Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Japanse dominantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: de Japanse dominantie

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Weer veel geleerd: kamera met een versnellingsbak en een koppelomvormer.
    Enkel het tunen van bv een D80 naar een D4 camera mis ik nog.
    Als je leest wat sommigen met auto's kunnen, moet dit toch ook wel lukken.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Ze maken al fototoestellen met het besturingssysteem van een smartphone (android), dus ik zie niet in waarom ze daar geen besturingssysteem van een auto zouden kunnen voor gebruiken .

@paulM : ik heb in mijn "exploot" er doelbewust bijgezet dat die benzine zonder turbo moest zijn, en die diesel met. Gewoon omdat op dit ogenblik alle diesel een turbo hebben (toch de recente), maar voornamelijk ook omdat de nieuwe benzine-motoren steeds kleiner worden, uitgerust worden met een lage-drukturbo(s) en hierdoor quasi dieselkarakteristieken krijgen. Kijk naar die nieuwe 2l. benzine van BMW bv. Max. koppel aan een "dieseltoerental", en max. vermogen bij een veel lager toerental dan vroeger... Maar de voorbeelden op dat vlak zijn legio : VW (TSI), ford (hun nieuwe 3-cilinder van 1 l.), ...
      Maar de klassieke karakteristiek van een benzine (zeker een "meer"-klepper) is max. koppel aan een goeie 4000 tr./min en max. vermogen aan een 6000-7000 tr./min. en dus levert een benzine hetzelfde vermogen bij een lager uitgaand koppel van de motor.
      Trek het in het extreme : een versnellingsbak van een porsche met 500 pk zal niet echt aarden in een vrachtwagen van 500 pk...
      Een versnellingsbak is uiteraard een koppelomvormer, vandaar dat die factor vermogen daar niet veel een rol speelt.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Soms kan dat ook. In het verleden was dit mogelijk met de Canon (rebel) 300D. Die kon je upgraden naar een 10D, op de behuizing na natuurlijk
        http://www.bobatkins.com/photography...ware_hack.html

Comment

Deze namiddag eens naar Francochamps kijken.
          Eens zien welke snelheden die bolides halen op de rechte lijn.
          Wedden dat de Cosworth's helemaal achterin eindigen, als ze al uitrijden natuurlijk.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Deze namiddag eens naar Francochamps kijken.
            Eens zien welke snelheden die bolides halen op de rechte lijn.
            Wedden dat de Cosworth's helemaal achterin eindigen, als ze al uitrijden natuurlijk.

Grtz, RF
            Behalve die Cosworth die 420 km/h heeft als topsnelheid.
            Die laat ze dan wel een poepje ruiken.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Ze maken al fototoestellen met het besturingssysteem van een smartphone (android), dus ik zie niet in waarom ze daar geen besturingssysteem van een auto zouden kunnen voor gebruiken .

@paulM : ik heb in mijn "exploot" er doelbewust bijgezet dat die benzine zonder turbo moest zijn, en die diesel met. Gewoon omdat op dit ogenblik alle diesel een turbo hebben (toch de recente), maar voornamelijk ook omdat de nieuwe benzine-motoren steeds kleiner worden, uitgerust worden met een lage-drukturbo(s) en hierdoor quasi dieselkarakteristieken krijgen. Kijk naar die nieuwe 2l. benzine van BMW bv. Max. koppel aan een "dieseltoerental", en max. vermogen bij een veel lager toerental dan vroeger... Maar de voorbeelden op dat vlak zijn legio : VW (TSI), ford (hun nieuwe 3-cilinder van 1 l.), ...
              Maar de klassieke karakteristiek van een benzine (zeker een "meer"-klepper) is max. koppel aan een goeie 4000 tr./min en max. vermogen aan een 6000-7000 tr./min. en dus levert een benzine hetzelfde vermogen bij een lager uitgaand koppel van de motor.
              Trek het in het extreme : een versnellingsbak van een porsche met 500 pk zal niet echt aarden in een vrachtwagen van 500 pk...
              Een versnellingsbak is uiteraard een koppelomvormer, vandaar dat die factor vermogen daar niet veel een rol speelt.
              Misschien heb ik me nogal ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoelde in feite dat niet de brandstof en/of de turbo op zich 100% bepalend zijn voor het koppel van een motor. Uiteraard heeft niet alleen de waarde van het koppel te maken met het motorgedrag maar ook het toerental waarbij deze bereikt wordt. Het blijft natuurlijk altijd een compromis, het is niet moeilijk om een 2 liter zo te ontwerpen dat hij een monsterachtig koppel heeft maar dan noemen we dat een tractor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                350 pk is daar inderdaad hopeloos te weinig voor. Een Ferrari Italia haalt 325 km/h met 562 pk. De oude F40 deed 322 met 478 pk...
                Om van 280 naar 320 km./h te gaan ga je van een 340 pk naar een 500 pk., voor 240 km/h is die 204 pk normaal voldoende.
                Uiteraard is aan die snelheden de juiste aerodynamica van de auto behoorlijk belangrijk. Quasi al dat vermogen dient trouwens om de luchtweerstand te overwinnen. En als de vorm van het bakje dan niet juist zit, heb je eerder een vliegmachine dan een rijdend vehikel... Iets waar de mannen van Mercedes bv. meer dan ervaring mee gehad hebben !
                Mijn karretje met 90pk, haalt daar max. een 180 km./h mee (niet dat ik het ooit al eens uitgetest heb).

