Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Japanse dominantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de Japanse dominantie

Misschien hebben we te maken met een type en bedoelt ze eerder 230 ipv 320 ? of 260? allerlei mogelijkheden,
    even reactie afwachten van kirsten dan?

alleszins wel leuke auto's al gehad
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Telt het mee wanneer ik pakweg 20 jaar geleden een Ford Sierra Cosworth heb gekocht, hem helemaal uit mekaar heb gevezen (tot enkel het geraamte overbleef) en volledig gerestaureerd (ja het motorblok en de versnellingsbak waren er ook uit en er zijn veel nieuwe onderdelen gemonteerd) en de wagen na een anti-roest behandeling weer helemaal zelfstandig heb opgebouwd?

Hij had na opbouw een dikke 350pk op de achterwielen en hij kwam net van de band gerold (allez zo zag ie er toen toch uit). Heb er een 5 tal jaar mee gereden en toen kwam mijn alter-ego opzetten en is ie in de verkoop gegaan.
      *ZUCHT*
      Inderdaad ZUCHT Kirsten, je zit net zelf als je oude Cosworth duidelijk in overdrive

350 Pk haal je tegenwoordig moeilijk uit een moderne drie liter, met chiptuning. KLIK

Comment

De topic starter komt met de vraag: Waarom komen zowat alle digitale fotocamera's uit Japan ?
        En in nog geen tijd wordt dit topic gekaapt door blik aanbidders. Wat hebben auto's met zijn vraag te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          De topic starter komt met de vraag: Waarom komen zowat alle digitale fotocamera's uit Japan ?
          En in nog geen tijd wordt dit topic gekaapt door blik aanbidders. Wat hebben auto's met zijn vraag te maken.
          Wat kan je op die vraag meer zeggen, dan dat ze blijkbaar sterk zijn in fijne mechaniek en elektronica. Dat was al gezegd, dus heb je zelf een antwoord ???

En voor die 320 km/h zal een 450-500 pk volstaan... . 350 is inderdaad een pak te weinig. Maar de snelheidsmeter van heel wat auto's wijken enorm af (zeker aan die hogere snelheden). 350 is wel genoeg voor ergens een 280-290km./h.
          Groeten,

Polleke

Comment

Daarstraks 220 gehaald met 170 pk in een Sharan.
            Wel een beetje bergaf, maar vlak zit er toch 205-210 in, en voor alle duidelijkheid, het was op de Duitse autostrade met weinig verkeer. Verbruik gaat dan kort naar de 20 l/100km .... diesel...

Ooit heb ik op ongeveer dezelfde plaats 250 kmh gehaald, maar dat was met een 335d met 286 pk.

Comment

zou ik nog reageren of niet? aangezien jullie het allemaal veel beter weten en kennen lijkt mijn reactie totaal overbodig...

Ik heb jaaaaaaren in het Ford "tuning" wereldje versleten en om 300+ pk's uit een Cosworth te kietelen moet je geen NASA ingenieur zijn hoor;
              de topsnelheid van een originele Cosworth lag bij de 240km/u (en die had "amper" 204pk op de wielen) dus ik hoef er echt geen tekening bij te maken zeker?

een kameraad had destijds een 2.0 liter motor in zijn Corsa A gelepeld, op de DA ooit 285km/u mee gereden en ik ben geen type dat graag opschept,
              ik ben zeer blij met mijn huidige nieuwe leven en haantjesgedrag of opscheppen is iets puur mannelijk en dat ligt gelukkig heel ver en lang achter mij.

en uiteraard waren er meer aanpassingen doorgevoerd dan een sportuitlaat en sportluchtfilter; een andere turbo, injectoren, actuator, chip, 4x4 intercooler, 3 bar MAP sensor
              en last but not least een set deftige AP remmen eronder (gegroefd en geboord) en ik kan jullie garanderen, die beestjes beten stevig door hoor...

en regelmatig had mijn RS ook een beetje last van brandend maagzuur

soit, let it RIP
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik geloof wel dat je er 350 pk uit haalt, maar dan moet je inderdaad de turbodruk deftig opschroeven.

Als je dan niks doet met de oliedruk en een deftige oliekoeler, dan leeft die motor wel niet zo lang...

Comment

Kirsten, ik snap je reactie niet goed,

als de eerste keer gevraagd wordt hoe je het deed, was je antwoord:

"door middel van een andere complete uitlaatlijn (vanaf turbo een straight through systeem) en een sportluchtfilter (type kelk) "

maar nu vertel je de volledige waarheid (waardoor alles een pak aannemelijker wordt)...
                  heeft niets met haantjes gedrag te maken, maar met volledige waarheden...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Kirsten, ik snap je reactie niet goed,

als de eerste keer gevraagd wordt hoe je het deed, was je antwoord:

"door middel van een andere complete uitlaatlijn (vanaf turbo een straight through systeem) en een sportluchtfilter (type kelk) "

maar nu vertel je de volledige waarheid (waardoor alles een pak aannemelijker wordt)...
                    heeft niets met haantjes gedrag te maken, maar met volledige waarheden...
                    jaja dat weet ik wel maar:

1) 't was maar een graptje hè Pol
                    2) omdat veel mensen altijd stoefen en geloven dat je uit een 90pk motor makkelijk +250pk kan halen enkel d.m.v. de uitlaat en luchtfilter te vervangen...
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

jaja dat weet ik wel maar:

1) 't was maar een graptje hè Pol
                      2) omdat veel mensen altijd stoefen en geloven dat je uit een 90pk motor makkelijk +250pk kan halen enkel d.m.v. de uitlaat en luchtfilter te vervangen...
                      Kan je met zulk een opgedreven motor ook 300.000 km doen?
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik heb jaaaaaaren in het Ford "tuning" wereldje versleten en om 300+ pk's uit een Cosworth te kietelen moet je geen NASA ingenieur zijn hoor
                        Niet met de modificaties die je aangaf. Dat je daarna gaat googlen...

Blijft dat je met 350pk in een Sierra nooit 300 km/h zult halen tenzij bergaf in de alpen. Laat staan 320.

Ik heb een 412 pk Volvo (gestript, 1250kg zelf aangepast én zelf de ECU gemapt) en een 546pk Audi RS6 (dyno plots beschikbaar) en geen van beiden haalt 320. De Volvo doet ongeveer 275 GPS en de Audi zit net onder de 300.
                        Autobahn near Berlin. 200kg additional weight. 540+ bhpSpeed warning sounds at 290 km/h indicated, slowing down for roadworks ahead.100-200 10.2s

Testing the RPM limiter. Slight timing pull in 3rd gear when AFR reached 12.5 rather than 12
                        Last edited by JCviggen; 31 augustus 2012, 09:07.

Comment

Volgens mij ging die cossworth ook nog eens van 0-100 in 1.5 sec
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Yep waarom niet?
                            Wel zien dat je "remorque" goed aanhaakt hé.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              och zeg, zeveraar... Gij in ieder geval niet nee, wanneer uw rijstijl dezelfde is als uw reacties is de motor al naar de haaien voor ie is ingereden...

Comment

och zeg, zeveraar...
                                Dan vertoef ik hier in goed gezelschap.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X