Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom : kan dat zo maar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgacom : kan dat zo maar?

Een paar weken geleden belde Belgacom mijn vrouw op en vraagt om een afspraak om de modem bij ons te komen vervangen met de bedoeling internet sneller te maken. Mijn vrouw die zich van computers en randtoestanden weinig aantrekt vraagt eerst nog of dat wel nodig is en laat zich overhalen met een afspraak.
    Vandaag is Belgacom dus bij ons op het privé adres geweest terwijl ik niet thuis was. Ze hebben dus een andere modem geplaatst en hebben zomaar de vrijheid genomen om mijn router te vervangen door een andere eigen router(bbox). Er is ons dus ook een nieuw paswoord gegeven en vanaf nu zou Proximus sneller moeten zijn.
    Of mijn vrouw haar toestemming daarvoor heeft gegeven? Jawel, om een modem te plaatsen om internet vlugger te maken, maar niet om zomaar de router te gaan wegnemen en te vervangen door een andere. Alles is hier dus heel snel gebeurd zonder dat mijn vrouw er erg in had. Mijn verbazing was dus wel groot toen ik bij mijn thuiskomst zag dat ze zomaar mijn router hadden los gekoppeld en uitgeschakeld. De man wist er nog bij te vertellen dat wij de oude router wel nog zouden kunnen verkopen.
    Dat ik hiermee nog meer afhankelijk wordt van Belgacom besef ik maar al te goed. De praktijken vind ik wel verwerpelijk. Ben ook benieuwd of hiervoor een huur of meerkost zal in rekening worden gebracht op de volgende factuur.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Belgacom : kan dat zo maar?

h??? Meer afhankelijk van Belgacom?? Waarom had je Belgacom? Kijk je Belgacom TV? Je kan je router nog steeds gebruiken en het paswoord kan je toch zelf iets ingeven. Mochten ze niet op uw privé adres komen? bizar.

ben jij achterdochtig? "Wat niet weet, wat niet deert." natuurlijk
    Flickr één
    Flickr two

Comment

Als ik mij niet vergis, ik heb zelf geen Belgacom, is de bbox een combinatie van ADSL modem + router. Dus in principe heb je je eigen router dan niet meer nodig.

Telenet heeft dat nu ook zo, modem en router zijn 1 toestel. Maar persoonlijk heb ik achter de router van Telenet toch ook nog mijn eigen router gehangen omdat ik die zijn firewall meer vertrouw dan die van Telenet. Misschien is de laatste zijn router ook wel goed, maar toch, mijn privé netwerk hou ik toch liever achter mijn eigen router waarin ik veel meer controle heb over mijn instellingen.

Trouwens, voor de werking heb ik geen enkel probleem ondervonden. VPN en al de andere dingen die ik gebruik via het Internet werken zonder problemen verder. Ik had van iemand gehoord dat VPN een probleem zou kunnen zijn, maar hier heb ik dus niets van gemerkt. Gelukkig maar.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
        h??? Meer afhankelijk van Belgacom?? Waarom had je Belgacom? Kijk je Belgacom TV? Je kan je router nog steeds gebruiken en het paswoord kan je toch zelf iets ingeven. Mochten ze niet op uw privé adres komen? bizar.

