Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrabel Fix Online

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Electrabel Fix Online

Ik ben ook een van die slapende klanten van Electrabel..
    Goed , ik ga mij niet laten doen door Vandelanotte zijn gebash op Electrabel ... Ik probeer dat nuchter te bekijken, en als ik mensen sommige leveranciers de hemel zie inprijzen en Electrabel de grote boeman maken voor 100 euro verschil op een jaar... dat is minder dan 0,30 euro per dag... En meestal door mensen die dan in Plopsaland lachend cola's kopen voor 2,60 euro...
    Overstappen, ik doe dat niet graag, dat ... geeft mij stress...

Het enige contract dat een beetje kan concurreren met al die goedkopere leveranciers.. is dat Fixonline contract.
    Enkel contact via internet, maar ik heb in de laatste 15 jaar dat ik bij electabel ben , nog nooit contact moeten opnemen...

iemand ervaring met Fixonline ?

( ecopower zag er mij leuk uit, maar kan tot 6 maand duren eer je daarbinnen zit...?? )

Zoals in de verschillende topics al over dit onderwerp ...
    Hier enkel ervaring met de 680€ winst door over te stappen naar Eneco.
    Maar ik vraag me af of een eerlijk vergelijk je wel interesseert voortgaand op je kritiek dat je al hebt zonder eigen ervaring.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Electrabel Fix Online

Als het toch niet op een paar honderd euro aankomt voor jou.
      Stuur me een pm ik zal je mijn rekeningnummer geven waar je een gulle donatie mag op doen.
      Ik zal die in dank aanvaarden en je toch aanraden om toch eens rond te kijken want er is echt opmerkelijk veel prijsverschil tussen de verschillende leverantiers voor gas en elektriciteit, zeker als je met een groepsaankoop meedoet zoals ik gedaan heb.

Comment

Eigenlijk gaat het minder over de leverancier, maar over het soort contract dat je hebt. Ik zit zelf bij 1 van de "duurdere" spelers, maar ik heb al jaren geleden gekozen voor een ander contract dan de standaardversie. Zelfs met het goedkoopste contract, bij de goedkoopste leverancier kan ik maar een 30€ besparen per jaar, en daarvoor verander ik evenmin (volgens die vreg-site is het exact 23.78€).
        Ik heb nochtans elektrische verwarming, en verbruik dus ook wel "het een en t'ander". Maandelijkse kost voor al mijn energie : 65 €, en ik verwacht ook dit jaar terug te krijgen...

Ik zou ook graag 680€ winst doen, maar dat zal er waarschijnlijk niet inzitten. Het contract dat ik heb bij Luminus is ook die internet versie. Daar heet het ding Click, en ze heeft ook het voordeel dat je binnen bepaalde grenzen zelf je maandelijks bedrag mag kiezen. Ik plaats dat uiteraard op de laagste waarde, en zelfs dan krijg ik gewoonlijk terug...

Kijk dus gewoon op de site van de vreg en neem daar het goedkoopste contract. Als je bij Electrabel wil blijven : zelfs dan is de kans inderdaad behoorlijk klein dat het verlies dat je dan oploopt t.o.v. de goedkoopste groot is. Volgens mijn berekening die ik juist gedaan heb in mijn situatie, is die Electrabel versie zelfs nog 7 € goedkoper per jaar dan mijn Luminus . Ik geloof er dus niet echt in dat je met een dergelijk contract bij een andere leverancier 100-den € gaat besparen.
        Last edited by polleke_cgc; 19 november 2012, 23:07.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
          Goed , ik ga mij niet laten doen door Vandelanotte zijn gebash op Electrabel ... Ik probeer dat nuchter te bekijken, en als ik mensen sommige leveranciers de hemel zie inprijzen en Electrabel de grote boeman maken voor 100 euro verschil op een jaar... dat is minder dan 0,30 euro per dag... En meestal door mensen die dan in Plopsaland lachend cola's kopen voor 2,60 euro...

Het enige contract dat een beetje kan concurreren met al die goedkopere leveranciers.. is dat Fixonline contract.
          Enkel contact via internet, maar ik heb in de laatste 15 jaar dat ik bij electabel ben , nog nooit contact moeten opnemen...

( ecopower zag er mij leuk uit, maar kan tot 6 maand duren eer je daarbinnen zit...?? )
          Fixonline, waar vind je deze tarieven????

Doe de Vtest, een vriend van mij, ook een slapende Electrabel klant kan zo méér dan 500€ besparen,
          zelfs binnen Electrabel zijn er formules die flink goedkoper uitvallen.

Binnen Luminus kan je ook op ieder moment je contract aanpassen, Nuon zou ik momenteel
          niet aanraden, deze zijn bezig aan een overname door een van de grootste energieverkopers van Europa
          een Italiaanse firma, wat de invloed op de prijzen zal zijn weet nog niemand.

Comment

De stress om over te stappen mag je gerust vergeten.
            Er moet niemand in huis 'werken' doen, het enige dat er gebeurt is een papier tekenen bij de nieuwe leverancier, en daarna een meteropname.

