Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 8

    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Windows 8 doet het inderdaad zeer goed (minimalistisch uitgedrukt) op elk stuk hardware, elke feature van het OS zeer nuttig, hoe doen ze dat toch?
    Denk dat er véél "if-then's" inzitten
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • Re: Windows 8

      Het gaat soms toch niet zonder probleempjes, het volgend doet zich voor.
      Configuratiescherm > apparaten en printers> geeft mijn vaio een gele driehoek met uitroepteken, dan bij rechtsklikken> popup met probleem oplossen>
      scant hij en hierna krijg ik de melding "STUURPROGRAMMA BASE SYSTEM IS NIET GEINSTALLEERD" voor Base system apparaat;

      Bij nazicht in het venster apparaatbeheer overige apparaten> stuurprogramma's bijwerken vind hij niets ook niet als hij zoekt op het net, en bij verder zoeken geeft die nog een code 28 mee.
      Bij rechts klikken kan ik dit uitschakelen, instalatie ongedaan maken, of zoeken naar gewijzigde apparaten, het laatste heb reeds gedaan met als resultaat het zelfde antwoord .
      In eigenschappen van het apparaat geeft hij aan dat dit een PCI- BUS3.apparaat 0 , functie 1 is
      Daaronder een onbekend app. met de eigenschappen Intel(R) PM55 Express Chipset LPC Interface Controller - 3B03
      Nu is het zo dat ik tot nu geen weigering van het één of het ander heb, maar het stoort.

      Iemand een idee waar dit over gaat??
      Met dank en groet, guido
      https://ggpics.be/

      Comment


      • Re: Windows 8

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Het gaat soms toch niet zonder probleempjes, het volgend doet zich voor.
        Configuratiescherm > apparaten en printers> geeft mijn vaio een gele driehoek met uitroepteken, dan bij rechtsklikken> popup met probleem oplossen>
        scant hij en hierna krijg ik de melding "STUURPROGRAMMA BASE SYSTEM IS NIET GEINSTALLEERD" voor Base system apparaat;

        Bij nazicht in het venster apparaatbeheer overige apparaten> stuurprogramma's bijwerken vind hij niets ook niet als hij zoekt op het net, en bij verder zoeken geeft die nog een code 28 mee.
        Bij rechts klikken kan ik dit uitschakelen, instalatie ongedaan maken, of zoeken naar gewijzigde apparaten, het laatste heb reeds gedaan met als resultaat het zelfde antwoord .
        In eigenschappen van het apparaat geeft hij aan dat dit een PCI- BUS3.apparaat 0 , functie 1 is
        Daaronder een onbekend app. met de eigenschappen Intel(R) PM55 Express Chipset LPC Interface Controller - 3B03
        Nu is het zo dat ik tot nu geen weigering van het één of het ander heb, maar het stoort.

        Iemand een idee waar dit over gaat??
        Met dank en groet, guido
        Kan zijn dat je hier iets vindt Guido:
        Last edited by theokus; 30 oktober 2012, 18:26.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • Bij de upgrade wordt 20 GB vrije ruimte gevraagd en je kan niet kiezen om dit op een endere partitie te doen.
          Als je de upgrade via download gekocht hebt, dan moet je daar nog 5GB bij tellen.
          Die Windows.old kan je nadien wel opkuisen maar je hebt de ruimte toch even extra nodig.
          Dit komt doordat ze Windows 8 eigenlijk eerst clean installeren naast uw bestaande OS en dan gegevens overzetten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Windows 8

            Iets OT maar toch gevonden wat ik zocht namelijk Outlook Express importeren.
            Ik heb alles terug vanaf het jaar 2000. Maar ook werkelijk alles.
            't Gaat door Thunderbird te installeren in Windows 8 en dan Outlook Express importeren.
            (zonder een nieuw account in te stellen)
            Ik had 2 backups en een eentje bevatte de hoofdidentiteit en dat was mijn geluk

            Er is nog een andere oplossing > Mail Navigator voor 29 euro
            Thunderbird werkt echter perfect voor mij
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • Ik blijf gewoon windows live mail gebruiken.... buiten mijn AVIRA antivirus ( waar een update wordt voorzien ) werkt alles zoals voordien....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Windows 8

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Ik blijf gewoon windows live mail gebruiken.... buiten mijn AVIRA antivirus ( waar een update wordt voorzien ) werkt alles zoals voordien....
                OK
                Ik heb ook nog Outlook 2007 in gebruik.

