Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Doe ik er voordeel bij om mijn pc-monitor te verbinden
met de pc via HDMI?
Als de andere aansluiting een DVI is, dan zou er geen verschil mogen zijn in beeldkwaliteit mits het videosignaal in DVI en HDMI hetzelfde is.
Maar dat neemt niet weg dat fabrikanten toch een verschil kunnen maken.
Tegenover standaard VGA is er natuurlijk een merkbaar verschil.
Als de andere aansluiting een DVI is, dan zou er geen verschil mogen zijn in beeldkwaliteit mits het videosignaal in DVI en HDMI hetzelfde is.
Maar dat neemt niet weg dat fabrikanten toch een verschil kunnen maken.
Tegenover standaard VGA is er natuurlijk een merkbaar verschil.
Je kabel is wat dunner, maar dvi kan je niet vastschroeven. Kwa beeldkwaliteit gaat het niet uitmaken zoals gezegd. Beide zijn digitaal gecodeerde signalen.
hdmi laat toe ook audio door de kabel te sturen, maar voor de rest heb je er niet veel aan denk ik. Je moet 1.3 hebben om boven de 1080x1920 te kunnen gaan.
Comment