Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Dag allen,

Steeds redelijk ongeinterresseerd in dit soort fietsen maar nu is het mijn beurt...

Ik wil terug gebruik maken van de fiets. En dan vooral om vanaf september ons kindje naar school te brengen.
    2e kindje op komst dus die moet regelmatig mee in/op de fiets.
    Daar ikzelf een spierziekte heb ben ik minder mobiel en zie ik de fietstripjes niet zitten met mijn gewonde fiets.

Op het internet lees ik vanalles..
    Net terug uit vakantie en daar heb ik deze gezien op de camping:

Prachtige fiets maar bijna geen verdelers te vinden in Belgie. Dus ook naar onderhoud toe wordt dat lastig.

Dit is mijn 2de keuze:
    Avontuurlijk aangelegd? Trek naar A.S.Adventure voor onze outdoor -en fashioncollecties ✓ Keuze uit verschillende topmerken ✓ Persoonlijke service

Geen idee over de service van AS adventure maar de fiets is toch verkozen tot e-bike van het jaar en de fiets ziet er goed uit.

En vandaag bij Fiets! gaan kijken en daar was men vol lof over deze:

De verkoper zei ook dat ik beter een Trapas motor kon nemen omdat ik een fietskar wil trekken en dit bij sommige achtwielaandrijvers problemen geeft.

Dus graag jullie suggesties... en dan liefst van mensen met ervaring in deze materie want ik weet het even niet meer.
    Mijn keuze is Winora-Cannondale-Kalkhoff maar mijn verstand denkt eerder Kalkhoff-Cannondale.
    Ik ben geen die hard fietser en de ritjes zullen dus bestaan uit tripjes van 4 tot 7 km enkel. In de vakantie zal dat iets meer zijn uiteraard. En voor sommige mensen is deze investering mss veel te duur maar als dit het verschil maakt tussen wel of niet fietsen wil ik deze toch graag doen.

Alvast bedankt,
    Bart

Re: Elektrische fiets..Kalkhoff/Winora/Cannondale

Bij de eerste fiets zie ik dat die tot 37km/h gaat, in Belgie wordt een elektrische fiets gelijkgesteld met een gewone fiets (verzekering) als die tot maximum 25km/h trapondersteuning geeft.
    Bij een hogere snelheid zal je dus zelf moeten trappen, want de bekrachtiging moet uitgeschakeld worden boven de 25km/h.

Wat de reglementen voor een snellere elektrische fiets zijn, dat weet ik niet (verplichte verzekering, helm...?).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Bij de eerste fiets zie ik dat die tot 37km/h gaat, in Belgie wordt een elektrische fiets gelijkgesteld met een gewone fiets (verzekering) als die tot maximum 25km/h trapondersteuning geeft.
      Bij een hogere snelheid zal je dus zelf moeten trappen, want de bekrachtiging moet uitgeschakeld worden boven de 25km/h.

Wat de reglementen voor een snellere elektrische fiets zijn, dat weet ik niet (verplichte verzekering, helm...?).
      Als ik mij niet vergis valt hij inderdaad onder de regeling bromfietsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Als ik mij niet vergis valt hij inderdaad onder de regeling bromfietsen.
        Klopt !
        Verzekering nodig, helm verplicht.
        Daarmee is de charme van het fietsen ineens weer weg natuurlijk.
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Hey juppekes

Als ik jou was zou ik kijken voor een damesfiets.

Veel gemakkelijker om op te stappen met een kinderzitje op de fiets.

En ik spreek van ervaring (4kids)

Ik heb de kinderen altijd met mijn vrouw haar fiets naar school gedaan
          Bootjes

Comment

Wil je stoere degelijkheid en betrouwbaarheid , ga dan voor een Gazelle, ook qua prijs en kwaliteit dik in orde.
            Wil je meer design, een Smart!

