Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    36 V - 12 Ah / 432 Wh.
    Kalkhoff Agattu: 36 V - 540 Wh.

Comment

ik vind dat prijzen lang hoog blijven en nog stijgen. een gewone middenklasse oxford of gazelle kost 5 a 600 euro . van hetzelfde merk kost electrische fiets 1500 tot 2200 euro . dus meer dan 1000 euro voor aandrijving . en laat je niks wijsmaken dat het allemaal probleemloos is , met sommige merkfietsen zijn regelmatig ambetante probleempjes .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charles Bekijk bericht
        Ik doe dagelijks 64 km tegen een gemiddelde snelheid van 27km/u. De hulpmotor schakelt uit bij 25 km/u. Dus, dit wil zeggen dat ik de meeste arbeid lever.
        Waarom dan elektrisch? Tegenwind of rotweer houdt me niet meer tegen...
        Wel als je probeert gemiddeld 24/u te rijden ;-) Of heb ik het verkeerd voor?

Er bestaan ook elektrische scooters, die vaak niet veel duurder zijn.
        Enige verschil is dat je daar een jaarlijkse verzekering (125 euro) bij moet nemen en een helm dragen.
        Maar toch, je kan die optie ook nog altijd in je achterhoofd houden.

Zelf heb ik sinds een paar jaar een nieuwe fiets (geen elektrische), en zoek ik een alternatief voor een auto (voor de iets langere afstanden waarbij ik te lui ben om een fiets te nemen, zeker in de winter). Misschien een elektrische scooter... Dat idee dwaalt in mijn hoofd.. Maar een elektrische fiets als ik al een goeie fiets heb... lijkt me precies overbodig, zeker als ik mijn fiets wil gebruiken om wat conditie te behouden.

Comment

heeft er iemand een idee wat de kostprijs is voor het opladen van een volle batterij?
          Ik kan niet fotograferen daarom moet ik Photoshop leren.
          Member of Han Fan Clan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opa Bekijk bericht
            heeft er iemand een idee wat de kostprijs is voor het opladen van een volle batterij?
            Een batterij is ongeveer 0,5KWh als je weet wat je moet betalen voor 1Kwh dan weet je het direct.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Wel als je probeert gemiddeld 24/u te rijden ;-) Of heb ik het verkeerd voor?
              ??? iets meer uitleg, want hier kan noch een begin noch een einde aan breien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                Is een trien (??) die er zomaar van alles uitflapt zonder nadenken.
                Hij schreef trouwens in een ander topic dat het ezels zijn die met elektrische fietsen rijden.......
                Dat zegt genoeg zeker ?
                Mvrgr.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Eigenlijk vind ik dat lieden die niet erg oud en goed gezond zijn zich moeten schamen op zo'n ding te rijden.
                  Allemaal wel wat relatief natuurlijk. Zo kan iedereen ook de Mount Everest beklimmen. Je betaalt daar een mooie som en laat je door sherpa's naar boven slepen. Het wordt effectief gedaan.

Er zijn mensen die te voet naar de bakker gaan, sommigen met de fiets, sommigen met de auto. Maar is een elektrische fiets dan zó erg? Gaat het om sportiviteit, of gaat het om zich te verplaatsen als transportmiddel? Maakt het allemaal uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Er zijn mensen die te voet naar de bakker gaan, sommigen met de fiets, sommigen met de auto. Maar is een elektrische fiets dan zó erg? Gaat het om sportiviteit, of gaat het om zich te verplaatsen als transportmiddel? Maakt het allemaal uit?
                    Maakt zeker uit volgens mij. Mensen die honderd kilometer van huis rijden met fietsdrager op dak of trekhaak om dan "ergens" in de natuur te gaan rond snorren ?
                    En diezelfde nemen 's anderdaags de wagen om 500m. verderop een brood of 100gr. salami te halen omdat ze te lui zijn om dit per fiets of te voet te doen ?