Nog erger, de Arial atom V8 heeft 500pk weegt maar een goei 500kg is heel airodynamisch en haalt geen 300km/u
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Dat je nog met die oude meuk mag rijden verbaast me wel een beetje.
                  Ik denk dat de Emma_Maersk op een kilometer minder troep uitstoot dan jouw auto.
                  Het zal niet lang duren of rijden met die oude meuk wordt een milieudelict.
                  Inmiddels zijn de groene kloothommels erin geslaagd om alle oldtimers en EURO 3 voertuigen te verbannen in diverse steden.
                  Weldra komen er nog een aantal grote tot middelgrote steden bij waar oldtimers niet langer welkom zijn met ons cultuurerfgoed,
                  op onze hoofdstad na waar oldtimers vanaf 30 jaar op oldtimerplaten wel probleemloos binnen mogen.

Hetzelfde geleuter over EURO 3 tot 5 diesels. Ook niet langer welkom in diverse steden.
                  En ondertussen rijdt ik zoveel mogelijk ritjes met mijn dieselwagen, kwestie van het fijn stof gehalte op peil te houden
                  en het CO2 gehalte op 1000 PPM te brengen. #eatmyfeinstaub
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Voor de prijs van een Leica kan je bij Canon/Nikon/Sony... een veel betere camera kopen.
                    Dat is volgens mij de belangrijkste reden waarom Lieca zo "exclusief" blijft.
                    Voor mij maakt het weinig uit welk merk er op de verpakking staat, als de verhouding tussen prijs en prestaties maar goed genoeg is.
                    Het is bij een camera ook noodzakelijk dat die universeel bruikbaar is, dat je die dus voor alle soorten fotografie kan gebruiken (bij een DSLR moet je er wel zelf de geschikte lens opzetten).
                    ik ben er volledig mee eens

Comment

Bijna 7, ja bijna zeven jaar na laatste aanvullen basistopic ....
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        nu pas gezien, maar is nog altijd actueel

Comment

Eens snel doorlopen Wim, toch wel opvallend hoe weinig van de leden in dat topic we hier nog zien.....
                          Kirsten_dl (de eeuwige klager) is ook weer eens boven water gekomen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Eens snel doorlopen Wim, toch wel opvallend hoe weinig van de leden in dat topic we hier nog zien.....
                            Kijk, nét hetzelfde ging door mijn hoofd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Kijk, nét hetzelfde ging door mijn hoofd...
                              Als je al 17 jaar ingeschreven lid bent zie je zo'n zaken wel hoor en weet je ook wel beter.
                              Maar ik vind het toch altijd raar dat na 7 jaar, plots een topic weer effen naar boven wordt gescharreld...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Als je al 17 jaar ingeschreven lid bent zie je zo'n zaken wel hoor en weet je ook wel beter.
                                Maar ik vind het toch altijd raar dat na 7 jaar, plots een topic weer effen naar boven wordt gescharreld...
                                Kunnen ze dat serieus niet instellen zodat een topic automatisch afgesloten wordt na bv. één jaar geen activiteit Wim.

Comment

Working...
                                X