ben jij achterdochtig? "Wat niet weet, wat niet deert." natuurlijk
        Wat is dat nu voor een antwoord. Als je niks beters te vertellen hebt kan je beter zwijgen. Ik stel hier de vraag omdat dit de eerste keer is dat ik zoiets meemaak. Bij mij mag iedereen binnenkomen maar als het onbekenden zijn, liefst op voorhand goed afspreken waarvoor. Niet ??
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zou het kunnen dat je voorheen nog op ADSL zat, en dat je nu op VDSL2 bent ? Dan kon je effectief je oude modem niet meer gebruiken en moest die vervangen worden door die Bbox2 (die ondersteunt uiteraard wel die VDSL2). Die Bbox2 bevat dus zowel de modem als de router. Dus op dat moment was je vorige toestel niet meer nodig.
          Je kan je oude router als je dat wil wel nog achter de bbox2 zetten. Het wireless gedeelte van die Bbox2 is jammer genoeg een G-norm, en dus niet al te snel (max. een 20 Mb/s). Als je vroegere router wel een snellere versie is, kan je daarmee terug je draadloze snelheid "oppompen".
          Die Bbox2 is trouwens gratis (je krijgt die in bruikleen). Ik weet wel niet of de installatie gratis is...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Zou het kunnen dat je voorheen nog op ADSL zat, en dat je nu op VDSL2 bent ? Dan kon je effectief je oude modem niet meer gebruiken en moest die vervangen worden door die Bbox2 (die ondersteunt uiteraard wel die VDSL2). Die Bbox2 bevat dus zowel de modem als de router. Dus op dat moment was je vorige toestel niet meer nodig.
            Je kan je oude router als je dat wil wel nog achter de bbox2 zetten. Het wireless gedeelte van die Bbox2 is jammer genoeg een G-norm, en dus niet al te snel (max. een 20 Mb/s). Als je vroegere router wel een snellere versie is, kan je daarmee terug je draadloze snelheid "oppompen".
            Die Bbox2 is trouwens gratis (je krijgt die in bruikleen). Ik weet wel niet of de installatie gratis is...
            Wij zaten inderdaad voorheen op ADSL.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

voor die nieuwe router van belgacom nu werkt op vdsl2 moet je 29 euro betalen,dat hebben ze me van de week ook verteld toen ik ging horen
              om ook Fon -wifi te kunnen gebruiken ,want mijn oude bbox kon ik dat niet gebruiken .
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Wij zaten inderdaad voorheen op ADSL.
                Tsjah : meestal "zagen" de Belgacomklanten dat ze nog op ADSL zitten : dat ze dus wel de volle pot betalen, maar niet de volle snelheid hebben. Belgacom doet dan eens zelf een poging om die snelheid te verhogen, en dan is het weer niet goed....
                Maar ik kan je wel begrijpen : blijkbaar was de uitleg van Belgacom niet 100% duidelijk.
                Welke snelheid haal je nu ? Als je je PC bedraad aansluit aan die Bbox2 moet je normaal een dikke 28 Mb/s download kunnen halen (toch als je op een goed profiel bent geraakt). Via de wireless van die Bbox2 is dat dus wel maar een 20 Mb/s... Dat profiel is voornamelijk afhankelijk van de afstand van je aansluiting, tot de ROB (kabelkast van Belgacom waar de glasvezel toekomt).
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                  voor die nieuwe router van belgacom nu werkt op vdsl2 moet je 29 euro betalen,dat hebben ze me van de week ook verteld toen ik ging horen
                  om ook Fon -wifi te kunnen gebruiken ,want mijn oude bbox kon ik dat niet gebruiken .
                  Dat klopt niet volledig : Maar ik vrees wel dat ik Enero foutieve info heb gegeven. Voor die VDSL2 heb je meestal ook een andere wandaansluiting en VDSL2 splitter nodig (de oude ADSL splitter is niet meer bruikbaar). En die kosten inderdaad die 29 €.
                  De Bbox2 modem/router zelf is wel gratis.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Je stelt een vraag in chitchat met een achterdochtig ondertoon "kan dit zomaar". (zo en maar mogen hier samen)

laat zich overhalen met een afspraak
                    op het privé adres geweest terwijl ik niet thuis was
                    hebben zomaar de vrijheid genomen
                    nieuw paswoord
                    Alles is hier dus heel snel gebeurd zonder dat mijn vrouw er erg in had
                    nog meer afhankelijk wordt van Belgacom
                    verwerpelijk
                    ze hebben u nogal gechareld die mannen van Belgacom. Je zet hier een hele hoop tekst alsof je zwaar benadeeld werd door B.
                    Ook al mag ik niet meer antwoorden, toch doe ik het. Breng je topic eens wat genuanceerder aan. Kan ook helpen hoor.
                    Flickr één
                    Flickr two

