Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verjaardagen dubbel in iCal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verjaardagen dubbel in iCal

Hallo,

ik begin me mateloos te ergeren aan het feit dat in mijn agenda's (iCal op Macbook, Agenda op iPhone, iCloud en nu ook mijn Agenda op mijn Galaxy Tab) sommige verjaardagen dubbel staan. Sommige zelfs 3 of 4 keer.
    Ik heb gegoogled en vind daar oplossingen voor (die reeds van een paar jaar terug dateren), maar deze blijken niet meer te werken.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??
    Het uitvinken van Verjaardagen in iCal, afsluiten, terug opstarten en dan Verjaardagen terug aanvinken werkt dus niet...

Alvast bedankt!

PS: nu ontdek ik dat in mijn adresboek op mijn MacBook ik ook bepaalde contacten dubbel heb staan...
    Last edited by Voltigeur; 18 juni 2012, 10:17. Reden: PS toegevoegd
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Verjaardagen dubbel in iCal

Dat heeft te maken met zaken die bij het synchroniseren niet herkent worden als al bestaand, en die dan bijkomend worden aangemaakt bij het synchroniseren tussen bv. een smartphone en je laptop.
    Alleen heb ik hier ook nog geen oplossing voor gevonden. Moet hier ook geregeld wat dubbels wissen...
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik had dat ook, en sedert ik al mijn macs en toebehoren ingelogd heb met dezelfde iCloud account is dat voorbij...( nu maak ik een nieuwe afspraak in ical, en 1 minuut later staat die op al mijn andere apparaten..( 1 keer ) )

Comment

Werk je met outlook? Hierin kan je contacten koppelen, kan ook op windows phone!
        Denk niet dat het op android en iphone gaat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108
          Werk je met outlook? Hierin kan je contacten koppelen, kan ook op windows phone!
          Denk niet dat het op android en iphone gaat...
          Ik heb 't over Macbook, iPhone, iCal, iCloud, etc. Zou ik dan met Outlook en een Windows phone werken?
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            Ik had dat ook, en sedert ik al mijn macs en toebehoren ingelogd heb met dezelfde iCloud account is dat voorbij...( nu maak ik een nieuwe afspraak in ical, en 1 minuut later staat die op al mijn andere apparaten..( 1 keer ) )
            Daar ligt het probleem, meer dan 1 account.

Comment

Alle ( echt alle) mensen dat ik ken met een apple (meer dan 6, de 100den anderen blijven aan de goede kant) , werken met outlook omdat het veeel makelijker is om te synchroniseren met andere apparaten (incl iphone en android).
              Alsof de apple versie van excel werkbaar is of zo?
              Ze gebruiken gewoon office 2011 (voor mac). en daarin zit outlook automatisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108
                Alle ( echt alle) mensen dat ik ken met een apple (meer dan 6, de 100den anderen blijven aan de goede kant) , werken met outlook omdat het veeel makelijker is om te synchroniseren met andere apparaten (incl iphone en android).
                Alsof de apple versie van excel werkbaar is of zo?
                Ze gebruiken gewoon office 2011 (voor mac). en daarin zit outlook automatisch.
                Ben je van plan een constructieve bijdrage te leveren, of wil je er een pro vs. contra Apple topic van maken??
                Ik zoek een oplossing voor mijn probleem, ik ben niet op zoek om overtuigd te worden om terug richting Windows te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Ben je van plan een constructieve bijdrage te leveren, of wil je er een pro vs. contra Apple topic van maken??
                  Ik zoek een oplossing voor mijn probleem, ik ben niet op zoek om overtuigd te worden om terug richting Windows te gaan.
                  Dat bedoel ik totaal niet (sorry )
                  Ik zeg gewoon dat je je probleem kan oplossen met outlook, daaronder kan je accounts bundelen en zet hij info automatisch onder 1 contactpersoon indien je er 2 of 3 hebt. (constructieve bijdrage ?)

