Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lagen jullie ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar lagen jullie ?

Mijn legerdienst heeft zeker veel positieve bijdragen gehad, ondanks het feit dat ik gewoon de troepen kantine heb open gehouden, toen mensen leren kennen die later veel invloed gehad hebben op mijn verdere levenswandel, ik zou niet geweest zijn wie ik nu ben moest ik mijn leger dienst nooit gedaan hebben ....:-)
    Last edited by Franciskine; 29 juni 2012, 19:55.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Klopt, ik,ben er fier op ontsnaptnte zijn.
      En proficiat aan al degenen die zich bezig gehouden hebben met een kamp dat vrijEl onbemand was, of een 9 maand de koer proper gehouden hebben.
      Ik denk dat ik zinvoller bezig was.

Ja, ik heb respect voor mensen die in de oorlog gevochten hebben, en toen was dat misschien zinvol. Tegenwoordig heb je supergetrainde soldaten nodig, anders kweek je kanonnenvlees.
      Voor mij is een gesneuvelde duitse soldaat even betreurenswaardig els een gesneuvelde engelse of canadese soldaat.
      Ik ben zelfs een beetje jaloers op jou dat jet het hebt gedurfd en gelukt is aan de legerdienst te ontsnappen.

Inderdaad, elke gesneuvelde soldaat is er één te veel.

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
      ik ben dan wel vrijwillig binnen geweest en ook weer afgezwaaid maar had ik toen geweten wat ik nu weet, dan had ik er bij gebleven en was ik nu op mijn pensioen bijna geweest
      hoe kan je nu fier zijn op iets,waar je je vanaf maakt door te klagen
      Dat is dan het verschil. Een vrijwilliger vergelijken met een dienstplichtige is appelen met citroenen vergelijken.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Mijn legerdienst heeft zeker veel positieve bijdragen gehad, ondanks het feit dat ik gewoon de troepen kantine heb open gehouden, toen mensen leren kennen die later veel invloed gehad hebben op mijn verdere levenswandel, ik zou niet geweest zijn wie ik nu ben moest ik mijn leger dienst nooit gedaan hebben ....:-)
      Gelukkig voor jou dat het zo is gelopen, maar telt niet voor de meeste dienstplichtigen.

Ik heb niets tegen het leger, als het maar bevolkt wordt met vrijwilligers.
      Last edited by Franciskine; 29 juni 2012, 19:56.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

denkt je nu echt dat die mannen 9 maand de koer moesten proper houden??
        Zoiets, ja. Ik heb er in ieder geval gene weten leren schieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Ik ook niet, dat heb ik geleerd op de kermis.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Ik heb niets tegen het leger, als het maar bevolkt wordt met vrijwilligers.
            Het was niet vrijwillig bij mij hoor maar mijn motto is om van alles toch iets positiefs proberen te maken, ook als het iets is waarvan je denkt dat het nutteloos is, het is een kwestie van ingesteldheid. En de verkeerde ingesteldheid hebben leidt altijd tot negativisme . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              mijn motto is om van alles toch iets positiefs proberen te maken, ook als het iets is waarvan je denkt dat het nutteloos is, het is een kwestie van ingesteldheid. En de verkeerde ingesteldheid hebben leidt altijd tot negativisme . . .
              Haal mij het positieve uit de Holocaust, die was ook nutteloos...

Ik wil maar zeggen, er zijn grenzen aan het zien van positieve dingen in nutteloze zaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                Haal mij het positieve uit de Holocaust, die was ook nutteloos...

Ik wil maar zeggen, er zijn grenzen aan het zien van positieve dingen in nutteloze zaken.
                Daar zijn inderdaad positieve dingen uit voort gekomen, zij het op een afgrijselijke manier, dat is waar . . . maar de medische wetenschap zou minder ver staan zonder al die ( afschuwelijke ) proeven die er toen op mensen werden uitgevoerd.

Het komt er gewoon op neer dat, vooraleer je alles helemaal afbreekt, toch probeert om er iets nuttigs uit te halen, niet meer niet minder, positief denken heeft altijd z'n voordelen.
                Last edited by Franciskine; 29 juni 2012, 20:23.

