Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
In de betoverende digitale wereld van 'Site van het Jaar' worden dromen werkelijkheid en ontstaan er eindeloze mogelijkheden voor creativiteit, avontuur en kennis.
Ik weet niet hoe deze websites worden aangeleverd of dat het een door de makers zelfgekozen selectie is. Maar er staan een hoop sites tussen waarvan ik eigenlijk min of meer niet snap hoe die er zijn gekomen. Desalniettemin ben ik maar een en heeft de rest er een andere mening over!
Belgiumdigital werkt nu nauw samen met Minoc, de uitgever van het fototijdschrift Shoot maar ook van het magazine Clickx, organisator van de Site van het Jaar verkiezing.
Het zou dus niet erg kies zijn om Belgiumdigital op te nemen als één van de kandidaten...
Wie de moeite doet om de lijstjes van enkele opeenvolgende jaren te overlopen zal trouwens zien dat de samenstelling daarvan regelmatig verandert.
Honi soit qui mal y pense heeft iets te maken met een kousenband. Toen de koning (welke?) die teruggaf aan de eigenares, of hem op zijn plaats terugzette (allemaal vage herinneringen) werd er wat geroezemoesd (nieuw werkwoord, roezemoesen), en sprak hij de intussen gevleugelde woorden, die inderdaad ook de wapenspreuk van de UK uitmaken. Ik dacht dat de Orde van de Kousenband hier ook iets mee te maken had.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Eigenaardig hè? De taal van de kikvorsen eters op het Engels wapenschild.
Het Hof van het fiere (of perfide?) Albion gebruikte in illo tempore de Franse taal, dat was "bon ton". Ook in de keuken, en dat merk je bandaag nog. Je eet beef (boeuf), en dat komt van een (hopelijk dode) cow. Idem, mutton (mouton, sheep) en nog veel meer.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Eigenaardig hè? De taal van de kikvorsen eters op het Engels wapenschild.
De Engelsen waren toch een redelijk lange tijd in Frankrijk aanwezig (Boulogne).
Zie o.a. Hendrik VIII.
Ik denk dat de keuken in beide landen niet fameus was in die tijd
Slakken en kikkers of "fish and chips?"
Comment