Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Licentiaat informatica wil niets zeggen, dit zonder kritiek te willen geven.
    Op het werk is een van de betere mensen een afgestudeerde loodgieter en de andere een bakker.
    Ik heb al ingenieurs en al over de vloer gehad die er geen kl* van kennen.
    Serieus, hier staat die numlock standaard aan na een herstart, desktop pc waar vroeger Windows 7 op stond en nu een upgrade naar 8.
    Maar het blijft je achtervolgen hé ... als je iets probeert, heb je problemen.
    Mijn 7 waarvan ik update was inderdaad niet meer perfect in orde, maar ik had gehoopt dat MS er nu eindelijk zou in geslaagd zijn om een paar foutjes tijdens de upgrade recht te zetten. Niet dus, zal waarschijnlijk voor Windows 18 zijn...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hebben jullie al eens rondgestruind in de app "Kaarten" ? Microsoft lijkt wel Bart De Wever ingehuurd te hebben (of beter nog Geert Bourgeois). Ik kom daar Dusseldorp tegen en ver in Frankrijk Rouaan. In Frans Vlaanderen is er Rijsel MET vertaling Lille in het klein, maar dan wel weer Dowaai, Groot Sinten (?), Duinkerken enkel in het Nederlands. Ook Parijs, Wenen, Praag, Venetië, Milaan, Rome staan uitsluitend in onze taal. Best wel grappig, maar geeft me toch de indruk van "rap rap in elkaar geflanst".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Mijn 7 waarvan ik update was inderdaad niet meer perfect in orde, maar ik had gehoopt dat MS er nu eindelijk zou in geslaagd zijn om een paar foutjes tijdens de upgrade recht te zetten. Niet dus, zal waarschijnlijk voor Windows 18 zijn...
        Upgrade doen van een windows versie die al niet 100% goed is, is nooit aangeraden. De oorzaak van die problemen zitten dikwijls in het register en die worden bij een upgrade gewoon overgenomen. Zelfs als er bij de installatie nieuwe drivers worden geladen, kunnen die problemen nadien gewoon blijven bestaan.

Ik had mijn Windows7 ook via een upgrade naar Windows8 gebracht, en alles leek perfect te werken, tot ik Windows Update draaide. De updates werden gedownload en dan kreeg ik altijd een fail. Wel, van de 6 beschikbare updates kon hij er 2 installeren en al de andere, zelfs na ze 1 voor 1 afzonderlijk te proberen installeren bleven mij een fail geven.

Toen wat zitten zoeken op het Internet, enkele tips bekeken op mijn systeem maar uiteindelijk bleef het probleem bestaan. Toen maar door de zure appel gebeten, PC herstart met de DVD. Alle partities van mijn eerste schijf verwijderd, een nieuwe aangemaakt en Win8 clean geïnstalleerd. Nu draait die als een trein.

Om eerlijk te zijn, normaal deed ik vroeger mijn upgrades ook altijd op deze manier. Gewoon je vorige versie van Windows bij de hand houden en op een bepaald moment vraagt die upgrade dan gewoon om je CD van je vorige Windows er in te steken. Gelukkig was dit bij Win8 niet meer nodig, wat weer enkele seconden uitspaarde.

Upgrades kun je altijd clean installeren op je PC, ook oudere versies, zolang je ook maar een schijfje hebt van je vorige versie van Windows. De upgrade versie van windows verschilt namelijk niet echt van een full versie, enkel dat in de setup procedure normaal een check was voorzien of je de vorige versie wel had.