Verder krijg je een afrekening, en je betaalt aan een andere leverancier.

Overschakelen voor internet of telefoon is véél meer werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht

Ik lees een hoop vooroordelen.
              Gebash op Electrabel ? Dankzij een vreemd beleid en juridische spitsvondigheden slaagt Electrabel al jaren de prijspolitiek te manipuleren. We zijn bij de duurste van Europa.
              100 euro verschil ? Voor mijzelf kwam het uit op 480 euro.
              Het vergelijk met Plopsaland is hier niet relevant.
              Bij de meeste leveranciers kan je online een aanvraag indienen en overstappen zonder problemen.
              6 maand ? Dat hangt af van je opzeggingstermijn.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                De stress om over te stappen mag je gerust vergeten.
                Er moet niemand in huis 'werken' doen, het enige dat er gebeurt is een papier tekenen bij de nieuwe leverancier, en daarna een meteropname.

Verder krijg je een afrekening, en je betaalt aan een andere leverancier.

Ik mocht zelfs mijn meterstanden zelf doorgeven.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Electrabel fix onlibe stond in De Standaard (goedkoopste enegieleveranciers in november) nipt als goedkoopste terwijl ze vroeger steeds in de top 3 stonden (van de duurste). Blijkbaar is een terugval van bijna-monopolist naar bijna 50% marktaandeel de aanzet geweest om eens over hun prijssetting na te denken. Het feit dat ze nu met een goedkoop online aanbod in de kijker lopen heeft waarschijnlijk het doel om van het "duurste" label af te geraken terwijl een groot deel van hun klanten (ouderen en digibeten) dit toch niet nemen. Ze hopen waarschijnlijk de leegloop te stoppen.

Wat overstappen betreft: Formulier ingevuld online, brief gekregen van Eandis om de meterstanden door te geven, afrekening Electrabel..... done

@Tommie
                  Formulier online invullen, opzeg oude provider mailen, mail met logingegevens otvangen, login/pass in router invullen, online... done. Niet echt veel werk.
                  Telefoon is VOIP prepaid dus betalen, gegevens invullen in de router, "rules" instellen (GSM gesprekken via de ene, vaste nummers via andere VOIPprovider)... done.
                  Als je natuurlijk telefoon, webspace, e-mailadressen van je provider het wordt het moeilijker
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Overstappen binnen dezelfde leverancier is nog eenvoudiger : gewoon een email sturen... (Bij Luminus lukt dat toch zo). Je meterstand moet je dan zelfs niet doorgeven...

Van die fixonline moet je echt geen schrik hebben : De elektriciteit die je krijgt is krek dezelfde . Er is echt geen reden om te blijven bij een contract dat duurder is (allé : toch als het eentje is van onbepaalde duur, en dus zonder opzeg).
                    Ik vind het wel vreemd dat men maar dit jaar echt is begonnen met hun energiefacturen in de gaten te houden voor energie. Ik doe dat al meer dan 7 jaar. Ook dan waren er al contracten die stukken goedkoper waren dan het standaardcontract...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Overstappen binnen dezelfde leverancier is nog eenvoudiger : gewoon een email sturen... (Bij Luminus lukt dat toch zo)
                      Het kan zelfs nog eenvoudiger Polleke, als je een account aanmaakt bij Luminus kan je zelf je tarief ten allen tijde aanpassen.

In de linker kolom kan je op alle contracten klikken, en daar een pdf met de prijs openen, desgewenst kan je van op die
                      pagina ook je tariefplan wijzigen, mits je geregistreerd bent.
                      Last edited by Guest42; 20 november 2012, 12:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Zoals in de verschillende topics al over dit onderwerp ...
                        Hier enkel ervaring met de 680€ winst door over te stappen naar Eneco.
                        Maar ik vraag me af of een eerlijk vergelijk je wel interesseert voortgaand op je kritiek dat je al hebt zonder eigen ervaring.
                        Ik ben niet van gisteren , en ik vergelijk... ZIt hier al dagen op vreg, en aanbieders.be etc te staren..Bij mij zit er met fixonline een verschil van meer dan 350 euro per jaar op mijn huidig contract met Electrabel, dan kan ik idd denken , waarom bieden ze mij dat niet direct aan.. maar hoe zou je zelf zijn, hoeveel zelfstandigen zitten hier niet op BD, gaan jullie aan jullie klanten de goedkoopste manier aanbieden, ik denk het niét.. Voel ik me bedrogen door electrabel , niet echt, ik voel mij beetje dom dat ik niet vroeger beginnen kijken ben, maar dat ligt aan mij. . Dat Fixonline contract is wat mij betreft nog een 70-80 euro duurder per jaar dan een paar van die nieuwe concurrenten..
                        80 euro is 3200 Bef, dat is ...veel ja...
                        Dat voorbeeld van die 100 euro / 0,30 per dag, dat was in mijn kennissenkring, groot misbaar over de "dieven" die hem omgerekend die 0,30 euro per dag in het zak zetten, en diezelfde mens stond dan te zeggen dat ze in plopsaland heel de dag cola's gedronken hadden, en toen ik hem vroeg waarom ie er niet meedeed van de colruyt aan minder dan nen euro was ik den onnozelaar... tja... dat heeft niéts met mekander te maken, maar toch... maten en gewichten... waarom electrabel dan dieven zijn en plopsaland niet ?

