Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp met Windows XP vs internetverbinding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp met Windows XP vs internetverbinding

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Dat dacht ik toch ook hoor; ik meen zelfs eens "ergens" gelezen te hebben dat je in principe geen regelmatige updates hoeft te doen maar beter wacht tot er een ServicePack uitkomt;
    dan heb je meteen alle updates in één keer binnen.

Wie kan dit bevestigen?

Mijn XP pc heeft i.i.g. SP3 zonder veel moeite en/of problemen geïnstalleerd dus volgens mij zal het dan wel oké zijn?
    Ben zelf content dat alles nu in orde is gekomen Kirsten
    En ik vind het zeer fijn dat je zoveel hulp kreeg hier op BD

Wat ik nog weet van de 1 ste installatie is dat ik een probleempje had met de grootte van de harde schijf en draadloze verbinding met het internet.
    Later kon je GRATIS van Microsoft een schijfje krijgen met SP2.
    Dat schijfje heb ik nog en na de installatie daarvan werden een aantal zaken ook opgelost.
    Dus ook dat draadloos internet.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ben zelf content dat alles nu in orde is gekomen Kirsten
      En ik vind het zeer fijn dat je zoveel hulp kreeg hier op BD

Wat ik nog weet van de 1 ste installatie is dat ik een probleempje had met de grootte van de harde schijf en draadloze verbinding met het internet.
      Later kon je GRATIS van Microsoft een schijfje krijgen met SP2.
      Dat schijfje heb ik nog en na de installatie daarvan werden een aantal zaken ook opgelost.
      Dus ook dat draadloos internet.
      Yep : de eerste versie van Windows XP kan niet overweg met partities groter dan 127 GB. Gewoon SP 3 installeren lost dat op (eigenlijk vanaf SP 1). Voor dat draadloos netwerk gaat het over de beveiliging waar er inderdaad wat problemen mee waren. Wordt dus ook met zo'n SP opgelost.

Die SP zijn eigenlijk niet bedoeld om die maandelijkse updates te vervangen. Als je enkel die SP's installeert, heb je dus in de tijd tussen die SP's geen geüpdate windows, wat niet echt de bedoeling is.
      Groeten,

Polleke

Comment

Dat dacht ik toch ook hoor; ik meen zelfs eens "ergens" gelezen te hebben dat je in principe geen regelmatige updates hoeft te doen maar beter wacht tot er een ServicePack uitkomt;
        dan heb je meteen alle updates in één keer binnen.

Wie kan dit bevestigen?

Mijn XP pc heeft i.i.g. SP3 zonder veel moeite en/of problemen geïnstalleerd dus volgens mij zal het dan wel oké zijn?
        Klopt niet. Je zal trouwens nog lang kunnen wachten op SP4 want de ondersteuning van windows XP stop binnen een jaar. Ze gaan dus geen moeite meer doen om een nieuwe service pack te maken, want na het eerste lek in XP na de ondersteuning kan iedereen zijn XP weggooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Klopt niet. Je zal trouwens nog lang kunnen wachten op SP4 want de ondersteuning van windows XP stop binnen een jaar. Ze gaan dus geen moeite meer doen om een nieuwe service pack te maken, want na het eerste lek in XP na de ondersteuning kan iedereen zijn XP weggooien.
          Zo erg zal het wel niet zijn.
          Er staat niet overal iets belangrijks op.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            Zo erg zal het wel niet zijn.
            Er staat niet overal iets belangrijks op.
            Helaas gaat iedereen zeggen dat het niet belangrijk is en zit je in botnet heaven. IE6 is ook nog steeds probleem, gelukkig in mindere mate.

Comment

^^^^^

Dat Windows niet langer XP zal blijven ondersteunen had ik ook reeds begrepen, zeker nu ze met Windows 8 op de markt zijn gekomen. Maar dat ze ondersteuning stopzetten voor XP is nog niet voor morgen,
              tegen die tijd zie ik wel en zal ik wellicht naar Win7 upgraden.
              Maar het is en blijft en back-up PC dus evengoed blijft ie gewoon op XP draaien.

Wat betreft de Windows updates: na connectie met het internet heb ik maar liefst 76 updates (zie #35) gedownload en geïnstalleerd, daarna heb ik hetzelfde gedaan met SP3.

SP2 (welke op geheugenstick staat) zal ik straks ook eens installeren zie.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Hola ... SP2 installeren NA SP3, dat lijkt mij een bijzonder riskante onderneming!! IMHO GEEN goed idee!

en FYI .. de stroom discrete updates voor XP, is na het verschijnen van SP3 niet gestopt hoor ... trouwens, voor wie een recente XP install will "slip streamen" op CD/DVD, ttz incl. SP3 + al de rest erna, bestaat er trouwens een globaal bestand (non Microsoft) dat alle laatste updates bundelt. Met NLITE krijg je dat probleemloos voormekaar ...