Comment

Ik zoek een oplossing voor mijn probleem.
                    Kijk eens of je meerdere accounts hebt. Het kan zijn dat bv. je nog een account hebt bij mobile.me. Ik had dit probleem ook en heb nu maar één account (iCloud) maar werkt wel met verschillende agenda's. Je kan het probleem niet oplossen met outlook omdat er geen outlook bestaat voor iphone & ipad. iCal werkt perfect op alle toestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      Kijk eens of je meerdere accounts hebt. Het kan zijn dat bv. je nog een account hebt bij mobile.me. Ik had dit probleem ook en heb nu maar één account (iCloud) maar werkt wel met verschillende agenda's. Je kan het probleem niet oplossen met outlook omdat er geen outlook bestaat voor iphone & ipad. iCal werkt perfect op alle toestellen.
                      Outlook werkt ook perfect voor iphone en ipad, mijn pa heeft nog een iphone 4 gehad (weg gedaan voor nokia lumia 800) en daarop kreeg hij zijn mails perfect binnen (en gebruikt enkel outlook).

Comment

Dat zal mijn probleem zijn:
                        - ik heb een account bij Apple, van voor ik een MacBook had, om aankopen bij de App Store te kunnen doen.
                        - ik heb bij aankoop van mijn MacBook ook een MobileMe abo genomen, wat resulteerde in een 2de account
                        - en waarschijnlijk heb ik bij de omschakeling naar iCloud nog een 3de account gekregen

Iemand een idee hoe ik dat oplos? Volgens mij is het niet mogelijk om verscheidene accounts samen te voegen. En ik wil wel mijn ...@me.com e-mail adres behouden.

*edit: henri108, jij hebt het over mails binnenhalen die je ook in Outlook binnenhaalt. Daar heb ik gèèn problemen, mijn mails ontvang ik normaal op alle apparaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                          Outlook werkt ook perfect voor iphone en ipad, mijn pa heeft nog een iphone 4 gehad (weg gedaan voor nokia lumia 800) en daarop kreeg hij zijn mails perfect binnen (en gebruikt enkel outlook).
                          Waarschijnlijk bedoelt U dat iCal op iPhone @ iPad werkt via synchronisatie met Outlook op een Mac of Windows pc, dan heb je gelijk. Maar outlook als dusdanig bestaat niet voor iPhone & iPad, tot bewijs van het tegendeel. Ik kan altijd verkeerd zijn.

Comment

Dat zal mijn probleem zijn:
                            - ik heb een account bij Apple, van voor ik een MacBook had, om aankopen bij de App Store te kunnen doen.
                            - ik heb bij aankoop van mijn MacBook ook een MobileMe abo genomen, wat resulteerde in een 2de account
                            - en waarschijnlijk heb ik bij de omschakeling naar iCloud nog een 3de account gekregen

Iemand een idee hoe ik dat oplos? Volgens mij is het niet mogelijk om verscheidene accounts samen te voegen. En ik wil wel mijn ...@me.com e-mail adres behouden.

*edit: henri108, jij hebt het over mails binnenhalen die je ook in Outlook binnenhaalt. Daar heb ik gèèn problemen, mijn mails ontvang ik normaal op alle apparaten.
                            Je account bij Apple is van andere soort. Ga eens naar je account van mobile.me en annuleer die. Trouwens ik denk dat hij binnenkort automatisch geannuleerd zal worden want mobile.me bestaat niet meer. Eens je account bij mobile.me gewist zal het probleem opgelost zijn, denk ik.

Mobile.me stopt op 30 juni !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello
                              Je account bij Apple is van andere soort. Ga eens naar je account van mobile.me en annuleer die. Trouwens ik denk dat hij binnenkort automatisch geannuleerd zal worden want mobile.me bestaat niet meer. Eens je account bij mobile.me gewist zal het probleem opgelost zijn, denk ik.
                              Verlies ik dan mijn naam.voornaam@me.com e-mailadres niet?

Comment

Working...
                              X