Gaat niet op volgens mij en zit totaal geen logica achter. Dus ja, wat mij betreft is een elektrische fiets in sommige gevallen volledig overbodig.
                    Ecologisch onverantwoord want ik zie ook steeds vaker jonge mensen met elektrische fietsen rijden. En op 't eerste zicht zien ze er allemaal kerngezond uit
                    dus voor hun zwaarlijvigheid hoeven ze al geen elektrische fiets aan te schaffen.
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Geeuw, als er maar met het vingertje kan gewezen worden...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Geeuw, als er maar met het vingertje kan gewezen worden...
                        Kijk, dat is dus de mentaliteit van onze Vlaamse jeugd van tegenwoordig... Trekt overal de schouders voor op en denkt bij zichzelf wat een bende oude zeikerds allemaal...

Nee man, heeft niks met vingertje wijzen te maken; heeft alles met klimaat, welzijn, bewustwording en toekomst van onze kinderen én aard***** te maken.

Comment

Deze topic gaat toch niet over het nut of niet nut van een elektrische fiets??

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opa Bekijk bericht
                            Een volle batterij, die hoef je niet op te laden, en de kost van het laden van een lege batterij, wel ....

Die kost, die is te verwaarlozen ! Het kost meer om te gaan pissen in het Centraal Station,
                            dan om een batterij van je E-fiets terug op te laden !

En als je positief denkt, dan spreek je over je besparingen aan benzine, omdat je nu niet meer met de auto
                            je boodschappen gaat doen ! Zondag's gaan we met de fiets naar de bakker, en niet bij ons in de gemeente
                            neen we rijden een gemeente verder, omdat het zo leuk is !

MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Kijk, dat is dus de mentaliteit van onze Vlaamse jeugd van tegenwoordig... Trekt overal de schouders voor op en denkt bij zichzelf wat een bende oude zeikerds allemaal...

Nee man, heeft niks met vingertje wijzen te maken; heeft alles met klimaat, welzijn, bewustwording en toekomst van onze kinderen én aard***** te maken.
                              Weg met de oude bmw dan?
                              is wel heel vervuilend hoor...

Neen ik trek mijn schouders niet op voor het milieu, maar wel voor mensen die het allemaal beter weten en anderen maar veroordelen zonder beter te weten...
                              wees blij dat de jeugd op die elektrische fiets kruipt ipv op een scooter... is een pak minder vervuilend voor uw aard****
                              maar dat wist je wel al?

maar je doet het alweer: wijzen met het vingertje....
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                En diezelfde nemen 's anderdaags de wagen om 500m. verderop een brood of 100gr. salami te halen omdat ze te lui zijn om dit per fiets of te voet te doen ?

Gaat niet op volgens mij en zit totaal geen logica achter. Dus ja, wat mij betreft is een elektrische fiets in sommige gevallen volledig overbodig.
                                Ecologisch onverantwoord want ik zie ook steeds vaker jonge mensen met elektrische fietsen rijden.
                                Voor het eerste ben ik akkoord. Een wagen nemen voor 500m te doen is belachelijk. En dat gebeurt heel vaak, hier bij de slager in de buurt komt ook iedereen met de auto tot voor de deur, terwijl ze in een straal van 1km er rond wonen. Ik geraak er makkelijk te voet... en doe dat ook, al ben ik daardoor een half uurtje weg van huis (heen en terug).

Voor het andere aspect vind ik dat je een wagen in dat geval gerust kan vervangen door iets anders, zoals een fiets. Dat die fiets nu elektrisch is of niet, maakt voor mij niet uit: hij heeft geen uitstoot. Tov die wagen die dat wél heeft.

Ik vind een elektrische fiets wel ecologisch verantwoord voor jongeren, die anders op een benzinescootertje rijden.
                                Akkoord, het is niet sportief tov een gewone fiets waar je moeite moet voor doen. Een gewone fiets blijft op zich nog altijd het best voor je eigen gezondheidn, conditie en het milieu.

Maar op zich heb ik geen bezwaar tegen mensen die onnodig een elektrische fiets gebruiken, wanneer ze een vervuilender transportmiddel aan de kant laten staan.

Comment

Working...
                                X