Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Iedere deftige zaak (klantvriendelijk, proper en deftige voeding) draait beter dan voordien.
    Als wij iets willen gaan eten moeten we vaak zoeken naar een plaatsje, vorige week zelfs nog meerdere zaken waar alles volzet was ... iets wat voordien nooit zo was.
    Ik ken een paar uitbaters heel goed en die zijn alles supertevreden met die wet want hun zaak draait veel beter dan voorheen.
    Hier in onze buurt idem. Vrijdagavond vier plaatsen moeten aandoen om er ééntje te vinden waar ze nog een klein tafeltje voor twee konden bijzetten.
    In tegenstelling tot wanneer er nog mocht gerookt worden, is het nu eens zo aangenaam om uit eten te gaan. Het eten ruikt lekker en het smaakt.
    Nu nog verboden te roken op de open terrassen, zodat we bij goed weer ook aangenaam kunnen buiten zitten om te eten.
    Nu moet je 's zomers nog binnen eten wil je buiten niet 'gerookt' worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Voor restaurants zal het "misschien" weinig of geen invloed hebben, maar voor cafés is het een ramp sedert het rookverbod. Al diegenen die kraaiden niet op café te gaan omdat er werd gerookt gaan nu blijkbaar ook niet.
      Betwijfel ik toch. Ik weet niet hoe je die stelling kracht kan bijzetten, maar kom.

Ik ken vrienden die vroeger amper op café gingen omdat er gerookt werd, en nu gaan ze allen mee omdat ze er geen probleem meer van kunnen maken, integendeel, ze vinden het zelfs leuk nu.

Zelf ben ik ook niet-roker, en mijn cafébezoek is er zeker niet op verminderd, integendeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Hier in onze buurt idem. Vrijdagavond vier plaatsen moeten aandoen om er ééntje te vinden waar ze nog een klein tafeltje voor twee konden bijzetten.
        In tegenstelling tot wanneer er nog mocht gerookt worden, is het nu eens zo aangenaam om uit eten te gaan. Het eten ruikt lekker en het smaakt.
        Nu nog verboden te roken op de open terrassen, zodat we bij goed weer ook aangenaam kunnen buiten zitten om te eten.
        Nu moet je 's zomers nog binnen eten wil je buiten niet 'gerookt' worden.
        Bizar, ik kan mij niet herinneren wanneer ik het laatst gegeten heb in een plek waar gerookt werd...
        tenzij je natuurlijk een "pizzabroodje" in het cafe als "uit gaan eten" bekijkt...

Het is nu natuurlijk plezant geworden om de roker op te jagen...
        Lekker stigmatiseren... iets waar we de laatste tijd blijkbaar weer beter in worden.

De sneren naar mensen met een mercedes/bmw/audi zijn in vele topics weer aanwezig.
        De rokers mogen ook langzaam aan verdwijnen, niet meer welkom.
        Binnekort is het tijd voor de nikons te verwijderen uit de maatschappij.
        En uiteindelijk is elke mens zonder winterband in zijn garage ook maar verwerpelijk...

Au revoir aan de sociale maatschappij!

waar ik op gegroeid ben zijn 3 cafés door het rookverbod mogen stoppen.
        3 van de 5 cafés toe... al geloof ik graag dat er cafés zijn die enorme vooruitgang hebben door het rookverbod...
        Daar kunnen ze nu rustig hun coke binnensnuiven...

Druggebruikers kunnen hun drugs laten testen naar kwaliteit/kwantiteit...
        maar rokers moeten zeker en vast verdwijnen

It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Bizar, ik kan mij niet herinneren wanneer ik het laatst gegeten heb in een plek waar gerookt werd...
          tenzij je natuurlijk een "pizzabroodje" in het cafe als "uit gaan eten" bekijkt...
          ..........................
          Ik wel, het was overal in elke restaurant zo net voor het rookverbod......

Comment

Bizar.......
            Binnenkort is het tijd voor de nikons te verwijderen uit de maatschappij.
            wat is daar nou weer mis mee...?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik wel, het was overal in elke restaurant zo net voor het rookverbod......
              Ik niet

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              wat is daar nou weer mis mee...?
              grt,bouk.
              Wat is er niet mis mee.....
              Bouk, dat was een "grap".
              om een voorbeeld te scheppen.

Wat was er tijden WO2 mis met Joden?
              Niets, maar ze waren toch de pineut he?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Bedoel je dat je terug wil naar de tijd dat OVERAL mocht gerookt worden?
                Ik kan mij de "smoking/non-smoking sections" nog herinneren in het vliegtuig. Wij hebben zelfs een vlucht van 9 uur op de laatste rij van de non-smoking mogen doorbrengen terwijl de rij achter ons duchtig zat te paffen.
                Ik herinner mij zeker ook nog de keren dat de tafel naast ons sigaretten/sigaren opgestoken werden terwijl wij net aan ons hoofdgerecht begonnen. De opdeling rokers/niet rokers in de horeca werkte ook niet en dus kwam er een rookverbod.
                In de zomer is het zoeken naar een plaatsje waar de wind de rook niet in onze richting blaast of anders is het binnen zitten.