                Windows Live Mail is intussen hier ook in gebruik.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Windows 8

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  OK
                  Ik heb ook nog Outlook 2007 in gebruik.

                  Windows Live Mail is intussen hier ook in gebruik.


                  Mozilla Thunderbird is na Office 10 Outlook het 'beste' e-mail pgm. Avira free is zeker top.

                  Vergeet CCleaner niet (Crap Cleaner) wan t daarmee hou je je PC behoorlijk schoon, ik gebruik die dagelijks.

                  Je kunt eens kijken bij Gizmo, google '46 free' want daar vind je vrijwel alles wat je nodig hebt en wel gratis.

                  Karel

                  Comment


                  • Re: Windows 8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                    Mozilla Thunderbird is na Office 10 Outlook het 'beste' e-mail pgm. Avira free is zeker top.

                    Vergeet CCleaner niet (Crap Cleaner) wan t daarmee hou je je PC behoorlijk schoon, ik gebruik die dagelijks.

                    Je kunt eens kijken bij Gizmo, google '46 free' want daar vind je vrijwel alles wat je nodig hebt en wel gratis.

                    Karel
                    Karel: goede tips!
                    EN Ccleaner gebruik ik al jaren hoor
                    NOOIT problemen mee gehad.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Windows 8

                      Misschien wel even leuk te melden of je nu bezig bent met een W7home edition en een Win8 home edition of indien je bezig bent met de PRO-versie. Kan een hemelsbreed verschil opleveren ....

                      Misschien een ambetant vraagje. Kan je bij UPGRADE aangeven dat je de users-folder NIET op de SSD wil, maar op een D:-schijf ?
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Misschien wel even leuk te melden of je nu bezig bent met een W7home edition en een Win8 home edition of indien je bezig bent met de PRO-versie. Kan een hemelsbreed verschil opleveren ....

                        Misschien een ambetant vraagje. Kan je bij UPGRADE aangeven dat je de users-folder NIET op de SSD wil, maar op een D:-schijf ?
                        Windwos 8 Pro (upgrade à 29,90 euro)

                        2de gedeelte: geen idee purlut, sorry.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Windows 8

                          In de rand van W8, wie kan er nog aan z'n foto's in IE10?
                          Ik kan ze bekijken en dat is het, verwijderen of andere zaken nada, het scherm wordt duister als ik dat probeer.


                          Grtz, RF
                          Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • Re: Windows 8

                            Ik ben recht naar firefox en chrome gegaan, IE uninstalled. Geen enkel probleem verder.

                            Handig in W8 is overigens ook dat explorer nu previews weergeeft voor m'n CR2 RAW files. Erg handig om (met grootste preview setting) foto's te selecteren alvorens ze te openen/bewerken in PS.

                            Comment


                            • Re: Windows 8

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Windwos 8 Pro (upgrade à 29,90 euro)

                              2de gedeelte: geen idee purlut, sorry.
                              Bedankt Theo, en die upgrade à 29.90 zijn daar voorwaarden aan ? Ik zag dat je kan upgraden van Win7 naar win8 voor 14,40 maar dan willen ze weongevraagd sniffelen op je systeem en daar blijven met hun poten af. Niets legaals hoor, maar ik heb geen zin dat derden weten welke pakketten er zoal lopen op mijn systeem. Dit betekent dus ook dat zij in feite aan je PC kunnen zonder dat je er zelf ook maar argwaan van hebt en dat zint me helemaal niet.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • Re: Windows 8

                                Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                                Inderdaad Rudy

                                Ik heb ondertussen ook mijn product key aangevraagd.

                                Mijn lightscribe probleem is ook van de baan - uitvoeren als administrator en compatibiliteitsproblemen oplossen.

                                Blijft nog mijn zelfgemaakte videos in MP2 - kan niet meer met mediaplayer afspelen, maar misschien met Media center... anders ergens een codex moeten kopen zeker?
                                Inderdaad: mijn product key voor media center gisteren gekregen, geïnstalleerd en hop alles in orde - mijn MPG-2 videos spelen perfect, zowel in media player als media center.
                                Nog eens bedankt Rudy

                                Comment

                                Working...
                                X