Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Japanse dominantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de Japanse dominantie

Een vraagje dat volgens mij perfect is voor Chit Chat:
    Waarom komen zowat alle digitale fotocamera's uit Japan ?

Oorspronkelijk geplaatst door Bloomberg.com
    Worldwide Digital Camera Market Shares by Vendor
    ================================================== ==
    Vendor 2010 2009
    ----------------------------------------------------
    Canon 19 19
    Sony 17.9 16.9
    Nikon 12.6 11.1
    Samsung 11.1 10.9
    Kodak 7.4 8.8
    Panasonic 7.6 7.6
    Olympus 6.1 6.2
    Fuji 4.9 5.4
    Casio 4 4.7
    PENTAX 1.5 1.7
    Vivitar 1.2 0.7
    Other 6.7 7
    -----------------------------------------------------
    Leica is nergens te bekennen.
    Kodak houdt naar het schijnt er mee op.
    De enige uitzondering is dan nog Samsung uit Z Korea, maar bij Samsung denk ik nu niet meteen aan fototoestellen.

Dus, hoe hebben die Japanners dit voor elkaar gekregen ?

Re: de Japanse dominantie

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vermoed toch dat het R&D budget van Leica peanuts is vergeleken met dat van Canon.

Comment

Dat is net hetzelfde als je afvragen waarom Japanners alles fotograferen wat
        ze zien, zelfs al is er niks te zien. Een volksziekte, denk ik.

Comment

Voor de prijs van een Leica kan je bij Canon/Nikon/Sony... een veel betere camera kopen.
          Dat is volgens mij de belangrijkste reden waarom Lieca zo "exclusief" blijft.
          Voor mij maakt het weinig uit welk merk er op de verpakking staat, als de verhouding tussen prijs en prestaties maar goed genoeg is.
          Het is bij een camera ook noodzakelijk dat die universeel bruikbaar is, dat je die dus voor alle soorten fotografie kan gebruiken (bij een DSLR moet je er wel zelf de geschikte lens opzetten).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Sony = Minolta ?

Ik heb laatst nog nieuwe Agfa toestellen te koop gezien in de mediamarkt ...
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Het marktaandeel van Leica zal wel geteld zijn bij 'overige'. Ik vermoed dat Hasselblad daar ook tussen staat, net als Medion.

Comment

Hi,

ik denk dat Japanse fabrikanten beter begrijpen wat de consument wil.
                Apple is een zeldzame uitzondering, maar dat gaat dan weer niet over camera's .

Greetz, Peter
                Last edited by PeterGD; 27 augustus 2012, 13:09.
                Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Dat is ook bij andere technologie zo hoor...neem nu de autotechnologie, op de diesel na die in Duistland is uitgevonden komt alle spitstechnologie uit Japan en een tiental jaar daarna na patentverstrijking uit Europa.
                  In 't algemeen komen de beste wagens met de nieuwste technologie uit JAPAN...na een tiental jaar en verstrijken v/d voornaamste pantenten en samenwerkingsakkoorden benen de europese en andere landen bij.
                  Eén ding komt niet uit japan en dat is de dieseltechniek al de rest wel...multikleppen, bezineinjectie, turbo's, variabel klepspelling, 4x4 etc...
                  Een japanse wagen loopt een tiental jaar voor op de rest !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $$$ Bekijk bericht
                    Dat is ook bij andere technologie zo hoor...neem nu de autotechnologie, op de diesel na die in Duistland is uitgevonden komt alle spitstechnologie uit Japan en een tiental jaar daarna na patentverstrijking uit Europa.
                    In 't algemeen komen de beste wagens met de nieuwste technologie uit JAPAN...na een tiental jaar en verstrijken v/d voornaamste pantenten en samenwerkingsakkoorden benen de europese en andere landen bij.
                    Eén ding komt niet uit japan en dat is de dieseltechniek al de rest wel...multikleppen, bezineinjectie, turbo's, variabel klepspelling, 4x4 etc...
                    Nogal kort door de bocht... 'k zou bv. het belang van Fiat voor de diesel ook niet onderschatten (en dat is niet Duits, noch Japans). Injectie bestaat al behoorlijk lang : en het waren niet de japanners die dat hebben uitgevonden, turbo's ook niet echt. 4x4 ? Nee : het was niet Subaru die ermee begonnen is...
                    Dat de japanners de eersten waren om die dingen betrouwbaar te maken, dat is weer iets anders... En dat japanners meester zijn in de fijnmechaniek is ook duidelijk.
                    Maar ik zou ze ook niet overladen met complimenten. Het begin was ook zuiver kopieergedrag, maar het heeft niet lang geduurd vooraleer ze er "verbetergedrag" van gemaakt hebben.
                    En dat japan 10 jaar voor ligt ??? Ik vrees er wat voor. Honda maakt bv. sublieme motoren, maar het succes in onze contreien is toch niet bijster groot...
                    Het rendement van een japanse motor is helaas geen 10% beter dan van een europese .
                    Last edited by polleke_cgc; 27 augustus 2012, 22:20.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Japanse wagens? Pff..
                      Het is wel 20 jaar geleden dat ik mijn Honda Civic kocht.
                      Na 3 jaar heb ik hem verkocht, totaal opgeroest, en speciaal behandeld met denitrol (antioroest toestanden).
                      Ik ben dus niet onder de indruk van Japanse wagens.

Comment

Nee, niet akkoord.
                        Voor de meest geavanceerde autotechniek moet je in Duitsland zijn.

Met hybride waren ze sneller, maar de resultaten die ze er mee behalen zijn bedroevend. Mijn broers Prius drinkt even veel als mijn oude Kadett 1.3 s, en die was even snel.

Geef me eens één Japanner die meekan op alle gebied met een A6 of en BMW 5?
                        En kom niet af met Lexus, die hebben geen deftige diesels, en ze zijn niet goedkoper.

Comment

en waarom komt al het niet fotografisch materiaal met een sticker/label "made in China" in onze winkels terecht?
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $$$ Bekijk bericht
                            Maar de beste chassis worden nog steeds in GB gemaakt en is 80% van het comfort en baanligging van je wagen.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Nee, niet akkoord.
                              Voor de meest geavanceerde autotechniek moet je in Duitsland zijn.

Met hybride waren ze sneller, maar de resultaten die ze er mee behalen zijn bedroevend. Mijn broers Prius drinkt even veel als mijn oude Kadett 1.3 s, en die was even snel.

Geef me eens één Japanner die meekan op alle gebied met een A6 of en BMW 5?
                              En kom niet af met Lexus, die hebben geen deftige diesels, en ze zijn niet goedkoper.
                              Ik geef je eentje die ze op alle gebied overklast, Nissan GTR. Is misschien duurder maar wel een droomauto.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                              X