Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Macbook Pro met retina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Macbook Pro met retina

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Bluetooth muis kopen hé.

Om terug naam mijn vraag te keren. Bestaat er in Windows land een laptop die met zijn specs in de buurt komt?
    Kijk bij Asus en MSI Tommie1.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
      als je hier goed kijkt dan lijkt de ram idd niet verwijderbaar.
      de ssd daarintegen wel

http://www.apple.com/macbook-pro/design/
      Als je zo een ding koopt waarvoor het dient moet je dus eigenlijk gewoon 16GB kopen anders ben je een beetje 'screwed'.

Bluetooth muis kopen hé.

Om terug naam mijn vraag te keren. Bestaat er in Windows land een laptop die met zijn specs in de buurt komt?

En ja, ik vind het een vreselijk duur beest, zeker te duur voor wat ik nodig heb.
      Ik ben helemaal tevreden met mijn basis iMac en MBP 13' in basisuitvoering.
      Er bestaat waarschijnlijk nog geen laptop met zo een scherm in Windows land, dus neen zeker? Ik vraag me alleen of zo een laptop een beetje aangenaam werkt voor normale dingen zoals browsen (zonder te zoomen). Die resolutie is wel superhoog voor 15" en lijkt me dus enkel praktisch voor fotobewerking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Er bestaat waarschijnlijk nog geen laptop met zo een scherm in Windows land, dus neen zeker? Ik vraag me alleen of zo een laptop een beetje aangenaam werkt voor normale dingen zoals browsen (zonder te zoomen). Die resolutie is wel superhoog voor 15" en lijkt me dus enkel praktisch voor fotobewerking.
        Toch vind ik dat dit perfect past bij Apple.
        Het gaat hem ook over het algemene of een zeer mooie weergave van alles wat je ziet
        op zo'n scherm.
        Bekijk de nieuwe iPAD maar

Anderzijds als je een foto bewerkt via een Retina scherm dan zal dit weinig verschil uitmaken ccc.
        Ik zie de professionelen nog niet hun (dure) Eizo-schermen of andere
        kwalitatieve monitors in de vuilbak smijten

Het kan best wel werkelijkheid worden: misschien kijken we binnen een paar jaar
        allemaal Retina

Welke grafische kaart zit in die Macbook?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Bluetooth muis kopen hé.

En ja, ik vind het een vreselijk duur beest, zeker te duur voor wat ik nodig heb.
          Ik ben helemaal tevreden met mijn basis iMac en MBP 13' in basisuitvoering.
          Ik heb een Logitech Performance MX (http://www.logitech.com/nl-be/mice-pointers/mice/5845) en voor zover ik weet bestaan er geen vergelijkbare muizen met bluetooth, het aantal knoppen, ergonomie, instelbaarheid vind ik veel beter dan bvb de Apple muis. Deze heeft mijn zus en vind ik persoonlijk een ergonomische nachtmerrie, zo plat en scherpe randen...

Over welke laptops komen er in de buurt/zijn nog beter? De HP Elitebooks met Dreamcolor IPS schermen hebben een uitstekende reputaties. De resolutie is lager, met 1920x1080, maar zeker hoog genoeg voor een 17.3'' scherm. Voor de rest zijn deze schermen beter/even goed als het nieuwe scherm van Apple.
          Verder heb je nog de Dell XPS 15 met 1920x1080 scherm dat ook zeer goed is, het is wel een TN paneel maar de kleuren, na calibratie zijn behoorlijk accuraat.
          Je hebt ook nog de S serie van Sony Vaio, die ook een 1920x1080 IPS scherm heeft.