Walter
            D850

Comment

Hey juppekes

Mijn vrouw heeft nu zo'n elektrische fiets van Gazelle, maar dan wel de pure energy

Dat is gewoon de max om mee te rijden
              Bootjes

Comment

Mijn vrouw heeft een elektrische fiets van Batavus " de Socorro Easy". Deze is gekocht na het testen van enkele merken, en mijn vrouw is er zeer tevreden over.
                Zou zeker Batavus ook eens bekijken, en een GOUDEN RAAD : koop geen elektrische fiets zonder er enkele te hebben geprobeerd, zeker de verschillende systemen!!!
                grt
                jan

Comment

Bedankt allen voor de raad...
                  Helaas maakt het mijn keuze er niet makkelijker op.

De Winora valt af, inderdaad valt deze officieel onder de cat. bromfietsen... maar er is wel een mouw aan te passen volgens de verkoper.
                  Maar, geen service punt te vinden hier. De comment over achterwielaandrijvers en fietskarren lijkt soms een beetje te negatief.
                  Wel heb ik me voorgenomen om mijn 'nieuwe' fiets te kopen bij een fietsenmaker en niet in een supermarkt of het www (zonder servicepunt dan toch).

Over de aankoop van een damesmodel mbt. de in/opstap had ik ook al even gedacht. Bij Winora had dat perfect haalbaar geweest qua looks maar bij de andere wil ik het helaas niet. Ik begrijp wel het voordeel met een gemonteerd fietsstoeltje. Zelf ook al enkele keren ondervonden, maar omdat ik toch gebruik wil maken van de fietskar ipv. het stoeltje ben ik nog een tijdje gerust. Zorgen voor later dus...

De Gazelle fiets komt er niet op aanraden van de fietsemakers, 1 model in de winkel en enkel verkoop op specifieke vraag vd klant. De man zei: Gazelle bouwt schitterende fietsen maar elektrische modellen staan 5 jaar achter..netjes afblijven dus. Voorlopig dan toch.

Voordeel vd Kalkhoff WAS dat deze versnellingen heeft in de naaf...maaaar, nu blijkt de Cannondale dit ook te hebben. Bij aankoop moet je kiezen welk systeem je wil.
                  Het klantgevoel was bij 'FIETS!' enorm goed, geen gepush en super uitleg. Bij AS Adventure was het een gastje van 20 jaar die zei: dit is een goede fiets meneer, e-bike van het jaar!
                  Mss nog een op een ander moment teruggaan...

Testritje met de verschillende systemen is inderdaad een 'must'!
                  Bedankt voor de tips!

Rest nog de vraag:
                  Iemand ervaringen met de service van 'FIETS!' en AS Adventure?

Alvast bedankt mensen!

Comment

Bart, heb je nu je keuze reeds gemaakt.
                    Ook ik overweeg de aanschaf van een electrische fiets voor mij en mijn echtgenote. Wij waren "gecharmeerd" door de Cannondale bij AS Adventure.
                    Jan Akkermans
                    (BD1097BE)
                    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Als je toch een fiets koopt van die prijs, kijk eens naar een GOCycle! Tenminste niet zo lelijk als al die andere. En AMAI! Snel en zalig om mee te rijden. Vooral dat je met deze ook op bergen geen problemen krijgt, waar anderen wel veel problemen krijgen door hun lichtere aandrijving. En filmpje van features.
                      Last edited by henri108; 6 augustus 2012, 08:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                        Bart, heb je nu je keuze reeds gemaakt.
                        Ook ik overweeg de aanschaf van een electrische fiets voor mij en mijn echtgenote. Wij waren "gecharmeerd" door de Cannondale bij AS Adventure.
                        Dag Jan,

Helaas nog steeds geen e-bike in de garage.
                        De Kalkhoff zou het geworden zijn maar toen de fietsenmaker zijn bestelling ingaf kwam de melding dat het model niet meer te krijgen was.
                        Hij vroeg mij 2 weken te wachten alvorens een andere fiets te kopen omdat hij ging rondkijken bij andere dealers/collega's om alsnog de fiets hier te krijgen. Dat is dus niet gelukt.

Ik had een Winora dealer gevonden in het Brusselse die ging horen om de S3 te bestellen maar deze wordt niet gerleverd aan Belgische verdelers omwille van de niet gelimiteerde snelheid van 37 km/u.
                        Contact met Winora gehad en de dealer zei me dat winora me adviseerde om de Winora F2 te nemen. Deze zou perfect geschikt zijn voor mijn gebruik. Fietsstoeltje en trekken van fietskar. Achterwielaandrijving zou geen enkel probleem zijn.