Comment

Binnen 1 februari 1972 Turnhout. 26 maart 1972 den trein op naar Werl 14A als agregaat operateur ('t wist toen zelfs nog niet wat een agregaat was - bij nader inzien was dat voor mij in 't vlaams ne groep -).
                  Na 1 week al 4 dagen PK (met de matras op den bult gaan slapen in den jail - wegens betrapt op muur doen), mijn enige "straf" trouwens in mijn legerloopbaan.
                  Hohne in putje winter meegemaakt (en dan is het er barkoud hoor)..er Honest Jhon raket(jes) zien afschieten...(lelijk om zeggen maar dat was wel mooi om zien, geluid, vuur, je voelt de sterkte van dat ding..)
                  3 maand daar zonder één dag verlof..
                  Veel rondgereden met alle soorten voertuigen en met aanhangwagens -dagtaak onderhoud electriciteit alle voertuigen in garage van Werlkazerne- evenzo voor de Amerikaanse militairen die ook in Werl gekazerneerd lagen (sommigen op verlof/revalidatie/recuperatie oorlog Vietnam).
                  Staat van Oorlog meegemaakt door de aanslagen van Bader Meinhofgroep (leden van RAF zaten in gevangenis Werl juist naast kazerne.
                  Het soldatenkoor.....
                  Het brood was er uiterst lekker en steeds vers (bakkerij was in dezelfde kazerne) maar het middageten was niet te vreten (lunchmeat, corneboeuf.....)
                  Afgezwaaid 31 jauari 1973.
                  Eigenlijk een tijd om te vergeten maar ook om te onthouden.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ik was één van de laatsten van de lichting '76, op 3 januari 1977 binnengegaan.
                    Twee maanden Heverlee opleiding vrachtwagenbestuurder, daarna 6 maanden in Brakel, Duitsland, 43e Artillerie.
                    In Brakel slechts 2 keer met de camion gereden: de eerste keer toen ik daar 1 dag was en moest bewijzen dat ik kon rijden (zoveel was mijn behaalde militair rijbewijs dus waard) en 1 keer
                    bij grote oefeningen en ze een chauffeur te kort hadden.
                    Ik was er niet graag maar met wat inventiviteit het me toch gemakkelijk gemaakt zonder al te veel vuil jobkes te moeten doen.
                    En ja soms zelf voor wat spanning gezorgd kwestie van de tijd te doden.

Achteraf bekeken was het wel een leuke tijd. Het leger heeft me geleerd overal mijn plan te trekken.
                    En mijn stevige legerbotinnen gebruik ik nu nog altijd bij het fotograferen in de natuur.
                    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      .. en ik heb er veeeel gezien die er hebben leren schieten .. en verdomde goed ook nog ... ik zou op geen 3-400m gaan staan of ze schoten u een jas met knoopsgaten en juist op de plaats van de knopen!! .. en ja, ik kon dat ook

Comment

denkt je nu echt dat die mannen 9 maand de koer moesten proper houden??
                        en mocht ik van jou zijn kzou er niet fier op zijn dat je je er kunnen van afmaken hebt met de ene of andere redenen.
                        er zijn er veel die daar toch wa karakter gekweekt hebben,
                        ze mogen het gerust terug invoeren,der zouden er veel in hun broek doen van de hedendaagse rotverwende jeugd
                        ik ben dan wel vrijwillig binnen geweest en ook weer afgezwaaid maar had ik toen geweten wat ik nu weet, dan had ik er bij gebleven en was ik nu op mijn pensioen bijna geweest
                        hoe kan je nu fier zijn op iets,waar je je vanaf maakt door te klagen
                        Mijn leven is meer dan zo rap mogelijk op pensioen gaan. Ik ga meestal met plezier werken.

En altijd weer komt dat argument van rotverwende jeugd naar boven. Mijn kinderen zijn niet verwend. Als die niet studeren weten ze verdomd goed dat ik stop met koten te betalen. Zo lang het vooruit gaat blijf ik investeren!

