Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp met Windows XP vs internetverbinding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp met Windows XP vs internetverbinding

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Niks WPA2 dus.
    Erover gelezen, mijn welgemeende excuses
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Als dat allemaal juist staat, dan moet je normaal kunnen internetten.
      Dat zou je denken. Kom ik vandaag en ligt de DNS van telenet eruit. Ben overgeschakeld op google dns.

Comment

Aangezien het om een oude pc gaat die je uit de kast heb gehaald zou ik eens kijken of er geen proxy ingesteld staat bij internet explorer, internet options, connections, lan settings als ik mij niet vergis.

By the way, met SP2 zou ik toch niet op het net gaan. Netjes alle updates doen en dan pas beginnen surfen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Met die 169 wordt bedoeld dat er mogelijk staat (als je ipconfig laat lopen) iets in de aard van 169.xxx.xxx.xxx. In dat geval zal het niet werken.
          Kijk eerst eens in configuratiescherm, apparaatbeheer of er bij "netwerkadapters" geen uitroepteken staat.
          Laat ook eens weten wat er op je scherm komt wanneer je ipconfig uitvoert.
          Dit komt er dus op mijn XP scherm...

ziet er dus imo niet bijster goed uit...

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Rustig blijven... geen paniek... stap per stap probleem zoeken

Dubbelklik op het netwerk icoontje in je taakbalk (naast de klok).
          Je krijgt dan een venster "Status van LAN verbinding"
          Klik "Eigenschappen"
          Venster opent met een lijstje waar je Internet Protocol (TCP/IP) ziet staan (moet aangevinkt staan).
          1 keer daar op klikken en dan "Eigenschappen" aanklikken
          Nieuw venster opent
          "Automatisch een IP-adres toewijzen" moet geselecteerd staan (zwart bolletje)
          "Automatisch een DNS serveradres laten toewijzen" moet geselecteerd staan (zwart bolletje).

Klik OK op dit venster, dit sluit vanzelf
          Klik OK op onderliggende venster "Eigenschappen....." Dit sluit vanzelf
          Klik op Sluiten van "Status van LAN verbinding" venster.

Herhaal de procedure van #3 nog eens en kijk vooral naar het IP adres.

Report back here
          Voila, ik heb het eens uitgevoerd en er stonden meerdere vakjes aangevinkt, weet niet of dat ook nodig is?
          Procedure van #3, zie print screen hierboven.

Ik heb trouwens de PC al geüpdatet naar SP3, bestand gedownload via mijn Win7 pc en da alles d.m.v. een USB-stick overgezet, uitgepakt en geïnstalleerd, slim hé.?!
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ziet er inderdaad niet goed uit. Het ziet ernaar uit dat je ipv6 hebt proberen te installeren. Kijk eens naar je netwerk interface.
            Je hebt het TCP IP protocol nodig. Dit tunnel mag weg. Ik vraag me af hoe dat er gekomen is.
            http://www.techrepublic.com/i/tr/cms...819low01_E.gif

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Ziet er inderdaad niet goed uit. Het ziet ernaar uit dat je ipv6 hebt proberen te installeren. Kijk eens naar je netwerk interface.
              Je hebt het TCP IP protocol nodig. Dit tunnel mag weg. Ik vraag me af hoe dat er gekomen is.
              http://www.techrepublic.com/i/tr/cms...819low01_E.gif
              Heb het meteen geprobeerd en het wil niet lukken, ik krijg na heropstarten terug dat ipv6 "dingske" te zien wanneer ik mijn netwerkverbindingen nakijk.

Geen idee hoe de ipv6 "dinges" daarin terecht is gekomen, bij mijn weten heb ik dat nooit zelf geïnstalleerd hoor.

Hoe komt het trouwens dat telkens wanneer ik het scherm met Netwerkverbindingen open er te lezen staat dat mijn netwerkkabel niet is aangesloten?
              Ik heb nochtans de kabel aangesloten hoor, aan zowel mijn XP pc als mijn Bbox2.

