Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie bewaart zijn e-mails?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie bewaart zijn e-mails?

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Inderdaad.

Los daarvan: bij ons worden alle mails standaard op de server bewaard en alles is dichtgetimmerd. Na een week word je al gedwongen je mail op te schonen. Ik heb er zelf voor gekozen die standaard op illegale wijze te omzeilen en alle mail lokaal te bewaren. ik ben dan wel zelf verantwoordelijk voor backups e.d. want met 'mijn .pst is corrupt' of iets dergelijks kan ik natuurlijk niet bij de it-afdeling aankomen.
    Bij ons staan standaard ook de mails op de server maar iedereen kan kiezen deze lokaal te zetten (bij ons in de dienst toch).
    Wij hebben enorm veel mails met documentatie, informatie, procedures en die kan je moeilijk gaan weggooien.
    Als ge dan ook op verschillende lokaties moet werken en niet altijd toegang hebt tot je netwerk maar toch over die mails moet beschikken, dan is een lokale PST nog steeds de oplossing.
    Ik zie ook niet veel bedrijven die u voldoende ruimte (enkele gigabytes) kunnen geven op de server om jaren mails bij te behouden.
    Maar net als bij u ben je dan wel zelf verantwoordelijk voor een BU.
    Elke job is anders en voor 95% van kantoorbedienden is voor professioneel gebruik een kleinere opslag misschien al voldoende ... alhoewel de laatste tijd wel heel veel via mail gebeurt.
    Voor support is het natuurlijk ook simpel als het op de server staat, zeker bij gebruikers zonder enige IT-kennis.
    Met full admin rechten is het natuurlijk niet moeilijk om aanpassingen te doen, dat is iets dat de meeste gebruikers inderdaad niet hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Op belangrijke mails na, paswoorden voor forums e.d., bewaar ik geen enkele e-mail, nadat ik ze heb gelezen gaan ze meteen naar de prullenbak die dagelijks wordt leeggemaakt.
      Ik maak gebruik van Windows Live Mail maar ben nog steeds op zoek naar een Outlook versie...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Bewaar je alles?
        Exporteer je een aantal berichten naar een bestand waar je ook een backup van maakt?
        Geef eens een goede reden aan om oude E-mails te bewaren.
        99% van wat in mijn brievenbus komt ligt binnen een week ook in de oudpapierbak.
        Het enige wat ik minimaal 5 jaar bewaar zijn facturen en bankafschriften.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ja en dat gebruikt natuurlijk geen PST.
          Exchange gebruikt inderdaad geen PST maar een database voor alle gebruikers gekoppeld aan de active directory (link).
          Je kan uiteraard wel mailboxen via exchange exporteren naar een pst bestand, maar normaal heb je dat nergens voor nodig.
          Je kan ook lokaal een offline PST gebruiken met exchange, maar ook dat heb je nergens voor nodig.

VerSeg : wanneer heb jij laatst een exchange gebruikt ???
          Last edited by polleke_cgc; 15 juni 2012, 16:29.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Je kan ook lokaal een offline PST gebruiken met exchange, maar ook dat heb je nergens voor nodig.
            En hoe heb je dan al je emails, afspraken en contacten paraat als je offline bent?

Comment

Hier een tevreden gebruiken van een Exchange account, syncen met de slimme telefoon etc van mails, agenda, contacten
              €35/maand voor een 10GB Blackberry BES

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Hier een tevreden gebruiken van een Exchange account, syncen met de slimme telefoon etc van mails, agenda, contacten
                Dat werkt voor mij (nog) niet in bijv. vliegtuigen... En zoals gezegd, ik moet mijn email van minstens de laatste 4 jaar kunnen raadplegen, dat gaat niet op mijn iPhone.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  En hoe heb je dan al je emails, afspraken en contacten paraat als je offline bent?
                  Een exchange-server bevat bv. ook outlook web access. Je kan via citrix inloggen via een token (of VPN). Of je kan via een smartphone synchroniseren. Mogelijkheden genoeg.
                  Het is de bedoeling van een exchange server dat je wel online bent, hé. Dat kan dus evengoed via het internet.
                  Vandaag hebben we allemaal een smartphone, maar we willen outlook wel offline gebruiken : vreemd jongens die romeinen .
                  Groeten,

Polleke

Comment

Een exchange-server bevat bv. ook outlook web access. Je kan via citrix inloggen via een token (of VPN). Of je kan via een smartphone synchroniseren. Mogelijkheden genoeg.
                    Het is de bedoeling van een exchange server dat je wel online bent, hé. Dat kan dus evengoed via het internet.
                    Vandaag hebben we allemaal een smartphone, maar we willen outlook wel offline gebruiken : vreemd jongens die romeinen .
                    Zie #37.

