Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    In Windows7 staat die op 2 plaatsen.
    - desktop > heeft 2 klikken nodig > die kon ik ook verwijderen omdat die in de taakbalk staat.
    - taakbalk > start met één klik.
    Desktop ... hier één klik nodig
    Taakbalk ... ook één klik nodig
    Start menu ... ook één klik nodig op icoon maar eerst wel al eens op de Start-knop
    All programs ... ook één klik nodig op icoon na één klik op de startknop

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Desktop ... hier één klik nodig
      Taakbalk ... ook één klik nodig
      Start menu ... ook één klik nodig op icoon maar eerst wel al eens op de Start-knop
      All programs ... ook één klik nodig op icoon na één klik op de startknop

Ok, maar intussen weeral iets bijgeleerd
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Windows 8 is ook zeer bruikbaar op oude bakkies. Ik type dit op een 10 jaar oude laptop met 512 Mb. Draait als een trein

Jan
        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Niet overdrijven, hé : de min. systeemvereisen zijn 1 GB. Dat het op 0.5 vlot draait : dat hangt er vanaf wat je vlot noemt...
        Alles wat je op een oud bakkie mag verwachten draait vlot. Internetten, mailen, tekstverwerken. Daar was wel een ding voor nodig: Firefox vervangen door Chrome. Dat scheelt een slok op een borrel....

Jan

Comment

Alles wat je op een oud bakkie mag verwachten draait vlot. Internetten, mailen, tekstverwerken. Daar was wel een ding voor nodig: Firefox vervangen door Chrome. Dat scheelt een slok op een borrel....

Jan
          De snelheidsverschillen tussen browsers zijn verwaarloosbaar : link. Er is dus zelfs niets op tegen om gewoon IE10 te gebruiken... Ik weet in elk geval dat ik nooit windows 7 of 8 zou testen op 512 MB... Alleen al het ding opstarten duurt dan veel te lang. Tekstverwerken zal je dan toch ook niet met Word moeten doen, of emailen met outlook...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik blijf erbij: hoe is het mogelijk dat MS niet een versie Win8 touch-screen en een Win8 non-touch-screen heeft uitgebracht.
            Voor een non-touch-screen vind ik die Metro interface lelijk en TOTAAL nutteloos en enkel tijdrovend.
            Hoe verklaar je het succes van de iPAD nete.

Intussen ben ik al meer dan week met Windows8 bezig en ik heb mijn scherm met nog geen enkele vinger aangeraakt.
            Allemaal "muiswerk"

Ook de mening gelezen van Steve Wozniak?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Intussen ben ik al meer dan week met Windows8 bezig en ik heb mijn scherm met nog geen enkele vinger aangeraakt.
              Allemaal "muiswerk"

De mening van Steve Wozniak ben ik nog niet tegengekomen.
              Ik blijf in elk geval bij mijn mening.
              Win 8 draait hier nu prima (een heel stuk vlotter dan win7 op dezelfde laptop), en één klik op een tegel, die ik speciaal daarvoor groot gelaten heb, en ik zit in de desktop. Ik heb al methoden gelezen om direct in de desktop op te starten, maar waarschijnlijk duurt het booten dan langer dan de tijd om even op die tegel te klikken.
              Intussen op beide interfaces een knop aangemaakt om af te sluiten of om te herstarten.
              Blijft die ene update die absoluut niet meewil. Ik dacht dat het te maken had met de NVidia beeldschermdriver, omdat nu en dan mijn scherm uitviel. Bij NVidia zelf een recentere/andere driver gedownload en nu is het probleem afgezwakt: een paar keer per dag bevriest het beeld, scherm wordt zwart en na een seconde of twee is het er terug met de melding dat "de beeldschermdriver niet meer reageerde" en hersteld is. De grafische chip is een Geforce 8400M G.
              Last edited by nete; 17 november 2012, 09:39.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Allemaal "muiswerk"

