Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Zolang er nog iemand is die om je geeft, beperkt elke sigaret die je als bejaarde minder rookt ook de schade.

Maar, sinds het rookverbod op de werkvloer zijn er in Vlaanderen 10 procent minder doden door een hartinfarct. (Becijferd door de Universiteit Hasselt).
    Bij mensen van boven de 60 jaar daalt het aantal doden tov december 2005 (vlak voor het rookverbod) met 8 procent. Bij die van min 60 is daling 15,5 procent. Opmerkelijk: Bij vrouwen van min 60 gaat dit tot een ongeloofelijke 34,8 procent. Het hogere cijfer bij jongeren komt doordat die werkten.
    Het zou nog te vroeg zijn om de gevolgen van het bijkomend rookverbod in restaurants te becijferen maar men komt nu op een gemiddelde van 418 minder doden per jaar, tegen slechts 355 in het jaar dat het in restaurants nog mocht.
    Dan tel je alleen de fatale hartaanvallen bij minder roken.
    Een dode van 40 is even dood als ene van 60.
    Miljaarde : geef die gasten snel terug hun sigaret. Ze kunnen al mijn pensioen niet betalen, hoe gaan ze dan die ziektekosten kunnen betalen als ze zoveel langer blijven leven ???

Voor zij die het niet doorhebben : bovenstaande is een moptjen, hé... Ik ben ferm content dat mensen die stinkstokken steeds minder noodzakelijk vinden !
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Binnenuit, met jouw ga ik niet discuteren, jij weet toch altijd alles het best ....
      U heeft de handen al op elkaar gekregen hier. Hoe moet ik u als hoofdmoderator nog serieus nemen met uw persoonlijke aanvallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        U heeft de handen al op elkaar gekregen hier. Hoe moet ik u als hoofdmoderator nog serieus nemen met uw persoonlijke aanvallen.
        Dit was geen persoonlijke aanval, maar de vaststelling van een overduidelijk feit.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Paul, ik had het niet zo zeer over de medicatie, maar over volgende uitspraak:

Iedereen die echt wil kan zijn rookverslaving de baas worden. Net zoals een alcoholist die niet meer drinkt en zijn verslaving de baas is, zijn leven lang alcoholist blijft, zo is dat ook bij andere verslavings vormen zoals roken.
          Ah zo...
          Dan kan ik dat wel beamen, alcohol wordt door sommigen bij de hard drugs gerekend, van nicotine heb ik dat nooit horen beweren.
          Ik bedoel : je krijgt geen cold turkey van een rookstop, evenmin als van gokken of weet ik veel. Enfin, ik toch niet.

Comment

Dat weet ik niet. Ik zei dat je niet vaak mensen ziet die soms 20 jaar niet meer roken en dan in gezelschap een sigaret aannemen... en merk er niks van dat je je stelling zou volhouden.
            Als je zo rap toegeeft, is misschien niet alles gezegd.

Comment

Mijn overburen zijn deze morgen begonnen met dakwerken.
              Ze hernieuwen de roofing (?) op een plat dak.
              Van één gast weet ik het zeker: die rookt. Ik heb mijn fotocamera en mijn filmcamera paraat staan
              Veel is er niet nodig dezer dagen om de boel in de fik te jagen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Mijn overburen zijn deze morgen begonnen met dakwerken.
                Ze hernieuwen de roofing (?) op een plat dak.
                Van één gast weet ik het zeker: die rookt. Ik heb mijn fotocamera en mijn filmcamera paraat staan
                Roofing moet dan nog vast gebrand worden...
                zou dat ook geen giftige dampen geven?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Hier in Utrecht verwijdert de gemeente onkruid met een gasbrander!

Er zijn al heel wat mensen met een emmer water de straat op gegaan om de ontstane brandjes te blussen.

Een medewerker van de gemeente Utrecht op een vierwielige Kawasaki doodt met een vlammenwerper het onkruid op de trottoirs in Tuinwijk.

