Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp met Windows XP vs internetverbinding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp met Windows XP vs internetverbinding

Kijk eens bij Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer of er geen gele waarschuwingsdriehoekjes staan bij Netwerkadapters.
    Indien wel kan je die proberen te verwijderen en daarna (eventueel eerst een reboot) door "Actie" > "zoeken naar gewijzigde apparaten" weer laten herinstalleren.

De IPv6 Tunnel heeft geen belang. Je hoeft daar geen tijd in te steken om deze te verwijderen. De install is waarschijnlijk door de installatie van SP3 gedaan.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Al DIT geprobeerd?

En anders als er geen data op de "C" staat tabula rasa.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Al DIT geprobeerd?

En anders als er geen data op de "C" staat tabula rasa.

Grtz, RF
        Bestaat er ook zoiets voor Apple?
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Bestaat er ook zoiets voor Apple?
          Tuurlijk

Lees hier meer over populaire functies en onderwerpen, en ontdek informatiebronnen die u kunnen helpen met al uw Apple producten.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Wat een fijne reacties allemaal !

ik heb alle moed bij mekaar geraapt en heb het dus aangedurfd om de pc eens te openen op zoek naar de netwerkkaart; bleek dat deze nogal "losjes" zat en er dus ook geen goede connectie kon worden gemaakt.
            Hoe dit komt weet ik niet maar waarschijnlijk komt zoiets los door te transporteren/verplaatsen van de behuizing?

Er was ook enorm veel stof aanwezig; zowel binnenin de pc als op de netwerkkaart, ik heb het dan allemaal netjes en heel voorzichtig weggeblazen met zo'n perslucht spuitbus en een zachte verfkwast.
            Daarna heb ik de netwerkkaart voorzichtig aangesloten -> netwerkkabel ingeplugd -> pc opgestart -> internet instellingen nogmaals nagekeken en plots had ik verbinding met internet.

Ik heb dan ook maar onmiddellijk naar Windows XP updates gezocht; er kwamen er maar liefst 76 aan te pas, het duurde eventjes voor ze allemaal waren gedownload en geïnstalleerd...
            Ook de AVG virusscanner heeft een volledige update gekregen, 't was blijkbaar sinds 2010 geleden dat ie laatst actief was...

en ondertussen heb ik XP SP2 gedownload en bewaard op geheugenstick, de allerlaatste versie van WMP, IE én FF zijn ook gedownload en geïnstalleerd.

in dit geval is de winnaar dus geworden:

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc3
            Wat je best ook eens doet, is je netwerkkaart deïnstalleren, en je PC terug opstarten. Die wordt dan terug geïnstalleerd, en in veel gevallen werkt dat dan terug. (Heb dat een tijdje geleden ook met een windows 8 laptop mogen uittesten...).
            Ik wil dan ook iedereen van harte bedanken voor alle hulp, suggesties, voorstellen, ideeën, etc.
            Jullie zijn schatjes!

Nogmaals van harte bedankt iedereen!

en nu sta ik bij jullie in 't krijt dus wanneer ik jullie ooit tegen het lijf loop trakteer ik er ene...
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Nog even ter aanvulling: het recentste service-pack voor XP is SP3....: Hier http://support.microsoft.com/kb/322389/nl kan je het downloaden (gezien je nu toch internet hebt op de PC). Succes !
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Nog even ter aanvulling: het recentste service-pack voor XP is SP3....: Hier http://support.microsoft.com/kb/322389/nl kan je het downloaden (gezien je nu toch internet hebt op de PC). Succes !
                Bedankt nete maar ik had het al via mijn Win7 pc gedownload en via geheugenstick op mijn Win XP pc overgezet en geïnstalleerd.

Maar ik ga het zeker nog eens opnieuw downloaden en installeren of is dat overbodig?
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Wat een fijne reacties allemaal !

