Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Zonder verder heisa te willen starten,
    Als rokers buiten niet meer mogen roken... waar dan wel nog?
    Ook zonder heisa te willen maken, waar zou er zonder rookverbod niet gerookt worden?
    Rokers vragen altijd dat de mensen zelf zouden mogen kiezen, dat hebben ze honderden jaren mogen doen met het resultaat dat geen plaats ter wereld nog rookvrij was ... ze hebben dus zelf om een regelgeving gevraagd.
    Trouwens is er geen enkele wet die verbiedt te roken, ze stelt enkel voor dat je in de ruimte ernaast je sigaret gaat opsteken.

Op een terras moet je als niet roker eens naast een roker gaan zitten terwijl die aan het eten is en ge laat een goede scheet ... als die zegt dat het onbeleefd is en stinkt antwoord je ook eens dat je toch buiten bent.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Aangezien mijn vrouw astma heeft en direct last krijgt van rook (tranende ogen, last op de luchtwegen) was het niet eens een optie om ergens te gaan waar gerookt werd. Wij zijn meermaals bij het openen van een deur gewoon omgekeerd en elders gegaan.
      Ik heb ook meer dan 40 jaar moeten wachten om eens op een menselijke manier op restaurant te kunnen gaan.
      De keren dat ik wel ging zitten in die pafruimtes (eetzalen) kon ik steeds een paar dagen tot weken medicatie nemen en afzien.
      Maar het klopt ... mensen die geen last hebben van die sigaretten snappen dat natuurlijk niet wat ze een ander aandoen, ook op een terras.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ook zonder heisa te willen maken, waar zou er zonder rookverbod niet gerookt worden?
        Rokers vragen altijd dat de mensen zelf zouden mogen kiezen, dat hebben ze honderden jaren mogen doen met het resultaat dat geen plaats ter wereld nog rookvrij was ... ze hebben dus zelf om een regelgeving gevraagd.
        Trouwens is er geen enkele wet die verbiedt te roken, ze stelt enkel voor dat je in de ruimte ernaast je sigaret gaat opsteken.

Op een terras moet je als niet roker eens naast een roker gaan zitten terwijl die aan het eten is en ge laat een goede scheet ... als die zegt dat het onbeleefd is en stinkt antwoord je ook eens dat je toch buiten bent.
        Vind ik een goeie,
        en als een niet-roker bij een niet-roker zo een scheet laat?
        of mag dat niet

Hoeveel keer moet ik nog zeggen:
        ik ben niet tegen een rookverbod,
        verre van... maar als rokers dan nog commentaar krijgen omdat ze buiten roken...
        jah, dat vind ik ver gaan...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
          Dat er de dag van vandaag überhaut nog gerookt wordt is te belachelijk voor woorden. Hoog tijd dat deze kankerstokken op de lijst van verboden middelen wordt geplaatst.
          Vind ik ook van alcohol. Veroorzaakt ook kanker namelijk... dus hup weg ermee...
          en vanaf nu geen auto's, vliegtuigen, bromfietsen, motorboten, raketten, vrachtwagens, gsm's, computers, televisietoestellen, fotocamera's produceren want daarin zitten allemaal kanker verwekende stoffen
          en het materiaal waaruit het vervaardigd wordt is heel milieuonvriendelijk..
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Was die "tent" over dat terras nu aan één kant helemaal open of niet?
            Aan de hand daarvan weet je of daar mag gerookt worden of niet.
            (Misschien staat dat hier al wel ergens, maar het wordt moeilijk om het terug te vinden in de rokers/niet-rokers discussie.)
            Ja, ja er had iemand iets in een online gazet gelezen.
            Dat is dikke zever natuurlijk... de gazet... allez, jong.... leest gij dat?
            Als er naar serieus papier word gevraagd, komt ge toch niet met een gazet af.
            Soit.
            Weet ge of er gerookt mag worden? Mag worden? Van wie, mag worden?
            - Ik - ga het zeggen, Walter.
            De bevoegde minister -allemaal rechtstaan, nu- heeft de Volksvertegenwoordigers in de bevoegde commissie op 29 februari van dit jaar, in de namiddag, toegelicht dat (letterlijk)
            Bij
            gebrek aan plafond of een wand kan men niet langer van een
            gesloten plaats spreken en valt de plaats of het terras in kwestie niet
            langer onder de wet op het rookverbod en is het roken er dus
            toegestaan.
            En daarmee is de kous af.
            De rest is dikke zever.
            ref: http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/53/ic414.pdf - zoekwoord: rokersterras

