Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Anonymous, het is jou hobby of zo om oude draadjes steeds weer naar boven te brengen? Als het over 23 pagina's niet gezegd is geweest zal deze poging ook niks nieuws brengen, just saying

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Anonymous, het is jou hobby of zo om oude draadjes steeds weer naar boven te brengen?
      Yup.
      En wellicht loopt er hier in België een rechter rond die 'oude draadjes naar boven halen' een 'raar' hobby vindt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Yup.
        En wellicht loopt er hier in België een rechter rond die 'oude draadjes naar boven halen' een 'raar' hobby vindt.
        of een GAS boete geeft.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

11 jaar geleden gestopt met roken, na 2 jaar 12 kilo erbij, nu rest daar nog 4 a 5 kilo van
          ben na 2 jaar beginnen fietsen en ook terug wat afvallen

Ik eet meer maar gezonder, ik heb betere reuk en smaak en mijn conditie is nu stukken beter dan toen.
          Ik moet thuis ook veel minder behangen, de overgordijnen zijn ook minder snel aan een wasbeurt toe en de wagen ruikt frisser.
          Waar zijn die ochtendlijke hoestbuien nu ook gebleven ? ...

Grootste nadeel: fervente rokers ruiken dikwijls zo muf, iets wat ik vroeger als roker helemaal niet opmerkte.
          Even wat rookgeur hindert mij niet echt maar die muffe geur die in rokershuizen of die rokers met zich meedragen vind ik wel vervelend.
          Ik wil zeker de rokers niet aan het kruis nagelen, ik ben zelf zo'n 40 jaar een verstokte roker geweest die het gevoel had dat ze een soort heksenjacht tegen rokers gestart waren ...
          In mijn jeugd moest je haast roken om er bij te horen, zo'n 35 jaar later werd het a.h.w. een taboe en mocht je niet meer roken om er bij te horen.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Een van de verstandigste dingen die ik ooit heb gedaan was stoppen met roken. Onderweg voor een weddingschap een paar keer gestopt voor een maand (en herbegonnen ) waardoor ik alvast gewaar werd dat je longen heel snel recuperen in de zin van : bij mijn eerste trek moest ik terug hoesten. Ik heb de meeste moeite gehad na een goeie straffe spaghetti in gezelschap, even achterover leunen, de rest van het pintje opdrinken en dan de sigaret die er niet meer is.
            Over één ding heb ik nog vragen, ik heb altijd gehoord dat de longen na een jaar of 7 compleet vernieuwd zijn, ik vraag me af waar die teer dan naar toe is. Een collega van me, geen stommeling met zijn doctorstitel pharmacie beweert dat die teer daar niet meer uit kan.

Comment

Hier een antwoord Paul:
              Tens of millions of Americans have quit smoking cigarettes. The benefits of quitting — no matter what your age — are prodigious. Risks of heart...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Ah, bedankt Vincent. Dus er is toch iets van aan.
                Ik heb reeds een mailtje gestuurd naar één van mijn oudleerlingen, Prof dr Kurt Tournoy uit het OLVZ in Aalst is momenteel de top in Europa inzake longgeneeskunde. Kurt grossierde in grootste onderscheidingen en had halverwege zijn 30 al zijn professoraat. Voor iedereen met longproblemen, dit is de persoon die je zoekt. Ik ben eens benieuwd als hij me nog kent

Comment

Goed artikel. Heb zelf gerookt tot mijn 22 en dan nog eens hervallen rond de 34. Ik had telkens niet zoveel moeite om ermee op te houden omdat ik altijd al veel sport heb gedaan. Nu het is inderdaad wel zo dat de longfunctie en longcapaciteit van een roker fel achteruit gaat en dat voel je uiteraard bij je prestaties.
                  Maar het verwondert mij niet dat de gevolgen van roken nooit volledig uit je lichaam verdwijnen, uiteraard afhankelijk van de ernst van de verslaving en de ernst van de schade al toegebracht. Het is zo dat ten gevolge van frekwente longstekingen er littekenweefsel wordt / kan vervormd worden ter hoogte van de longwanden. En littekenweefsel is altijd minderwaardig weefsel, dus dat laat effectief sporen na. Maar één ding blijft zeker en s-dat is dat stoppen met roken nog steeds een must voor iedereen en nooit te laat komt.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Er kunnen vaak wel heel interessante wendingen uit voortkomen.

Probeer als je nuchter bent eens met een ladderzatte persoon, in de vroege uurtjes aan een bar een gesprek aan te gaan.
                    Het kan hilarisch zijn. Het geeft je soms ingevingen en ideeën waar je een boek over kan schrijven.

