Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie bewaart zijn e-mails?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie bewaart zijn e-mails?

Alles behalve spam wordt bijgehouden, per jaar een pst-file via archiveren.
    Kopij staat dan ook in een BU.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Het .pst-bestand van mijn mail is momenteel 4,420,813,824 bytes (4.11 GB) en daarvan maak ik tweemaal daags een backup (gezipt). Een corrupt bestand heb ik nog nooit meegemaakt en ik gebruik nog steeds hetzelfde Outlook-bestand sinds 1997.
      Straf want bij de oudere versies was het PST-bestand beperkt tot 2GB en dan was het plots gedaan. Die beperking bleef als je van Outlook-versie veranderde maar de PST behield, je moest dan een nieuw bestand aanmaken in die versie om van de limiet vanaf te geraken.

Outlook 97-2002 Personal Folders File (PST)
      •Used by: •Outlook 97, Outlook 98, Outlook 2000, Outlook 2002
      •IMAP and Windows Live Hotmail accounts in Outlook 2003
      •Outlook 2007 if explicitly chosen

•Size limit: •2 GB
      •Cannot be increased

-------------

Outlook 2003-2007 Personal Folders File (PST)
      •Used by: •Outlook 2003 (with the exceptions above)
      •Outlook 2007

•Size limit: •Configurable; 20 GB by default
      •For performance and stability reasons, it is not recommended to increase the limit beyond 20 GB.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Heb op het werk (nog onder Vista) een corrupte outlook pst file gehad, mails van 5 jaar, alles weg. Na diverse pogingen van de verschillende IT-diensten wereldwijd niets kunnen terughalen. Was niet de eerste die de waarschuwing in de wind had geslagen om de pst-file niet over de 2GB te laten gaan. Heb mijn les geleerd, nu alles opgesplitst in verschillende pst files .
        Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
          Heb op het werk (nog onder Vista) een corrupte outlook pst file gehad, mails van 5 jaar, alles weg. Na diverse pogingen van de verschillende IT-diensten wereldwijd niets kunnen terughalen. Was niet de eerste die de waarschuwing in de wind had geslagen om de pst-file niet over de 2GB te laten gaan. Heb mijn les geleerd, nu alles opgesplitst in verschillende pst files .
          Juist en ik heb geleerd om die pst-file niet meer op de C-schijf te laten staan
          Die bibliotheken bij Windows hangen ook serieus mijn voeten uit.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Straf want bij de oudere versies was het PST-bestand beperkt tot 2GB en dan was het plots gedaan. Die beperking bleef als je van Outlook-versie veranderde maar de PST behield, je moest dan een nieuw bestand aanmaken in die versie om van de limiet vanaf te geraken.
            Nee, toch niet zo straf: met behulp van een tooltje is die limiet opgeheven en kon het bestand in (als ik het me goed herinner) Office 2002 sans limiet geopend worden. Dus zonder een nieuw bestand aan te maken in die laatste versie en dan alles te ex-/importeren. Ik kon ook niet anders omdat er op het originele bestand een password zit dat ik niet meer weet en zonder dat valt er niks te importeren. Door het oude bestand te blijven gebruiken heb ik daar geen last van zolang ik het password van het Exchange-account maar kan invullen.
            Last edited by Leonidas; 14 juni 2012, 20:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
              Je probleem was dus dat je geen backup maakte, blijkbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Juist en ik heb geleerd om die pst-file niet meer op de C-schijf te laten staan.
                En jij denkt dat het wat uitmaakt?

