Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder om zeep ... grrr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet digicorder om zeep ... grrr

Daarstraks om 13h00 kijk ik naar het nieuws. Alles normaal.
    Deze avond niks meer. Spanning eraf en opnieuw aangesloten.
    Wat lampjes die flikkeren en dan zie ik op de digicorder starting MHP.
    Het beeld op de TV geeft aan dat deze aan 't opstarten is en achter 'n tijdje zwart beeld.
    Geen enkel signaal lampje brand op de digicorder.

Dit heb ik verschillende keren gedaan, maar dan ook de hele modem gereset.
    Nu doet die niets meer....goed gewerkt dus

Ik bel naar TN en tot mijn verbazing kreeg ik binnen de 2 min iemand aan de lijn, terwijl het om 18h30 zeer druk is volgens kleurtjes, (je kan bellen tot 20h00)
    De man zelf heeft mijn digicorder proberen te checken, maar vond die niet.
    "Tja, dan vrees ik het ergste...", Ik ook, dacht ik al.
    Ik heb me toen ff moeten inhouden. Hij was wel aangesloten, maar ik wou zeggen:"kan dat kwaad? die zit al in de doos "

Je krijgt wel direct 'n andere digicorder bij 'n verdeler, maar ik ben wel al mijn opnamen kwijt.

Re: Telenet digicorder om zeep ... grrr

Onlangs ook voorgehad... Verschrikkelijk lastig alle opnames kwijt te zijn, alsook alle herhalende programmaties zijn verloren...

Comment

Mijn INDI-HD decoder is 2 weken geleden ook gesneuveld (en 1 week daarvoor de satelliet-ontvanger van mijn zus).
      Die INDI's waren dezelfde hardware als bij telenet (maar die laatste hadden een andere firmware). 5 jaar vind ik wel wat snel om al stuk te gaan (er zat hier nochtans geen harddisk in).
      De betrouwbaarheid van die dingen lijkt me toch niet echt super te zijn.
      Groeten,

Polleke

Comment

Ik hoor het van verschillende vrienden dat teleslet updates aan het uitrollen is voor zijn decoders. Blijkbaar zijn ze daar al meerdere weken / maanden me bezig en sneuvelen de decoders van oude generatie aan de lopende meter.

Na de update werkt de boel niet meer, loopt vast etc etc...

Ik raad iedereen dan ook sterk aan om een nieuwe te gaan ophalen bij een erkend telenet verdeler maar er wel met de voorwaarde dat dit volledig kostenloos moet gebeuren !!

Telenet heeft niet veel schaamte en durft jou 50 euro "installatiekosten" door de neus te vrijven.

Gezien de oorzaak bij hen ligt moeten zij maar opdraaien voor de kosten.

Dat je je films kwijt bent, ja dat had je wel eerder kunnen weten met die digitale recorders.

Lang leve de videorecorder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Telenet heeft niet veel schaamte en durft jou 50 euro "installatiekosten" door de neus te vrijven.

Dat zijn volgens mij cowboyverhalen. Onlangs bij een kennis van me ook meegemaakt. Ze mocht direct een andere digicorder gaan halen, KOSTELOOS, zelfde dag nog in orde.

Ik vind dit prima service van Telenet !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Mijn INDI-HD decoder is 2 weken geleden ook gesneuveld (en 1 week daarvoor de satelliet-ontvanger van mijn zus).
            Die INDI's waren dezelfde hardware als bij telenet (maar die laatste hadden een andere firmware). 5 jaar vind ik wel wat snel om al stuk te gaan (er zat hier nochtans geen harddisk in).
            De betrouwbaarheid van die dingen lijkt me toch niet echt super te zijn.
            Mijn Indi heb ik nog en houd ik in reserve.
            (wat kostte die weer? 240 euro?)

In april heb ik me een gerecycleerde digirecorder van Telenet aangeschaft voor 50 euro.
            En de nieuwe software van Telenet werkt hier al sinds vorige maand.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Dat je je films kwijt bent, ja dat had je wel eerder kunnen weten met die digitale recorders.

50€ hebben ze mij al proberen aan te rekenen toen ik hier kwam wonen, maar dat pakt bij mij niet. De technieker moest gewoon de kabels door (van mij) geboorde gaten steken en dan was dat 'n comfort installatie. Ik heb bij mijn vorige verhuis niets moeten betalen en nu wel?
              Het was rap geregeld, want ik liet de technieker(ke) bellen voor hij begon.

Vermits ik dat toestel huur, mag dat niets kosten. Alleen als je erop staat dat een technieker langskomt. Zelf gaan omruilen is zo gebeurd en kost niets.

Ja, en dat mijn vrouw Asterix en Obelix kwijt is...ook geen ramp.
              De rest wordt toch continue herhaald.