Er zit een bugje in de forumsoftware: ik schrijf en post een reply, plaatsen duurt iets langer dan normaal en ik kom terug in het "aanmaakscherm" terecht. Ik kan dan niet zien of de reply er al staat, en om niet alles te verliezen (of copy / paste te moeten doen), plaats ik het bericht toch terug en staat het er uiteindelijk tweemaal. (dit bericht dus, dat ik nu gebruik om de bug te melden).
                Ik meen me te herinneren dat Theokus onlangs ook zo'n hoopje dubbelposts had.
                Misschien toch eens doorgeven aan de crew als een mod dit leest ?
                Last edited by nete; 17 november 2012, 09:37.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De snelheidsverschillen tussen browsers zijn verwaarloosbaar : link. Er is dus zelfs niets op tegen om gewoon IE10 te gebruiken... Ik weet in elk geval dat ik nooit windows 7 of 8 zou testen op 512 MB... Alleen al het ding opstarten duurt dan veel te lang. Tekstverwerken zal je dan toch ook niet met Word moeten doen, of emailen met outlook...
                  Op een P8600 2.4GHz dual core processor met 4 GB RAM misschien, maar op 512 MB sterft Firefox een trage dood. Chrome draait prima. Tig MB over. Word ook. Email: gmail. Opstartsnelhied is niet relevant. Ik ga toch eerste de hond uitlaten.

Jan

Comment

Op een P8600 2.4GHz dual core processor met 4 GB RAM misschien, maar op 512 MB sterft Firefox een trage dood. Chrome draait prima. Tig MB over. Word ook. Email: gmail. Opstartsnelhied is niet relevant. Ik ga toch eerste de hond uitlaten.

Jan
                    Ik heb hier een oude Dell staan met 384MB ram, waar ik windows 2003 server op draai (voor testdoeleinden). Er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om op dergelijke oude "rommel" een windows 7 of 8 te plaatsen. 8 zou beter moeten lukken dan 7 omdat het wat minder services draait, maar ik ga er toch niet aan beginnen.
                    Zelfs 30 € is nog teveel om dat daar aan te spenderen.
                    Dit zou echt de eerste keer zijn dat Microsoft (of gelijk welke andere softwarefabrikant) specificaties opgeeft die te hoog zijn . Hopelijk doet je hond graag lange wandelingen...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb hier een oude Dell staan met 384MB ram, waar ik windows 2003 server op draai (voor testdoeleinden). Er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om op dergelijke oude "rommel" een windows 7 of 8 te plaatsen. 8 zou beter moeten lukken dan 7 omdat het wat minder services draait, maar ik ga er toch niet aan beginnen.
                      Zelfs 30 € is nog teveel om dat daar aan te spenderen.
                      Dit zou echt de eerste keer zijn dat Microsoft (of gelijk welke andere softwarefabrikant) specificaties opgeeft die te hoog zijn . Hopelijk doet je hond graag lange wandelingen...
                      Ze willen gewoon zeker zijn dat geen enkele fabrikant daaronder gaat zodat windows weer het imago krijgt traag te zijn.
                      (met vista kregen ze dat wel omdat er enorm veel pc's aangeboden werden met 1gb geheugen en dan crashten die dingen dan ook nog constant )

Comment

Waarom krijg ik bij een tweede installatie van Windows 8 (andere key en andere pc) niet de volledige store te zien?
                        Op de ene pc staat bijna niks, onder "gratis want "nieuw zie ik niet eens, in de store en op de andere pc staat het vol onder "gratis" en "nieuw".

Ook nog even melden dat Norton Ghost 15.0 NIET werkt onder Windows 8. Veel hulp of uitleg heb ik niet gekregen van Symantec.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Waarom krijg ik bij een tweede installatie van Windows 8 (andere key en andere pc) niet de volledige store te zien?
                          Op de ene pc staat bijna niks, onder "gratis want "nieuw zie ik niet eens, in de store en op de andere pc staat het vol onder "gratis" en "nieuw".

Ook nog even melden dat Norton Ghost 15.0 NIET werkt onder Windows 8. Veel hulp of uitleg heb ik niet gekregen van Symantec.

Gratis zie ik overal staan. Maar het is niet allemaal gratis.
                          Die "nieuw" heb ik nog nooit gezien echter
                          Grtz, RF
                          Gratis zie ik overal staan. Maar het is niet allemaal gratis.
                          Die "nieuw" heb ik nog nooit gezien echter
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik kreeg mijn mail-account niet in orde.
                            Wat moet ik invullen bij "domeinnaam?"
                            Je moet voor mail een pop-account kiezen en geen Exchange-account ... afhankelijk van de situatie natuurlijk.
                            Er zijn nog andere mogelijkheden ook natuurlijk maar de kans dat jij thuis een Exchange server draaien hebt zal wel klein zijn.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
                              Staan je landinstellingen gelijk op beide pc's? Updates gelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Je moet voor mail een pop-account kiezen en geen Exchange-account ... afhankelijk van de situatie natuurlijk.
                                Er zijn nog andere mogelijkheden ook natuurlijk maar de kans dat jij thuis een Exchange server draaien hebt zal wel klein zijn.
                                Is intussen hier in orde gebracht.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X