Comment

verre van... maar als rokers dan nog commentaar krijgen omdat ze buiten roken...
              Ik denk niet dat rokers een commentaar krijgen omdat ze buiten roken ... wel omdat ze naast u komen zitten met hun sigaret terwijl je aan het eten bent. (Geval van terras dan)

De beste die ik ooit meemaakte was in een restaurant net voor het totale rookverbod.
              We gaan in een niet-rokers gedeelte zitten en tijdens het eten steekt die aan de tafel ernaast een sigaret op ... uw eten is direct om zeep maar veel te braaf en we zeggen niets.
              Even later zijn die zelf aan het eten en komt er nog iemand anders naast hun zitten en die steken een sigaret op ... de reactie van die eersten was goud waard "Hier niet roken terwijl we aan het eten zijn hé" en die begon van zijn kees te maken.
              Soit, die anderen bestellen en even later beginnen die te eten ... die eersten waren toen aan de koffie toe en staken natuurlijk terug een sigaret op terwijl die anderen aan het eten waren.

Respect?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Wat kunnen die niet-rokers toch zeuren.
                Een tevreden roker is geen onruststoker, en dat is tegenwoordig ook wat waard.

Comment

Ik ken geen enkele roker die zegt dat een sigaretje goed kan doen, lekker smaakt etc (in tegenstelling tot een goeie wijn, single malt whisky etc). Het is gewoon een verslaving waar ze niet vanaf geraken al zouden ze dat wel willen maar dat durven ze niet toegeven.

Het rookverbod in de horeca is er niet gekomen op vraag van de niet-rokende bezoekers (om de rokers te pesten) maar om de werknemers in de horeca te beschermen.
                  Ook zij hebben recht op n gezonde werkplek. Als er op bv BASF zoveel kankerverwekkende stoffen in de lucht zouden hangen als vroeger in n cafe, konden ze de boel dichtdoen.

Als ik aan mijn jeugd denk, toen leraars gewoon nog op school in de gangen of de leraarskamer rookten, dat er nog gewoon op de trein gerookt werd, nu lijkt me dat onvoorstelbaar.

Als je mensen in de wagen of thuis ziet roken, terwijl er kinderen bijzijn, die mochten ze gewoon in de bak steken van mij ! Dat doe je toch niet !

t Is erg dat er wetten moeten komen om vanalles te verplichten of verbieden terwijl het eigenlijk gewoon gezond verstand zou moeten zijn.

Maar als je de rokers n vinger geeft, pakken ze n hele arm.

Als ik vroeger naar concerten ging (toen er nog gerookt mocht worden in zalen), stond ik uren op voorhand aan de zaal om een goed plekje te hebben op de eerste rij. Na n half uur kon ik wel naar buiten om frisse lucht en was ik mijn goed plekje kwijt ! Dat was de omgekeerde wereld.

Maar nu stoort het mij zelfs als ik bv in Werchter (in openlucht) in een groepje sta die allemaal een sigaret opsteken.

Ik vind het erg dat sommige mensen nog geen uur zonder sigaret kunnen. En er zijn er zelfs die 2 pakjes per dag roken.

Als je alles met mate doet, tot daar aan toe.

Ik lust ook graag een Duvel, maar daarom moet mijn baas me nog geen pauzes geven om n Duvel te gaan drinken.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Als rokers het over 'verdraagzaamheid','begrip' of 'respect' hebben, bedoelen ze meestal dat ze overal willen mogen roken waar het hun uitkomt.

Waar was het respect 10 jaar terug ?

Er zijn ook mensen die niet tegen tabaksrook kunnen, die er allergisch aan zijn. Mensen met gevoelige luchtwegen. Die moesten vroeger thuisblijven, maar kunnen nu eindelijk terug buitenkomen.

Een roker heeft geen last van een niet-roker, maar omgekeerd wel.

Ik denk dat de rookwetgeving nog gaat verstrengen : oa niet roken met kinderen in de buurt, niet roken in de auto, niet roken in huurappartementen, niet roken op t strand...
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Roken zou alleen nog toegelaten mogen worden waar het niemand stoort...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Wat kunnen die niet-rokers toch zeuren.
                        Een tevreden roker is geen onruststoker, en dat is tegenwoordig ook wat waard.
                        Dat is een ouwe zeg, in welke eeuw leeft u?
                        Die leus is niet eens door u verzonnen maar door de fabrikanten van die kanker stokken.
                        Daarbij is een roker net zoals elke junk nooit tevreden, maar hebben ze door hun verslaving steeds meer nodig om nog enigszinds te kunnen functioneren.