Ik was enkele maanden terug eens met vrienden in Barcelona gaan stappen, en rond een uur of 7 's ochtends kwamen we een junk tegen die ons zijn heel leven wou vertellen. Wat een fantasie die had, wat daar allemaal uitkwam, je kan het zelf niet bedenken. Ik vraag me soms af in welke wereld die mensen op dat ogenblik vertoeven, en hoe ze naar mij kijken. Zien ze mij als een roze olifant? Denken ze in zichzelf iets heel anders aan het vertellen te zijn dan wat er effectief uitkomt?
                    De inspiratiebron voor veel popgroepen uit de jaren 60. En ik geloof wel dat. Het is trouwens niet voor niets dat men dit psychedelics noemt.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Goed artikel. Heb zelf gerookt tot mijn 22 en dan nog eens hervallen rond de 34. Ik had telkens niet zoveel moeite om ermee op te houden omdat ik altijd al veel sport heb gedaan. Nu het is inderdaad wel zo dat de longfunctie en longcapaciteit van een roker fel achteruit gaat en dat voel je uiteraard bij je prestaties.
                      Maar het verwondert mij niet dat de gevolgen van roken nooit volledig uit je lichaam verdwijnen, uiteraard afhankelijk van de ernst van de verslaving en de ernst van de schade al toegebracht. Het is zo dat ten gevolge van frekwente longstekingen er littekenweefsel wordt / kan vervormd worden ter hoogte van de longwanden. En littekenweefsel is altijd minderwaardig weefsel, dus dat laat effectief sporen na. Maar één ding blijft zeker en s-dat is dat stoppen met roken nog steeds een must voor iedereen en nooit te laat komt.
                      Inderdaad, je denkt van jezelf dat je wel de witte merel zal die die kon blijven paffen tot zijn 95e. En opeens is het nieuws daar. Mijn vader klopte als bakker heel lange uren, kon dus veel paffen maar is er 30 jaar geleden plots mee gestopt. In 2011 is er een longtumor vastgesteld, op zijn 87e wou hij zich niet meer laten behandelen. Is er een verband ? Ik weet het niet.
                      Een tijd geleden zat ik in een jury die de mondelinge verdediging van eindwerken moest beoordelen, een ervan had als titel dat het riziv niet langer mocht tussenkomen bij kankers, veroorzaakt door roken. Op een bepaald moment hoorde ik dat van de 1000 longkankers er 990 rokers waren. Leek me compleet ongeloofwaardig en ik reageerde ook zo maar een goeie vriend (een chirurg) zat naast mij ook in de jury en hij knikte. Een heel andere zaak is dat van de 1000 rokers er 990 longkanker zullen krijgen natuurlijk maar het is hoogst ongewoon dat een niet-roker longkanker krijgt. Je moet gewoon erg pech hebben of het moet een verband hebben met je werk, denk maar aan het longepithelioom dat verbonden is aan asbest.
                      Ik moet eerlijk bekennen : ik durf gewoon niet meer aan een sigaret trekken omdat ik weet dat het gevaar groot is dat ik zal hervallen. Soms jen ik mezelf wel eens met aan een sigaret te ruiken, ze uit het pakje te halen en vast te nemen, eens aan te trekken zonder dat ze brandt, een sigaret rollen verleer je dus ook niet. Angstaanjagend, het is net alsof het eergisteren was.
                      Mij zullen ze godv. niet meer liggen hebben.
                      Prognose 5 jaar na de diagnose bij longkanker : 15% leeft nog. Een van de smerigste kankers die je kan oplopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Soms jen ik mezelf wel eens met aan een sigaret te ruiken, ze uit het pakje te halen en vast te nemen, eens aan te trekken zonder dat ze brandt, een sigaret rollen verleer je dus ook niet. Angstaanjagend, het is net alsof het eergisteren was.
                        Wel Paul, op die manier ben ik de eerste keer gestopt met roken. En dat was toen ik pas afgestudeerd was. Voor mij het ideale trucje om ervan af te geraken.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Wel Paul, op die manier ben ik de eerste keer gestopt met roken. En dat was toen ik pas afgestudeerd was. Voor mij het ideale trucje om ervan af te geraken.
                          Pfff, ik heb de hele scene doorlopen tot en met het zelf kweken van tabak, SLECHT man wat was dat SLECHT (Ze hebben me toen wel in de zak gezet, maar ik was nog jong en naief, eigen schuld)
                          De stop kwam er nadat ik met mijn toen toekomstige vrouw (rookte ook) had besloten om met de fiets naar Engeland te gaan. Ik had het gevoel van : nu ga je aan de ene kant de sportieveling uithangen en aan de andere kant roken. Hela dat kan toch niet !
                          En dat was het. De laatste sigaret heb ik uitgeduwd op een zondagnamiddag.
                          Ik kan het iedereen aanraden. En ja, nu ben ik fanatiek anti-roken, het klassieke verhaal van de boswachters en de stropers zeg maar.