Wat ook altijd handig is, is je Windows nu en dan even uit te zuiveren met Ccleaner. Dit komt de werking zeker ten goede. Of zoals ik doe, Iolo's System Mechanic laten draaien op je PC's. Die is nog grondiger dan Ccleaner daar hij ook een hele hoop andere dingen in top conditie houdt. Ccleaner gebruik ik nu nog enkel om nu en dan mijn Internet Cache leeg te maken, voor de rest vind hij bijna niets meer op mijn systemen om te verwijderen. Zelfs in het register vind hij bijna niets meer overbodigs.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Wel straf want de update installeert eerst een cleane Windows 8 naast de bestaande en kopieert nadien uw settings en programma's ... toch al een goede vooruitgang?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Wat ook altijd handig is, is je Windows nu en dan even uit te zuiveren met Ccleaner. Dit komt de werking zeker ten goede.
            Als ik Ccleanerdurf laten doen op mijn pc met de voorgestelde aanpassingen, dan kom ik steeds op hetzelfde probleem terecht.
            Zowel Roxio suite als HomeBank van ING staat op de pc, als ik Ccleaner dan laat opkuisen, dan wordt bij de volgende start van HomeBank de Roxio setup gestart en dat draait in een rondje.
            Ik moet dan HomeBank ook opnieuw installeren en dan werkt een en ander terug tot de volgende opkuis met Ccleaner.
            Dit probleem kende ik al onder XP, dan onder Vista en nadien onder Windows 7.
            Toch werden vroeger nooit een upgrade uitgevoerd bij een nieuwe Windows, telkens een cean installl.
            Straf dat hetzelfde probleem steeds opnieuw opduikt op verschillende pc's met dezelfde software (HomeBank en Roxio) ook al zijn dat ondertussen verschillende versies.
            Ook met Photoshop heb ik af en toe het probleem dat die dan plots niet meer geregistreerd is ... kan je daar ook herbeginnen met serienummer ingeven.
            Enige mogelijke oorzaak hiervoor is dat Ccleaner af en toe toch iets te veel weghaalt en dit steeds met de laatste versie.

Een pc dat vlot werkt en waar je niet continu vanalle programma's zit op te installeren en verwijderen ... daar heeft Ccleaner al 80% minder nut op.
            Misschien nog goed om wat cache-bestanden en overbodige coockies op te kuisen en de kleine prutsen.
            Last edited by VerSeg; 6 november 2012, 12:11.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ik vroeg me nu wel af wat ga ik doen als het fout loopt.
              Ik heb niks in handen, géén dvd enz. EN dan? Alweer opnieuw beginnen? Had ik geen zin in.
              Je kan nog altijd de upgrade op dvd kopen (wilde ik ook niet meer) maar toen begon ik te zoeken en ik vond
              Ik heb nu een dvd en zonder die extra kosten.
              Mijn vraag blijft wel waar het verschil in zit tussen een upgrade op dvd en volledige versie (en duurder) op dvd.
              Het gaat me echt niet om de kosten, ik wilde gewoon er alles uithalen wat er in zat
              Het enige verschil tussen de full en de upgrade is bij controle. Bedrijven die controleurs over de vloer krijgen en ze vinden een upgrade versie bij een PC, die zullen de vraag krijgen of je hun de vorige versie kunt laten zien, zodat ze weten dat je in aanmerking kwam om een upgrade versie op dat systeem te gebruiken. Voor de rest is er niet echt een verschil.

Trouwens, wat ik iedereen zeker aanraad, is om bijvoorbeeld met Image software te werken. Heb je al je software geïnstalleerd, maak dan gewoon een Image file aan op een andere schijf, intern of extern, maakt niet uit.

Persoonlijk doe ik dit elke 1ste dag van de maand. Zodoende heb ik altijd een punt om terug te keren als er iets moest mislopen. Ik hou meestal de laatste drie images bij. Je kan nooit weten dat er al een fout was op het moment je die image file aanmaakt, dan kun je tenminste, indien nodig, nog altijd iets verder terug gaan in de tijd. (Ik gebruik hiervoor CloneZilla en die werkt heel goed. Ik heb al een paar keer een image terug gezet in het verleden, wanneer ik dingen aan het uittesten was. Eerst een image maken, dan rotzooien op je PC en wanneer je klaar bent, image terug en je kan weer verder werken alsof er niets gebeurd is.)

