Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Bij een hogere snelheid zal je dus zelf moeten trappen, want de bekrachtiging moet uitgeschakeld worden boven de 25km/h.
    Chiptuning?

en verder; luirikken...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Chiptuning?

en verder; luirikken...
      quote van beginpost:
      Daar ikzelf een spierziekte heb ben ik minder mobiel en zie ik de fietstripjes niet zitten met mijn gewonde fiets.
      lijkt mij weinig met luirikkerij te maken hebben
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Al een keuze gemaakt.
        Welke fiets was het dat je in Leuven hebt getest.
        We zijn dit momenteel ook aan het bekijken. Moet ook kinderzitje en fietskar zonder problemen kunnen trekken alsook bergop
        Ik volg dit dus met veel interesse, want vind het heel moeilijk kiezen..
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Er bestaan ook elektrische bakfietsen.
          Alhoewel ik voor mij niet graag een fiestkar of bakfiets heb, want steek die maar eens voor.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

Iemand ervaring met merk Victoria (en meer specifiek Frankfurt XXL)? Is een van de weinige fietsen waar ik merk dat het vermogen van de fiets/batterij vrij hoog is:
            36 V - 12 Ah / 432 Wh

Vraag me af in hoeverre dit nodig is voor trekken van fietskar (toch wel 50kg met inhoud) + evt. nog kind op fietsstoeltje.

De fietsenverkoper vond het toch wel belangrijk om in ons heuvelachtig gebied en met die 'bagage' een 'zwaarder' model te nemen.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Iemand ervaring met merk Victoria (en meer specifiek Frankfurt XXL)? Is een van de weinige fietsen waar ik merk dat het vermogen van de fiets/batterij vrij hoog is:
              36 V - 12 Ah / 432 Wh

Vraag me af in hoeverre dit nodig is voor trekken van fietskar (toch wel 50kg met inhoud) + evt. nog kind op fietsstoeltje.

De fietsenverkoper vond het toch wel belangrijk om in ons heuvelachtig gebied en met die 'bagage' een 'zwaarder' model te nemen.
              Als de elektromotor harder moet werken omdat er een fietskar aan de fiets hangt, dan zal zelfs de zwaarste accu al vrij snel leeg zijn.
              En dan komt er nog eens bij dat een heuvelachtig gebied is waar je gaat rondrijden, dan wordt er nog meer stroom verbruikt.

Ga dan niet voort op de actieradius die de fietsfabrikant opgeeft, want de accu zal véél sneller leeg zijn.
              In die fietskar kan je misschien een paar reserve-accu's meenemen...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als de elektromotor harder moet werken omdat er een fietskar aan de fiets hangt, dan zal zelfs de zwaarste accu al vrij snel leeg zijn.
                En dan komt er nog eens bij dat een heuvelachtig gebied is waar je gaat rondrijden, dan wordt er nog meer stroom verbruikt.

Ga dan niet voort op de actieradius die de fietsfabrikant opgeeft, want de accu zal véél sneller leeg zijn.
                In die fietskar kan je misschien een paar reserve-accu's meenemen...
                Mja weet ook niet hoeveel sneller een batterij 'leeg' gaat lopen. Je kunt overal elektrische fietsen testen, maar nergens met aanhang aan
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  36 V - 12 Ah / 432 Wh

Beste Nena

Hoe zwaarder de motor, hoe beter die trekt. Motoren gaan tot 250W, maximaal toegelaten wil je niet onder de bromfietswetgeving vallen (helm, verzekering...). Hoe krachtig die motor is, hangt ook af van het aantal Nm van die motor (Newton meter).

Hoe ver je met die motor dan geraakt, hangt van verschillende factoren af: capaciteit batterij, maar ook gewicht, tegenwind, landschap... De capaciteit van je batterij bepaal je door het voltage te vermenigvuldigen met ampère uur = aantal wattuur. Bijv. 36V12Ah : 36 x 12 = 432 Wh. Met deze batterij kun je dus 432 / 250W (motor) =1,73 uur (1uur en 44 minuten) op volle kracht rijden, zonder zelf bij te geven. Hoe zwaarder de vracht, hoe trager de fiets vooruit zal gaan, hoe minder kilometers je dus kan afleggen met één batterijlading.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, ook al is mijn reactie ruim laat. Zoniet, zijn anderen hiermee misschien wel geholpen?

Comment

Even dit topic terug omhooghalen.