Comment

oké, dan laat ik het allemaal zoals het nu is hoor; pc draait al enkele dagen en tot hiertoe (hout vasthouden) geen noemenswaardige problemen vastgesteld.

Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

SP 3 bevat ALLES wat al in SP 2 zit. Dus het is compleet zinloos om dat te doen (en normaal zal je het niet kunnen doen).
                    Eigenlijk is de ondersteuning van XP nu al gestopt sinds april (link). Die uitgebreide ondersteuning is enkel voor zakelijke klanten.
                    De stopzetting van de ondersteuning voor XP is al uitgesteld, maar Microsoft zal dat niet blijven doen. Die 2014 is echt wel de uiterste datum.

Het is trouwens best, als je een besturingssysteem installeert om EERST de SP('s) te installeren, en dan pas te updaten. Dan komen er veel minder binnen (want die SP's bevatten er een groot aantal van).
                    Groeten,

Polleke

Comment

Ik ga in elk geval een "finale" versie van XP slipstreamen met alle laatste updates die na SP3 uitgekomen zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        SP 3 bevat ALLES wat al in SP 2 zit. Dus het is compleet zinloos om dat te doen (en normaal zal je het niet kunnen doen).
                        Eigenlijk is de ondersteuning van XP nu al gestopt sinds april (link). Die uitgebreide ondersteuning is enkel voor zakelijke klanten.
                        De stopzetting van de ondersteuning voor XP is al uitgesteld, maar Microsoft zal dat niet blijven doen. Die 2014 is echt wel de uiterste datum.

Het is trouwens best, als je een besturingssysteem installeert om EERST de SP('s) te installeren, en dan pas te updaten. Dan komen er veel minder binnen (want die SP's bevatten er een groot aantal van).
                        In die volgorde heb ik inderdaad gewerkt, eerst SP3 en daarna pas de updates geïnstalleerd.

Toch is dat allemaal, imho, niet bijzonder logisch en zeer klantonvriendelijk. Mensen hebben destijds veel centen neergelegd om legale Microsoft software op hun pc te hebben en na enkele jaren
                        geven ze er bij Microsoft de brui aan en stoppen ze met ondersteuning.
                        Hoe zit dat ook alweer? De economie moet blijven draaien of zoiets?

Tot hiertoe ben ik best tevreden over Windows maar er is niks dat mij tegenhoudt om naar de toekomst toe toch mijn licht eens bij Apple op te steken hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Ik ga in elk geval een "finale" versie van XP slipstreamen met alle laatste updates die na SP3 uitgekomen zijn ...
                        da's puur Chinees voor mij hoor...

Comment

In die volgorde heb ik inderdaad gewerkt, eerst SP3 en daarna pas de updates geïnstalleerd.

Toch is dat allemaal, imho, niet bijzonder logisch en zeer klantonvriendelijk. Mensen hebben destijds veel centen neergelegd om legale Microsoft software op hun pc te hebben en na enkele jaren
                          geven ze er bij Microsoft de brui aan en stoppen ze met ondersteuning.
                          Hoe zit dat ook alweer? De economie moet blijven draaien of zoiets?

Tot hiertoe ben ik best tevreden over Windows maar er is niks dat mij tegenhoudt om naar de toekomst toe toch mijn licht eens bij Apple op te steken hoor.
                          Als je denkt dat Apple nog met een OS werkt van pakweg 10 jaar geleden.....
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Als je denkt dat Apple nog met een OS werkt van pakweg 10 jaar geleden.....
                            Awel, liever dat dan om de vier a vijf jaar een totaal vernieuwd besturingssysteem waardoor je steeds min of meer verplicht wordt om dit aan te kopen omdat je anders kans loopt
                            dat er heel vreemde zaken met je pc kunnen gebeuren.
                            En ik denk wel dat het OS van Apple zeer stabiel draait en ook regelmatig voorzien wordt van updates, toch?

Comment

XP is uitgebracht eind 2001, dus 11 jaar geleden. Veiligheidsupdates voor ernstige lekken worden kan je nog verkrijgen 12 jaar na die datum.
                              In computertermen is dat een eeuwigheid. Ook voor de andere besturingssystemen worden min. 10 jaar lang updates aangeboden. Ik ken weinig mensen die een PC na 10 jaar nog altijd gebruiken...
                              Het duurt dus een pak langer dan die 4 à 5 jaar die je aangeeft.
                              Uiteraard is er niemand die je verbiedt om ook bij apple eens je licht op te steken. Maar ik vrees dat je dan nog meer zuurverdiende centen zal nodig hebben...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Inderdaad, niemand werkt na 10 jaar nog op dezelfde pc, omdat men ons min of meer verplicht een andere aan te kopen door telkens met een ander OS op de markt te komen. Zo zie ik het nu éénmaal...

mijn centen vliegen nu ook al langs alle kanten de duur uit, wanneer ik een Apple koop wéét ik tenminste waaraan ik ze heb gespendeerd.

Comment

Working...
                                X