Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Staan je landinstellingen gelijk op beide pc's? Updates gelijk?
    Yep, op beide gelijke landinstellingen en beiden up to date.
    Mare, ik had op de eerste pc W8 over W7 geïnstalleerd en daarna heb ik een "fresh install" gedaan.
    Bij de installatie over W7 had ik alle, denk ik toch, apps. Bij de "verse installatie" had ik er beduidend minder.
    Op die tweede pc staat W8 over W7 en zie ik dus alle apps.

Hoe komt het dus dat ik bij een "fresh install" bijna geen apps zie?
    Is daar een oplossing voor te vinden zodat ik alle apps zie?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kan je eens enkele apps opnoemen dat je niet hebt op het 1e systeem en niet op het andere? (zodat ik eens kan vergelijken met bij mij)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Bij de installatie over W7 had ik alle, denk ik toch, apps. Bij de "verse installatie" had ik er beduidend minder.
        Op die tweede pc staat W8 over W7 en zie ik dus alle apps.
        Zou het niet kunnen dat er bij een upgrade alle apps geïnstalleerd werden die met een geïnstalleerd programma gelinkt konden worden en dat dit bij de cleane install niet gebeurde omdat het gelinkt programma nog niet geïnstalleerd (of geconfigureerd) is?

En anders eens apps bij installeren?
        Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Kan je eens enkele apps opnoemen dat je niet hebt op het 1e systeem en niet op het andere? (zodat ik eens kan vergelijken met bij mij)
          Ik ga eens proberen een screenshot van beide hier te posten.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zou het niet kunnen dat er bij een upgrade alle apps geïnstalleerd werden die met een geïnstalleerd programma gelinkt konden worden en dat dit bij de cleane install niet gebeurde omdat het gelinkt programma nog niet geïnstalleerd (of geconfigureerd) is?

En anders eens apps bij installeren?
          http://windows.microsoft.com/nl-BE/w...ppened-apps-pc
          Dit zou een plausibele verklaring kunnen zijn, hoewel, zoveel spellen staan er nu niet onder Windows 7.
          En de pc met weinig apps ga ik niet opnieuw installeren want ik heb al genoeg problemen gehad met de tweede installatie.
          Ik was verplicht die via de telefoon te activeren en dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Het is niet gelukt om een screenshot te nemen.
            Op de "clean" pc ziet ik in "Apps" alle categorieën staan met één groen vierkantje naast de afbeeldingen, in dit vierkantje staat "gratis apps".
            Bij "Games" zie ik er ook maar twaalf staan.
            Op de andere pc, met W8 over W7 geïnstalleerd, zie ik meer categrieën staan met telkens twee groene vierkantjes ééntje met "gratis apps" en eronder ééntje met "nieuw".
            Bij "Games" zie ik er 96 staan.
            "Games" is maar een voorbeeld, maar dit is echter voor alle categorieën zo dat ik er dus veel meer zie staan.

Grtz, RF

Comment

Top Free zijn er bij mij 98 en een totaal van gratis games is 1400. Ik had hier net een nieuwe ssd en hierop win8 geïnstalleerd, dus volledige clean install.
              En er komen er elke dag precies enorm veel bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Het is niet gelukt om een screenshot te nemen.
                Op de "clean" pc ziet ik in "Apps" alle categorieën staan met één groen vierkantje naast de afbeeldingen, in dit vierkantje staat "gratis apps".
                Bij "Games" zie ik er ook maar twaalf staan.
                Op de andere pc, met W8 over W7 geïnstalleerd, zie ik meer categrieën staan met telkens twee groene vierkantjes ééntje met "gratis apps" en eronder ééntje met "nieuw".
                Bij "Games" zie ik er 96 staan.
                "Games" is maar een voorbeeld, maar dit is echter voor alle categorieën zo dat ik er dus veel meer zie staan.

Grtz, RF
                Een screenshot neem je nu door op <windows key>-Print Screen te klikken.

Dan vind je onder je pictures map een nieuwe map Screenshots en hierin worden al je screenshots geplaatst.

En wat dat andere betreft. Ik heb geen idee waarom er een verschil is. Het enige wat ik dan bedenken is dat er misschien een update is geweest van de Store app. Alhoewel ik die ook niet heb ontvangen dan want ik zie enkel categorieën en een groene button 'Top Free'.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Een screenshot neem je nu door op <windows key>-Print Screen te klikken.

Dan vind je onder je pictures map een nieuwe map Screenshots en hierin worden al je screenshots geplaatst.

En wat dat andere betreft. Ik heb geen idee waarom er een verschil is. Het enige wat ik dan bedenken is dat er misschien een update is geweest van de Store app. Alhoewel ik die ook niet heb ontvangen dan want ik zie enkel categorieën en een groene button 'Top Free'.
                  Merci voor die screenshot tip.
                  En bij mij staat er ook enkel top free en new releases. (zet nu alles in het Engels, geen NL OS meer voor mij )

Comment

Ik zit nu al een hele tijd te zoeken hoe ik een internetsnelkoppeling kan vastmaken aan het startmenu (het tegelscherm in windows 8). Ik wil namelijk snel naar mijn telenet-webmail kunnen gaan. Voor de desktop interface is dat een fluitje van een cent...
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                      Ik zit nu al een hele tijd te zoeken hoe ik een internetsnelkoppeling kan vastmaken aan het startmenu (het tegelscherm in windows 8). Ik wil namelijk snel naar mijn telenet-webmail kunnen gaan. Voor de desktop interface is dat een fluitje van een cent...
                      Gebruik de internetexplorer tussen die tegeltjes, tik de naam van de website in : rechts heb je een knop "pin to start"...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oesje : dubbele boeking .
                        Groeten,

Polleke

Comment

Bedankt! Weer iets bijgeleerd. Maar is enkel beschikbaar voor IE ?
                          Wat mij ook opvalt : het is nu 2 keer voorgevallen dat bij installatie van windows-onderdelen (vb. updates, office,...) de pc bij heropstarten heeeeel lang aan het "herconfigureren" is (blijft bv. wel 5 minuten op 15% hangen). Nadien wel weer snel opstarten etc...
                          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                          And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                            Maar is enkel beschikbaar voor IE ?
                            IE 10 is nu wel echt goed hoor, zeer snel en clean. Naar mijn smaakt beter dan wat Firefox en Chrome te bieden hebben...

Comment

Amai, ik heb heel dit Topic gelezen.

Morgen zou mijn nieuwe laptop toekomen met Win8 er op.

Heb dus nog geen ervaring met Windows 8.

Kan ik nog ergens op voorhand iets "studeren" ?

Iemand nog een goede link naar een joetjoep tutorial ?
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Heb nog last van die numlock
                                Is dat opgelost intussen?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X