En is ook altijd handig als je eens een virus op je PC krijgt. Gewoon je image terugzetten en het virus is verdwenen. Daarom raad ik ook meestal aan om een externe schijf te gebruiken als backup medium. Zodoende kan je image schijf nooit besmet geraken. Want CloneZilla zet je op een start-up CD/DVD/USB.
              Mvg,
              Rudy Mas

Comment

Als ik Ccleanerdurf laten doen op mijn pc met de voorgestelde aanpassingen, dan kom ik steeds op hetzelfde probleem terecht.
                Zowel Roxio suite als HomeBank van ING staat op de pc, als ik Ccleaner dan laat opkuisen, dan wordt bij de volgende start van HomeBank de Roxio setup gestart en dat draait in een rondje.
                Ik moet dan HomeBank ook opnieuw installeren en dan werkt een en ander terug tot de volgende opkuis met Ccleaner.
                Dit probleem kende ik al onder XP, dan onder Vista en nadien onder Windows 7.
                Toch werden vroeger nooit een upgrade uitgevoerd bij een nieuwe Windows, telkens een cean installl.
                Straf dat hetzelfde probleem steeds opnieuw opduikt op verschillende pc's met dezelfde software (HomeBank en Roxio) ook al zijn dat ondertussen verschillende versies.
                Ook met Photoshop heb ik af en toe het probleem dat die dan plots niet meer geregistreerd is ... kan je daar ook herbeginnen met serienummer ingeven.
                Enige mogelijke oorzaak hiervoor is dat Ccleaner af en toe toch iets te veel weghaalt en dit steeds met de laatste versie.

Een pc dat vlot werkt en waar je niet continu vanalle programma's zit op te installeren en verwijderen ... daar heeft Ccleaner al 80% minder nut op.
                Misschien nog goed om wat cache-bestanden en overbodige coockies op te kuisen en de kleine prutsen.
                Tja, dit zijn dingen die soms wel kunnen gebeuren. Die makers proberen een zo algemene tool te ontwikkelen die voor een hele hoop mensen geen problemen zullen geven. Maar nu en dan duiken er wel eens problemen op. Dit melden bij de makers is de enige oplossing om dit probleem te verwijderen uit volgende versies. (In principe toch. )

Ik ken HomeBank en Roxio niet, dus daar kan ik dus niet over oordelen of nakijken wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn. Vermoedelijk bestaat er een kans dat Ccleaner iets verwijderd uit je register. Dit kun te testen door Ccleaner te draaien, een backup van je register te maken, en dan enkel je register eens laten uit te zuiveren. Is dit de oorzaak, backup terug plaatsen en alles zou terug moeten werken. In dat geval weet je al waar de oorzaak zou kunnen zitten.

In het andere geval zou het kunnen zijn dan er in je Internet cash ergens een file is die wordt gebruikt door HomeBank en Roxio.

En met Photoshop Elements heb ik nog nooit problemen gehad. Photoshop zelf heb ik niet want die is voor mij voorlopig te duur.
                Mvg,
                Rudy Mas

Comment

Wel straf want de update installeert eerst een cleane Windows 8 naast de bestaande en kopieert nadien uw settings en programma's ... toch al een goede vooruitgang?
                  Als je foute settings kopieert, dan blijf je met de problemen zitten. Het is inderdaad zo dat windows 8 eigenlijk gewoon een image op je schijf zet, en dan de settings doet, maar het enige voordeel daarvan is dat het sneller zou moeten werken. Persoonlijk blijf ik huiverig om een nieuw besturingssysteem te installeren door te updaten vanaf een vorige versie. Blijkbaar vind Microsoft dat gedeeltelijk ook, want het lukt enkel vanaf Windows 7...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                    Tja, dit zijn dingen die soms wel kunnen gebeuren. Die makers proberen een zo algemene tool te ontwikkelen die voor een hele hoop mensen geen problemen zullen geven. Maar nu en dan duiken er wel eens problemen op. Dit melden bij de makers is de enige oplossing om dit probleem te verwijderen uit volgende versies. (In principe toch. )

Ik ken HomeBank en Roxio niet, dus daar kan ik dus niet over oordelen of nakijken wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn. Vermoedelijk bestaat er een kans dat Ccleaner iets verwijderd uit je register. Dit kun te testen door Ccleaner te draaien, een backup van je register te maken, en dan enkel je register eens laten uit te zuiveren. Is dit de oorzaak, backup terug plaatsen en alles zou terug moeten werken. In dat geval weet je al waar de oorzaak zou kunnen zitten.