Kortom, ik ken geen enkel scherm voor laptops dat zo'n hoge resolutie heeft als de nieuwe Apple 15'' 'Retina', maar dat is ook niet nodig, je kan op 15.6'' 1920x1080 echt geen pixels tellen hoor... De scherptewinst lijkt mij dus ook marginaal. Verder komen er zeker laptops met betere schermen uit in de nabije toekomst, na de aandacht dat hier aan besteedt wordt in smartphones, tablets, tv's... zijn nu laptops en ultrabooks aan de beurt Bvb Samsung komt met een 13'' ultrabook met 1080p-pls scherm binnenkort (pls is Samsung's variant op IPS) zie http://tweakers.net/nieuws/82020/sam...h-laptops.html.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht

Kortom, ik ken geen enkel scherm voor laptops dat zo'n hoge resolutie heeft als de nieuwe Apple 15'' 'Retina', maar dat is ook niet nodig, je kan op 15.6'' 1920x1080 echt geen pixels tellen hoor... De scherptewinst lijkt mij dus ook marginaal. Verder komen er zeker laptops met betere schermen uit in de nabije toekomst, na de aandacht dat hier aan besteedt wordt in smartphones, tablets, tv's... zijn nu laptops en ultrabooks aan de beurt
            Voorlopig zit Apple dus alweer in pole position, gezien er geen concurrentie is, dat je dit afmaakt als voorlopig niet nodig is niet alleen kortzichtig (sic) je hebt het toestel niet eens gezien. (double sic)
            Samen met de andere aankondigingen (IOS 6 en Mountain Lion) zie ik een forse vooruitgang en een 'convergence' (een Bill G woord) die eindelijk werkelijkheid en vooral werkbaar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Voorlopig zit Apple dus alweer in pole position, gezien er geen concurrentie is, dat je dit afmaakt als voorlopig niet nodig is niet alleen kortzichtig (sic) je hebt het toestel niet eens gezien. (double sic)
              Samen met de andere aankondigingen (IOS 6 en Mountain Lion) zie ik een forse vooruitgang en een 'convergence' (een Bill G woord) die eindelijk werkelijkheid en vooral werkbaar is.
              Ik denk niet dat je het toestel gezien moet hebben om twijfels te hebben bij de bruikbaarheid van dit scherm voor gewone taken. Mijn 24" ips scherm heeft een resolutie van 1920x1200 en die 1200 verticale pixels maken een wereld van verschil tov de HD resolutie. Een resolutie van 1800 zou nog geweldiger zijn, maar ik zou het niet willen op mijn 24", laat staan op een 15". De tekst moet ook nog leesbaar zijn.

Comment

Dat was mijn vraag net. Ik ben maar een fotoamateur die zich behelpt met iPhoto.
                Bestaat er een vast scherm met een hogere resolutie dan dat Retina scherm?
                Resolutie is maar 1 factor, de afmetingen van het scherm zijn ook belangrijk. Met 2000 pixels op een 24in ben je meer dan 2000 pixels op een smartphone scherm bvb.

15in is voor mij te klein om handig te werken, ik vermijd sowieso zoveel mogelijk fotobewerking met de laptop (17in)

Desktop 27 in IPS met 2560 breed werkt wel even 100.000 keer beter.

Comment

Ik heb het toestel inderdaad nog niet gezien. Ik baseer mij echter op mijn huidige laptop met een full hd resolutie en ervaring met hoge resolutie schermen op smartphones. Daar merk je ook bar weinig verschil tussen een 960x540 vs een 1280x720 schermpje op 4.3''.