Ik vind een vrijwilliger die op amper 50 jaar op pensioen gaat een verwende kerel. Die hebben zich niet allemaal kapotgewerkt, en waarom kunnen die de laatste jaren van hun carriere niks nuttig meer doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                          Ik was één van de laatsten van de lichting '76, op 3 januari 1977 binnengegaan.
                          Twee maanden Heverlee opleiding vrachtwagenbestuurder, daarna 6 maanden in Brakel, Duitsland, 43e Artillerie.
                          In Brakel slechts 2 keer met de camion gereden: de eerste keer toen ik daar 1 dag was en moest bewijzen dat ik kon rijden (zoveel was mijn behaalde militair rijbewijs dus waard) en 1 keer
                          bij grote oefeningen en ze een chauffeur te kort hadden.
                          Ik was er niet graag maar met wat inventiviteit het me toch gemakkelijk gemaakt zonder al te veel vuil jobkes te moeten doen.
                          En ja soms zelf voor wat spanning gezorgd kwestie van de tijd te doden.

Achteraf bekeken was het wel een leuke tijd. Het leger heeft me geleerd overal mijn plan te trekken.
                          En mijn stevige legerbotinnen gebruik ik nu nog altijd bij het fotograferen in de natuur.
                          Efficient hé, iemand leren vrachtwagen rijden om nadien 2 keer een kamion te parkeren....
                          Wat een verspilling aan geld, efficientie en tijd....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Mijn leven is meer dan zo rap mogelijk op pensioen gaan. Ik ga meestal met plezier werken.

En altijd weer komt dat argument van rotverwende jeugd naar boven. Mijn kinderen zijn niet verwend. Als die niet studeren weten ze verdomd goed dat ik stop met koten te betalen. Zo lang het vooruit gaat blijf ik investeren!

Ik vind een vrijwilliger die op amper 50 jaar op pensioen gaat een verwende kerel. Die hebben zich niet allemaal kapotgewerkt, en waarom kunnen die de laatste jaren van hun carriere niks nuttig meer doen?
                            Toch even mee opletten Tommie.
                            De vader van een goede vriend stopte op zijn 55.
                            Hij was zelfstandige met 3 werknemers.
                            Hij kocht zich een mobilhome en was veel in Frankrijk te vinden.

Zijn enige zoon is er niet slechter van geworden
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Maar die heeft waarschijnlijk tot zijn 55e een stuk harder gewerkt, en werk bezorgd aan 3 mensen.

Ik heb wel gezien wat sommigen moesten presteren bij het leger, en zeker vroeger.
                              Nu ligt dat misschien wat anders, zeker op buitenlandse missie, maar dan worden ze ook een stuk beter betaald. Maar je had al begrepen dat ik niet echt legergezind ben.

Ik heb er ooit 4 moeten meenemen naar onze fabriek in Hannover, zogezegd voor een kwaliteitsaudit, omdat we wat stukken mochten leveren.
                              's Avonds in het Hotel lieten ze zich goed vollopen, en de dag nadien een bedrijfsbezoek. Veel vragen hebben ze niet gesteld. Een toertje door de fabriek, en dan mochten wij het verslag nog schrijven en documenten invullen.
                              Wat dat met audit te maken had weet ik nog niet, maar ja, ze hadden een dossier, en dat was blijkbaar voldoende.
                              En waarom ze honderden dure vrachtwagens kochten die nadien gewoon stonden te roesten in de wei snap ik nog niet. Voor het beetje transport dat ze moesten doen konden ze veel goedkoper gewone transportbedrijven inschakelen. En als het dan oorlog zou worden kunnen ze toch alles aanslaan wat ze nodig hebben....
                              Zo moesten ze ook permanent met alleterrein banden rijden, ook op de autoweg. Resultaat, die banden waren na 5000 km versleten. En ja, daar konden ze weer een paar mecanos mee bezig houden.
                              Als je vrijwel gratis personeel hebt, waarom dan ook niet hé....

Comment

Lichting 65 - 66

Turnhout 1 maand en dan bij de cyclisten in Spich, daar enkele weken in de soldatenkeuken en verhuisd naar de keuken van de officieren, prachtige tijd was dat.

Terloops tijdens mijn dienst 2 x naar Kamp Vogelsang geweest.
                                Onlangs van hier af naar toe gereden, is maar 70 km van Crombach, heel mooie streek daar, het nationaal park van de Eifel met de Rursee, Obersee en de Urftsee.

Comment

Working...
                                X