En ja, ik kan ook Exchange-mail op iPhone en iPad ontvangen, zelfs zonder token en toestanden, alleen niet zoveel en niet zo oud.

Comment

Ik gebruik al jaaaren Eudora (sinds ver 1.2) als mail client en alle email wordt bij het binnenkomen (en ik heb 3 email = Eudora kanalen, volgens provider) direct gefilterd in de eigen mailbox. Daar wordt die gelezen en eventueel verwijderd of bewaard. Elke dag om 22h wordt er een kopie gemaakt van de ganse Eudora boom naar een aparte HD (SyncBack) en om de 3 dagen wordt er "interleaved" een (Acronis) disk image geschreven naar
                      1) een interne HD
                      2) een externe NAS
                      3) een externe HD

Deze (automatische) procedure loopt ook voor docs en beelden/photos ...

Comment

Een exchange-server bevat bv. ook outlook web access. Je kan via citrix inloggen via een token (of VPN).
                        RPC over HTTP(s)
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

VerSeg : wanneer heb jij laatst een exchange gebruikt ???
                          Is deze vraag nu serieus bedoeld of om je wat interessant te maken en mij als een clown te laten passeren?
                          Als je wat leest, dan zie je dat het antwoord er al staat.

Op het werk is het natuurlijk via een exchange maar zoals eerder al aangehaald komt alles in een lokale pst om verschillende redenen.
                          1) Omdat ze niet iedereen een paar gigabyte schijfruimte op de server kunnen geven enkel en alleen voor de mail.
                          2) Omdat niet alle mails continu bewaard kunnen blijven door de opslagbeperking.
                          3) Omdat er 100% zekerheid moet zijn dat je aan je mals kan, ook al ligt het netwerk er eens uit.
                          4) Omdat de mails ook op lokaties gelezen moeten kunnen worden waar je geen toegang hebt tot een verbinding met de server.

En ja, ik kan ook over webmail beschikken maar als er geen internetverbinding is voor een vpn, dan is er ook geen verbinding voor webmail.

Er is wel een groot verschil tussen wat privé-mail binnen halen via je smartphone en honderden professionele mails met bijlagen.
                          Alles hangt een beetje af van welk soort mails je voornamelijk krijgt.
                          Je kan veel korte teksten ontvangen of veel grote bijlagen ... maakt een gigantisch verschil uit in manier van werken.
                          En wat professioneel betreft, dan gebruik je wat je werkgever je ter beschikking stelt en als dat een portable is ... dan moet je het doen met die portable.
                          Last edited by VerSeg; 18 juni 2012, 07:59.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Is deze vraag nu serieus bedoeld of om je wat interessant te maken en mij als een clown te laten passeren?
                            Als je wat leest, dan zie je dat het antwoord er al staat.

Op het werk is het natuurlijk via een exchange maar zoals eerder al aangehaald komt alles in een lokale pst om verschillende redenen.
                            1) Omdat ze niet iedereen een paar gigabyte schijfruimte op de server kunnen geven enkel en alleen voor de mail.
                            2) Omdat niet alle mails continu bewaard kunnen blijven door de opslagbeperking.
                            3) Omdat er 100% zekerheid moet zijn dat je aan je mals kan, ook al ligt het netwerk er eens uit.
                            4) Omdat de mails ook op lokaties gelezen moeten kunnen worden waar je geen toegang hebt tot een verbinding met de server.

En ja, ik kan ook over webmail beschikken maar als er geen internetverbinding is voor een vpn, dan is er ook geen verbinding voor webmail.

Dan gebruik je toch gewoon je ost? Waarom nog eens alles in een pst gooien?
                            Of bedoel je ost == pst ?
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Dan gebruik je toch gewoon je ost? Waarom nog eens alles in een pst gooien?
                              Of bedoel je ost == pst ?
                              Waarom zeg je "nog eens"?
                              Als je mails laat bezorgen in een PST, dan heb je die niet dubbel in een OST.
                              Een PST geeft u minder beperkingen in omvang dan een OST ... vooral als die gaat synchroniseren en je lokaal meer mails hebt staan dan de ruimte dat je ter beschikking krijgt op de server.

En als "offline" een PST of OST corrupt gaat ... laat mij dan maar liever die PST repairen.
                              Last edited by VerSeg; 18 juni 2012, 08:36.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Waarom zeg je "nog eens"?
                                Als je mails laat bezorgen in een PST, dan heb je die niet dubbel in een OST.
                                Een PST geeft u minder beperkingen in omvang dan een OST ... vooral als die gaat synchroniseren en je lokaal meer mails hebt staan dan de ruimte dat je ter beschikking krijgt op de server.
                                Hm, valabel argument.

Comment

Working...
                                X