Ik zou niet zeggen dat Apple in pole position zit op basis van één gegeven, een scherm met een hoge resolutie (dat ze wss niet zelf ontwikkeld/geproduceerd hebben?). De eisen die aan een laptop gesteld worden verschillen per persoon. Persoonlijk zou ik deze nooit moeten hebben vanwege:
                  - 2 USB poorten
                  - OSX wat ik (persoonlijk!) niet lekker vind werken
                  - Windows 7 is sneller dan OSX in combinatie met Adobe programma's (http://tweakers.net/reviews/2238/3/o...enchmarks.html)
                  - Erg duur
                  - Geen mogelijkheid tot 2 ssd's/harde schijven wat opslag erg duur of traag maakt. Ik heb nu in mijn laptop een 128gb ssd en een 750gb 7200 rpm hdd zitten, dat zou niet mogelijk zijn bij deze nieuwe macbook, dan moet je ofwel inleveren aan snelheid ofwel aan opslag en in beide gevallen kost het je veel meer.
                  - Mijn gevoel zegt mij dat de laptop serieus warm gaat worden. Heel dun, krachtige hardware.... De vorige macbook 15'' had daar ook al wat last van. Mijn Asus N53SV is dan mss een beetje dikker, maar houdt alles aangenaam koel, zowel de boven- als de onderkant.
                  Last edited by LaurentS; 12 juni 2012, 23:31. Reden: foutje, moest sneller zijn
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Persoonlijk zou ik deze nooit moeten hebben vanwege:
                    - Windows 7 is trager dan OSX in combinatie met Adobe programma's.
                    Dus je wilt geen Apple omdat Windows trager is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Ik heb een hp mobile workstation 8760W spijtig genoeg niet met dreamcolor scherm maar wel met 256gb ssd en 512gb 7200rpm data disk. Dit scherm is zeker niet slecht en win 7 pro draait zeeeer vlotjes hoor.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                        Ik heb een hp mobile workstation 8760W spijtig genoeg niet met dreamcolor scherm maar wel met 256gb ssd en 512gb 7200rpm data disk. Dit scherm is zeker niet slecht en win 7 pro draait zeeeer vlotjes hoor.
                        Ja, en?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Foutje, Windows is sneller Als je op de link had geklikt, had je dat zelf ook gezien

Comment

Ik zou niet zeggen dat Apple in pole position zit op basis van één gegeven, een scherm met een hoge resolutie (dat ze wss niet zelf ontwikkeld/geproduceerd hebben?).
                            Dat is ook niet wat ik geschreven heb, het is meer dan louter een scherm.
                            Elke fotograaf zal dit wel willen, de fullframe onder de laptops. Maar in deze rubriek zitten meer techniekers.

Comment

Dat is ook niet wat ik geschreven heb, het is meer dan louter een scherm.
                              Elke fotograaf zal dit wel willen, de fullframe onder de laptops. Maar in deze rubriek zitten meer techniekers.
                              Je zegt zelf 'Apple zit in pole position, er is geen concurrentie', dit klopt volgens mij niet De Dell XPS 15, Sony Vaio SE en dan vooral de HP 8760 met Dreamcolor scherm zijn zeker concurrentie. De eerste twee vanwege hun veel lagere prijs dan de Macbook en betere/evenwaardige specs en de laatste vanwege het uitstekende scherm.

Elke fotograaf? Dat zou ik niet zeggen, velen werken veel liever op een groot 24'' of 27'' scherm voor fotobewerking Het lijkt mij wel handig om mee te hebben op verplaatsing, op vakantie en dergelijke, maar prijs/kwaliteit is het gewoon slecht, as usual met Apple.

En geef mij op reis dan maar een Asus UX32, een ultrabook met 1920x1080 IPS scherm op 13.3'' (http://tweakers.net/reviews/2608/2/z...ig-scherm.html) veel kleiner, lichter en dunner. Thuis een deftige vaste pc en scherm. Voor hetzelfde geld als de Macbook, kan je wss bijna beide kopen....
                              Last edited by LaurentS; 13 juni 2012, 08:57.

Comment

Alle Apple producten hebben, net zoals alle merken 1 belangrijk gegeven: Niemand verplicht je die te kopen als je niet wil...

Hoeveel mensen kraken producten af zonder ze te zien of er mee gewerkt te hebben?
                                Hoeveel mensen boren producten volledig de grond in omdat het niet aan hun noden voldoet?
                                Simpel: koop iets anders...

Comment

Working...
                                X