Jan

Comment

Teerdampen zijn niet gezond Koeno.
                    * ik HOOP dat het vakmensen zijn die de werken uitvoeren.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Hij slaat wel de nagel op de kop; op een satirische gebracht en humor moet je met een (grove) korrel zoute nemen maar toch...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

PS waar is de functie om video's in een bericht te plaatsen naartoe? dat ding werkte echt vlot!
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

De enige die beter worden van die anti-rook middeltjes zijn de aanbieders, wanneer dat spul echt zou werken, dan werkt het bij 100% van de gebruikers. Het is meer het Jomanda (tovercollen) effect dat u denkt dat u door medicatie die verslaving heeft kunnen stoppen, dat is niet erg: het resultaat geld.
                        Kijk, als je écht de wijsneus wil uithangen, dan beperk je je beter tot de zaken waar je ook daadwerkelijk iets over weet. Want zo maak je je helemaal belachelijk tegenover mensen die er wel iets van kennen.

En maak je geen zorgen, ík wéét waarover ik spreek als het over medicatie gaat.

Maar in werkelijkheid bent u door eigen mentale kracht van uw verslaving af gekomen. Er is ook ooit een boekje op de markt gekomen dat veel rokers die echt willen, de mentale kracht gaf om te stoppen. Iedereen die echt wil kan zijn rookverslaving de baas worden. Net zoals een alcholist die niet meer drinkt en zijn verslaving de baas is, zijn leven lang alcholist blijft, zo is dat ook bij andere verslavings vormen zoals roken.
                        Oooh.. Was jij niet van mening dat je daar talent voor nodig had?
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Kijk, als je écht de wijsneus wil uithangen, dan beperk je je beter tot de zaken waar je ook daadwerkelijk iets over weet. Want zo maak je je helemaal belachelijk tegenover mensen die er wel iets van kennen.

En maak je geen zorgen, ík wéét waarover ik spreek als het over medicatie gaat.

Oooh.. Was jij niet van mening dat je daar talent voor nodig had?
                          Het bekende Jij-bakken van een trol waar ik verder niet op in ga.

Last edited by Binnenuit; 31 augustus 2012, 00:31.

Comment

Het bekende Jij-bakken van een trol waar ik verder niet op in ga.
                            Ach, zal ik dan lief zijn en het je uitleggen? Ok.

De meeste geneesmiddelen worden gemetaboliseerd door enzymes zodat ze makkelijk uit het lichaam geklaard worden via de nieren of lever/galsysteem. Omdat we allemaal andere genen hebben (DNA => RNA => eiwitten, en enzymes zijn... jawel, eiwitten!) hebben sommige mensen andere isovormen van die enzymen, waardoor het metaboliseren trager of net sneller gaat. Bedenk dan ook dat er vaak competitie optreedt tussen verschillende metabolisme-pathways waardoor er een zekere variatie optreedt in de "biologische beschikbaarheid" van een geneesmiddel.

En dan zwijgen we nog over het verschil in dissolutie en absorptie van medicijnen in verschillende individuen en de rol van co-medicatie en voeding. Of over het feit dat er evenveel variatie kan optreden ter hoogte van de plaats waar het geneesmiddel inwerkt.

Het onweerlegbare gevolg daarvan is dat één geneesmiddel bij de ene persoon kan werken, en bij de andere minder of helemaal niet. Jouw uitspraak was dus je reinste onzin (en is het nog steeds).
                            Een prachtig voorbeeld hiervan bijv. is dat Aziaten over het algemeen véél slechter tegen alcohol kunnen dan pakweg de gemiddelde Europeaan. Zoek maar eens op "the Asian flush syndrome".

Oh en dit kun je hardly afdoen als trolling
                            Last edited by ThierryM; 31 augustus 2012, 14:12.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Pfff Oostenrijk,... wat weten die van hoe koud het is, en hoe die continentale landlucht je de adem afsnijdt als ge niet regelmatig in de zoutmijn zijt geweest.
                              Ik heb anders wel al een zoutmijn bezocht in Oostenrijk.... Ze kennen dat daar hoor.
                              Bovendien hebben ze daar gletsjers die er al liggen van nog voor jij geboren bent. Dus sneeuw en ijs kennen ze ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Ik heb anders wel al een zoutmijn bezocht in Oostenrijk.... Ze kennen dat daar hoor.
                                Bovendien hebben ze daar gletsjers die er al liggen van nog voor jij geboren bent. Dus sneeuw en ijs kennen ze ook
                                Amai, een 2de topic dat al grijzer zit van ouderdom... gaan we oude topics naar bovenhalen?
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X