Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    nu 9 maanden niet gerookt.
    grt,bouk.
    Dan moet de haring en de paling van bij de visboer komen.

Comment

Ik pafte vroeger gemiddeld 2 pakjes per dag, ... ondertussen rook ik al meer dan 10 jaar niet meer.
      Mijn grootste overwinning in mijn leven was het stoppen met roken en ik hoop dat ik nooit of te nimmer nog zal roken.

PS: had alles geprobeerd, de bewuste nicotinneklevers, anti-rookpil, acupuntuur, niets hielp maar op zekere dag op uitnodiging naar genezer geweest en geloof het of niet maar ben daar naartoe gereden al rokende en sinds ik er buitenkwam nooit meer sigaret aangeraakt ... ondertussen al meer dan 10jaar geleden en ja ik rookte dus gemiddeld 2 pakjes barclays per dag en ik inhaleerde dermate dat de rook tot aan mijn tenen kwam...
      Geloofde niet in alternatieve geneeskunst en zo maar toch bij mij hielp het.

IEDEREEN KAN STOPPEN MET ROKEN.

Succes ermee,

Comment

Bouk proficiat wenste dat ik het ook kon.
        Maar ik zit gevangen in een cirkel van pijn.
        Wil hiermee zeggen dat ik aan de pijn medicatie ben al een jaar of 15 wegens zware rugklachten.
        Na 8 jaar palladone 24mg geslikt te hebben ben ik eindelijk van dat spul vanaf na plaatsing neurostimulator.
        Heeft mij meer dan een jaar gekost om er vanaf te raken wegens bijwerkingen.

En ik rook tja je zou voor minder he, ik mag zelfs van dokter dat ander spul roken als ik wil maar daar
        heb ik wijselijk vanaf gezien want waar eindig ik dan ? (ander spul is marijuana)

Ieder mens is verschillend in wat hij doet en wat ie nodig heeft om de dag door te komen.
        Ben wel gestopt met sigaretten te roken, rook pijp en sigaartjes nu.
        Even slecht maar het helpt mij om ergens anders aan te denken dan aan pijn.

En om te eindigen in de leuke noot
        Mijn grootvader is 95 geworden en rookte ook.
        Zijn woorden waren ''Gerookt vlees houd langer''

Comment

grt,bouk.
          Goe jong.
          Ons Sonja en ik zijn al 6 1/2 jaar rookloos, maar hoesten doe ik nog overdag.....had ik het toen maar geweten zo'n 48 jaar geleden.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

grt,bouk.
            Volhouden Bouk!

Zelf ben ik op 1 januari 1991 gestopt maar ben in 1998 weer begonnen met roken; reden...een goed restaurant en een Davidoff sigaar achteraf. Dat beviel zo goed dat ik sigaren ben gaan roken. Nadat ik die begon te inhaleren ben ik weer op sigaretten overstapt.

Ik weet van mezelf dat ik het niet 1 keer mag proberen, en het maakt niet uit hoe lang ik al gestopt ben.

Op 1 januari 2011, exact 20 jaar na de eerste keer, ben ik opnieuw gestopt en ik hoop het nu voor altijd vol te houden.

Voor mij geldt dat ik altijd verslaafd zal zijn aan de tabak, dus ik weet dat ik het vooral niet moet aanraken.

Comment

maar 3 kilo.
              maar die krijg ik er wel weer af hoor.
              grt,bouk.
              Bij mij zijn er in het eerste jaar het stoppen ongeveer 8 kgr. bijgekomen, gewoon omdat ik een veel betere eetlust had.
              In de volgende 28 jaar zijn er nog heel wat bijgekomen, maar ik ga je de getallen besparen .
              Mvrgr.