Comment

Als zeurders het over 'verdraagzaamheid','begrip' of 'respect' hebben, bedoelen ze meestal dat ze overal willen mogen zeuren waar het hun uitkomt.

Waar was het gezeur 10 jaar terug ?

Er zijn ook mensen die niet tegen gezeur kunnen, die er allergisch aan zijn. Mensen met gevoelige zieltjes. Die moesten vroeger thuisblijven, maar kunnen nu eindelijk terug buitenkomen.

Een zeurder heeft geen last van een niet-zeurder, maar omgekeerd wel.

Ik denk dat de zeurwetgeving nog gaat verstrengen : oa niet zeuren met kinderen in de buurt, niet zeuren in de auto, niet zeuren in huurappartementen, niet zeuren op t strand...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Daarbij is een roker net zoals elke junk nooit tevreden, maar hebben ze door hun verslaving steeds meer nodig om nog enigszinds te kunnen functioneren.
                            En als het roken nog duurder wordt moeten we oude vrouwtjes beroven en inbreken in auto's voor een sigaretje op z'n tijd.

Maar mag je roken op een open terras?
                            Vast wel, het rookverbod is er gekomen om de werknemers in de horeca een rookvrije werkplek te bieden.
                            Een uitbater mag een rokersruimte inrichten maar dan moeten de gasten zelf hun consumptie komen halen in de niet-rokersruimte.
                            Dus als de uitbater het terras aanwijst als rokersruimte mag er naar hartelust gerookt worden, officieel geen bediening maar zelf je natje en droogje halen.
                            Last edited by heaucheneaudt; 3 augustus 2012, 17:49.

Comment

Was een jaar geleden in een restaurant ( geen taverne ) en had ook het probleem.
                              Mijn ervaring is dat daar waar eten geserveerd wordt er NIET mag gerookt worden.
                              Dus even een mailtje naar de overheid, met onderstaand al tegenbericht.

Mevrouw, Mijnheer,

Wij danken u voor het doorsturen van uw vraag naar onze FOD.
                              Hieronder vindt u het antwoord op uw vraag:
                              Voor terassen die niet afgesloten zijn (minimum 1 zijde open), geldt de wetgeving van het rookverbod niet.
                              Indien het terras volledig afgesloten is, valt dit wel onder het rookverbod.
                              Wij blijven tot uw beschikking voor alle bijkomende informatie.

Vriendelijke groeten,

Contact Center
                              Place Victor Hortaplein, 40/10 | 1060 Bruxelles/Brussel | Belgique/Belgie
                              t +32(0) 2 524 97 97

Ne gaspillez pas nos ressources naturelles en imprimant inutilement ce courriel.
                              Spaar onze natuurlijke hulpbronnen door dit e-mailbericht niet nutteloos af te drukken.

[SR NR:2-24758780]
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                                Was een jaar geleden in een restaurant ( geen taverne ) en had ook het probleem.
                                Mijn ervaring is dat daar waar eten geserveerd wordt er NIET mag gerookt worden.
                                Dus even een mailtje naar de overheid, met onderstaand al tegenbericht.

Mevrouw, Mijnheer,

Wij danken u voor het doorsturen van uw vraag naar onze FOD.
                                Hieronder vindt u het antwoord op uw vraag:
                                Voor terassen die niet afgesloten zijn (minimum 1 zijde open), geldt de wetgeving van het rookverbod niet.
                                Indien het terras volledig afgesloten is, valt dit wel onder het rookverbod.
                                Wij blijven tot uw beschikking voor alle bijkomende informatie.

Vriendelijke groeten,

Contact Center
                                Place Victor Hortaplein, 40/10 | 1060 Bruxelles/Brussel | Belgique/Belgie
                                t +32(0) 2 524 97 97

Ne gaspillez pas nos ressources naturelles en imprimant inutilement ce courriel.
                                Spaar onze natuurlijke hulpbronnen door dit e-mailbericht niet nutteloos af te drukken.

[SR NR:2-24758780]
                                Gelukkig maar, lekker paffen dus.
                                En nog bediening op de koop toe.
                                Maar goed, wat Leonidas al schreef, je kunt toch al zien dat er asbakken staan en dan beslissen of je wel of niet plaatsneemt.

Comment

Working...
                                X