Nu, mijn vraag was eigenlijk of er nog mensen ERVARING hadden met electrabel FIX ONLINE...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Het kan zelfs nog eenvoudiger Polleke, als je een account aanmaakt bij Luminus kan je zelf je tarief ten allen tijde aanpassen.

In de linker kolom kan je op alle contracten klikken, en daar een pdf met de prijs openen, desgewenst kan je van op die
                          pagina ook je tariefplan wijzigen, mits je geregistreerd bent.
                          Met die luminius click moet je zo'n account hebben. Maar persoonlijk vind ik het toch makkelijker om gewoon Luminus zelf het zaakje te laten uitrekenen, en dan evengoed hun goedkoopste contract te krijgen. De eerste keer dat ik die vraag zo gesteld heb is dus al behoorlijk wat jaren geleden. Ik gebruik die site van de vreg wel om dat dan eens te controleren, maar heb hen nog niet op fouten kunnen betrappen .
                          Die pdf'kes zorgen voor een mooi overzicht, maar al je het zaakje aan de hand daarvan wil uitrekenen, ben je wel even bezig...

Ik denk dat zowat elke aanbieder zo'n "internet"-contract aanbiedt, en meestal is dat dus de goedkoopste. Er is echt geen enkele reden om niet over te schakelen, of het zou moeten zijn dat je daarna voor 5 jaar vast hangt ...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Gewoon effe mijn verhaaltje, denk de dag van vandaag het verhaaltje van vele. De realiteit.

Toen ik bij de afrekening van september zag staan dat mijn volgende voorschotfactuur 200€ zou zijn iplv 175€ ben ik uit eindelijk uit mijne slof geschoten en ook eens beginnen rondneuzen,
                            t’ is toch jaarlijks altijd datzelfde liedje: proficiat! je hebt “minder” energie verbruikt maar je moet ons toch méér betalen, opslag hier, opslag daar.
                            De berekeningen bij de andere leveranciers hebben mij raar doen kijken.
                            Mijn verbazing werd nog groter toen ik merkte op hun site dat ik eigenlijk al jaren te veel betaal, dat er gewoon andere beterkope contracten bestaan.
                            Bij een berekening op hun site zelf zag ik dus dat het met heel wat Euro’s minder kon!!
                            Goed, even een mailtje via hun contactformulier gestuurd met alle info aangaande de berekening tussen nieuw en mijn huidig contract én de vraag gesteld hoe het eigenlijk komt
                            dat een trouwe klant (sinds 1972!!!) nu op de website ziet dat hij reeds jaren te veel betaald.
                            Dacht na een weekje wel antwoord te krijgen? Tja... 6!! weken nadien ontvang ik dan een telefoontje of er een probleem was?!
                            Heb er geen verdere uitleg meer aan gegeven en gezegd dat mijn probleem reeds een paar weken geleden opgelost was door een andere leverancier te nemen.
                            Er was toch effe stilte aan de andere kant van de lijn.
                            Ben die dag direct klant geworden bij .........
                            Heb dus gelukkig zelf eens mij achterwerk gelicht en zal in de komende maanden voorschotfacturen ontvangen van 135€ iplv. 200€ en de totale som, volgens de berekening,
                            zal rond de 1600€ zijn en geen 2100 meer bedragen, met die 200€ kwam ik voor 2012-2013 op 2400€!!!?
                            Je moet natuurlijk wel rekening houden met de weersomstandigheden die spelen ook mee in het verbruik, het kan vriezen of dooien hé.
                            Vind dat ........ vééél te groot is geworden en heeft ons als trouwe (lees luie, gemakkelijke, alles maar voor goed nemende) klanten al die jaren gewoon in de zak gezet.
                            Maar goed dat er de dag van vandaag spelers genoeg op de markt zijn zodat de burger (lees nu wakkere burger) kan kiezen zonder gerold te worden.
                            Weet een ding 50€ is 2000,-BEF en 500€ is er wel 20.000! hé, daar kan je de dag van vandaag andere dingen mee doen.
                            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                            debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                              Weet een ding 50€ is 2000,-BEF en 500€ is er wel 20.000! hé, daar kan je de dag van vandaag andere dingen mee doen.
                              Als je in Belgisch geld begint te denken... dan zou bij àlles je maag beginnen keren... We verdienen allemaal wel wat meer dan 20 jaar geleden , das waar... Maar die Euro heeft alles toch disproportioneel veel duurder gemaakt hoor...

Comment

Working...
                              X