En ja, ik zie ook dat je soms meerdere plaatsen moet bezoeken eer je ergens plaats hebt dus zo veel last hebben de uitbaters blijkbaar niet van het rookverbod. De cafés die sloten door het rookverbod zijn waarschijnlijk de ouderwetse naar verschaald bier stinkende "dorpscafés"/ duivenlokalen. Hier en daar zie je ze nog wel, drie man aan de toog en verder niets te beleven.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Ik kan mij de "smoking/non-smoking sections" nog herinneren in het vliegtuig. Wij hebben zelfs een vlucht van 9 uur op de laatste rij van de non-smoking mogen doorbrengen terwijl de rij achter ons duchtig zat te paffen.
                  Ik herinner mij zeker ook nog de keren dat de tafel naast ons sigaretten/sigaren opgestoken werden terwijl wij net aan ons hoofdgerecht begonnen. De opdeling rokers/niet rokers in de horeca werkte ook niet en dus kwam er een rookverbod.
                  In de zomer is het zoeken naar een plaatsje waar de wind de rook niet in onze richting blaast of anders is het binnen zitten.

En ja, ik zie ook dat je soms meerdere plaatsen moet bezoeken eer je ergens plaats hebt dus zo veel last hebben de uitbaters blijkbaar niet van het rookverbod. De cafés die sloten door het rookverbod zijn waarschijnlijk de ouderwetse naar verschaald bier stinkende "dorpscafés"/ duivenlokalen. Hier en daar zie je ze nog wel, drie man aan de toog en verder niets te beleven.
                  Neen, zeg ik dat?
                  Maar als ik lees dat rokers ook niet meer op een OPEN terras mogen zitten...
                  Dan denk ik dat het wat té wordt met de jacht...

De café's die hier dicht gingen, waar 10 man constant aan het roken zat, zijn gesloten omdat de 2e boete te veel werd...
                  maar goed... nu worden mijn worden al verdraaid alsof ik pro rokers ben, of pro roken in restaurants, dus valt er bitter weinig meer te vertellen...

Ik zeg een verbod op alles met elektronica!!!

Comment

weet je wat nou vreemd vind:
                    op een werkplek mag niet gerookt worden sinds 2004 in Nederland.
                    maar je mag wel alcohol drinken op de werkplek..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      weet je wat nou vreemd vind:
                      op een werkplek mag niet gerookt worden sinds 2004 in Nederland.
                      maar je mag wel alcohol drinken op de werkplek..?
                      grt,bouk.

Hier toch niet hoor bouk. Ik ga niet beweren dat er niet eens stiekem alcohol gedronken wordt op de werkplek, maar het zal toch niet zijn als de 'baas' in de omgeving is. Ik werkte in een bouwbedrijf, in ons bureel stond een koelkast met frisdrank en ook wat pintjes. Wanneer een ploeg na het werk bij ons binnenkwam om de volgende dag te bespreken werd er als eens een pintje geschonken, ééntje dan nog maar, en niet elke dag, en toch werd op een bepaald ogenblik ALLE alcohol uit het bedrijf gebannen. Die koelkast bevatte vanaf dan enkel nog niet alcoholische dranken.
                      Zelfs de bar, die gebruikt werd om potentiële klanten te ontvangen, werd alcoholvrij gemaakt.
                      En ik spreek van reeds zo'n tien jaar geleden.

Comment

Neen, zeg ik dat?
                        Nee, ik VRAAG dat.

Maar als ik lees dat rokers ook niet meer op een OPEN terras mogen zitten...
                        Dat zeg ik ook niet

Ik stel alleen dat je op een terras moet zoeken naar een plaatsje waar de rook niet in je gezicht waait. Mijn vrouw reageert nogal hevig op sigarettenrook, tranende en prikkelende ogen en geïrriteerde keel (allergiereactie) en we kunnen dus niet eens ergens gaan zitten waar er sigarettenrook hangt. Dat wil dus zeggen dat we eerst checken van waar de wind komt, of er sigaretten op omringende tafels liggen en als we niet uit de rook kunnen blijven een plaats binnen zoeken, uit noodzaak.

Dan denk ik dat het wat té wordt met de jacht...
                        Er is helemaal geen jacht. Je mag nog steeds roken zo veel je wil. Alleen niet op bepaalde plaatsen, waaronder horeca, werkplek, openbare gebouwen.

Ik zeg een verbod op alles met elektronica!!!
                        Bij deze heb je al een eerste inbreuk.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Het is nu natuurlijk plezant geworden om de roker op te jagen...
                          Lekker stigmatiseren... iets waar we de laatste tijd blijkbaar weer beter in worden.

Ik heb daar zeker plezier in want ik kan me de tijd nog goed herinneren dat ik als niet roker opgejaagd werd door de rokers.
                          Dat ik in de lunchpauze zomer en winter mijn brood op straat kon nuttigen omdat niet alleen je werkplek maar ook de bedrijfskantine vergeven was door rook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Ik heb daar zeker plezier in want ik kan me de tijd nog goed herinneren dat ik als niet roker opgejaagd werd door de rokers.
                            Dat ik in de lunchpauze zomer en winter mijn brood op straat kon nuttigen omdat niet alleen je werkplek maar ook de bedrijfskantine vergeven was door rook.
                            Dan heb ik medelijden met jou.
                            Dat persoonlijke wraak voor jou zo belangrijk is.

Comment

Dan heb ik medelijden met jou.
                              Dat persoonlijke wraak voor jou zo belangrijk is.
                              Ik heb medelijden met rokers.....

Comment

Ik heb medelijden met rokers.....
                                Dat vind ik dan een veel betere reactie,
                                maarjah, ik kan gokken wat je achterliggende gedachte is

Comment

Working...
                                X