Comment

Tsjah : meestal "zagen" de Belgacomklanten dat ze nog op ADSL zitten : dat ze dus wel de volle pot betalen, maar niet de volle snelheid hebben. Belgacom doet dan eens zelf een poging om die snelheid te verhogen, en dan is het weer niet goed....
                      Je heb mij zeker nooit horen zagen noch klagen over het te traag gaan van Belgacom en aangezien ik draadloos werk ondervind ik hier tot nog toe geen verschil, dus voor mij geen meerwaarde.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                        Je stelt een vraag in chitchat met een achterdochtig ondertoon "kan dit zomaar". (zo en maar mogen hier samen)

ze hebben u nogal gechareld die mannen van Belgacom. Je zet hier een hele hoop tekst alsof je zwaar benadeeld werd door B.
                        Ook al mag ik niet meer antwoorden, toch doe ik het. Breng je topic eens wat genuanceerder aan. Kan ook helpen hoor.
                        Mochten ze allemaal zo slim zijn als jij je voordoet dan moeten hier geen vragen meer gesteld worden. Als je geen hopen tekst wil lezen, dan moet je hier misschien je tijd niet verspillen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Je heb mij zeker nooit horen zagen noch klagen over het te traag gaan van Belgacom en aangezien ik draadloos werk ondervind ik hier tot nog toe geen verschil, dus voor mij geen meerwaarde.
                          Je oude ADSL werkte normaal een factor 4-5 trager dan wat VDSL2 biedt. Maar als dat snel genoeg was, zal je van VDSL2 inderdaad niet veel voordeel ondervinden... Belgacom is trouwens bezig met die snelheid te verhogen naar een 50 Mb/s...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Kijk in je browser eens op http://192.168.1.1
                            Je ziet daar de statuspagina van de modem (BBox2) en dan zie je tevens of je nog een ADSL dan wel VDSL signaal hebt. Je zal ook de sync snelheid en profielsnelheid kunnen aflezen.
                            Mocht de BBox een paswoord vragen om op de statuspagina te geraken dan moet je het serienummer van de BBox invoeren (dit is nieuw sinds enkele weken).
                            Waarschijnlijk werd er een nieuwe contactdoos geplaatst (TF2007) met de nodige filter voor VDSL terwijl je vroeger een 5-polige ADSL splitter had.

Het voordeel dat je nu hebt is een hogere snelheid. WiFi is aangepast naar FON zodat je eerder waar je komt draadloos op internet kan voor zover er een BGC klant in de buurt ook WiFi FON heeft aan staan.

Wil je toch je eigen router blijven gebruiken dan kan dat ook. De BBox moet dan in bridge gezet worden en je bestaande router moet dan de verbinding (met username/PW) opzetten. Gezien de manier waarop je alles uitlegt vermoed ik echter dat je dat niet zelf kan of wil.

Let er wel op dat je aan de BBox maar 2 toestellen "wired" kan aansluiten, de twee andere poorten zijn voor TV. Je kan die via de instellingen ook vrijgeven voor internet.

BTW: "Proximus" zal er niet sneller op worden
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Je oude ADSL werkte normaal een factor 4-5 trager dan wat VDSL2 biedt. Maar als dat snel genoeg was, zal je van VDSL2 inderdaad niet veel voordeel ondervinden... Belgacom is trouwens bezig met die snelheid te verhogen naar een 50 Mb/s...
                              ah! .. 'k wou dat ze mij op een 50Mb/s profiel zouden zetten !! ... (alhoewel er een ROP staat op 50m van mijn deur, zit ik dus op een ROP, net geen 500m verderop! hoeveel pech kan een mens wel hebben! LOL!)

Voor de TS .. Bcom heeft u 10<=>1 overgeschakeld op VDSL2 .. en eerlijk gezegd, die faciliteit zou ik niet meer willen missen! (ben 2(?) jaar geleden al overgeschakeld, gratis nog wel ... Bcom promoties in het oog gehouden!! )

Comment

Working...
                              X