Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrabel Fix Online

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Electrabel Fix Online

"Ze" zouden ook wat mogen doen aan die BTW van 21/22 % Elektriek en gas zijn blijkbaar geen basis behoefte ...
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      Als je in Belgisch geld begint te denken... dan zou bij àlles je maag beginnen keren... We verdienen allemaal wel wat meer dan 20 jaar geleden , das waar... Maar die Euro heeft alles toch disproportioneel veel duurder gemaakt hoor...
      Zeer juist, volgens de statistiek op Radio en TV is alles normaal, de realiteit is echter anders.
      Moest men de dag van vandaag bij het prijzen de BEF nog vermelden dan.....
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

Comment

Omrekenen in Frankskes, doe ik nog steeds , bij de bakker bv kost een bepaald brood 2,10 en een ander 2,40 Euro, dus als dat van 2,10 op is , betaal ik dus ongeveer 12 Frank meer .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
          Zeer juist, volgens de statistiek op Radio en TV is alles normaal, de realiteit is echter anders.
          Moest men de dag van vandaag bij het prijzen de BEF nog vermelden dan.....
          Ga winkelen en koop eens wat voeding?
          En ik ben dan nog alleenstaande.
          1 kg varkensstoofvlees en vier kipfilets > 800 BEF.
          En als ik dan nog lees wat hier sommigen aan koffie uitgeven?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

En de lekkere mossel? vroeger voer voor de armen hé.
            Nu, als je niet oplet 9€ --363,-BEF
            Neem 6 man + de kleinkinderen dan zit je al vlug aan 2541,-Bef!!!
            En zo kunnen we blijven doorgaan
            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
            debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
              En de lekkere mossel? vroeger voer voor de armen hé.
              Nu, als je niet oplet 9€ --363,-BEF
              Neem 6 man + de kleinkinderen dan zit je al vlug aan 2541,-Bef!!!
              En zo kunnen we blijven doorgaan
              Een laatste keer.
              Neem een gezin van vier.
              Een warme maaltijd met vlees en dat vlees kost ong. 400 BEF.
              400 maal 30 dagen...12.000 knotsen. En dan is er nog het ontbijt en het avondeten.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Nog nooit een andere leverancier voor elektriciteit gehad dan Electrabel. Na al de herrie die er begin dit jaar is geweest heb ik in april van dit jaar (toen Electrabel een verlaging aankondigde voor al haar klanten) een paar keer contact gehad en men heeft mij beloofd dat mijn energiekosten dit jaar behoorlijk lager zouden zijn dan tot nog toe het geval was geweest. Ze hebben mij ook in Fix online gezet. Ik verwarm ook elektrisch en moet het vooral hebben van nachttarief die bij praktisch alle leveranciers op hetzelfde neerkomt. Dagtarief kan nogal eens verschillen en ik heb dit jaar dan ook nog eens een extra inspanning gedaan om overtollig verbruik zoveel mogelijk te weren. Ik verwacht dus met een minder verbruik en een aanzienlijk mindere jaarkost. Indien dit deze keer niet het geval is, en dat heb ik hen ook duidelijk gemaakt, ben ik weg.
                Het geduld dat ik blijf opbrengen is omdat ik heb vastgesteld dat je geen appelen met peren moet vergelijken. Een verbruik zou je over een gans jaar moeten kunnen nagaan aan de werkelijke tarieven die op elk moment gelden en dan de uiteindelijke som bekijken. Je kan immers maar bij één leverancier klant zijn, niet ?
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  ... Een verbruik zou je over een gans jaar moeten kunnen nagaan aan de werkelijke tarieven die op elk moment gelden en dan de uiteindelijke som bekijken. Je kan immers maar bij één leverancier klant zijn, niet ?
                  ??? Ik heb in detail al mijn electrabeul facturen nagekeken en qua "werkelijke" tarieven staat daar maar één cijfertje op ... namelijk dat wat je globaal betaalt. (.. en ik neem elke maand nota van mijn verbruik maar daar schiet ik niets mee op, dus bye bye electrabeul, ondanks alle mooie nieuwe beloften, ik ben lang genoeg naief geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    ??? Ik heb in detail al mijn electrabeul facturen nagekeken en qua "werkelijke" tarieven staat daar maar één cijfertje op ... namelijk dat wat je globaal betaalt. (.. en ik neem elke maand nota van mijn verbruik maar daar schiet ik niets mee op, dus bye bye electrabeul, ondanks alle mooie nieuwe beloften, ik ben lang genoeg naief geweest
                    Wat bedoel je daar mee?
                    De (mijn) factuur van Luminus is zeer gedetailleerd.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      "Ze" zouden ook wat mogen doen aan die BTW van 21/22 % Elektriek en gas zijn blijkbaar geen basis behoefte ...
                      Voilà. Valt nu onder goederen en diensten of 21%.
                      En met een verlaging van de btw help je iedereen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Met die luminius click moet je zo'n account hebben. Maar persoonlijk vind ik het toch makkelijker om gewoon Luminus zelf het zaakje te laten uitrekenen, en dan evengoed hun goedkoopste contract te krijgen. Ik gebruik die site van de vreg wel om dat dan eens te controleren, maar heb hen nog niet op fouten kunnen betrappen .
                        Die pdf'kes zorgen voor een mooi overzicht, maar al je het zaakje aan de hand daarvan wil uitrekenen, ben je wel even bezig...
                        Je moet echt geen rekenwonder zijn om te zien op de site van Luminus, dat hun Click momenteel het goedkoopste is Polleke,
                        gewoon het tarief van hun aangeboden formules vergelijken in die PDF files, zowel op vaste kost als energiekost is de click de goedkoopste,
                        ik heb hier hun gasprijzen eens op een rij gezet, een gemiddeld gezin dat op gas stookt verbruikt tussen de 15.000 en 25.000 Kwh per jaar.
                        Eens snel rekenen, neem iemand met een jaarlijks verbruik van 20.000 Kwh, met een click betaald deze 762€ aan energiekost + 35€ vaste kost,
                        maakt 797€ hetzelfde onder Actief Gas, kost je jaarlijks 1073€, dat zonder transport, netbeheer huur teller enz. maar dat hangt af van je netbeheerder,
                        je ziet hier reeds een verschil van 276€ voor hetzelfde gas, en berekend voor een klein gemiddeld gezinsverbruik,
                        wat méér dan 25% is