Pffff.... waarom moet dat toch allemaal zo ingewikkeld zijn zeg?
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Die ipv6 tunnel neemt je netwerkkaart in beslag. Die dingen komen er niet zomaar, lijkt me zelfs geen beestje. Bijgevolg heeft er iemand iets zitten installeren. Gaan eens door je add/remove programs lijst en begin maar te kuisen zou ik zeggen. Heb je ergens een firewall programma erop gezet? Misschien dat er anderen wat meer ervaringen hebben met ipv6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Ik heb trouwens de PC al geüpdatet naar SP3, bestand gedownload via mijn Win7 pc en da alles d.m.v. een USB-stick overgezet, uitgepakt en geïnstalleerd, slim hé.?!
                  "Eeeel" slim

Heb je nog de originele cd (of dvd?) met Windows XP?
                  Zorg dat je SP2 op die geheugenstick hebt staan, SP3 heb je al.
                  En begin gewoon met een verse installatie

Ik ben wel voorstander van het oplossen van problemen maar het is een gesukkel
                  als je niet veel ervaring hebt...sorry dat ik zo moet zeggen.

Format C en weg met de nest
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Die ipv6 tunnel neemt je netwerkkaart in beslag. Die dingen komen er niet zomaar, lijkt me zelfs geen beestje. Bijgevolg heeft er iemand iets zitten installeren. Gaan eens door je add/remove programs lijst en begin maar te kuisen zou ik zeggen. Heb je ergens een firewall programma erop gezet? Misschien dat er anderen wat meer ervaringen hebben met ipv6.
                    Tiens, da's weeral een raar situatie zou ik denken. Qua beveiliging staat op de "oude" XP pc AVG (heb het niet op gratis antivirus progjes maar beter dat dan niks) en Windhoos firewall staat ook ingeschakeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      "Eeeel" slim

Heb je nog de originele cd (of dvd?) met Windows XP?
                      Zorg dat je SP2 op die geheugenstick hebt staan, SP3 heb je al.
                      En begin gewoon met een verse installatie

Ik ben wel voorstander van het oplossen van problemen maar het is een gesukkel
                      als je niet veel ervaring hebt...sorry dat ik zo moet zeggen.

Format C en weg met de nest
                      Ja, de originele cd met XP erop heb ik nog, zit mooi in een mapje bewaard bij de rest van software cd's.

Ik zal SP2 dadelijk eens downloaden en op mijn usb-stick placeren, een verse installatie zie ik persoonlijk niet meteen zitten en zie het mezelf ook niet doen.
                      Kan het wel eens lief aan enkele vrienden vragen, zij hebben er meer "verstand" en kennis van.

Nu, ik weet wel iets van computers af maar zoals dat voor iedereen geldt kan men natuurlijk niet alles kennen en/of weten, toch?

En ondertussen nog steeds geen verbinding met internet...

Comment

Je pc herinstalleren omdat je netwerkkaart wat lastig doet : is wel wat drastisch...

Je kan IPv4 en IPv6 gewoon combineren, dus dat zou ook de oorzaak niet mogen zijn. Maar om zeker te zijn, is er niets op tegen om die IPv6 voorlopig uit te schakelen (dus gewoon dat vinkje voor de netwerkinstellingen uitvinken).

Wat je best ook eens doet, is je netwerkkaart deïnstalleren, en je PC terug opstarten. Die wordt dan terug geïnstalleerd, en in veel gevallen werkt dat dan terug. (Heb dat een tijdje geleden ook met een windows 8 laptop mogen uittesten...).

Persoonlijk zou ik gewoon eens proberen met de netwerkgegevens manueel in te geven (als het via DHCP niet werkt).

Surf eerst eens met je PC die wel werkt naar je Bbox2. Normaal is dat 192.168.1.1. Als je het login-scherm ziet van die Bbox2 is het goed...

Geef in de netwerkinstellingen onder IPv4 dan het volgende in :
                        IPnr. 192.168.1.100 (dat ligt buiten de standaard DHCP range van je Bbox2). Die 100 mag elders in je netwerk wel niet gebruikt worden (cijfers genoeg (64-254).
                        Mask : 255.255.255.0 (dat wordt standaard zo ingevuld)
                        Gateway : 192.168.1.1
                        DNS : 195.238.2.21 en 195.238.2.22 (je kan er 2 invullen), 192.168.1.1 moet normaal ook werken.

Als je nu die IPconfig /all doet zouden bovenstaande gegevens moeten weergegeven worden, en zou het moeten werken. Waarom het niet automatisch lukt (via DHCP) is weer iets anders...

Je bent toch zeker dat je op je Bbox2 de juiste netwerkpoort gebruikt ? Je hebt er 2 voor PC, 2 voor televisie (je kan dat aanpassen, maar dat is standaard).
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Je pc herinstalleren omdat je netwerkkaart wat lastig doet : is wel wat drastisch...
                          Juist

Wat je best ook eens doet, is je netwerkkaart deïnstalleren, en je PC terug opstarten. Die wordt dan terug geïnstalleerd, en in veel gevallen werkt dat dan terug. (Heb dat een tijdje geleden ook met een windows 8 laptop mogen uittesten...).
                          Goeie tip. Doe ik ook soms
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Dit komt er dus op mijn XP scherm...

ziet er dus imo niet bijster goed uit...
                            Medium ontkoppeld. Vziw betekent dit dat de lankabel niet insteekt, of dat er alleszins geen signaal op zit.
                            Kan dus liggen aan de netwerkpoort op de pc (defect ?), aan de kabel, of aan de poort op de BBox.

