt met een iPhone (en een Smartphone van Samsung).
                              Dat gaat natuurlijk ook en je hebt idd. geen videocamera nodig van 10.000 euro
                              Ok had fout geďnterpreteerd.
                              Dacht zelf dat montage door professional gemaakt was.
                              Montage is misschien juist datgene waar je veel verschil ziet tussen amateurs en pro's.
                              http://www.stich.be

Comment

De door mijn kennis gebruikte statiefkop is de Manfrotto 501 HDV. Link.
                                Oké, ook jij bedankt voor de info en uitleg !

nu we toch over statieven bezig zijn, kan je de statiefkop van een Manfrotto statief vervangen door een ander type?
                                diegene ik nu gebruik is wel super maar bij momenten onhandig door de handvatten
                                dus dacht ik eraan om eentje te kopen die wel handig(er) werkt in bepaalde situaties.

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                                X