Comment

Hier enkele maanden geleden ook voorgehad, (gehuurde digicorder) en uur later had ik reeds een nieuwe, gratis en voor niets, en dan nog een nieuw model. (omdat het oude niet op voorraad was)

Ik denk niet dat ze er bij Telenet zelf echt gelukkig mee zijn dat die dingen snel kapot gaan, kost hun veel geld denk ik.

Het jammere is wel dat je op dat moment al je opnames kwijt bent, en dat de USB poort tot niets dient, het ware wel handig als je daar een en ander zou kunnen opslaan wat je belangrijk vindt.

Probleem bij de oude digicorders is dat deze eigenlijk dag en nacht actief blijven en bij momenten om het kwart uur opstarten om updates binnen te halen.

Bij het nieuwe model kan je een slaapstand instellen, nadeel is dan wel als je deze een tijd niet hebt gebruikt, dat deze dan een bepaalde tijd nodig heeft om de updates binnen te halen, maar daartegenover staat een aanzienlijk minder verbruik.

Voordelen bij het nieuwe model, zijn de snelheid van reageren, een derde tuner zodat je bij opname van twee programma's tegelijkertijd toch digitaal kan blijven kijken op een derde zender, en een groter opslagvolume.

Maar nog steeds geen actieve USB poort, waar ze wel hun eigen redenen zullen voor hebben.

Lang leve de videorecorder.
                Als het om kwaliteit gaat, zal ook de beste video het moeten afleggen tegen een digitale opname op harde schijf, ook het heen en terugspoelen is uit de tijd.

Comment

Ik raad iedereen dan ook sterk aan om een nieuwe te gaan ophalen bij een erkend telenet verdeler maar er wel met de voorwaarde dat dit volledig kostenloos moet gebeuren !!

Als iedereen moet gaan wisselen, dan betaalt iedereen 75€ ... hetgeen je moet betalen als je een nieuw model wil.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Probleem bij de oude digicorders is dat deze eigenlijk dag en nacht actief blijven en bij momenten om het kwart uur opstarten om updates binnen te halen.
                  Maar voor je de kost voor een wissel terugverdiend hebt, dan zit je weer enkele jaartjes verder.
                  Last edited by VerSeg; 14 juni 2012, 14:14.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Maar voor je de kost voor een wissel terugverdiend hebt, dan zit je weer enkele jaartjes verder.
                    Korte berekening, 3 watt tegenover 23 watt is 20 watt verschil, is 0,480 Kw per dag à 21 cent all inn = ong. 10 cent per dag = een terugverdientijd van 750 dagen of dikke twee jaar.

Dat in geval dat hij de ganse tijd in standby zou staan.

Als je éénmaal het nieuwe model in huis hebt, blijft dat dan ook, er zijn er die voor zottere dingen 75€ uitgeven.

Persoonlijk vind ik het nieuw model toch een redelijke méérwaarde bieden dan de oude, alleen de snelheid is reeds een groot verschil, hangt er natuurlijk van af wat je wensen zijn, in mijn geval had ik wel geluk dat er geen oude modellen op voorraad waren toen mijn oude kapot ging, zo kreeg ik de nieuwe gratis.

Comment

Ik heb gewoon 'n nieuw model gekregen. Problem solved

Die zei ook dat dit normaal 75 € kost, maar omdat ik al zo lang trouwe klant was

Ik dacht bij mijn eigen "moet ik u nu bedanken?"

Als ik iets huur moet je me gewoon 'n andere geven, zei ik...gelijkwaardig of beter. Amen en uit.
                      Het was rap opgelost.
                      Vrouw haar speelgoed terug OK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Vrouw haar speelgoed terug OK
                        ... En jij je Digicorder terug

Comment

geloof me, ze gaan bij bosjes kapot. belangrijke opnames dan ook meteen kopieeren.
                          ik zet die altijd gelijk op dvd.

Ruud
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                            geloof me, ze gaan bij bosjes kapot. belangrijke opnames dan ook meteen kopieeren.
                            ik zet die altijd gelijk op dvd.

Ruud
                            Je mag een keer uitleggen hoe je dat doet met een digi-recorder van Telenet
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Kwaliteit van de digicorders is inderdaad niet om over te stoefen, ik zit nu aan het derde toestel op iets meer dan 4 jaar tijd, gelukkig huurde ik het en werd het kostenloos vervangen, als ik de toestellen had moeten kopen was het een dure grap geweest.
                              Enkele weken geleden de defecte gratis kunnen omwisselen voor een nieuw model, hopelijk haar dit wat langer mee, maar het lijft vervelend dat je telkens al je opnames kwijt bent.
                              Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Working...