Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Macbook Pro met retina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Macbook Pro met retina

Ik ga hier weer afgeschoten worden als fanboy, maar ik ben wel echt onder de indruk.

Dat machien moet eenn droom zijn om foto's te bewerken...
    Niet goedkoop zoals we gewoon zijn van Apple, maar welk Windows machien moet je daar tegenover zetten? En wat kost die?

Re: Nieuwe Macbook Pro met retina

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik ga hier weer afgeschoten worden als fanboy, maar ik ben wel echt onder de indruk.

Niet goedkoop zoals we gewoon zijn van Apple, maar welk Windows machien moet je daar tegenover zetten? En wat kost die?
    Je zal het scherm ed. toch moeten kalibreren Tommie
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Zolang als het niet flikkert
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Die prijzen, amai ...En zeggen dat ik als Applegebruiker al wat gewoon ben. Dan heb ik 't nog niet over de 15" Retina.

Een MacBook Air (13") met SuperDrive, de 2,0 Ghz i7 processor, 8 GB RAM geheugen en 512 GB SSD (en niet de 256 GB): 2358 euro .

Een MacBook Pro (13") in de high-end configuratie en met dezelfde SSD-schijf als hierboven: 2479 euro .

(Zonder studentenkorting ofzo, BTW inbegrepen.)
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Die prijzen, amai ...En zeggen dat ik als Applegebruiker al wat gewoon ben. Dan heb ik 't nog niet over de 15" Retina.

Een MacBook Air (13") met SuperDrive, de 2,0 Ghz i7 processor, 8 GB RAM geheugen en 512 GB SSD (en niet de 256 GB): 2358 euro .

Een MacBook Pro (13") in de high-end configuratie en met dezelfde SSD-schijf als hierboven: 2479 euro .

(Zonder studentenkorting ofzo, BTW inbegrepen.)
          Kijk eerst wat een SSD kost Joris.
          Trek die kost af van de totale aankoopprijs.
          Ik bedoel dus dat die SSD een flink stuk van de totale prijs bepaalt.
          Je zal dan zien dat de prijs vrij normaal is voor zo'n MacBook Pro.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Als het echt niet anders kan...mobile met 15in scherm is allesbehalve ideaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Kijk eerst wat een SSD kost Joris.
              Trek die kost af van de totale aankoopprijs.
              Ik bedoel dus dat die SSD een flink stuk van de totale prijs bepaalt.
              Je zal dan zien dat de prijs vrij normaal is voor zo'n MacBook Pro.
              Oui, je sais. SSD-schijven zijn nu eenmaal nog nieuwer en worden (nog ?) niet zo op grote schaal gemaakt als gewone harde schijven. Hopelijk verandert dat ook in de toekomst...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                Als het echt niet anders kan...mobile met 15in scherm is allesbehalve ideaal.
                Dat was mijn vraag net. Ik ben maar een fotoamateur die zich behelpt met iPhoto.
                Bestaat er een vast scherm met een hogere resolutie dan dat Retina scherm?

Comment

Niet vergeten 16GB geheugen te steken

http://macperformanceguide.com/blog/...ed-memory.html

Lijkt me een indianenverhaal.

Comment

Spijtig dat je geen 16 GB bij de MBP kan configureren...De reden ? Zoals ik gisteren tegen een Britse fotograaf zei op Twitter:

"Aperture is having my CPU (and RAM) for breakfast!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Oui, je sais. SSD-schijven zijn nu eenmaal nog nieuwer en worden (nog ?) niet zo op grote schaal gemaakt als gewone harde schijven. Hopelijk verandert dat ook in de toekomst...
                      Ben ook Apple-fan, maar wanneer SSD-schijven goedkoper gaan worden, zal Apple z'n prijzen in geen geval laten zakken...

Zie er tegenop om naar Windows over te schakelen (zeker met die onnozele Windows 8-interface), maar Apple melkt z'n klanten alsmaar meer uit. En mijn melk is bijna op.

Och ja, er is nog altijd Ubuntu...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Niet vergeten dat er iig geen fysieke SSD schijven inzitten maar gesoldeerde chips op het mainbord. Dus SSD kapot, mainbord kapot en dure herstelling + niet upgradebaar.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Call me crazy, maar ik heb de 15" retina volgende week hier op mijn bureau staan.
                          facesofecuador.com

Comment

gelukkig voor Apple of ze zouden ook nog failliet gaan
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                              Niet vergeten dat er iig geen fysieke SSD schijven inzitten maar gesoldeerde chips op het mainbord. Dus SSD kapot, mainbord kapot en dure herstelling + niet upgradebaar.
                              Daar stel ik me ook vragen bij - we weten dat klassieke harde schijven vroeg of laat kapot gaan, maar SSD-schijven zouden beter zijn doordat er geen bewegende onderdelen meer inzitten. Maar ik heb ook al ervaringen gehoord en gelezen van mensen die met een 2 jaar oude SSD zitten die dus zomaar stuk gaat (niet afkomstig van Apple, that is).

Ik wou Aperture updaten naar versie 3.3, maar dat is pas vanaf Lion - ik zit nog op Snow Leopard (10.6.8)...

Comment

Working...
                              X