Ik ben van plan om mijn ouders een electrische fiets cadeau te doen.
                    Maar ik heb daar dus totaal geen verstand van.
                    De uitleg van Durabike hierboven helpt al wat, dan weet ik toch al naar wat ik moet kijken.

Maar ik zoek naar wat gebruikerservaringen.
                    Mijn ouders zijn geen fervente fietsers, het zal eerder dienen voor een sporadische tocht, alhoewel ik vermoed dat dit wel wat meer zal worden wanneer er een electrische fiets aan te pas komt.
                    Ik vraag me ook af vanaf welke prijs je een degelijke fiets hebt.
                    2000 euro is me wat te veel. Ik wil ze immers beiden een fiets geven. Laten we zeggen dat 1500euro het maximum is.
                    Heb je voor dat geld een kwalitatieve fiets?
                    Ik zie ook exemplaren passeren van 500 euro, maar ik neem aan dat ik die moet mijden?
                    Groetjes,
                    Dominic

Comment

Indien je reeds een goede fiets hebt, kan deze omgebouwd worden.
                      Een kennis liet zich positief uit over een fietsenwinkel in Brasschaat. (http://www.turbobike.be/nl )
                      Ik heb zelf geen ervaring hiermee.
                      Vermoedelijk zijn er wel meer winkels die deze mogelijkheid aanbieden.
                      mvg,
                      Patric

Comment

Een goede fiets hebben ze niet.
                        Allebei hebben ze een fiets uit grootmoeders tijd.
                        Daarmee dat ik ze eerst een nieuwe fiets wou kopen, maar aangezien ze al een jaartje ouder worden zal het dus een electrische fiets worden.
                        Groetjes,
                        Dominic

Comment

Vergeet de goedkope modellen, en ga in een echte fietswinkel.
                          In de streek rond Mechelen is Chamizo een aanrader.

Comment

Ik rijd een Merida E-spresso i8.
                            Sportief en degelijk product.
                            Koop je Merida Fietsen, E-Bikes, Mountainbikes, 29er, Racefietsen en Onderdelen en Accessoires Online. Levering via meer dan 600 dealers. Online bestellen met de service van je Merida dealer. Keuze uit Mountainbike, Racefiets, Kale Hybride, E-bike, Kinderfiets, Fitnessfiets, Indoor bikes, Framekit, Cyclocross, Binnenbanden, Buitenbanden/tubes, Banden accessoires en onderdelen, Sturen, Stuurpen/voorbouw, Handvatten/Stuurlinten, Sturen accessoires en onderdelen, Zadels, Zadelpennen, Zadels accessoires en onderdelen, Koplamp, Achterlicht, Fietscomputers, Dubbele tas achter, Stuurtassen, Zadeltassen, Rugtassen, Overige tassen, Tasaccessoires en onderdelen, Kabelsloten, Voetpomp, Hand- en CO2pompen, Pompen accessoires en onderdelen, Bidons, Bidonhouders, Bidonset, Standaarden, Spatbord/Lap, Smeer-, poets- en onderhoudsmiddelen, Gereedschap, Bellen, Frame en vork onderdelen en accessoires, Bagagedragers, Wielen, Remkabels en remleidingen, Remonderdelen en -accessoires, Accu?s en parts E-Bike, Aandrijving- en versnellingsonderdelen en accessoires, Regenjas, Shirt korte mouw, Shirt lange mouw, Broek kort, Broek lang, Jas / jack, Shirt, Jas, Trui, bodywarmer, Shirt lange mouw, Broek kort, ATB/MTB schoenen, Raceschoenen, ATB/MTB Helm, Race helm, Overige helmen, Bril, Handschoenen, Arm- Beenstukken, Mutsen / Petten, Bandana's, Haarbanden , Sokken, Overige kleding accessoires, Hometrainers, Klein Fitness & Accessoires, Voeding, Verzorging, Lectuur, Give away artikelen, Winkelinrichting, Winkel- en bedrijfskleding, Werkplaatsinrichting, Werkplaatsinrichtings onderdelen en accessoires, Gravelbike, eFull Suspension, eCity, eCargo, eHardtail, eRacefietsen, eGravel, eFitness, eSport, eTour

Comment

Een electrische fiets kan nimmer sportief zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                                Een electrische fiets kan nimmer sportief zijn.
                                Die ziet er wel sportief uit, en omdat er geen dikke naaf in de wielen zit denkt iedereen dat jij heel snel kan fietsen als je daarmee voorbij komt .
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X