Die tunnel adapter doet niks terzake.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

1. Haal de UTP kabel uit je pc en bbox. Hou de fiches omgekeerd naast elkaar om te zien dat de gekleurde draadjes in dezelfde volgorde zitten. Er bestaan straight (zelfde volgorde) kabeltjes en crossed (gekruiste volgorde) kabeltjes. Voor een correcte verbinding tussen router en PC heb je een straight UTP kabel (zonder knakjes) nodig.

2. Die tunnel heb je absoluut niet nodig: een gekableerde aansluiting naar de router moet losweg zondermeer werken. Mogelijks is het tcp/ip (communicatie) onderdeel van je netwerkomgeving effectief geïnstalleerd voor een tunnel-toepassing of misschien functioneert de huidige tcp/ip gewoon niet goed (wat wel meer voorkomt). Don 't worry. De oplossing is hier dan om het tcp/ip onderdeel uit je win netwerkomgeving te resetten:
                              In dit artikel uit de mickeysoft knowledgebase vind je de stappen om je XP tcp/ip te resetten. (ik neem absoluut geen verantwoordelijkheid voor wat je zelf uitvoert he... laat dat duidelijk wezen; lees het artikel door voor info). Herstart na reset alvoor te proberen.

3. Indien reset van het tcp/ip protocol niet direkt werkt wordt er best nog 'ns opnieuw de laatst beschikbare service pack over je XP geïnstalleerd. Ingrijpende herinstallaties/resets van win onderdelen werken soms niet optimaal zonder herinstallatie van de laatste SP omdat die SP's soms nodige aanvullingen voor geresette/herinstalleerde (in hun basic vorm) win onderdelen bevatten. Herstart na reset alvoor te proberen.

4. Indien dat nog steeds niet werkt moet er naar het functioneren van de netwerkkaart worden gekeken: verwijder het stuurprogramma van je netwerkkaart via, pfffff uit de losse pols, de eigenschappen van 'mijn computer', iets als 'device manager' of toch daar ergens (noteer het type van netwerkkaart dat daar vermeld staat)... Herstart na verwijderen en herinstalleer het meest recente stuurprogramma van je netwerkkaart. Als je dat niet voorhanden hebt zal je moeten zoeken naar een driver op de site van de fabrikant (of elders). Eenmaal herinstalleerd, herstart en uitproberen. Als de herinstallatie wel correct lijkt en het werkt niet, opnieuw de laatste xp-service pack erover installeren en herstarten (een manie uit mijn NT-periode :-/).

5. Mogelijks heb je te maken met een rotte netwerkkaart en kan je die vervangen. Maar als je 't tot hiertoe niet hebt kunnen laten werken kan je 'r misschien beter iemand met ervaring het ding onder handen laten nemen...

't Is misschien een hele boterham maar dit zou toch wel gaanderwijs een oplossing voor je moeten kunnen bieden... Vooral de aanwezigheid van die tunnel en het ontbreken van tcp/ip communicatie wijst naar mijn gevoel naar een corrupte of serieus fout geconfigureerde tcp/ip. Vandaar dat ik mijn hoop vooral zou vestigen op ingreep nr 2.
                              Anyway, worst case scenario is een volledige reinstall, zodus kan je wel wat proberen voor je daaraan begint...

Veel succes.
                              F.
                              Last edited by Fibonacci; 29 november 2012, 00:55. Reden: punt 5.

Comment

Ze gebruikt dezelfde kabel voor beide toestellen en voor haar XP toestel zegt ie medium ontkoppeld. Er is dus geen kabelprobleem. Eventueel de netwerkkaart eruit zwieren en daarna opnieuw installaren zoals vermeld door de anderen. Die tunnel lijkt me de boodsdoener. Om geen rommel achter te laten kan je dus best proberen om die te verwijderen op de manier zoals ie geïnstalleerd werd, maar vermits je dat niet weet is het tricky

De rotte netwerkkaart zou je kunnen testen met een live cd van linux en als je ermee overweg kan, windows eraf zwieren

Comment

Working...
                                X