Comment

Nee, toch niet zo straf: met behulp van een tooltje is die limiet opgeheven en kon het bestand in (als ik het me goed herinner) Office 2002 sans limiet geopend worden. Dus zonder een nieuw bestand aan te maken in die laatste versie en dan alles te ex-/importeren. Ik kon ook niet anders omdat er op het originele bestand een password zit dat ik niet meer weet en zonder dat valt er niks te importeren. Door het oude bestand te blijven gebruiken heb ik daar geen last van zolang ik het password van het Exchange-account maar kan invullen.
                  In principe als je een oude pst behield, dan kon die zelfs in de nieuwe versies van Outlook corrupt geraken.
                  In Outlook kan je nu nog steeds kiezen tussen een Gegevensbestand .pst of een Gegevensbestand 97 - 2002, dus is er daar toch ergens ook een aanpassing gebeurd.
                  De tool om te herstellen was scanpst maar dat hielp niet altijd.
                  Mensen genoeg gekend die hun pst kwijt waren door die limiet, een waarschuwing kwam er eigenlijk niet ... het was plots gedaan.
                  Ik heb nog een vastgelopen pst staan uit 1996 ... die krijg ik met de recente Outlook-versies toch ook niet open en het hersteltooltje mag niet baten.
                  Ik ben blij voor u dat je nooit die problemen gekend hebt maar het risico op verlies van data (indien geen BU) is altijd groot geweest.

Hier staat ook wat info : http://support.microsoft.com/kb/830336/nl, http://support.microsoft.com/kb/287497/nl
                  Last edited by VerSeg; 14 juni 2012, 21:50.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

De tool om te herstellen was scanpst maar dat hielp niet altijd.
                    Inderdaad, om te herstellen, maar omdat ik al zei dat ik nooit een corrupt bestand heb gehad was dat scanpst ook helemaal niet nodig.

Ik ben blij voor u dat je nooit die problemen gekend hebt maar het risico op verlies van data (indien geen BU) is altijd groot geweest.
                    Tja, daar zeg je wat: indien geen BU. Ik schat de kans dat een HD crasht toch wel wat groter in dan een corrupt pst-bestand. Geen backup maken is dus altijd een risico dat ik niet zou willen nemen. En misschien nog wel in de laatste plaats vanwege de mail...

Comment

Tja, daar zeg je wat: indien geen BU. Ik schat de kans dat een HD crasht toch wel wat groter in dan een corrupt pst-bestand. Geen backup maken is dus altijd een risico dat ik niet zou willen nemen. En misschien nog wel in de laatste plaats vanwege de mail...
                      Nu kom je dat niet veel meer tegen maar eind jaren 90 was het op het werk toch wel wekelijkse kost dat er ene zijn pst om zeep was door de limiet.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Nu kom je dat niet veel meer tegen maar eind jaren 90 was het op het werk toch wel wekelijkse kost dat er ene zijn pst om zeep was door de limiet.
                        Dat zegt dan wel iets over jullie bedrijf. Bij ons was het in die tijd (eind jaren 90) in elk geval onbestaanbaar dat je maar in de buurt van de limiet kon komen. Als ik me niet vergis hadden onze harddisks toen zelfs een kleinere capaciteit.
                        Last edited by Leonidas; 14 juni 2012, 22:19.

Comment

Dat zegt dan wel iets over jullie bedrijf. Bij ons was het in die tijd (eind jaren 90) in elk geval onbestaanbaar dat je maar in de buurt van de limiet kon komen. Als ik me niet vergis hadden onze harddisks toen zelfs een kleinere capaciteit.
                          En een beetje bedrijf werkt met een exchange server : veel pst heb je dan niet meer nodig...
                          Exchange is nog altijd de standaardwerkmethode (client/server) om outlook te gebruiken, zeker professioneel.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Dat zegt helemaal niets over het bedrijf ... het zegt alles over het aantal mails dat je ontvangt en hoeveel bijlagen.
                            Ik heb jaren gehad met 35.000 mails, dan gaat dat goed vooruit hoor.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              En een beetje bedrijf werkt met een exchange server : veel pst heb je dan niet meer nodig...
                              Exchange is nog altijd de standaardwerkmethode (client/server) om outlook te gebruiken, zeker professioneel.
                              Ja en dat gebruikt natuurlijk geen PST.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ja en dat gebruikt natuurlijk geen PST.
                                Inderdaad.

Los daarvan: bij ons worden alle mails standaard op de server bewaard en alles is dichtgetimmerd. Na een week word je al gedwongen je mail op te schonen. Ik heb er zelf voor gekozen die standaard op illegale wijze te omzeilen en alle mail lokaal te bewaren. ik ben dan wel zelf verantwoordelijk voor backups e.d. want met 'mijn .pst is corrupt' of iets dergelijks kan ik natuurlijk niet bij de it-afdeling aankomen.

Comment

Working...
                                X