Helaas nergens te testen en/of te bezichtigen en voor onderhoud moet mijn fiets naar Brussel terwijl ik zelf in Leuven woon.

De Cannondale staat nog steeds te glimmen bij AS adventure. Hij ziet er goed uit en heeft zowat de beste motor maar de grote afknapper was daar mijn 'gesprek' met de man die zei dat 'hij' de fietsenmaker was voor dat filiaal van AS. Geen enkel zinnig antwoord op mijn gewone vragen als leek op gebied van e-bikes. Daar steek ik nooit van men leven een fiets binnen van +2500 euro. Mss een beetje paranoia maar ik zoek eerst wel alle andere opties.
                        Helaas is er ook van Cannondale niet veel meer te vinden over deze fietsen.

en....
                        Overal spreekt men van de nieuwe modellen die eind september stilaan moeten doorsijpelen naar de winkels dus ik denk met zolang mogenlijk te behelpen en nog een paar maanden vol te houden. Het weer is in elk geval in mijn voordeel!

Dus.... Voorlopig nog niets maar daar kan snel verandering in komen. Ik ga deze week nog eentje testen in Leuven, mag de fiets een halve dag komen halen maar niet in de regen.. haha.

Laat weten wat het bij jou geworden is en vooral.... deel je ervaring!

Succes met de aankoop.

Bart

Comment

Ik ben ook al een poosje aan het rondneuzen voor een elektrische fiets. Misschien heb je hier iets aan Bart : http://www.elektrischefietsen.com/ Het is dan wel een Nederlandse site maar de meeste merken kun je ook in België krijgen.

Ik ben er niet uit welke soort ondersteuning ik zou nemen. Het is moeilijk kiezen. De motoren worden op drie manieren ingebouwd, voorwiel, achterwiel of rechtstreeks boven de trapas. Bij de beoordelingen lees je dat een motor vooraan een onstabiel gevoel kan geven. Het ideaal zou zijn boven de trapas omdat het zwaartepunt ideaal ligt. Alleen heb ik daar niet zoveel modellen van gevonden.

Omdat het hier nogal heuvelachtig is en ik ook spierproblemen heb, lijkt me "onmiddellijke" ondersteuning de beste keuze ipf "ondersteuning op basis van kracht". Het beste zou natuurlijk een tweeledig systeem zijn waar je kunt kiezen welke je gebruikt, afhankelijk van het terrein. Voorlopig kwam ik uit bij Sparta, maar ik kijk de kat nog wat uit de boom, in afwachting van nieuwe modellen. Bij sommige merken kun je verschillende batterijen kiezen. Voor mij hoeft bvb geen grote actieradius, dan kom je met een goedkopere versie toe. Dat scheelt in de prijs.

De lokale fietsenhandelaar verdeelt enkel Trek, D-cycle en Swyff. In een uitzending van Volt werd een model van Trek getest : http://www.youtube.com/watch?v=bSSYKIMl_S0

Kobe Ilsen ging de test doen op de muur van Geraardsbergen Ziet er goed uit, maar ze zijn wel heel erg duur, die fietsen. Mocht iemand ervaring hebben met de andere merken, hoor ik het graag.
                          Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Hallo,

Wij hebben sinds kort twee elektrische fietsen van Oxford, de Eagle.
                            Na vele proefritten en tests met een aantal fietsen hebben we uiteindelijk voor deze fietsen gekozen en er nog geen spijt van gehad
                            Een apart model, maar een heel goed stuur en een prima ondersteuning (36V) en een mooie actieradius (na 35 km nog 3/5 batterij over).

Jaja
                            Last edited by jaja; 7 augustus 2012, 12:46.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Mijn vrouw heeft nu sinds 5 maand de Sparta C3 een super fiets ,en heeeeeeeeeeeeeeel belangrijk stel je energie is op deze moter heeft dan geen vrijving als je hem afzet en rijd als een fiets van bv 1000 euro enkel dat hij zwaarder is . Maar is nog lekker om mee te fieten tegenover de andere !!
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Working...
                              X