Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    Een electrische fiets kan nimmer sportief zijn.
    Ik doe dagelijks 64 km tegen een gemiddelde snelheid van 27km/u. De hulpmotor schakelt uit bij 25 km/u. Dus, dit wil zeggen dat ik de meeste arbeid lever.
    Waarom dan elektrisch? Tegenwind of rotweer houdt me niet meer tegen...

Comment

Ziet er leuk uit charles, maar ik zie mijn ouders daar nog niet mee rijden, als ze er al op geraken
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        quote van beginpost:

lijkt mij weinig met luirikkerij te maken hebben
        Is een trien (??) die er zomaar van alles uitflapt zonder nadenken.
        Hij schreef trouwens in een ander topic dat het ezels zijn die met elektrische fietsen rijden.......
        Dat zegt genoeg zeker ?
        Mvrgr.
        Last edited by kriba; 1 augustus 2013, 13:13.

Comment

Eigenlijk vind ik dat lieden die niet erg oud en goed gezond zijn zich moeten schamen op zo'n ding te rijden.
          Let wel ik ben geen jonkie, ik ben 60 en rij op zelfs op m'n woon-werkfiets alle E-bike piloten fluitend voorbij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charles Bekijk bericht
            Ik doe dagelijks 64 km tegen een gemiddelde snelheid van 27km/u. De hulpmotor schakelt uit bij 25 km/u. Dus, dit wil zeggen dat ik de meeste arbeid lever.
            Je rijdt 25 als je dat zelf niet redt en met meewind wat sneller...., meeste arbeid? No way mister.

Het achter de hand houden van electra bij tegenwind kan IMO onmogelijk sportief genoemd worden, eerder slap.
            Best mogelijk dat er goede argumenten voor zijn, maar sportief? Neu....

Comment

Eigenlijk vind ik dat lieden die niet erg oud en goed gezond zijn zich moeten schamen op zo'n ding te rijden.
              Let wel ik ben geen jonkie, ik ben 60 en rij op zelfs op m'n woon-werkfiets alle E-bike piloten fluitend voorbij.
              Wat is de definitie van erg oud en wat is de definitie van goed gezond..... allemaal relatief.
              Blijkbaar zijn er ook die niet zo veel geluk hebben als U.
              Mvrgr.

Comment

Je rijdt 25 als je dat zelf niet redt en met meewind wat sneller...., meeste arbeid? No way mister.

Het achter de hand houden van electra bij tegenwind kan IMO onmogelijk sportief genoemd worden, eerder slap.
                Best mogelijk dat er goede argumenten voor zijn, maar sportief? Neu....
                Heeft niets met sportief te maken , mensen kunnen zich zo in de buitenlucht bewegen met eventueel een minimale inspanning .Niet iedereen heeft de kracht om dat volledig zelfstandig te doen ongeacht de leeftijd.

Comment

Fijn te horen dat jij wél een sportieveling bent, tenzij dat fluiten je adem is. Moet je volgende keer eens op letten.
                  En je woon- werkverkeer? Over welke afstand spreken we dan?
                  En neen, als bijna vijftiger schaam ik me niet om elektrisch te rijden. Waarom niet? 7 maand geleden wist ik niet eens wat fietsen was, ondertussen staat er bijna 4000 km op de teller.
                  Deed ik voordien dan niets "sportief"? Wandelen is meer mijn ding (tenzij wandelen bij u ook in de lijst staat van onsportieve dingen), zo ben ik vorig jaar met de rugzak naar Santiago de Compostella gewandeld.
                  Neen, ik schaam me niet...

Comment

Waarom zou je je schamen????
                    Ik zelf heb al 20 jaar niet meer op een fiets gereden.
                    En nu ik zou willen fietsen kan ik het niet meer.
                    Gewoon doordat ik met een kleine verlamming op mijn linkerbeen sukkel wegens een hernia.
                    Had er zelf ook al een gedacht om een elektrische fiets aan te kopen maar ik twijfel of deze wel geschikt is voor mij.
                    Ik ga met een (1) kruk en heb schrik voor op en af te stappen.
                    En elke bobbel in de weg geeft mij een pijn schuit in de rug, of ik moet er een met veren nemen maar waar eindig ik dan kwa kosten!
                    Neen wie met een elektrische fiets wil rijden hoeft zich niet te schamen omdat wij niet weten wat er achter de mens zit van kwaaltjes en ziektes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      Even dit topic terug omhooghalen.

Ik ben van plan om mijn ouders een electrische fiets cadeau te doen.
                      Maar ik heb daar dus totaal geen verstand van.
                      De uitleg van Durabike hierboven helpt al wat, dan weet ik toch al naar wat ik moet kijken.

Maar ik zoek naar wat gebruikerservaringen.
                      Mijn ouders zijn geen fervente fietsers, het zal eerder dienen voor een sporadische tocht, alhoewel ik vermoed dat dit wel wat meer zal worden wanneer er een electrische fiets aan te pas komt.
                      Ik vraag me ook af vanaf welke prijs je een degelijke fiets hebt.
                      2000 euro is me wat te veel. Ik wil ze immers beiden een fiets geven. Laten we zeggen dat 1500euro het maximum is.
                      Heb je voor dat geld een kwalitatieve fiets?
                      Ik zie ook exemplaren passeren van 500 euro, maar ik neem aan dat ik die moet mijden?
                      Zeker met elektrische fietsen mag je niet op een paar euro's kijken, kwaliteit heeft zijn prijs !
                      Maar wat niet nadelig is dat is een model kopen van vorig jaar, wel nieuw, en volledig rijklaar aan huis
                      geleverd, soms zelfs gratis geleverd, hangt een beetje af van het model en de actie.