Last edited by Guest42; 21 november 2012, 07:28.

Comment

Heb hetzelfde gedaan voor elektriciteit.
                          Heb de V-test nog gedaan. Kwam op een verschil uit van 10 euro op één jaar....

Totale kosten bekeken over een gans jaar (dubbele meter en dubbel tarieven dus).
                          Ik kan beter blijven waar ik al ben en dat is bij Luminus.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Je moet echt geen rekenwonder zijn om te zien op de site van Luminus, dat hun Click momenteel het goedkoopste is Polleke,
                            gewoon het tarief van hun aangeboden formules vergelijken in die PDF files, zowel op vaste kost als energiekost is de click de goedkoopste,
                            ik heb hier hun gasprijzen eens op een rij gezet, een gemiddeld gezin dat op gas stookt verbruikt tussen de 15.000 en 25.000 Kwh per jaar.
                            Eens snel rekenen, neem iemand met een jaarlijks verbruik van 20.000 Kwh, met een click betaald deze 762€ aan energiekost + 35€ vaste kost,
                            maakt 797€ hetzelfde onder Actief Gas, kost je jaarlijks 1073€, dat zonder transport, netbeheer huur teller enz. maar dat hangt af van je netbeheerder,
                            je ziet hier reeds een verschil van 276€ voor hetzelfde gas, en berekend voor een klein gemiddeld gezinsverbruik,
                            wat méér dan 25% is ]
                            Dat klopt allemaal : maar waarom zou je dat zelf uitrekenen, als Luminus of de vreg het helemaal gratis voor jou doen... Ik maak het mezelf liever makkelijk...
                            En we wisten al dat verschillende contracten bij dezelfde leverancier inderdaad grote verschillen kan geven...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Wat bedoel je daar mee?
                              De (mijn) factuur van Luminus is zeer gedetailleerd.
                              De mijne was dat ook maar er wordt geen gewag gemaakt van enige "prijsaanpassing" volgens de markt van de dag .. één vaste prijs en daarmee uit. Daar valt dus bitter weinig mee te vergelijken behalve de eindafrekening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Voilà. Valt nu onder goederen en diensten of 21%.
                                En met een verlaging van de btw help je iedereen.
                                Niet echt, want dan moeten die mannen in Brussel een andere bron van inkomsten zoeken en betaal je op iets anders meer belastingen. En zo blijven we maar betalen en betalen en ...
                                Mvg,
                                Rudy Mas
                                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Working...
                                X