Comment

Toen ik rookte woog ik tussen 71 en 73kg maximum, na stoppen met roken ging ik naar de 83 ŕ 85kg en op gegeven moment woog ik zelfs 93kg, toen besloot ik dat dat erover was en beginnen oppassen met eten en snoepen. Nu weeg ik rond de 84 ŕ 85kg en lager dan 83kg geraak ik niet want dan moet ik echt vasten en constant oppassen.
                Wat mij betreft was het grote probleem toen ik stopte met roken dat mijn smaak en geur fel verbeterde zodat alles veel meer smaak had ... gevolg laat zich raden
                Voel mij met m'n +- 177cm en +- 84kg wel prima :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                  ... toen ik stopte met roken dat mijn smaak en geur fel verbeterde zodat alles veel meer smaak had ... gevolg laat zich raden
                  klop ervaar ik ook.
                  vooral de reuk verbetert.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                    Bij mij zijn er in het eerste jaar het stoppen ongeveer 8 kgr. bijgekomen, gewoon omdat ik een veel betere eetlust had.
                    In de volgende 28 jaar zijn er nog heel wat bijgekomen, maar ik ga je de getallen besparen .
                    Mvrgr.
                    Ik heb zo goed als niet gerookt ( misschien 24 sigaretten)en bij mij zijn er ook grot getallen bijgekomen met de jaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Ik heb zo goed als niet gerookt ( misschien 24 sigaretten)en bij mij zijn er ook grot getallen bijgekomen met de jaren.
                      Die laatste kilos zullen inderdaad wel niets meer met mijn rookstop te maken hebben gehad, maar die eerste 8 waren er in het eerste jaar bij......
                      Dus die hebben zéker met de rookstop te maken.
                      Het is kiezen of delen zeker......ga je voor slechte longen of voor cholesterol ?
                      Ik heb voor het laatste gekozen omdat daar een pilleke voor bestaat .
                      Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        zatte mensen herken ik en ontwijk ik.
                        Er kunnen vaak wel heel interessante wendingen uit voortkomen.

Probeer als je nuchter bent eens met een ladderzatte persoon, in de vroege uurtjes aan een bar een gesprek aan te gaan.
                        Het kan hilarisch zijn. Het geeft je soms ingevingen en ideeën waar je een boek over kan schrijven.

Ik was enkele maanden terug eens met vrienden in Barcelona gaan stappen, en rond een uur of 7 's ochtends kwamen we een junk tegen die ons zijn heel leven wou vertellen. Wat een fantasie die had, wat daar allemaal uitkwam, je kan het zelf niet bedenken. Ik vraag me soms af in welke wereld die mensen op dat ogenblik vertoeven, en hoe ze naar mij kijken. Zien ze mij als een roze olifant? Denken ze in zichzelf iets heel anders aan het vertellen te zijn dan wat er effectief uitkomt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                          Die laatste kilos zullen inderdaad wel niets meer met mijn rookstop te maken hebben gehad, maar die eerste 8 waren er in het eerste jaar bij......
                          Dus die hebben zéker met de rookstop te maken.
                          hier 9 kilo erbij en krijg ze er niet meer af.
                          nu een jaar niet meer gerookt.
                          grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                            Nogal logisch als je 16 uur per dag aan de pc gekluisterd bent.

Comment

grt,bouk.
                              Maar dat heeft niets met je roken te maken, maar met je eetgedrag.

Het is niet omdat iemand stopt met roken, die ook aankomt in gewicht, maar omdat die ter vervanging van het roken meer gaat eten. Je moet het roken niet vervangen door iets anders, tenzij sport of iets anders dat gezond is.
                              Iemand die stopt met roken, en hetzelfde eetpatroon aanhoudt als tevoren, zal niet meer bijkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Maar dat heeft niets met je roken te maken, maar met je eetgedrag.

Het is niet omdat iemand stopt met roken, die ook aankomt in gewicht, maar omdat die ter vervanging van het roken meer gaat eten. Je moet het roken niet vervangen door iets anders, tenzij sport of iets anders dat gezond is.
                                Iemand die stopt met roken, en hetzelfde eetpatroon aanhoudt als tevoren, zal niet meer bijkomen.
                                nou hier wel degelijk hoor.
                                eet en leefpatroon niet veranderd en toch aangekomen.
                                misschien door een andere stofwisseling bij stoppen met roken..?
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X