Comment

Pfff, ik heb de hele scene doorlopen tot en met het zelf kweken van tabak, SLECHT man wat was dat SLECHT (Ze hebben me toen wel in de zak gezet, maar ik was nog jong en naief, eigen schuld)
                            De stop kwam er nadat ik met mijn toen toekomstige vrouw (rookte ook) had besloten om met de fiets naar Engeland te gaan. Ik had het gevoel van : nu ga je aan de ene kant de sportieveling uithangen en aan de andere kant roken. Hela dat kan toch niet !
                            En dat was het. De laatste sigaret heb ik uitgeduwd op een zondagnamiddag.
                            Ik kan het iedereen aanraden. En ja, nu ben ik fanatiek anti-roken, het klassieke verhaal van de boswachters en de stropers zeg maar.
                            Wel eerlijk gezegd ben ik geen fanatieke anti-roker, aangezien ik vrijheid nogal hoog in het vaandel draag. Maar begrijp mij niet verkeerd, ik vind het niettemin jammer dat mensen dit nog doen. Mijn eigen vrouw rookt nog steeds en hier zijn al woordenwisselingen geweest daarover, geloof mij vrij. Ze beweert altijd te willen stoppen, maar ik zie ze nooit aanstalten maken. Ik zou het zo omschrijven : "ze heeft schrik om te moeten stoppen". Ik raad haar aan om naar een antirook-dokter of kliniek te gaan en zelfs dat schuift ze steeds voor zich uit. Wat ik niet kan zeggen is, dat ikzelf van haar roken, op enkele uitzonderingen na, geen nadeel ondervind binnenshuis. Telkens ze een sigaret aansteekt gaat ze voor de open haard zitten en blaast de rook in de schouw. Van zodra het weer het toelaat gaat ze ook onder een overkapt terras zitten achter ons keuken. De enige keren dat er wel binnenshuis wordt gerookt is als wij bezoek krijgen van onze beste vrienden waarmee wij maandelijks eens op stap gaan. Het gebeurt dan wel eens dat wij allemaal na een avondje uit bij ons terecht komen om nog verder na te praten en te genieten. Van de vier koppels zitten daar nog vier rokers tussen. Ik ben dus de enige man die niet rook. 's Anderendaags is het eerste dat wij moeten doen, en mijn vrouw doet dat dan als eerste, is alle ramen openzetten om de stank buiten te krijgen. Maar goed dat moet je er dan ook bijnemen. Ik ben op dat gebied dus vrij verdraagzaam, maar het zou niet voor elke dag moeten zijn...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een van de verstandigste dingen die ik ooit heb gedaan was stoppen met roken. Onderweg voor een weddingschap een paar keer gestopt voor een maand (en herbegonnen ) waardoor ik alvast gewaar werd dat je longen heel snel recuperen in de zin van : bij mijn eerste trek moest ik terug hoesten. Ik heb de meeste moeite gehad na een goeie straffe spaghetti in gezelschap, even achterover leunen, de rest van het pintje opdrinken en dan de sigaret die er niet meer is.
                              Over één ding heb ik nog vragen, ik heb altijd gehoord dat de longen na een jaar of 7 compleet vernieuwd zijn, ik vraag me af waar die teer dan naar toe is. Een collega van me, geen stommeling met zijn doctorstitel pharmacie beweert dat die teer daar niet meer uit kan.
                              Heeft dat iets met trouwen te maken?
                              En ja, ik heb wel begrepen wat je bedoelt, maar ik ben nu eenmaal kommaneuker!
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Heeft dat iets met trouwen te maken?
                                En ja, ik heb wel begrepen wat je bedoelt, maar ik ben nu eenmaal kommaneuker!
                                Héhé en ik een Westvlaming. Maar touché hoor Robert
                                Maar deze mag ik je niet onthouden : een collega romanist is native speaker Frans maar van Engels heeft hij geen kaas gegeten. Tijdens een uitstap in Engeland kwam het ooit tot een discussie omtrent de nationaliteit van een madam even verder in de pub. Zo gezegd zo gedaan, Jo gaat naar de bewuste vrouw en begint zijn zin met het hilarische "it is for a wedding".
                                Ik zal de familienaam beter niet vermelden want Jo komt zo af en toe eens op de TV.
                                Maar hij kan er zelf ook mee lachen en ik heb het uit zijn eigen mond.

Jean-Marie Pfaff zou zeggen : "wir haben viele leute gemacht"

Comment

Working...
                                X