Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Macbook Pro met retina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe Macbook Pro met retina

Als je bijna 1000 euro uitgeeft aan een PC (meer dan 800 euro dus), leg je beter wat bij voor een iMac.
    Niets tegen Win7, maar ik zou enkel een PC kopen om goedkoper af te zijn dan met een Mac.

M'n vrouw had vroeger een iBook met Office 2004, maar omwille van de vele compatibiliteitsproblemen met Office PC (ze is leerkracht en op één na werken alle collega's met Windows, inclusief de school), hebben we de iBook vervangen door een Dell Inspiron : 500 euro, 15", met Win7 Home Premium 64-bit inclusief Office 2007. Een Macbook met Office had ons het dubbele gekost.

Is een manier van werken. Een overtuigd Windows-gebruiker ga je nooit kunnen overtuigen een Mac te kopen, en omgekeerd. Dus oeverloze discussie.
    Ik ben zelf vergroeid met Mac (na 13 jaar, zowel thuis als op het werk,wel te verwachten) en voel me soms wat 'verloren' wanneer ik een win7 desktop vóór me zie (moet efkes zoeken). De mens is een gewoontebeest, dus...

Uiteindelijk is geen enkel OS 'slecht', maar mijn voorkeur in volgorde :
    1. OS X
    2. Ubuntu
    3. Windows
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Als je bijna 1000 euro uitgeeft aan een PC (meer dan 800 euro dus), leg je beter wat bij voor een iMac.
      Niets tegen Win7, maar ik zou enkel een PC kopen om goedkoper af te zijn dan met een Mac
      Hangt er vaak vanaf wat je er precies mee wil uitrichten. Er zijn wel dingen te verzinnen waarvoor je beter bij de een of de ander moet zijn (bvb gaming)
      Persoonlijk zit ik bij PC voor de snelheid, het kan voor mij niet rap genoeg gaan. 5 GHz i7 heb je niet in een Mac, en heb net nog 2 Samsung 830 SSDs gekocht van 256GB voor 180 per stuk. Het salespunt van Windows is flexibiliteit. Niet dat iedereen dit nodig heeft uiteraard.

Comment

Blair Bunting is a good friend of mine, and by far one of the best commercial portrait photographers out there today. He just published a blog post regarding the highly lauded (while simultaneously seriously attacked) new MacBook pro with retina display. While the display is absolutely breathtaking, it has a serious disadvantage. Is the display too good? "What makes photography easier?
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Hoezeer ik verzot ben op OS X, al dat gedoe rond retina laat me eigenlijk koud (gaat me geen re(e)t(ina) aan )

Zoals gezegd in bovenstaande link, enkel de geoptimaliseerde apps zien er gelikt uit. Apple maakt super producten, maar soms willen ze de natuurlijke evolutie een handje (teveel) helpen...

Als ik even rond mij kijk, dan zet 90% van mijn PC-collega's de resolutie van hun 22" displays (native 1680x1050) een trap lager omdat ze de 'letterkes' nie kunnen lezen...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Waarom is een mening hebben over een kenmerk van een Apple product iets dat bijna illegaal is? Dit is een forum, er worden constant nieuwe producten aangekondigd, lenzen, camera's, statieven, geheugenkaarten, topics geopend over die producten, erover gediscussieerd, min en pluspunten in het gesprek geworpen, persoonlijk ervaringen gedeeld...
            Ik heb nog geen enkel draadje weten openen voor nieuwe hardware van HP, Dell, Toshiba, of wat dan ook. Een uitzondering niet te na misschien.

Dus je bent niet geheel eerlijk in je conclusie.

Voor iemand die met Mac werkt komt het erop neer dat er elke keer een draadje wordt gestart, voor elk nieuw produkt. En elke keer voelen mensen die geen Mac hebben zich geroepen om in die thread te komen zeggen waarom ze elke keer toch maar bij een ander produkt blijven.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
              Ik draai al heel mijn leven window en nu ik window 7...
              Zou je anders niet zeggen...
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Ik heb nog geen enkel draadje weten openen voor nieuwe hardware van HP, Dell, Toshiba, of wat dan ook. Een uitzondering niet te na misschien.
                't Is een fenomeen he Jochen
                Ook de media doet hieraan mee.

Studenten zouden eens een studie moeten maken hierover.
                Misschien is er die al?