Ik wil dan ook iedereen van harte bedanken voor alle hulp, suggesties, voorstellen, ideeën, etc.
                  Jullie zijn schatjes!
                  Vaneigens dadde .
                  Als ik helemaal eerlijk ben, had ik het wel over de software herinstalleren, maar met een losse netwerkkaart zou dat niet veel gedaan hebben .

In elk geval : mooi dat het ding weer doet wat het moet doen...
                  Groeten,

Polleke

Comment

ik denk waarschijnlijk veel te simpel maar heb je al eens geprobeerd de kabel waar je andere pc mee aangesloten is aan te sluiten op de oude? Kwestie van uit te sluiten dat het aan de kabel of de bbox ligt.

Oei, ik heb blijkbaar een aantal topics niet gelezen. Alleszins gefeliciteerd met je overwinning.
                    Last edited by Lazy Charles; 29 november 2012, 18:12. Reden: aanvulling. Gust was er weer bij het einde van de cirk
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Kirsten, ik had het dus wel over SP3 (DRIE), er werd hier meestal over SP2 gesproken.

Comment

Kirsten, ik had het dus wel over SP3 (DRIE), er werd hier meestal over SP2 gesproken.
                        Zie #19

Ik heb trouwens de PC al geüpdatet naar SP3, bestand gedownload via mijn Win7 pc en da alles d.m.v. een USB-stick overgezet, uitgepakt en geïnstalleerd, slim hé.?!
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Vaneigens dadde .
                          Als ik helemaal eerlijk ben, had ik het wel over de software herinstalleren, maar met een losse netwerkkaart zou dat niet veel gedaan hebben .

In elk geval : mooi dat het ding weer doet wat het moet doen...
                          Absoluut! ge kunt niet geloven hoe content ik ben dat de pc terug dienst kan doen! ik gebruik hem nu als back-up voor o.a. foto's en waardevolle bestanden
                          maar ook om ermee te internetten.
                          Voorlopig staat hij nog in de woonkamer op een geïmproviseerde bureau maar uiteindelijk zal hij, binnenkort wanneer de fotostudio klaar is, verhuizen naar de bovenverdieping.

Geen paniek mannen, ik heb SP3 geïnstalleerd en SP2 staat voorlopig nog op een geheugenstick.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Geen paniek mannen, ik heb SP3 geïnstalleerd en SP2 staat voorlopig nog op een geheugenstick.
                            Ha zo, ik vind eerst SP2 en dan SP3 toch ietwat logischer....

Comment

Ik kan me vergissen maar ik dacht dat voor XP alle updates in SP3 zitten : dus als je de 3 geïnstalleerd hebt, heb je ook 1 en 2 mee...
                              Bij Vista was dat wel niet meer het geval : dus daar kan je enkel de 2 installeren als de 1 erop staat (en voor windows 7 is er voorlopig nog maar 1 service pack). Maar voor zij die geregeld eens hun PC herinstalleren zou een bijkomende SP wel handig zijn (anders na SP 1 komen er nogal wat updates binnen...).
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Ik kan me vergissen maar ik dacht dat voor XP alle updates in SP3 zitten : dus als je de 3 geïnstalleerd hebt, heb je ook 1 en 2 mee...
                                Bij Vista was dat wel niet meer het geval : dus daar kan je enkel de 2 installeren als de 1 erop staat (en voor windows 7 is er voorlopig nog maar 1 service pack). Maar voor zij die geregeld eens hun PC herinstalleren zou een bijkomende SP wel handig zijn (anders na SP 1 komen er nogal wat updates binnen...).
                                Dat dacht ik toch ook hoor; ik meen zelfs eens "ergens" gelezen te hebben dat je in principe geen regelmatige updates hoeft te doen maar beter wacht tot er een ServicePack uitkomt;
                                dan heb je meteen alle updates in één keer binnen.

Wie kan dit bevestigen?

Mijn XP pc heeft i.i.g. SP3 zonder veel moeite en/of problemen geïnstalleerd dus volgens mij zal het dan wel oké zijn?

Comment

Working...
                                X