In het andere geval zou het kunnen zijn dan er in je Internet cash ergens een file is die wordt gebruikt door HomeBank en Roxio.

En met Photoshop Elements heb ik nog nooit problemen gehad. Photoshop zelf heb ik niet want die is voor mij voorlopig te duur.
                    Tja, ik heb nergens problemen mee wat Ccleaner betreft. En ik gebruik het al jaren.
                    PSE8 en CS5 heb ik ook draaien in Windows7 en nu enkel CS5 in Windows8 > geen probleem.
                    De "bank" geeft ook geen problemen. Ik gebruik wel geen specifieke software van de bank maar ik weet niet of dat het probleem bij VerSeg zou kunnen zijn.
                    Roxio heb ik nog ergens liggen...veel cd's mee gemaakt en geluidsbestanden mee aangepast.
                    Programma zit mooi grafisch in elkaar.

De laatste tijd ben ik bezig met video en bewerkingen ervan.
                    En dan blijft er veel rommel achter Doe je niks dan blijft die staan en met Ccleaner zijn die elke dag verwijderd.

Voor de rest zie ik dat we zo goed als op dezelfde manier te werk gaan Rudy
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

De upgrade op een maagdelijk blanke 1 TB schijf geïnstalleerd. Alles lijkt OK, de laptop start zelfs direkt op in de desktopmode

Maar ik zit nu opgescheept met een desktopachtergrond, een bloem op blauwe achtergrond, die niet te wijzigen is, al vanalles geprobeerd. Bekend probleem?

Comment

De upgrade op een maagdelijk blanke 1 TB schijf geïnstalleerd. Alles lijkt OK, de laptop start zelfs direkt op in de desktopmode

Maar ik zit nu opgescheept met een desktopachtergrond, een bloem op blauwe achtergrond, die niet te wijzigen is, al vanalles geprobeerd. Bekend probleem?
                        Goed nieuws

Ga naar de desktop, rechts klikken en "aan persoonlijke voorkeuren aanpassen".
                        Waar ken ik dat nog van
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Goed nieuws

Ga naar de desktop, rechts klikken en "aan persoonlijke voorkeuren aanpassen".
                          Waar ken ik dat nog van
                          Natuurlijk Theo, zoveel weet ik er ook van (en zelfs nog een pak meer ), maar ik mag daar aanpassen wat ik wil en klikken op toepassen, er verandert helemaal niks.
                          Scherm flikkert eventjes, da's alles. Trouwens, is het normaal dat onderaan rechts Windows 8 Pro Build 9200 blijft staan blinken ?
                          En vooraleer er hier weer irritante commentaren verschijnen: de DVD in de drive gestopt en gewacht tot de installatie beëindigd was, niks veranderd, niks aangepast. En in apparaatbeheer geen enkel uitroepteken... Ik heb al naar Murphy gezocht, maar nog niet gevonden.

Comment

Nu nog beter: ik installeer win8 met de toegestuurde activatiesleutel, werkt probleemloos,maar nu komt win8 zeuren om te activeren en krijg ik de melding dat de sleutel niet deugt. Ik dacht dat de activatie automatisch gebeurde bij ingave van de sleutel tijdens de installatie ?
                            Last edited by nete; 7 november 2012, 21:19.

Comment

Nu nog beter: ik installeer win8 met de toegestuurde activatiesleutel, werkt probleemloos,maar nu komt win8 zeuren om te activeren en krijg ik de melding dat de sleutel niet deugt. Wat een kleutertuin is dat daar toch bij MS.
                              René, waarom blijven aanmodderen met een upgrade als uw W7 niet 100% ok is?
                              Ik heb hier voor de eerste keer van m'n leven een upgrade gekocht, van W7 de upgrade uitgevoerd, alles laten staan en de boel werkt zoals het hoort.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                René, waarom blijven aanmodderen met een upgrade als uw W7 niet 100% ok is?
                                Ik heb hier voor de eerste keer van m'n leven een upgrade gekocht, van W7 de upgrade uitgevoerd, alles laten staan en de boel werkt zoals het hoort.

Grtz, RF
                                Lees eens #220 en #223. Trouwens in" system" staat er Product-id: niet beschikbaar.

Comment

Working...
                                X