Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Macbook Pro met retina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Macbook Pro met retina

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Daar stel ik me ook vragen bij - we weten dat klassieke harde schijven vroeg of laat kapot gaan, maar SSD-schijven zouden beter zijn doordat er geen bewegende onderdelen meer inzitten. Maar ik heb ook al ervaringen gehoord en gelezen van mensen die met een 2 jaar oude SSD zitten die dus zomaar stuk gaat (niet afkomstig van Apple, that is).

Ik wou Aperture updaten naar versie 3.3, maar dat is pas vanaf Lion - ik zit nog op Snow Leopard (10.6.8)...
    Zover ik weet maakt Apple geen SSD's hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      als je hier goed kijkt dan lijkt de ram idd niet verwijderbaar.
      de ssd daarintegen wel

President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Zover ik weet maakt Apple geen SSD's hoor
        Klopt, maar ik doel op de SSD-schijven die men bij Apple gebruikt - van welke fabrikant dan ook.

De kapotte SSD-schijven waar ik 't over had waren van Intel dacht ik.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Ben ook Apple-fan, maar wanneer SSD-schijven goedkoper gaan worden, zal Apple z'n prijzen in geen geval laten zakken...

Zie er tegenop om naar Windows over te schakelen (zeker met die onnozele Windows 8-interface), maar Apple melkt z'n klanten alsmaar meer uit. En mijn melk is bijna op.

Och ja, er is nog altijd Ubuntu...
          Er was een tijd (jaren 90) dat Apple nog veeeeel duurder was, dus mogen we eigenlijk nog niet klagen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De resolutie is inderdaad erg hoog, maar wat jullie blijkbaar allemaal vergeten zijn, is dat er nergens gezegd wordt of het TN of IPS scherm is... Vermits dit niet vermeld wordt, ga ik ervan uit dat het TN is. Slechte kijkhoeken, onbetrouwbare kleuren...

Ik heb veeeeeeeeeel liever een 15.6'' fullhd (1920x1080) IPS scherm dan een 2880x1800 15.4'' TN paneel. Die resolutie is al zeker hoog genoeg. Een 2880x1800 met IPS technologie zou natuurlijk fantastisch zijn, maar dit is niet het geval bij deze nieuwe Macbook.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Een 2880x1800 met IPS technologie zou natuurlijk fantastisch zijn, maar dit is niet het geval bij deze nieuwe Macbook.
              Waar baseer je je op? Op 'ik ga ervan uit'?

Comment

De resolutie is inderdaad erg hoog, maar wat jullie blijkbaar allemaal vergeten zijn, is dat er nergens gezegd wordt of het TN of IPS scherm is... Vermits dit niet vermeld wordt, ga ik ervan uit dat het TN is. Slechte kijkhoeken, onbetrouwbare kleuren...

Ik heb veeeeeeeeeel liever een 15.6'' fullhd (1920x1080) IPS scherm dan een 2880x1800 15.4'' TN paneel. Die resolutie is al zeker hoog genoeg. Een 2880x1800 met IPS technologie zou natuurlijk fantastisch zijn, maar dit is niet het geval bij deze nieuwe Macbook.
                "Retina-display: 15,4-inch (diagonaal) display met led-achtergrondverlichting en IPS-technologie, resolutie van 2880 x 1800 bij 220 pixels per inch met ondersteuning voor miljoenen kleuren
                Ondersteunde resoluties: 2880 x 1800 pixels (Retina); geschaalde resoluties: 1920 x 1200, 1680 x 1050, 1280 x 800 en 1024 x 640 pixels
                "
                Quote van op de belgische apple-website.

Comment

Kijkhoek is 178° volgens de specs van Apple.

Comment

Yep - IPS, 178°, een betere contrastverhouding, you name it...

Dat gaat een fantastisch scherm zijn, alleen een beetje duur ...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oops Ok, ik had een ander artikel gelezen waar dit niet vermeld werd (http://tweakers.net/nieuws/82504/app...a-display.html) Dan is het inderdaad wel een erg mooi scherm
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ok, ik had een ander artikel gelezen waar dit niet vermeld werd
                        Dus jij baseeert je kennis op dingen die niet vermeld worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Dus jij baseeert je kennis op dingen die niet vermeld worden?
                          Ik ging ervan uit dat het om een TN paneel ging omdat 99.9% van de laptops TN panelen hebben, ook Macbooks. Indien het dus een IPS paneel was geweest, dacht ik dat het er zeker bij ging staan Laten we nu terug on topic praten.

Maar goed, blijkbaar zit er dus toch een IPS paneel in, uitstekend dus. Ik heb persoonlijk enkele problemen met deze laptop:
                          - De belachelijk hoge prijs
                          - Maar 2 USB poorten. Als je dus een printer aansluit en een externe hdd (heb je wel nodig met maar 256GB ssd of 512 ssd voor de dure variant), dan kan je dus al niet een muis of usb stick aansluiten...

Comment

Ik ging ervan uit dat het om een TN paneel ging omdat 99.9% van de laptops TN panelen hebben, ook Macbooks. Indien het dus een IPS paneel was geweest, dacht ik dat het er zeker bij ging staan
                            Het is altijd gevaarlijk je maar op één bron te baseren...

- Maar 2 USB poorten. Als je dus een printer aansluit en een externe hdd (heb je wel nodig met maar 256GB ssd of 512 ssd voor de dure variant), dan kan je dus al niet een muis of usb stick aansluiten...
                            Er bestaan usb-hubs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Het is altijd gevaarlijk je maar op één bron te baseren...

Er bestaan usb-hubs...
                              Klopt helemaal, beide zaken die je zegt.

Echter zijn usb hubs omslachtig en moet je nog iets bijkopen. Op een laptop van 500 euro zou ik er nog kunnen inkomen, maar als je het hebt over een laptop van over de 2000 euro, verwacht ik dat het allemaal dik in orde is en dat je veel kan doen. 2 is gewoon echt te weinig vind ik persoonlijk... Op mijn (windows) laptop gebruik ik er op dit moment minimum 3, soms 4. Mijn muis, printer en externe hdd.

Comment

Bluetooth muis kopen hé.

Om terug naam mijn vraag te keren. Bestaat er in Windows land een laptop die met zijn specs in de buurt komt?

En ja, ik vind het een vreselijk duur beest, zeker te duur voor wat ik nodig heb.
                                Ik ben helemaal tevreden met mijn basis iMac en MBP 13' in basisuitvoering.

Comment

Working...
                                X