Je kan aldus gemakkelijk meer dan 25 % korting verwerven, ik kocht er eentje bij :

http://www.centralbikes.be/index.php

Misschien ook een passende oplossing voor U !

MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Twee jaar geleden fietste ik bijna niet meer, longen in slechte conditie.
                        Toen heb ik een Sparta Ion RX+ gekocht (ongeveer 2550€), nu gaat het fietsen veel gemakkelijker.
                        Als je effe stijl moet, kun je zelfs nog wat gas bij geven.
                        Ik heb nu nog drie jaar garantie bij betaald, want zo'n batterij kost toch wel 500€.
                        Volgend jaar zoek ik toch nog een andere te kopen, met een centrale Bosch motor.
                        Mijne oude is dan voor het vrouwtje of anders verkoop ik hem.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Dan kan je bij tegenwind tot 25 km/h aanhouden met hulp van de elektrische motor, en als de wind goed zit, dan kan je met zo'n fiets gemakkelijk sneller rijden dan 25 km/h.
                          Bij het optrekken krijg je ook altijd hulp, je levert misschien wel de meeste arbeid, maar je krijgt toch nog heel wat hulp van de motor.
                          Als de wind goed staat, dan rij ik ook tegen zo'n 25-30 km/h naar het werk (of terug), maar met tegenwind zakt die snelheid tot zelfs onder de 20 km/h (dat is uiteraard afhankelijk van de windsnelheid).
                          Dat is wel met een gewone fiets (een Norta LRC S30 is wel wat lichter dan de gemiddelde fiets, en er liggen ook smallere bandjes op).

Laat de accu eens een keer thuis, en kijk dan nog eens naar de gemiddelde snelheid, die zal heel wat lager liggen...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Dan kan je bij tegenwind tot 25 km/h aanhouden met hulp van de elektrische motor, en als de wind goed zit, dan kan je met zo'n fiets gemakkelijk sneller rijden dan 25 km/h.
                            Bij het optrekken krijg je ook altijd hulp, je levert misschien wel de meeste arbeid, maar je krijgt toch nog heel wat hulp van de motor.
                            Als de wind goed staat, dan rij ik ook tegen zo'n 25-30 km/h naar het werk (of terug), maar met tegenwind zakt die snelheid tot zelfs onder de 20 km/h (dat is uiteraard afhankelijk van de windsnelheid).
                            Dat is wel met een gewone fiets (een Norta LRC S30 is wel wat lichter dan de gemiddelde fiets, en er liggen ook smallere bandjes op).

Laat de accu eens een keer thuis, en kijk dan nog eens naar de gemiddelde snelheid, die zal heel wat lager liggen...
                            Ik heb inderdaad ook eerst een maandje met een City bike deze 64 km gedaan, mijn gemiddelde snelheid lag toen op 28 km/u (in ideale omstandigheden). Vanwaar dat verschil?
                            De City bike was 17 kg, de Merida is er 25. De City bike had 24 versnellingen (derailleur), de Merida heeft er 8 (naaf).
                            Ik nodig jullie uit om eens elektrisch te rijden. Het is inderdaad een hulp tot aan de max. snelheid, eens je over de 25 km/u wil, moet je wel zelf die 25 kilo voortduwen.
                            Trouwens, als ik in mijn eerste reactie het woord sportief gebruikte, dan had ik het vooral over het uitzicht van de fiets. Dit omdat de doorsnee elektrische herenfiets zeker niet sportief oogt. Als anderen dan vinden dat ik me op mijn leeftijd van bijna 50 moet schamen (zonder mij te kennen), ja... dan durf ik al eens reageren.

Comment

Ik heb inderdaad ook eerst een maandje met een City bike deze 64 km gedaan, mijn gemiddelde snelheid lag toen op 28 km/u (in ideale omstandigheden). Vanwaar dat verschil?
                              De City bike was 17 kg, de Merida is er 25. De City bike had 24 versnellingen (derailleur), de Merida heeft er 8 (naaf).
                              Ik nodig jullie uit om eens elektrisch te rijden. Het is inderdaad een hulp tot aan de max. snelheid, eens je over de 25 km/u wil, moet je wel zelf die 25 kilo voortduwen.
                              Trouwens, als ik in mijn eerste reactie het woord sportief gebruikte, dan had ik het vooral over het uitzicht van de fiets. Dit omdat de doorsnee elektrische herenfiets zeker niet sportief oogt. Als anderen dan vinden dat ik me op mijn leeftijd van bijna 50 moet schamen (zonder mij te kennen), ja... dan durf ik al eens reageren.
                              Als ze kritiek geven op een electrische fiets wat zeggen ze dan van een bromfiets die veel vervuilender is.Die fiets is om het gemakkelijker te maken net zoals de auto , als mijn vrouw moest kunnen kocht ik ook één fiets voor haar of twee ( een voor mij )electrische fietsen maar het lot heeft het anders bepaald .

Comment

Ik vraag me af waarom men zich zou moeten schamen om met zo'n fiets te rijden?
                                Als je dat leuk vind dan doe je dat toch gewoon? Sportief of niet sportief, wat heeft dat er nu mee te maken.
                                Het helpt je in ieder geval al om meer buiten te komen en das al een pluspunt op zich.

@Jeff, bedankt voor de link.
                                Groetjes,
                                Dominic

Comment

Working...
                                X