Een perfect design en een product dat je zelden in de steek laat is volgens mij het grote
                deel van het succes.
                Als dat eenmaal geweten is dan wordt er ook (graag) voor betaald.

Weet je nog toen de eerste iMac op de markt kwam?
                Weet je dat die door veel dames gekocht werd.
                Dat was o.a. door het effect van het design.

Microsoft heeft dat slechts één keer klaar gespeeld en dat was met de lancering van
                Windows 95. Mensen die zelfs geen pc hadden kochten de "doos"
                Dat was o.a. door het effect van marketing.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Iedere nieuwe Medion in de Aldi daarentegen ...

Comment

Apple speelt nu ook al de pro markt kwijt, hun Mac Pro is echt niets beter geworden in 5 jaar. Terwijl je in Windows wel een deftige machine kan kopen van 5000 euro dat wat waard is, nieuwere processors en beter grafische kaarten. 1 van mijn vrienden is zelfs terug naar windows moeten gaan omdat hij de power miste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Zou je anders niet zeggen...
                      Heb anders ook al met Apple en Ubuntu gewerkt hoor, (niet vaak met Ubuntu).

Comment

het gegeven 4-in-één (oude) pixel schijnt niet veel mensen te interesseren en toch is dit hetgeen ons kopzorgen gaat bezorgen...

G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Heb anders ook al met Apple en Ubuntu gewerkt hoor, (niet vaak met Ubuntu).

Ik ben al een hele tijd geleden gestopt met inhoudelijk te reageren in Mac vs Windows topics.

Ik had het eerder op je schrijfwijze van de OS naam. (het is niet Window maar Windows )
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                            het gegeven 4-in-één (oude) pixel schijnt niet veel mensen te interesseren en toch is dit hetgeen ons kopzorgen gaat bezorgen...

G
                            Met zo een retina scherm heb je enkel bij foto's een 1 op 1 resolutie als je ze in native resolutie bekijkt. Bij tekst of bij het inzoomen heb je eerder 1 pixel die uitgesmeerd wordt naar 4 pixels.

Dit geldt ook voor de huidige generatie schermen, alleen heb je daar dat 4 in één probleem. Dat scherm is dus perfect om afgewerkte foto's te showcasen. Voor de rest heb ik mijn twijfels.

Comment

Apple speelt nu ook al de pro markt kwijt, hun Mac Pro is echt niets beter geworden in 5 jaar. Terwijl je in Windows wel een deftige machine kan kopen van 5000 euro dat wat waard is, nieuwere processors en beter grafische kaarten. 1 van mijn vrienden is zelfs terug naar windows moeten gaan omdat hij de power miste.
                              Apple vernieuwt zijn pro lijn inderdaad te weinig, maar een Mac pro met zijn 2 xeon processoren en 12 kernen is toch behoorlijk krachtig. In zo'n spul durven ze dan wel een grafische kaart stoppen die te weinig van wanten weet (zoiets schreeuwt om een degelijke Quadro of iets dergelijks, geen "spelletjes" grafische kaart).
                              Het vreemde is dat de prijs van die mac pro dan ineens niet meer overdreven is (als je bv. een identiek Dell workstation configureert ben je zowat evenveel kwijt), maar gratis kan je die dingen wel niet noemen.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Hoezeer ik verzot ben op OS X, al dat gedoe rond retina laat me eigenlijk koud (gaat me geen re(e)t(ina) aan )

Zoals gezegd in bovenstaande link, enkel de geoptimaliseerde apps zien er gelikt uit. Apple maakt super producten, maar soms willen ze de natuurlijke evolutie een handje (teveel) helpen...

Als ik even rond mij kijk, dan zet 90% van mijn PC-collega's de resolutie van hun 22" displays (native 1680x1050) een trap lager omdat ze de 'letterkes' nie kunnen lezen...
                                Wat dus zeker met LCD-schermen niet de goeie methode is, omdat dat een heel onscherp beeld geeft. En dan is het scherm van een "PC" slechter dan bij Apple . LCD's mag je ENKEL op hun native resolutie gebruiken.

Als de letterkes te klein zijn, dan bestaan er betere methodes om die letterkes groter te krijgen, dan de resolutie aan te passen...
                                Eens in de windows help zoeken naar "aangepaste tekengrootte instellen (dpi)"...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X